Gå til innhold

Dama ble sur da jeg ikke ville ha hun med på isfiske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du føler ikke dette er feil vei å gå? Han kan sette grenser og samtid vise omsorg for sin kjæreste. Er ikke dette selve poenget med et forhold?. Greit nok, ingen av dem er flink til å kommunisere, det at hun kjøpt utstyr tyder på dette, men du skyter ikke en partner som inderlig ønsker kvalitetstid med deg, du sier "hei du isfiske er alene tid for meg, kan vi ikke heller gjøre x sammen neste helg" eller begynne en ny hobby sammen. Det blir vanskelig å opprettholde et forhold hvis du ikke prøver å forstå hva den andre ønsker. 

Anonymkode: a74a5...5fc

Nei, det er aldri feil vei å gå, når man gir tilbake det samme man får.

Hele poenget med et forhold er å forstå hverandre, ikke bare bruke den andre for sine behov, og så gi blanke faen i den andre sine behov.

Hvorfor i helvete tror du at det er meningen med et forhold?!

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjør generelt mye hverdagslige ting sammen, spiser middag og ser TV feks. Er med familien osv. For min del holder det, jeg trenger ikke ha henne med på alt, men det er det hun ikke takler. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vi gjør generelt mye hverdagslige ting sammen, spiser middag og ser TV feks. Er med familien osv. For min del holder det, jeg trenger ikke ha henne med på alt, men det er det hun ikke takler. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

Hilsen TS

Anonymkode: 3ab2e...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol.

Du burde prøve et forhold med en narsissist en gang, så får du se hvordan det er når forståelse bare går én vei.

Anonymkode: c2126...d67

Poenget er at i dette forholdet TS beskriver er det i så fall han som har de tendensene du (og han) forsøker legge på henne - som forøvrig er ganske typisk for den typen mennesker som gjerne ønsker at alt handler om dem. De som ikke skjønner at problemene de oppfatter andre er grunnlag for egentlig kommer som en følge av deres egne reaksjoner og at de selv er ansvarlige for det som ødelegger for dem. 

Som her, TS reagerer helt ut av proposjoner og tillegger dama all skyld uten å se at han selv også har et ansvar for at et forhold skal være godt. 

 

Og, siden vi er inne påd ette med ansvar, av og til er det slik at om man ønsker et forhold som er bunnsolid og bra så må man av og til gi mer enn man kanskje får i enkelte sammenhenger og i perioder, det er ikke slik at alt alltid skal være en forhandling, en balanse osv. Noen ganger i noen situasjoner og perioder ofrer man litt ekstra for at partneren skal ha det bra fordi man bryr seg om vedkommende - det er mer normalt enn de forhold hvor alt skal føres regnskap over. 

Det å gjøre ting sammen også ting man kanskje ikke selv syns er så innmari givende, som isfiske - for å tilbringe tid sammen i en setting den ene liker - det er normalt, Å bli grinete og se det som en trussel er ikke.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi gjør generelt mye hverdagslige ting sammen, spiser middag og ser TV feks. Er med familien osv. For min del holder det, jeg trenger ikke ha henne med på alt, men det er det hun ikke takler. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

Finn en aktivitet sammen da. Hverdagslig tralt som eneste dere deler er vanvittig kjedelig. For alt du vet kan det hende hun kjeder seg i forholdet, holder på å miste følelser og prøver å gjøre noe med det. 

Anonymkode: a838b...f4d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun griner hver gang vi krangler synes jeg, og jeg begynner å bli rimelig lei av det. Hun begrunner det selv med at det kommer uten at hun klarer å kontrollere det, noe jeg bare tror er en hersketeknikk fra hennes side

Hilsen TS

Anonymkode: 3ab2e...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør generelt mye hverdagslige ting sammen, spiser middag og ser TV feks. Er med familien osv. For min del holder det, jeg trenger ikke ha henne med på alt, men det er det hun ikke takler. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

Å spise middag sammen eller se tv er ikke å "gjøre ting sammen" i den forstand, det virker som om du har et merkelig bilde på hva et forhold innebærer.. 

Å gå en tur sammen i fjellet for eksempel, med telt gjerne og overnatting, fiske sammen, trene sammen, jakte sammen, dansekurs, malekurs, teater osv osv er å gjøre ting sammen for parforholdet. 

Å lage middag sammen, eller å vaske hus sammen er noe man bare gjør. 

 

Dersom du alltid får henne til å gråte må du se på hva du gjør som sårer henne så mye. Og om du tror det er en hersketeknikk er det like greit å avslutte forholdet først som sist. Dere er ikke kompatible, du har ikke noe krav på å endre henne som menneske like lite som du vil endre deg for henne. 

Endret av Carrot
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carrot skrev:

Poenget er at i dette forholdet TS beskriver er det i så fall han som har de tendensene du (og han) forsøker legge på henne - som forøvrig er ganske typisk for den typen mennesker som gjerne ønsker at alt handler om dem. De som ikke skjønner at problemene de oppfatter andre er grunnlag for egentlig kommer som en følge av deres egne reaksjoner og at de selv er ansvarlige for det som ødelegger for dem. 

Som her, TS reagerer helt ut av proposjoner og tillegger dama all skyld uten å se at han selv også har et ansvar for at et forhold skal være godt. 

 

Og, siden vi er inne påd ette med ansvar, av og til er det slik at om man ønsker et forhold som er bunnsolid og bra så må man av og til gi mer enn man kanskje får i enkelte sammenhenger og i perioder, det er ikke slik at alt alltid skal være en forhandling, en balanse osv. Noen ganger i noen situasjoner og perioder ofrer man litt ekstra for at partneren skal ha det bra fordi man bryr seg om vedkommende - det er mer normalt enn de forhold hvor alt skal føres regnskap over. 

Det å gjøre ting sammen også ting man kanskje ikke selv syns er så innmari givende, som isfiske - for å tilbringe tid sammen i en setting den ene liker - det er normalt, Å bli grinete og se det som en trussel er ikke.. 

Nei, det er ikke det.

Det er bare hun som ikke har selvinnsikt og aldri forstår andre. Og da vil hun alltid skylde på andre, når hun ikke får viljen sin, som alltid går på bekostning av andre.

Og noe annet kan man ikke forvente!!!!!

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot said:

Å spise middag sammen eller se tv er ikke å "gjøre ting sammen" i den forstand, det virker som om du har et merkelig bilde på hva et forhold innebærer.. 

Å gå en tur sammen i fjellet for eksempel, med telt gjerne og overnatting, fiske sammen, trene sammen, jakte sammen, dansekurs, malekurs, teater osv osv er å gjøre ting sammen for parforholdet. 

Å lage middag sammen, eller å vaske hus sammen er noe man bare gjør. 

 

Dersom du alltid får henne til å gråte må du se på hva du gjør som sårer henne så mye.

Jeg har prøvd å trene sammen med henne men det syntes jeg var kjedelig. Har meldt meg inn på samme senter som kompisen nå. Vi trener ikke det samme, da ønsker jeg heller å løfte tungt sammen med kompiser. Turer og slikt gjør vi sammen en gang i blant. 

Hilsen TS

Anonymkode: 3ab2e...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du helt blåst?!?

Hun presser seg på og blir grinete når han ikke vil ha hun med. Hva hun tror hun gjør spiller ingen rolle når hun aldri respekterer han uansett.

Og nei, det er selvfølgelig Ikke rart at forhold ryker når omsorg og empati kun går én vei i relasjonen.

Og man bør aldri gi andre mer forståelse enn man får selv !!!!!!!!!

Anonymkode: c2126...d67

I alle dager, hva vet du om det? Her tar du deg vann over hodet, du kjenner jo ikke disse to!

Og er det respektløst å bry seg om sin egen kjæreste på den måten hun gjør? Hun viser jo absolutt at hun bryr seg når hun prøver å vise interesse for mannens hobby!

Anonymkode: 303e0...24b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, hva vet du om det? Her tar du deg vann over hodet, du kjenner jo ikke disse to!

Og er det respektløst å bry seg om sin egen kjæreste på den måten hun gjør? Hun viser jo absolutt at hun bryr seg når hun prøver å vise interesse for mannens hobby!

Anonymkode: 303e0...24b

Neh. Og du forstår tydeligvis ikke så dette er bortkastet tid.

Og folk tror ting er verdt å snakkes om. Hvor dum går det egentlig an å bli?

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt av deg. Mulig hun faktisk ser på dette som en mulighet til å fikse kranglingen på, sprite opp forholdet eller lignende. Hun forsøkte i hvert fall å glede deg, og jeg skjønner at hun er skuffet, spesielt siden du forhåndsdømmer turen deres i stedet for å gi den en sjanse. Problemet er vel kranglingen generelt. Dette er noe dere må ta tak i - du også. Man innfinner seg ikke bare med at man er i et krangleforhold, man prøver å fikse det sammen. Uansett: Hvis det skal så lite til før du slår opp, så kan du likevel gå, tenker jeg. Da virker det ikke som du er interessert nok i å være i forholdet.

Anonymkode: ef5b7...be4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er enda en stund til sesong, så skjønner ikke hvorfor hun ønsker å krangle om dette nå

Anonymkode: 3ab2e...da5

Hvis det er enda en stund til sesong, så skjønner jeg ikke hvorfor du heller ønsker å krangle om dette nå. Du tror det bare er hun som krangler i forholdet deres?

Anonymkode: ef5b7...be4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør generelt mye hverdagslige ting sammen, spiser middag og ser TV feks. Er med familien osv. For min del holder det, jeg trenger ikke ha henne med på alt, men det er det hun ikke takler. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun griner hver gang vi krangler synes jeg, og jeg begynner å bli rimelig lei av det. Hun begrunner det selv med at det kommer uten at hun klarer å kontrollere det, noe jeg bare tror er en hersketeknikk fra hennes side

Hilsen TS

Anonymkode: 3ab2e...da5

Tenk å ha en kjæreste som snakker ned partneren sin på den måten du gjør... fysj... er du i det hele tatt glad i henne og opptatt av henne? 

Anonymkode: 6bb55...8a6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør generelt mye hverdagslige ting sammen, spiser middag og ser TV feks. Er med familien osv. For min del holder det, jeg trenger ikke ha henne med på alt, men det er det hun ikke takler. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

Så alt du er villig til å gi henne er den grå hverdagen, mens alt som er interessant eller moro vil du oppleve alene eller sammen med kompiser? 

Jeg kan ikke fatte og begripe at hun gidder å være sammen med deg i det hele tatt. 

Anonymkode: 6ea13...fde

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er skikkelig kjip. Du må da vel for pokker klare å ta med kjæresten din på isfiske et par ganger, hu krever hverken å få bli med hver gang eller å være med når du skal dra med kompiser. Hvorfor er det så viktig å ikke ta henne med? Skjønner du ikke hvor mye det sårer at kjæresten ALDRI vil ha deg med på en hobby? 

Anonymkode: 6bb55...8a6

Støtter denne! Du burde være evig ungkar, totalt ego.

Anonymkode: d2169...ab2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Basert bare på åpningsinnlegget synes jeg du er vanskelig og vrang. En og annen gang kan du vel ta henne med? At du vurderer å Gjøre det slutt bare pga dette sier meg at du ikke er så veldig investert her?

Hva krangler dere om ellers? Føler du at hun vil nærme seg deg og du vil trekke unna og er utilgjengelig?

Anonymkode: b93fe...33c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun griner hver gang vi krangler synes jeg, og jeg begynner å bli rimelig lei av det. Hun begrunner det selv med at det kommer uten at hun klarer å kontrollere det, noe jeg bare tror er en hersketeknikk fra hennes side

Hilsen TS

Anonymkode: 3ab2e...da5

Noen jenter gjør det, ikke for å herske. Fordi det er vanskelig å få frem det vi vil si. Jeg gråter når jeg er sint, kanskje hun faktisk er sint på deg. 

Anonymkode: a838b...f4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å trene sammen med henne men det syntes jeg var kjedelig. Har meldt meg inn på samme senter som kompisen nå. Vi trener ikke det samme, da ønsker jeg heller å løfte tungt sammen med kompiser. Turer og slikt gjør vi sammen en gang i blant. 

Hilsen TS

Anonymkode: 3ab2e...da5

Hva er du interessert i å gjøre sammen med henne da? Eller vil du at dere bare bor sammen og har sex i blant? Ellers skal hun ikke blande seg borti ditt liv?

Anonymkode: a838b...f4d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen jenter gjør det, ikke for å herske. Fordi det er vanskelig å få frem det vi vil si. Jeg gråter når jeg er sint, kanskje hun faktisk er sint på deg. 

Anonymkode: a838b...f4d

Traumatiserte mennesker gjør det, kjønn har vitterlig ingenting å si på dette.

Faktisk så er jenter mer åpen enn menn vanlig is så de er vanligvis flinkere til å få frem hva de vil.

Anonymkode: c2126...d67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...