Gå til innhold

Dama ble sur da jeg ikke ville ha hun med på isfiske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja her synes jeg du er veldig urimelig. Kjæresten din har sett at dette er noe du har stor interesse for og bruker mye tid på. Hun ønsker å tilbringe mer tid med deg uten at det går på bekostning av aktivitetene som hun vet du verdsetter så høyt, så hun kjøper eget utstyr og foreslår at hun kan bli med et par ganger i vinter. Det er snakk om et par ganger i løpet av en hel sesong og det hun får slengt i felisen er at du heller drar alene enn å dra med henne. Ikke rart hun blir lei seg når hun åpenbart har forsøkt å gjøre noe hyggelig som hun trodde du ville sette pris på, og blir møtt på en så ufølsom måte fra din side. 

Hvis poenget var at akkurat isfiske er en aktivitet du vil ha for deg selv så kunne du heller ordlagt deg anderledes samtidlig som du foreslo at dere kunne begynne å gjøre noe annet sammen som dere begge er interessert i. SÅ vidt jeg kan forstå av innlegget ditt er ikke dette noe du har formiddlet til henne og da skjønner jeg super godt at hun føler seg lite verdsatt og sitter med en følelse av at du bare ikke vil tilbringe tid med henne. 

Anonymkode: 39ad9...3db

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majoriteten her syns du er kjip, og de har helt rett. Hun vil engasjere seg i din hobby (noe som er normalt) men du bare avviser henne. Selv om hun ikke vil være med så mye egentlig. Her er det du som har bommet totalt. Er du intressert i hennes hobbyer og liv forresten? Eller begynner forholdet å bli helt dødt fra din side? I det tilfelle er det kanskje best å la henne gå så hun kan finne noen bedre......

Anonymkode: 08a08...733

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å invadere kjæresten og aldri gi dem forståelse eller respekt er nok en enda bedre oppskrift på et godt forhold!

Anonymkode: c2126...d67

Invadere kjæresten fordi man ønsker å være med på isfiske et par ganger i løpet av sesongen? 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Du ser bare den ene siden av saken, du ser ikke den andre som opplever en masete kjerring som kun tenker på seg selv og som sutrer og klager på alle andre når en ikke ALLTID vil følge sutrekjerringen sin vilje.

Stakkars de som havner i et sånt forhold!!

Anonymkode: c2126...d67

😂 

Jaja, noen har det definitivt bedre alene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ehh.... Du er skikkelig dritkjip! Hun vil være med ett par ganger og hun viser interesse for noe du liker. Og du er bare kjip 

Anonymkode: 69d1c...363

Enig! Det er ikke slik at hun vil være med hver gang heller. Om ts går på isfiske 20 ganger og hun blir med 2 av dem, er det virkelig et så stort offer? Jeg skjønner alenetid og kompistid, men her viser dama interesse for det du holder på med. La hun nå bli med en gang. Jeg hadde blitt veldig såret om jeg ikke fikk lov til å bli med en eneste gang på det samboeren min gjorde om det interesserte han. 

Anonymkode: 433b4...db8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var litt hardt å ta i å begynne å grine da. Men, når det er sagt, så syns jeg (ut i fra slik du beskriver det) at du også virker litt kjip. 

Eller er det slik at dere tilbringer hver eneste dag sammen hele tiden, og du har 2 turer i året? Da skjønner jeg derimot at du syns det er litt kjipt at hun skal ta over din egentid også.. 

Anonymkode: b4375...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Celtic Heart skrev:

Her var det mange som dømte på tynt grunnlag. Kan man virkelig si at et forhold ikke er liv laga på bakgrunn av en hendelse?

Hun tenkte nok at du ville sette pris på det og bommet totalt. Derfra er det ingen av oss som har fasiten på hvordan ting har blitt som de har blitt.

Men at kommunikasjon må inn er det vel liten tvil om. Det finnes mange mennesker som er avhengig av en arena som ikke inneholder partneren sin, meg inkludert. Det er ikke noe galt i det så lenge det kommuniseres og er enighet i hvor ofte og hvor lenge.

Om denne ene tingen er nok til å avslutte forholdet? Nei. Snakk sammen om forventninger dere har til hverandre og forholdet.

Måten ts skriver om forholdet og dama vitner om en mann som syns forhold er til for han og han vise frustrasjon når ting ikke går hans vei, basert på det kan man vel dra noen konklusjoner som at når dama ønsker prøve noe nytt og han regarerer med å bli furten er han enten umoden, grinete og furten eller bare vanskelig.. 

Så hva er det TS? 

Er du moden nok til å ta en samtale med konemor eller er du ikke? 

 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isfiske er ikke noe for kvinnfolk.
Men hva med å få henne til å forstå dette ved å ta henne ut et par turer på fiske? En realitycheck for henne. Men pass på å velge en dag hvor det er skikkelig kaldt og sur vind. Typ -25 og kuling. Etterpå vil hun garantert holde seg unna isfisketurene dine. 

Anonymkode: 29651...259

Isfiske er for alle - det er fasiten ferdig snakka. 

Anonymkode: 77d98...252

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var litt hardt å ta i å begynne å grine da. Men, når det er sagt, så syns jeg (ut i fra slik du beskriver det) at du også virker litt kjip. 

Eller er det slik at dere tilbringer hver eneste dag sammen hele tiden, og du har 2 turer i året? Da skjønner jeg derimot at du syns det er litt kjipt at hun skal ta over din egentid også.. 

Anonymkode: b4375...cb1

Ts sier at han bruker mye av vinteren på det. Så jeg vil anta at det er snakk om en del turer. 

Anonymkode: 6bb55...8a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye av grunnen til at vi krangler er at hun mener jeg hisser meg opp over småting, mens jeg er uenig og føler det er hun som gjør der. Vi har forøvrig vært sammen i 6 år. 

Anonymkode: 3ab2e...da5

Jeg vet ikke om du er klar over det, for jeg vet jo menn ikke er de som mest leser magasiner etc, men kvinner (eller mennesker da, gjelder jo alle)får jo mye råd og tips i disse magasinene eller på nett, osv. Ofte kommer terapauter opp med faktisk den løsningen der..  " Vis at du er interessert i hans hobby osv " 

Kan det være hun har forsøkt å finne ut hvordan dere skal nærme dere hverandre og trodde dette var super idé, derfor ble hun bare skuffet når du ikke ble glad? Jeg bare lurer altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde startet en tråd, hvor en mann hadde presset seg med på jentetur for å tilbringe mer tid med dama - ikke for å frarøve henne fra tid med venninner altsååååå, så hadde vi fått hørt hvor kontrollerende han var, og at hun måtte få lov til å reise på tur med jentene alene. Jeg har selv vært med på jentefest hvor ei hadde med seg typen. Han kjedet seg hele kvelden og var sur og dama koste seg selvsagt ikke.

Anonymkode: 6fa65...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dra en tur på isfiske kun ts og dama, så slipper hun å "kræsje" gutteturene. De andre har ikke med damene regner jeg med

Anonymkode: 6fa65...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde startet en tråd, hvor en mann hadde presset seg med på jentetur for å tilbringe mer tid med dama - ikke for å frarøve henne fra tid med venninner altsååååå, så hadde vi fått hørt hvor kontrollerende han var, og at hun måtte få lov til å reise på tur med jentene alene. Jeg har selv vært med på jentefest hvor ei hadde med seg typen. Han kjedet seg hele kvelden og var sur og dama koste seg selvsagt ikke.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Du ser ikke forskjellen på å bli med på jentetur, og å være med på en aktiv hobby som å gå fjelltur? 

Anonymkode: 6bb55...8a6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts sier at han bruker mye av vinteren på det. Så jeg vil anta at det er snakk om en del turer. 

Anonymkode: 6bb55...8a6

Takk for svar. Da syns jeg det er urimelig å ikke en gang være åpen for tanken om at dama kan være med på et par turer. 

Anonymkode: b4375...cb1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde startet en tråd, hvor en mann hadde presset seg med på jentetur for å tilbringe mer tid med dama - ikke for å frarøve henne fra tid med venninner altsååååå, så hadde vi fått hørt hvor kontrollerende han var, og at hun måtte få lov til å reise på tur med jentene alene. Jeg har selv vært med på jentefest hvor ei hadde med seg typen. Han kjedet seg hele kvelden og var sur og dama koste seg selvsagt ikke.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Det er forskjell på en jentetur og en aktivitet/hobby osm tar mte tid store deler av året. Det er ikke akkurat slik at denne dama prøver å bli med på guttas fylletur til Kos eller noe sånt. 

Og her skriver faktisk TS i hovedinnlegget at han sa til henne at han heller vil dra alene enn å dra med henne. Altså de turer hvor han ikke skal isfiske med guttene så er han fremdeles ikke er åpen for å ta henne med. 

Anonymkode: 39ad9...3db

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde startet en tråd, hvor en mann hadde presset seg med på jentetur for å tilbringe mer tid med dama - ikke for å frarøve henne fra tid med venninner altsååååå, så hadde vi fått hørt hvor kontrollerende han var, og at hun måtte få lov til å reise på tur med jentene alene.

Hun har da vel ikke sagt hun må være med guttene på tur? Hun vil vel bare dra alene på tur med han et par ganger. Åh for et offer 😂 Man lurer jo på hvorfor ts ikke vil finne på ting med dama si. Han trenger vel ikke å involvere kompisene om han tar med dama en gang.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg har selv vært med på jentefest hvor ei hadde med seg typen. Han kjedet seg hele kvelden og var sur og dama koste seg selvsagt ikke.

Anonymkode: 6fa65...a8d

De kan dra alene uten kompisene, men ts nekter jo å svare på hva han vil gjøre ellers med dama.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde startet en tråd, hvor en mann hadde presset seg med på jentetur for å tilbringe mer tid med dama - ikke for å frarøve henne fra tid med venninner altsååååå, så hadde vi fått hørt hvor kontrollerende han var, og at hun måtte få lov til å reise på tur med jentene alene. Jeg har selv vært med på jentefest hvor ei hadde med seg typen. Han kjedet seg hele kvelden og var sur og dama koste seg selvsagt ikke.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Det er virkelig helt fjern og sammenligne de to situasjonene. Ser du ikke det selv? 

 

Anonymkode: 08a08...733

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke forskjellen på å bli med på jentetur, og å være med på en aktiv hobby som å gå fjelltur? 

Anonymkode: 6bb55...8a6

Jeg trekker paralleller mellom jentetur og guttetur. Om det er shopping i Paris eller isfiske er ikke relevant

Anonymkode: 6fa65...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er enda en stund til sesong, så skjønner ikke hvorfor hun ønsker å krangle om dette nå

Anonymkode: 3ab2e...da5

Det er jo DU som krangler om det. 

Kan du ikke se det slik det er: hun viser interesse i noe som betyr noe for deg. Og så blir du sur? Wtf? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trekker paralleller mellom jentetur og guttetur. Om det er shopping i Paris eller isfiske er ikke relevant

Anonymkode: 6fa65...a8d

Men dama til ts vil ikke være med på guttetur, hun vil på isfiske med kjæresten sin 

Anonymkode: 6bb55...8a6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt forslag til deg, Ts, er.. 

Du sier du ikke ønsker å dele en tur med isfiske med henne. Da ville du heller at dere gjorde noe annet sammen. Men her er vel løsningen? Da finner DU på noe dere kan ha det hyggelig med sammen? For hele poenget hennes virker jo til å være at dere skulle tilbringe tid med å gjøre noe sammen? Det er jo tydelig ut fra hva du skriver at hun ønsker det? 

Bare hyggelig ment altså.. men en annen ting er.. Dersom du oppriktig ønsker å avslutte forholdet muligens, pga dette.. hvor mye betyr hun egentlig for deg? Er der ikke da bedre å bare avslutte? Jeg tørr påstå at du kanskje ikke elsker dama om du ønsker å avslutte pga at hun ville overraske deg og bli med deg når hun aldri før har kommentert det?  En ting var vel om hun maste på deg hele tiden, eller stjal din tid med kompiser og lagde kvalme.. men du sier ikke at det er tilfelle..? Hva gjør dere da sammen?

Endret av Nala79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...