Gå til innhold

Dama ble sur da jeg ikke ville ha hun med på isfiske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde startet en tråd, hvor en mann hadde presset seg med på jentetur for å tilbringe mer tid med dama - ikke for å frarøve henne fra tid med venninner altsååååå, så hadde vi fått hørt hvor kontrollerende han var, og at hun måtte få lov til å reise på tur med jentene alene. Jeg har selv vært med på jentefest hvor ei hadde med seg typen. Han kjedet seg hele kvelden og var sur og dama koste seg selvsagt ikke.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Nå er det ikke slik at dama til TS har presset noe, hun har derimot sagt at hun kan tenke seg at de sammen finner noe å delta på og vil han skal være positiv til at de gjør noe sammen, når han bevisst lar være å komme på banen velger hun å finne ut om hun kan like hans interesser og delta på dem en gang i blandt, mens TS velger se det på den mens negative måten, og attpåtil tillegge henne skylden for hans mugne reaksjon som om det er hun som krangler. 

Det er overhode ikke i nærheten av hva du forsøker fremstille det som her. Beklager, men du har bommet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Carrot skrev:

Nå er det ikke slik at dama til TS har presset noe, hun har derimot sagt at hun kan tenke seg at de sammen finner noe å delta på og vil han skal være positiv til at de gjør noe sammen, når han bevisst lar være å komme på banen velger hun å finne ut om hun kan like hans interesser og delta på dem en gang i blandt, mens TS velger se det på den mens negative måten, og attpåtil tillegge henne skylden for hans mugne reaksjon som om det er hun som krangler. 

Det er overhode ikke i nærheten av hva du forsøker fremstille det som her. Beklager, men du har bommet. 

Enig. Og hun legger tilogmed en del innsats i å kunne være med. Hun gjorde det nok i aller beste mening. Og så blir hun rett og slett skutt ned. Hadde jeg vært henne hadde jeg ikke giddet mye lenger. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dama til ts vil ikke være med på guttetur, hun vil på isfiske med kjæresten sin 

Anonymkode: 6bb55...8a6

Ja, da må jo evt kompisene bli hjemme, eller så får ts og dama dra en ekstra tur. Problemet er at det blir en krangletur.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Isfiske er ikke noe for kvinnfolk.
Men hva med å få henne til å forstå dette ved å ta henne ut et par turer på fiske? En realitycheck for henne. Men pass på å velge en dag hvor det er skikkelig kaldt og sur vind. Typ -25 og kuling. Etterpå vil hun garantert holde seg unna isfisketurene dine. 

Anonymkode: 29651...259

Så generaliserende du var da! Hilsen kvinnfolk som både har sittet timesvis med isfiske i kulda, og som steller med dyrene ute uansett temperatur. Vi har da vel ikke noe dårligere forutsetninger til å vite hvordan vi skal kle oss vi kvinner.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da må jo evt kompisene bli hjemme, eller så får ts og dama dra en ekstra tur. Problemet er at det blir en krangletur.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Men hvorfor er det så fryktelig for ts å dra på en tur med kjæresten sin? Hva i alle dager er det som er så forferdelig med henne at han ikke takler det? Kanskje han har det bedre som singel 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6bb55...8a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, jeg er sykt glad for at jeg har en kjæreste som elsker å dele sine hobbyer med meg, som stadig tar meg med for å prøve nye ting, lære meg noe nytt og som faktisk liker å tilbringe tid med meg. Da vi startet å date var jeg superstressa fordi han hadde så mange gøye hobbyer som jeg ikke visste noen ting om, men han har vært tålmodig og tatt meg med på det meste jeg har vist interesse for! Noen av tingene har jeg digget, andre ikke. For eksempel sykler han mye alene eller med kompiser fordi det ikke fenget meg så veldig, samt at jeg ikke har noen interesse for jakt så det gjør han også med kompisene. Men vi fisker sammen, trener sammen, plukker sopp sammen og brygger faktisk litt øl sammen. Det betyr ikke at jeg nekter han å gjøre disse tingene med vennene sine, men hvis han skulle gjort alt dette uten at jeg fikk være med hver eneste gang så tror jeg at jeg kun hadde sett ham når vi sto opp og når vi la oss. Noen ganger er det bare meg og han, mens andre ganger er vi sammen med andre, hans kompiser og venninner. 

Hvis isfiske er noe du har lyst å ha for deg selv så går dette an å si på en fin måte uten å bli sur og kjefte. Det er åpenbart for meg at hun savner kvalitetstid med deg, og hvis du bruker store deler av vinteren på dette så kan jeg forstå at hun føler seg lite sett og nedprioritert. 

Kanskje du kan foreslå noe annet dere kan gjøre sammen? Finne en ny hobby ingen av dere har prøvd før? Jeg må dog si at hvis du vurderer å gjøre det slutt med henne på grunn av dette så er det ikke liv laga uansett. Et forhold må tåle uenigheter og diskusjoner uten at slå opp kortet dras så fort man får motstand.

Anonymkode: f207e...7d8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Carrot skrev:

Nå er det ikke slik at dama til TS har presset noe, hun har derimot sagt at hun kan tenke seg at de sammen finner noe å delta på og vil han skal være positiv til at de gjør noe sammen, når han bevisst lar være å komme på banen velger hun å finne ut om hun kan like hans interesser og delta på dem en gang i blandt, mens TS velger se det på den mens negative måten, og attpåtil tillegge henne skylden for hans mugne reaksjon som om det er hun som krangler. 

Det er overhode ikke i nærheten av hva du forsøker fremstille det som her. Beklager, men du har bommet. 

Når hun har gått til innkjøp av utstyr og er sur på tredje dagen, så vil jeg påstå at det er en form for pressing, jo.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har noe med reaksjonen din å gjøre?

Det går an å si ting på en hyggelig måte uten å kontant avvise personen helt og få den til å føle seg som en idiot.

 

Helt OK å ha egne hobbyer og interesser, men det handler litt om hvordan man forholder seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre over her; jeg er så jævlig glad for at min kjæreste faktisk gidder å engasjere seg i mine interesser, og hadde han villet bli med på noe, så selvfølgelig! Men nå regner jeg min kjære som en av mine beste venner da.....

Du skjønner at det ikke bare var på grunn av at hun ikke fikk være med på fisking hun grein, right? Kan hende hun vet at disse "andre ting vi kan gjøre sammen", ikke kommer til å skje. Er du en såpass engasjert pilker, som du hevder, så bruker du rimelig mye tid på vinteren. Seriøst, vært litt gem! Du dauer ikke av å ta med kvinnfolket ditt på et par fisketurer!

 

Endret av Cordelia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun har gått til innkjøp av utstyr og er sur på tredje dagen, så vil jeg påstå at det er en form for pressing, jo.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Det er jo ts som (begynte å) være sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, jeg er sykt glad for at jeg har en kjæreste som elsker å dele sine hobbyer med meg, som stadig tar meg med for å prøve nye ting, lære meg noe nytt og som faktisk liker å tilbringe tid med meg. Da vi startet å date var jeg superstressa fordi han hadde så mange gøye hobbyer som jeg ikke visste noen ting om, men han har vært tålmodig og tatt meg med på det meste jeg har vist interesse for! Noen av tingene har jeg digget, andre ikke. For eksempel sykler han mye alene eller med kompiser fordi det ikke fenget meg så veldig, samt at jeg ikke har noen interesse for jakt så det gjør han også med kompisene. Men vi fisker sammen, trener sammen, plukker sopp sammen og brygger faktisk litt øl sammen. Det betyr ikke at jeg nekter han å gjøre disse tingene med vennene sine, men hvis han skulle gjort alt dette uten at jeg fikk være med hver eneste gang så tror jeg at jeg kun hadde sett ham når vi sto opp og når vi la oss. Noen ganger er det bare meg og han, mens andre ganger er vi sammen med andre, hans kompiser og venninner. 

Hvis isfiske er noe du har lyst å ha for deg selv så går dette an å si på en fin måte uten å bli sur og kjefte. Det er åpenbart for meg at hun savner kvalitetstid med deg, og hvis du bruker store deler av vinteren på dette så kan jeg forstå at hun føler seg lite sett og nedprioritert. 

Kanskje du kan foreslå noe annet dere kan gjøre sammen? Finne en ny hobby ingen av dere har prøvd før? Jeg må dog si at hvis du vurderer å gjøre det slutt med henne på grunn av dette så er det ikke liv laga uansett. Et forhold må tåle uenigheter og diskusjoner uten at slå opp kortet dras så fort man får motstand.

Anonymkode: f207e...7d8

Jeg er bare glad jeg ikke har kjæreste etter jeg begynte å lesr hvordan folk er på KG.

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun har gått til innkjøp av utstyr og er sur på tredje dagen, så vil jeg påstå at det er en form for pressing, jo.

Anonymkode: 6fa65...a8d

Hun er i følge TS sur, og jeg tror det er fordi han oppfører seg som en dust, innkjøp av utstyr er en måte å si jeg er villig til å prøve det du elsker for at vi kan gjøre noe sammen en gang i blandt, han overreagerer og skaper en situasjon av noe som er en hyggelig greie, det er der presset ligger - at han ikke får ture frem som han vil og blir grinete når hun forsøker tilpasse seg. En sak har alltid flere vinkler, her kunne TS lett valgt en mye bedre tilnerming enn furting og sutring. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Carrot skrev:

Hun er i følge TS sur, og jeg tror det er fordi han oppfører seg som en dust, innkjøp av utstyr er en måte å si jeg er villig til å prøve det du elsker for at vi kan gjøre noe sammen en gang i blandt, han overreagerer og skaper en situasjon av noe som er en hyggelig greie, det er der presset ligger - at han ikke får ture frem som han vil og blir grinete når hun forsøker tilpasse seg. En sak har alltid flere vinkler, her kunne TS lett valgt en mye bedre tilnerming enn furting og sutring. 

Det er hun som ikke får ture frem som hun vil og blir grinete når hun ikke får det sånn hun vil.

Han gjør det rette og setter grenser for seg selv, og ikke lar seg manipulere av sutring og press.

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er hun som ikke får ture frem som hun vil og blir grinete når hun ikke får det sånn hun vil.

Han gjør det rette og setter grenser for seg selv, og ikke lar seg manipulere av sutring og press.

Anonymkode: c2126...d67

Er du helt blåst? 

Hvor får du det fra at hun "turer frem" ? 

TS beskriver det som om dama haddekjøpt utstyr og sagt "en gang i blandt" det er langt fra noe "turing" i dette.. Er det rart forhold ryker når man er så dårlig på omsorg og empati? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Er du helt blåst? 

Hvor får du det fra at hun "turer frem" ? 

TS beskriver det som om dama haddekjøpt utstyr og sagt "en gang i blandt" det er langt fra noe "turing" i dette.. Er det rart forhold ryker når man er så dårlig på omsorg og empati? 

Er du helt blåst?!?

Hun presser seg på og blir grinete når han ikke vil ha hun med. Hva hun tror hun gjør spiller ingen rolle når hun aldri respekterer han uansett.

Og nei, det er selvfølgelig Ikke rart at forhold ryker når omsorg og empati kun går én vei i relasjonen.

Og man bør aldri gi andre mer forståelse enn man får selv !!!!!!!!!

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt blåst?!?

Hun presser seg på og blir grinete når han ikke vil ha hun med. Hva hun tror hun gjør spiller ingen rolle når hun aldri respekterer han uansett.

Og nei, det er selvfølgelig Ikke rart at forhold ryker når omsorg og empati kun går én vei i relasjonen.

Og man bør aldri gi andre mer forståelse enn man får selv !!!!!!!!!

Anonymkode: c2126...d67

🤣 ja jøss.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

🤣 ja jøss.. 

Lol.

Du burde prøve et forhold med en narsissist en gang, så får du se hvordan det er når forståelse bare går én vei.

Anonymkode: c2126...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hun som ikke får ture frem som hun vil og blir grinete når hun ikke får det sånn hun vil.

Han gjør det rette og setter grenser for seg selv, og ikke lar seg manipulere av sutring og press.

Anonymkode: c2126...d67

Du føler ikke dette er feil vei å gå? Han kan sette grenser og samtid vise omsorg for sin kjæreste. Er ikke dette selve poenget med et forhold?. Greit nok, ingen av dem er flink til å kommunisere, det at hun kjøpt utstyr tyder på dette, men du skyter ikke en partner som inderlig ønsker kvalitetstid med deg, du sier "hei du isfiske er alene tid for meg, kan vi ikke heller gjøre x sammen neste helg" eller begynne en ny hobby sammen. Det blir vanskelig å opprettholde et forhold hvis du ikke prøver å forstå hva den andre ønsker. 

Anonymkode: a74a5...5fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...