Gå til innhold

Kari Jaquesson


Mummy1

Anbefalte innlegg

På 12.11.2020 den 21.09, Tulipanpiken skrev:

Du har nok misforstått Karen-typen 😅 
 

Videoen var vond å se på. 

Nei. Karen er også en type mennesker som mener de har rett til ikke å bruke munnbind fordi det står ingenting i loven om at de skal gjøre det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, sunriseandsunset skrev:

Synes ikke det var spesielt etisk av legen å bruke videoen KJ la ut heller for å høste likes og cicks. Videoen bare et trist syn og det er rimelig klart for de fleste at KJ har et alternativt syn på korona situasjonen og en del annet for å si det forsiktig.

Mye bedre å gå gjennom den videoen og korrigere med fakta, enn å sitte på kg og kalle henne ustabil og klar for innleggelse. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 13.11.2020 den 18.04, Vera skrev:

Oisann..det er slike ganger jeg tenker at vi ikke er voksne nok til ytringsfrihet. MEN, samtidig er det usedvanlig bra at vi nettopp har ytringsfrihet, slik at disse ekstreme meningene får komme frem i lyset. 
 

Det er jo livsfarlig det hun driver med..å oppfordre folk til å ikke ta smittevern på alvor, eller fortelle ihuga fans at pandemien er bullshit. Det triste er jo at det finnes mange som er enige med henne. Jeg tror jeg ville foreslått en tur på en korona avdeling som hestekur for henne. Men hun hadde sikkert bare sagt at pasientene på intensivavdelingen var skuespillere 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Nå er det noen timer siden jeg så insta posten hennes. Jeg er mildt sagt ikke fan av feminisme, og det hun har liret av seg de siste årene har fått meg i kvalme modus!

MEN....jeg kan ikke huske hun oppfordret folk til å driti i smittevernsreglene? 🤔 Om hun virkelig sa det så kan du arrestere meg på det.

Slik jeg oppfatter ranten hennes, virker det som hun refererer til mediahysteriet rundt viruset. At de hauser opp at Oslo er ildrødt! At viruset er superdødelig og dreper nær sagt hver 5 person. Og DÉT stemmer jo ikke. Hun irriterer seg over hysteriet rundt viruset. Hun fornekter ikke dets eksistens så vidt jeg kan se?

Ja viruset er farlig, spesiellt for den sårbare gruppen mennesker. Veldig likt influensaen hvert år som også tar livet av svært mange. Og ser man dødsraten satt opp imot den, så er ikke dette spanskesyke katastrofen. Jeg tipper Kari syntes viruset får litt i overkant mye oppmerksomhet.

Forresten....det er 117 personer innlagt per nå. Og i forhold til smitteraten vi ser nå, syntes jeg det tallet er mikroskopisk! Og når vi i tilleg ser at enormt store og viktige bransjer nå går dukken pga restriksjonene, så kjenner jeg at jeg blir forbannet! Hotellnæringen, flyselskapene og turistnæringen vil høyst sansynlig gå under før nyttår. Det er lovet redningspakker fra regjeringen som aldri kommer.

Nå bør det vurderes på nytt! Det holder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HarryDotter skrev:

Nå er det noen timer siden jeg så insta posten hennes. Jeg er mildt sagt ikke fan av feminisme, og det hun har liret av seg de siste årene har fått meg i kvalme modus!

MEN....jeg kan ikke huske hun oppfordret folk til å driti i smittevernsreglene? 🤔 Om hun virkelig sa det så kan du arrestere meg på det.

Slik jeg oppfatter ranten hennes, virker det som hun refererer til mediahysteriet rundt viruset. At de hauser opp at Oslo er ildrødt! At viruset er superdødelig og dreper nær sagt hver 5 person. Og DÉT stemmer jo ikke. Hun irriterer seg over hysteriet rundt viruset. Hun fornekter ikke dets eksistens så vidt jeg kan se?

Ja viruset er farlig, spesiellt for den sårbare gruppen mennesker. Veldig likt influensaen hvert år som også tar livet av svært mange. Og ser man dødsraten satt opp imot den, så er ikke dette spanskesyke katastrofen. Jeg tipper Kari syntes viruset får litt i overkant mye oppmerksomhet.

Forresten....det er 117 personer innlagt per nå. Og i forhold til smitteraten vi ser nå, syntes jeg det tallet er mikroskopisk! Og når vi i tilleg ser at enormt store og viktige bransjer nå går dukken pga restriksjonene, så kjenner jeg at jeg blir forbannet! Hotellnæringen, flyselskapene og turistnæringen vil høyst sansynlig gå under før nyttår. Det er lovet redningspakker fra regjeringen som aldri kommer.

Nå bør det vurderes på nytt! Det holder nå.

Jeg syns hun indirekte oppfordrer til å drite i smittevernsreglene i den videoen fra besøket sitt hos Flügger farge. Der holder hun en rant om at det strider imot hennes rettigheter og Norsk lov å pålegge henne å bruke munnbind. Husker ikke i hvilke av videoene hun sier at folk "må våkne", men alt i alt opplever jeg det som at hun bagatelliserer Covid-19, og sprer budskap om å "nekte å bruke munnbind og våkne", og at myndighetene "faker Corona" for å skremme oss inn i et diktatur. 

Mine tanker om lavt antall innlagte er forøvrig at vi er så heldige her i Norge at vi tross alt har god plass på få mennesker, jeg tror videre at det er fordi vi har fokus på nettopp smittevern. Lavt antall sier meg at tiltakene fungerer, og er viktige og riktige. 

Jeg ønsker ikke tilstander som har vært andre steder, og jeg syns ikke vi skal godta litt "svinn" av besteforeldre.

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns hun indirekte oppfordrer til å drite i smittevernsreglene i den videoen fra besøket sitt hos Flügger farge. Der holder hun en rant om at det strider imot hennes rettigheter og Norsk lov å pålegge henne å bruke munnbind. Husker ikke i hvilke av videoene hun sier at folk "må våkne", men alt i alt opplever jeg det som at hun bagatelliserer Covid-19, og sprer budskap om å "nekte å bruke munnbind og våkne", og at myndighetene "faker Corona" for å skremme oss inn i et diktatur. 

Mine tanker om lavt antall innlagte er forøvrig at vi er så heldige her i Norge at vi tross alt har god plass på få mennesker, jeg tror videre at det er fordi vi har fokus på nettopp smittevern. Lavt antall sier meg at tiltakene fungerer, og er viktige og riktige. 

Jeg ønsker ikke tilstander som har vært andre steder, og jeg syns ikke vi skal godta litt "svinn" av besteforeldre.

 

Det er i hvertfall god reklame for Flugger farge. Visste ikke at det var en butikk som het det. Så  kanskje vi bør legge igjen noen penger der?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Det er i hvertfall god reklame for Flugger farge. Visste ikke at det var en butikk som het det. Så  kanskje vi bør legge igjen noen penger der?

Helt klart! Og supert å høre at de er så flinke på smittevern for kundene sine.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isild skrev:

Jeg syns hun indirekte oppfordrer til å drite i smittevernsreglene i den videoen fra besøket sitt hos Flügger farge. Der holder hun en rant om at det strider imot hennes rettigheter og Norsk lov å pålegge henne å bruke munnbind. Husker ikke i hvilke av videoene hun sier at folk "må våkne", men alt i alt opplever jeg det som at hun bagatelliserer Covid-19, og sprer budskap om å "nekte å bruke munnbind og våkne", og at myndighetene "faker Corona" for å skremme oss inn i et diktatur. 

Mine tanker om lavt antall innlagte er forøvrig at vi er så heldige her i Norge at vi tross alt har god plass på få mennesker, jeg tror videre at det er fordi vi har fokus på nettopp smittevern. Lavt antall sier meg at tiltakene fungerer, og er viktige og riktige. 

Jeg ønsker ikke tilstander som har vært andre steder, og jeg syns ikke vi skal godta litt "svinn" av besteforeldre.

 

En skikkelig Karen med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, HarryDotter skrev:

Nå er det noen timer siden jeg så insta posten hennes. Jeg er mildt sagt ikke fan av feminisme, og det hun har liret av seg de siste årene har fått meg i kvalme modus!

MEN....jeg kan ikke huske hun oppfordret folk til å driti i smittevernsreglene? 🤔 Om hun virkelig sa det så kan du arrestere meg på det.

Slik jeg oppfatter ranten hennes, virker det som hun refererer til mediahysteriet rundt viruset. At de hauser opp at Oslo er ildrødt! At viruset er superdødelig og dreper nær sagt hver 5 person. Og DÉT stemmer jo ikke. Hun irriterer seg over hysteriet rundt viruset. Hun fornekter ikke dets eksistens så vidt jeg kan se?

Ja viruset er farlig, spesiellt for den sårbare gruppen mennesker. Veldig likt influensaen hvert år som også tar livet av svært mange. Og ser man dødsraten satt opp imot den, så er ikke dette spanskesyke katastrofen. Jeg tipper Kari syntes viruset får litt i overkant mye oppmerksomhet.

Forresten....det er 117 personer innlagt per nå. Og i forhold til smitteraten vi ser nå, syntes jeg det tallet er mikroskopisk! Og når vi i tilleg ser at enormt store og viktige bransjer nå går dukken pga restriksjonene, så kjenner jeg at jeg blir forbannet! Hotellnæringen, flyselskapene og turistnæringen vil høyst sansynlig gå under før nyttår. Det er lovet redningspakker fra regjeringen som aldri kommer.

Nå bør det vurderes på nytt! Det holder nå.

Nå er det noen dager siden jeg så filmen, så jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men slik jeg oppfattet henne, gjorde hun direkte narr av regjeringens tiltak, beskyldte dem for diktatur, og sa at det var en løgn at vi sto midt oppi en pandemi. Det er noe creepy med det når et menneske beskriver Oslos gater med døde som ligger spredd, mens de hånler. Hun sier også at ingen kan tvinge oss til å bruke masker? Eller som hun sa «bleier» foran ansiktet. Er ikke det en oppfordring til å ikke bruke ansiktsmasker? Slik tolker jeg det. Jeg vet ikke om du har besøkt instagramkontoen hennes? Det er ganske skremmende holdninger. Hun er overbevist om at det er verdensmakten som kommer for å ta oss, og har noen ganske merkelige hentydninger ifht vaksinen for Corona. Hun har også meninger om andre vaksiner (som har vært livsviktige) som bør leses. 
 

Jeg er helt enig i at tiltakene er inngripende og ødelegger mye - men, jeg er overbevist om at tiltakene er nødvendige, nettopp for å redde landets økonomi. Hvem skal styre skuta om alle blir syke? Det som er skremmende med viruset er jo senvirkningene. Det er mange som sliter med å komme seg tilbake til arbeidslivet pga senvirkningene: (https://www.nrk.no/norge/xl/_-det-verste-er-angsten-for-ikke-a-fa-puste-1.15208219

Da viruset først kom hit i februar, var det et fåtall som ble testet. Mange var syke, og mange fikk ikke oppfølgning, og blir fortsatt ikke trodd av helsevesenet. Mange sliter med ettervirkningene av viruset (også dem som har hatt milde symptomer), men får ikke oppfølgning og rehabilitering. Hvor mange av disse vil etterhvert bli uføre? Vi har allerede altfor mange uføre i landet, og altfor få arbeidere. Om viruset får slippe fritt, hva skjer da? Helsevesenet kollapser, arbeidsføre folk blir syke, og man vet ikke hvor mange av disse som får varige mèn. Hvem skal da holde landet i gang? 
Som du ser i artikkelen jeg har linket til lenger oppe i innlegget mitt, er det ikke bare de sårbare gruppene som kan bli skikkelig syke av dette viruset. 
 

At vi har liten smitte, har vel sin naturlige forklaring i at tiltakene fungerer? Vi bor i et land hvor det er mulig å holde sosial distanse. 
 

Det sagt, jeg har stor forståelse for at spesielt barn og unge er drittleie nå..for dette er krevende! Det er skammelig at psykisk helse ikke blir nevnt og rustet opp samtidig som tiltakene blir ramset opp. 
 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det mulig å se hele videoen til KJ? Eneste jeg finner som ligger ute er de med kommentarer og motsigelser til hva hun sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Vera skrev:

Hvem skal styre skuta om alle blir syke?

Jeg er stort sett enig i det du skriver, og jeg syns videoen til Kari var helt bak mål. Heldigvis ønsker de fleste å følge smittevernstiltakene, men det begynner å bli vanskelig for mange å se poenget. For mange så tar koronaen livet av dem uten at de blir smittet. Bedrifter går konkurs, artister står uten inntekt og mennesker som bla. trenger medisinsk hjelp for noe annet enn korona får ikke hjelpen de trenger fordi alle ressurser, penger og overskudd er gitt til koronapasienter. 

Jeg tenker at det burde være mulig å ha to tanker i hodet på en gang. 

JA, vi skal følge smittevernsregler, jobbe for å holde smitten nede, men vi må begynne å sette inn tiltak for å hjelpe folk igjennom dette. Akkurat nå går tiltakene på bekostning av mange flere liv enn de som blir syke. Er det verdt å kjøre hele sluta på grunn for å redde noen få? Redder vi faktisk mange med den taktikken som nå brukes? Kunne man gjort mer for å skjerme de sårbare gruppene og sluppet opp litt for andre? Finnes det andre løsninger enn det vi gjør hele veien? 

Jeg ønsker også at bestemor på 90 skal overleve, og vil ikke ha noe svinn, men jeg blir også sint og lei meg for at hennes liv er mer verdt enn mitt. Jeg har venner som har tatt livet sitt pga koronatiltakene. De ser ingen ende på det, ingen andre veier ut. 

Så hvem skal vi velge? De 170 som ligger på sykehus, eller de 600 ekstra dette året som valgte å dø? (Ikke faktatall, bare en illustrasjon). Hvor lenge skal vi si at det er greit å redde noen få, mens resten går på grunna? 

Jeg er bekymret, usikker, redd, sint, drittlei og mange andre ting, jeg kan være uenig i tiltak, og være sliten av hele korona, men uansett så følger jeg smittevernsreglene. Og det burde være greit å sette spørsmålstegn når vi nå er 8 mnd. inn i en pandemi, som selvom den har tatt livet av mange, så har tiltakene ødelagt livene for mange fler enn det vi foreløpig ser. 

Du skrev "hvem skal styre skuta om alle blir syke", så da spør jeg deg - Hva er det å styre hvis skuta synker? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Lykke Li : Jeg anbefaler deg å lese dette debattinnlegget, forfattet av en stor gruppe leger på Haukeland sykehus: 

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/zggnlr/inngripende-tiltak-mot-korona-er-noedvendige

Premisset for argumentasjonen din er feil, iflg disse legene. Det er ikke slik at tiltakene mot koronasmitte innebærer å nedprioritere andre pasienter som trenger hjelp i helsevesenet - det er det motsatte som er hensikten, og det er helt nødvendig.

Koronapasienter som blir veldig syke og må på respirator er svært ressurskrevende pasienter som krever en høy grad av spesialisert helsepersonell. De ligger også lenge på sykehus. Det er begrenset kapasitet både mht utstyr og helsepersonell for å behandle koronapasientene. Hvis ikke smitten holdes nede slik at så få som mulig blir alvorlig syke samtidig, vil helsevesenet og sykehusene i Norge kollapse, noe som vil ramme oss alle:

Sitat

Ikke minst frykter vi at mange blir syke på kort tid, slik at helsesystemene overbelastes og i verste fall kollapser. Dette potensialet er det de nå smertelig erfarer i land som Belgia og Tsjekkia, slik de gjorde det i Nord-Italia i vår. I flere land er nå intensivavdelingene svært presset, og kapasiteten for planlagte inngrep som for eksempel kreftkirurgi og hjerteoperasjoner, er svært redusert.

Risikogruppene er også mye større enn det du gir inntrykk av i innlegget ditt. Det er ikke bare "bestemor på 90", det er hjerte- og lungesyke i alle aldre, diabetespasienter, kreftpasienter, alle med nedsatt immunforsvar, overvektige osv. (Og om det så bare var bestemor på 90, hvorfor er hun mindre verdifull enn yngre mennesker? Det er ageism).

Hvis mange blir syke vil ikke bare dødstallene bli større og andre pasientgrupper miste nødvendig behandling, men samfunnet vil også i ettertid preges av en stor gruppe pasienter med ettervirkninger av covid-19, slik det kommer flere og flere rapporter om nå.

I dag har vi nettopp fått nyhetene om at også en vaksine nr 2 har stor beskyttelseseffekt. Å holde smitten nede fram til vaksinene rulles ut er det eneste alternativet vi har slik jeg oppfatter det, og nå ser vi til og med enden på det. Restriksjonene vi har hatt i Norge er ikke inngripende sammenliknet med det resten av Europa har måttet leve med i lang tid. Å støtte opp om dem er ikke å prioritere en liten pasientgruppe, det er å prioritere oss alle sammen.

Endret av Aricia
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/nyheter/sykepleier-kommer-med-sjokkerende-opplysninger-om-koronapasientenes-siste-tanker-og-ord-for-de-dor/3424047727.html

Det kommer fra en sykepleier som jobber i USA og daglig hanskes med Covid pasienter. 
 

Sitat

 

I en Twitter-melding skriver Jodi Doering om håpløsheten hun føler når det gjelder pasienter som dør på sykehuset, men som nekter å tro at de er smittet av viruset.

- Jeg har nå en frikveld fra sykehuset. Når jeg sitter på sofaen med hunden min, kan jeg ikke unngå å tenke på korona-pasientene de siste dagene. Det som stikker seg ut, er de som fremdeles ikke tror at viruset er ekte. De som skriker til deg etter en magisk medisin og som tror at Joe Biden skal ødelegge USA. Alt mens de gisper etter pusten i en ventilator, skriver sykepleieren.

De forteller deg at det må være en annen grunn til at de er syke. De kaller deg navn og spør hvorfor du må ha på deg alle de «tingene» fordi de ikke er smittet av koronaviruset, fordi det ikke er ekte. Ja. Dette skjer virkelig. Og jeg kan ikke slutte å tenke på det, skriver hun. - Disse menneskene tror virkelig dette ikke kommer til å skje med dem. Og så slutter de å rope på deg når de blir intubert. Det er som en jævla skrekkfilm som aldri tar slutt. Det er derimot ingen rulletekst til slutt. Du går bare tilbake og gjør det samme om igjen, skriver hun på Twitter.

 

Say no more! 🙂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under utredning for operasjon nummer to (sier ikke hva), og har vært på Ullevål to ganger etter mars og fått behandling. Så det at andre ikke får helsehjelp stemmer virkelig ikke. De setter opp operasjonen også når kirurgen har bestemt seg. Ingen utsettelse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/13/2020 at 12:23 AM, Påkrevd said:

Diskusjon er alltid greit, og det foregår også kontinuerlig på en edruelig måte, stort sett,  men sånn Kari Jaquesson holder på...? Nei. En trimdame som beskylder statsledere for å være totalitære, undergraver en hel planets legestand, tror hun kan lovverket til punkt og prikke etc. Det er skremmende. Og for et flåsete og umodent språk hun bruker. Direkte flaut for en dame på 50-60 år.  Hadde det enda vært bagateller hun fablet om, men konspirasjonsteorier har en tendens til å tiltrekke seg en viss gruppe mennesker, og da bør hun stoppes. Det dreier seg om liv, ikke en uskyldig sak som å tro at jorda er flat. 

Nå er det jo mange leger både innenfor og utenfor landegrensene som setter spørsmålstegn til tiltakene også.. Litt skepsis er faktisk bare sunt og nødvendig når så drastiske tiltak skjer med samfunnet vårt UTEN en god nok begrunnelse på hvorfor!

Når man så hvordan Høie reagerte på Fredrik Solvang sine konstruktive spørsmål i Debatten, så blinker hvertfall varsellampene spør du meg. Som politiker bør du møte kritiske spørsmål med gode argumenter og kunnskap. Han hadde ingen gode argumenter, så han reagerte heller med hersketeknikk og irritasjon. Imponerende! 
 

Leser man annet enn skremselspropagandaen i VG så ser man at dette handler om mer enn kun smittevern... Dette er like mye politisk, og vi er i en veldig skremmende utvikling, spesielt for alle private bedrifter...

Jeg følger og respekterer alle smittevernstiltakene, men folk må få lov å reagere, være skeptiske og si at nok er nok! Vi har fortsatt ytringsfrihet og jeg er veldig glad for at noen våger å stille noen spørsmål til alt som skjer nå...

 

 

Endret av Bajshue
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2020 at 2:43 AM, Nebel86 said:

125428753_10164445443280094_6828340442642214030_n.jpg.5ebf603c51fc05a697e69b9e5a35f3ef.jpg

Er du seriøs? All forskning sier at et godt immunforsvar gjør deg mer robust i møte med virus. De ser også at D-vitaminer er ekstra viktig nå i møte med covid-19! 
Klovnene i dagens samfunn er dem som sitter på rumpa dagen lang, sluker Pepsi Max og spiser masse «sunn» mat som består av halvfabrikat, raffinert sukker og minimalt med vitaminer og mineraler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2020 den 8.32, Vera skrev:

Nå er det noen dager siden jeg så filmen, så jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men slik jeg oppfattet henne, gjorde hun direkte narr av regjeringens tiltak, beskyldte dem for diktatur, og sa at det var en løgn at vi sto midt oppi en pandemi. Det er noe creepy med det når et menneske beskriver Oslos gater med døde som ligger spredd, mens de hånler. Hun sier også at ingen kan tvinge oss til å bruke masker? Eller som hun sa «bleier» foran ansiktet. Er ikke det en oppfordring til å ikke bruke ansiktsmasker? Slik tolker jeg det. Jeg vet ikke om du har besøkt instagramkontoen hennes? Det er ganske skremmende holdninger. Hun er overbevist om at det er verdensmakten som kommer for å ta oss, og har noen ganske merkelige hentydninger ifht vaksinen for Corona. Hun har også meninger om andre vaksiner (som har vært livsviktige) som bør leses. 
 

Jeg er helt enig i at tiltakene er inngripende og ødelegger mye - men, jeg er overbevist om at tiltakene er nødvendige, nettopp for å redde landets økonomi. Hvem skal styre skuta om alle blir syke? Det som er skremmende med viruset er jo senvirkningene. Det er mange som sliter med å komme seg tilbake til arbeidslivet pga senvirkningene: (https://www.nrk.no/norge/xl/_-det-verste-er-angsten-for-ikke-a-fa-puste-1.15208219

Da viruset først kom hit i februar, var det et fåtall som ble testet. Mange var syke, og mange fikk ikke oppfølgning, og blir fortsatt ikke trodd av helsevesenet. Mange sliter med ettervirkningene av viruset (også dem som har hatt milde symptomer), men får ikke oppfølgning og rehabilitering. Hvor mange av disse vil etterhvert bli uføre? Vi har allerede altfor mange uføre i landet, og altfor få arbeidere. Om viruset får slippe fritt, hva skjer da? Helsevesenet kollapser, arbeidsføre folk blir syke, og man vet ikke hvor mange av disse som får varige mèn. Hvem skal da holde landet i gang? 
Som du ser i artikkelen jeg har linket til lenger oppe i innlegget mitt, er det ikke bare de sårbare gruppene som kan bli skikkelig syke av dette viruset. 
 

At vi har liten smitte, har vel sin naturlige forklaring i at tiltakene fungerer? Vi bor i et land hvor det er mulig å holde sosial distanse. 
 

Det sagt, jeg har stor forståelse for at spesielt barn og unge er drittleie nå..for dette er krevende! Det er skammelig at psykisk helse ikke blir nevnt og rustet opp samtidig som tiltakene blir ramset opp. 
 

Hvordan redder tiltakene økonomien?  Slik jeg opplever det ruinerer tiltakene økonomien. Vi har blitt 550 000 færre i private sektor. Altså 1/6 færre til å dra lasset 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bajshue skrev:

Nå er det jo mange leger både innenfor og utenfor landegrensene som setter spørsmålstegn til tiltakene også.. Litt skepsis er faktisk bare sunt og nødvendig når så drastiske tiltak skjer med samfunnet vårt UTEN en god nok begrunnelse på hvorfor!

Når man så hvordan Høie reagerte på Fredrik Solvang sine konstruktive spørsmål i Debatten, så blinker hvertfall varsellampene spør du meg. Som politiker bør du møte kritiske spørsmål med gode argumenter og kunnskap. Han hadde ingen gode argumenter, så han reagerte heller med hersketeknikk og irritasjon. Imponerende! 
 

Leser man annet enn skremselspropagandaen i VG så ser man at dette handler om mer enn kun smittevern... Dette er like mye politisk, og vi er i en veldig skremmende utvikling, spesielt for alle private bedrifter...

Kari Jaquesson sier at regjeringens mål er å få små og mellomstore bedrifter til å gå konkurs. Du deler tilsynelatende denne meningen og siden KJ ikke klarer å formulere et svar, så spør jeg deg: Hva har politikere å tjene på å kjøre landets økonomi i grøfta? Det gir ingen mening for meg, så opplys meg gjerne.

Endret av Felis
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...