Gå til innhold

Kari Jaquesson


Mummy1

Anbefalte innlegg

Menca skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at mennesker flest kan ta denne avgjørelsen basert på hva de selv tenker er best for sin jobb, og sitt liv. Jeg ønsker ikke å utfordre helsevesenet, det sier jeg ikke, men jeg ønsker heller ikke å sluke rått alt som legges frem. For det finnes ikke nyansert. Om du ønsker å vaksinere deg så gjør du gladelig det, jeg har erfart annerledes rundt vaksiner, og ønsker derfor ikke ta vaksiner som jeg ikke vet hvordan bivirkningene er på lang sikt. Og selv om jeg er både kritisk og skeptisk, er jeg ikke en konspirasjonsteoretiker for det.

At K.J provoserer forstår jeg veldig godt, for hun drar ting for langt, og svarer til tider ufint og nedlatende til de som kommenterer hos henne. Jeg går ikke rundt og slenger fra meg meg slike ytringer, men har fortsatt vett til å tenke selv. Jeg ser også hvordan tilstandene er, og jeg benekter ikke at noen dør av dette viruset. Litt sånn som det er med alle sykdommer i verden. Kreftbehandling som man fint kunne innført til den pasienten som trenger det, men som den norske stat nekter å betale for. Så da dør denne personen. Om og om igjen. Men det er kanskje ikke like viktig.

Handler din erfaring med vaksiner om svineinfluensavaksinen? For da tenker jeg kanskje du skal lese deg litt mer opp på hva som gjorde at flere ble syke av den. 

Hadde det ikke vært en pandemi så kunne jeg sett din side av saken her, men det klarer jeg dessverre ikke. Kanskje du ikke blir spesielt syk, kanskje ikke moren din eller bestemoren din dør av dette, men dere kan likevel få det, så går dere rundt og vet ikke at dere er smittet, men så smitter dere kanskje foreldrene til et lite barn med kreft som bare skal en kjapp tur på butikken for å kjøpe det eneste det lille barnet har lyst på. Poenget mitt er at dette handler ikke bare om deg, det handler om en hel verden, vi er helt avhengig av at flest mulig tar denne vaksinen for at vi skal få denne pandemien under kontroll. Med dine holdninger er du med på å begrense verden, folk kommer seg ikke tilbake i jobb, mennesker mister sine kjæreste. Er DU heldig så gjelder det ikke deg, men det gjelder så veldig mange andre, så det er på tide å tenke litt utenfor sin egen boble og hva som er best for meg meg meg!! 
 

Jeg jobber på sykehjem, der har det vært «friske» syke ansatte på jobb, det resulterte i at 32 pasienter som kanskje har hatt sin siste jul, ble sittende isolert på sine rom julaften, og den eneste menneskelige kontakten de fikk var da vi var inne i stell og med mat. Noe mer hadde vi ikke tid til, julegavene ble glemt, og det eneste som kunne minne om jul for dem var ribben de fikk servert på papp, men det angår vel ikke deg likevel.

 

Selvom jeg var en av dem som fikk kjenne bivirkningene etter svineinfluensavaksinen, jeg var dårlig i 2 år etterpå, og sliter litt den dag i dag, selvfølgelig tenker jeg selv, selvfølgelig er jeg skeptisk, men etter å ha lest meg opp både på vaksinen, og sykdommen, så har jeg funnet ut at det absolutt beste alternativet er å ta vaksinen, og om du ikke legen din har frarådet deg syntes jeg du bør lese deg opp, og tenke litt større enn bare deg selv og din svære. 

Endret av Marlii
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pipaluk skrev (3 minutter siden):

Tror du vaksinering har betydning for plass på intensiven? Hvordan skulle dette fungere i praksis? 

I Spania lager dem et register med hvem som ikke vaksineres, det bør vi vurdere i Norge også, har en ikke vaksinert seg i samråd med lege så er det en ting, men hvorfor skal noen som trenger intensivbehandling som har fulgt anbefalingene måtte vike for noen som har valgt å sette seg selv foran hele nasjonen? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dankert skrev (På 31.12.2020 den 2.36):

Hun er vel sur fordi hun har mistet levebrødet.

Hun kunne brukt pandemien til sin fordel. Vi har ikke mindre behov for trim i slike tider.  Med sine uttalelser får hun ikke reklamere på Facebook. Hun kunne hatt webinarer med fokus på trening og kosthold.  Hun kunne flyttet treningssenteret sitt ut. Alle seriøse aktører vil kvie seg for å gi henne plass og midler  når hun har så mange kontroversielle holdninger og driter i smittevern. 
Så snakk om å gjøre et  yrkesmessig selvmord!

dessuten: driter hun i vaksinen, så får hun heller ikke arrangert treningsturer utenlands, som hun har hatt før. Jeg tror mange land.  kommer til å stille krav om vaksinering.  
 

Endret av Pipaluk
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlii skrev (2 timer siden):

Handler din erfaring med vaksiner om svineinfluensavaksinen? For da tenker jeg kanskje du skal lese deg litt mer opp på hva som gjorde at flere ble syke av den. 

Hadde det ikke vært en pandemi så kunne jeg sett din side av saken her, men det klarer jeg dessverre ikke. Kanskje du ikke blir spesielt syk, kanskje ikke moren din eller bestemoren din dør av dette, men dere kan likevel få det, så går dere rundt og vet ikke at dere er smittet, men så smitter dere kanskje foreldrene til et lite barn med kreft som bare skal en kjapp tur på butikken for å kjøpe det eneste det lille barnet har lyst på. Poenget mitt er at dette handler ikke bare om deg, det handler om en hel verden, vi er helt avhengig av at flest mulig tar denne vaksinen for at vi skal få denne pandemien under kontroll. Med dine holdninger er du med på å begrense verden, folk kommer seg ikke tilbake i jobb, mennesker mister sine kjæreste. Er DU heldig så gjelder det ikke deg, men det gjelder så veldig mange andre, så det er på tide å tenke litt utenfor sin egen boble og hva som er best for meg meg meg!! 
 

Jeg jobber på sykehjem, der har det vært «friske» syke ansatte på jobb, det resulterte i at 32 pasienter som kanskje har hatt sin siste jul, ble sittende isolert på sine rom julaften, og den eneste menneskelige kontakten de fikk var da vi var inne i stell og med mat. Noe mer hadde vi ikke tid til, julegavene ble glemt, og det eneste som kunne minne om jul for dem var ribben de fikk servert på papp, men det angår vel ikke deg likevel.

 

Selvom jeg var en av dem som fikk kjenne bivirkningene etter svineinfluensavaksinen, jeg var dårlig i 2 år etterpå, og sliter litt den dag i dag, selvfølgelig tenker jeg selv, selvfølgelig er jeg skeptisk, men etter å ha lest meg opp både på vaksinen, og sykdommen, så har jeg funnet ut at det absolutt beste alternativet er å ta vaksinen, og om du ikke legen din har frarådet deg syntes jeg du bør lese deg opp, og tenke litt større enn bare deg selv og din svære. 

Du skal være litt forsiktig med alt du synser om mener og tenker om hva jeg gjør eller ikke gjør, for det har du ingen forutsetning for å vite. Du vet ingenting om meg, mine relasjoner, mitt arbeid, eller mine erfaringer, så å be meg lese meg opp er en litt for avdanket hersketeknik

Jeg synes det bare er skremmende at man blir sett på som sprø og dust og at man ikke bryr seg om andre bare og at man er en konspirasjonsteoretiker fordi man klarer å stille kritiske spørsmål til hva regjeringen anbefaler og ikke til enhver tid. At DU har lyst til å hoppe når noen sier hopp, sier mer om deg og dine "egne" meninger. Jeg ber ikke deg om ikke å ta vaksine. Og du kan heller ikke sitte og si at jeg ikke bryr meg om andre enn meg selv fordi jeg ikke skal ta den. For selv om man ikke tar en vaksine betyr det ikke at man driter i alle andre. Det finnes mange måter å ta hensyn til andre på uten at det trenger å puttes inn i egen kropp.

Og joda, flott at du har valgt det yrket du har og går i bresjen for å ta vare på syke og gamle, det står det respekt av,. Jeg har ikke tenkt å gå ut med min jobb fordet, det virker som om de som jobber med syke og gamle er de som blir mest opphisset når noen går i mot. 

Men igjen, denne tråden handler om KJ, og jeg vil bare (igjen) som at det er ikke hennes holdninger som gir meg mine holdninger, for hun tilhører det ekstreme. Og derfor går dette begge veier, du trenger ikke gjøre som de ekstreme, altså motsatt av hva som er tenkt, men du trenger ikke heller å gjøre det i andre enden om du ikke kjenner deg komfortabel med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menca skrev (1 time siden):

Du skal være litt forsiktig med alt du synser om mener og tenker om hva jeg gjør eller ikke gjør, for det har du ingen forutsetning for å vite. Du vet ingenting om meg, mine relasjoner, mitt arbeid, eller mine erfaringer, så å be meg lese meg opp er en litt for avdanket hersketeknik

 

Er det ikke litt underlig at du selv omtaler deg selv som den som har vett til å tenke selv, sånn i motsetning til andre? Siden du nå sier at @Marliiikke må synse om deg? 

Ja, alle bør lese seg opp på vaksinen, det gjelder både fagfolk og lekfolk, det er ingen hersketeknikk. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke denne stadige argumentasjonen fra konspirasjonsteoretikere som Kari Jaquesson om å "tenke selv", og hele tiden være kritisk til vaksiner og annen pandemiforskning. 

Jeg er ingen lege eller forsker, jeg har ikke en grad i virologi. Jeg trenger ikke å sette meg inn i hvordan vaksinen ble utviklet og hva den består av. Jeg stoler på at forskermiljøet vet hva de holder på med, og at godkjenningen av en vaksine (uansett hvor fort den ble utviklet) har gått gjennom en grundig prosess. Jeg trenger faktisk ikke å "lese meg opp". 

Det er det det handler om. Tillit. Konspirasjonsteoretikers grunnleggende mistro til vitenskap og utøvende makt er det som driver dem. Det ligger hele tiden noe skummelt bak, "sannheten" blir skjult, men de og en håndfull andre har "avdekket" denne sannheten. 

Det er både paranoia, magisk tenkning om at en ond elite som styrer myndigheter, media og folket (bare ikke dem fordi de selv har som sagt avdekket denne eliten gjennom en Youtube video de har sett), og overvurdering av egne evner til å tolke en kaotisk verdenssituasjon. Jeg tror også at Kari Jaquesson og hennes likesinnede oppriktig mener at de er kjemper en nobel kamp her.

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Fetteren min var på Kiwi (om jeg ikke husker feil) for å handle i jula.

Da hørte han plutselig en dame som stod og kjeftet på butikkpersonalet fordi de brukte munnbind. Da han sjekket ut dette, var det selveste Kari som stod og kjeftet på de stakkars ansatte. Hun syntes de var tåpelige og dumme som brukte munnbind på jobben. 

Han hadde tenkt å ta de i forsvar, men feiget ut. Han angret på det i ettertid. Mange i butikken hørte dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett siste video? Vet ikke hva jeg skal si, lenger... Er jo egentlig bare trist! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Janzypants said:

Noen som har sett siste video? Vet ikke hva jeg skal si, lenger... Er jo egentlig bare trist! 

Hvor finnes den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dankert skrev (Akkurat nå):

Hvor finnes den?

På iG hennes. Riktignok postet for 2 dager siden da, så burde kanskje skrevet det i stedet for "siste video". Jeg er ikke så aktiv på IG, så tar litt tid før jeg får med meg alt 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Janzypants said:

På iG hennes. Riktignok postet for 2 dager siden da, så burde kanskje skrevet det i stedet for "siste video". Jeg er ikke så aktiv på IG, så tar litt tid før jeg får med meg alt 😅

Fant den, men tror ikke jeg orker 30 minutter med hennes usammenhengende ralling. 😖

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve på et lite sammendrag. 

Rapport fra hovedstaden

Hun lager en video fordi folk lager video av hennes videoer.

Ikke en eneste en av gummiryggradene har snakker med henne, men de burde betalt henne for å ha "ridd på hennes bølge (sagt med glimt i øyet, så jeg håper å unngå trusler om saksøking)

Kari har tatt t-bane med 10 personer i en kjempelang vogn

Noen av dem hadde ikke klut i fjeset, men da Kari roste dem for det tok de det på seg like vel.

Kari håper INDERLIG at sosialantropologer, psykologer og stipendiater er i full sving med å forske på dette sosiale kondisjoneringseksperimentet som vi har blitt til objekter i.

Det messende budskapet hele døgnet gjør oss (ikke Kari, for hun ser ikke på NRK og TV2) kondisjonert.

Ups, hun mistet hansken...

Mennesker med maske føler at de er med i et fellesskap og vil få problemer med å omgåes i fellesskapet uten å bli hekta.

Noen må forske

Hun bebreider nesten ikke de som ikke kan tenke

Noen må forske

Det er ikke et eneste skjellsord hun ikke har blitt kalt, men hun bryr seg ikke. Det vet ikke de som holder på (nå vet de det)

Hun stalker de som hetser henne på FB og synes ikke hetsen står i stil med budskapet deres forøvrig. 

Noen mennesker må ha en je suis charlie-holdning for å holde det gående.

En rapport viser at det fremdeles er utstrakt bruk av masker i Oslo

Kari går på kjøpesenter og ser en liten pike uten maske, takk og lov (piken tenker selv, antar jeg)

Noen må forske

Folk har sluttet å tenke

Folk er redde for sosial kontroll

Det er mye sosial kontroll i Norge i forhold til andre land (Kari følger som sagt ikke med på nyhetene)

Folk har blitt avhengig av maske

Kari får det ikke til å gå i hop (jeg får heller ikke Kari til å gå i hop)

Det er veldig VELDIG skadelig på lang sikt!

Det er grotesk at myndighetene nekter folk å gå på treningssenter

Det er ren og skjær løgn at vi må beskytte de svake. Usann påstand!

De (?) går inn for å gjøre folk syke fysisk og psykisk

Bent Høie, Erna Solberg og Raymond Johansen trakasserer unge mennesker

Gamle mennesker vil ha seg frabedt å bli brukt for å skade yngre mennesker

Barn og unge er gullet vårt

Barn og unge er gullet vårt

Barn og unge er Norges gull

Unge menn er gullet vårt

Tenk!

Der det ikke er logikk, der er det noe feil

Kari tror Erna Solberg har tenkt til å skylde på mediene

Erna har fått Fredrik Solvang til å ta in en lege som virket forstyrret, men som Kari tror var instruert

Det var krigsretorikk. Spådommer tatt ut av løse luften

Regjeringen går i tospann med media, men kommer til å skylde på dem, slik de gjorde med massedrap på libyere.

Norske piloter ble betalt penger for å begå massedrap på libyske barn, kvinner og menn

Kari håper de som jobber i VG og NRK får smusstillegg for å drive en fryktkampanje

Helseministeren har ikke peiling

Vær i aktivitet, smil og ta D-vitamin 

"Kun frykt, kun bygge ned, kun bryte ned, kun knuse, kun skremme" (usikker på hva eller hvem hun mener)

Uttalelsene fra politikerne(?) kan sammenlignes med lanseringen av en leppestift

Hvor mye har du studert mediene når kriger skal selges inn? (ingen studiepoeng i det, dessverre)

De som er rådgivere for Oslo kommune lager slogans for å selge inn kriger. Ett av dem var "Soldatene til Saddam Hussein tar babyer ut av kuvøser og kaster dem på gulvet" (det svingte!)

De fikk en ung, anonym kvinne til å si dette i kongressen i USA, for å overbevise dem om å bombe Irak (Samarbeidet mellom Oslo Kommune og kongressen var helt nytt for meg)

Det finnes ingen tilfeldigheter

Kari er kjemperobust!

Gamle mennesker blir mer og mer grå

Vi ser ingen smil fordi folk har masker, og dette er en kjempekonsekvens som ikke drøftes (bør kanskje forskes på?)

Har fagfolk lagt seg i fryseren?

Det er veldig ondt at barn lærer seg å holde avstand til andre

Smitteutbrudd er et meme

Dette er kuvøsebarn i Irak i 2021 

Lytt

Kari vil selvfølgelig ikke at folk skal dø, men når folk blir gamle har de en tendens til å dø...

Lytt

Dø er en del av livet, men det har blitt en fiksasjon (???)

Lytt

Mennesker er som en celleklump sammen

Kari vil gjerne ha litt avstand til andre og liker å vaske seg med god såpe. Fet såpe, ikke skvip på flaske

"Jeg har alltid hatt med meg antibacterial på reise" sier hun mens hun klør seg i nesen

Å imprente en fobi mot normal omgang med andre er veldig skadelig

Vi må gidde å tåle litt møkk fra andre

Kari kunne fylt konserthuset med mennesker som har forbannet henne (antar hun må vente til myndighetene har funnet noe annet enn smittevern å plage oss med)

Se deg rundt

Det vi blir servert er kuvøsebarn i Irak

Hadde du bare forholdt deg til egne sanser og ikke forholdt deg til media, hadde du ikke visst at det fantes et virus

Før var pandemier veldig dødelige, men WHO gjorde om begrepet i 2009 slik at svineinfluensa kunne være med, og det er ikke dødelig i det hele tatt...

Norge kastet svineinfluensavaksiner for 200 millioner.

Tenk og bruk egne sanser

Vi vet ikke om folk dør av eller med Covid

Tenk

Motivasjonen trenger du ikke å gå inn i, det eneste vi trenger å vite er at det er stygt

Kari blir trist av alle som putter stoff i fjeset

Vi nærmer oss slutten på ranten... (Spoileralert, vi er ikke det)

Man trenger ikke vold for å innføre tyranni

"Jeg vet ikke hvor jeg ser, kanskje ikke i kamera" sier Kari og virrer med hodet

Kari bryr seg ikke om hva andre kaller henne. "Seriøst, I don't care!", men det gjør andre og det er sosial kontroll, derfor tør ikke folk å ytre meningene sine

Oooo det er best å holde kjeft, tenker folk

Ikke hold kjeft!

Politikkere fisker med fingeren hele tiden og hører på skrikhalsene, derfor har til og med de som får full lønn hver måned og er vandt til å sitte alene med katten sin er med på å ødelegge livet til .... (der stoppet videoen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Trist at slike folk får lyttere. Vi ser jo hva konspirasjonsteorier kan føre til. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (1 time siden):

Jeg kan prøve på et lite sammendrag. 

Rapport fra hovedstaden

Hun lager en video fordi folk lager video av hennes videoer.

Ikke en eneste en av gummiryggradene har snakker med henne, men de burde betalt henne for å ha "ridd på hennes bølge (sagt med glimt i øyet, så jeg håper å unngå trusler om saksøking)

Kari har tatt t-bane med 10 personer i en kjempelang vogn

Noen av dem hadde ikke klut i fjeset, men da Kari roste dem for det tok de det på seg like vel.

Kari håper INDERLIG at sosialantropologer, psykologer og stipendiater er i full sving med å forske på dette sosiale kondisjoneringseksperimentet som vi har blitt til objekter i.

Det messende budskapet hele døgnet gjør oss (ikke Kari, for hun ser ikke på NRK og TV2) kondisjonert.

Ups, hun mistet hansken...

Mennesker med maske føler at de er med i et fellesskap og vil få problemer med å omgåes i fellesskapet uten å bli hekta.

Noen må forske

Hun bebreider nesten ikke de som ikke kan tenke

Noen må forske

Det er ikke et eneste skjellsord hun ikke har blitt kalt, men hun bryr seg ikke. Det vet ikke de som holder på (nå vet de det)

Hun stalker de som hetser henne på FB og synes ikke hetsen står i stil med budskapet deres forøvrig. 

Noen mennesker må ha en je suis charlie-holdning for å holde det gående.

En rapport viser at det fremdeles er utstrakt bruk av masker i Oslo

Kari går på kjøpesenter og ser en liten pike uten maske, takk og lov (piken tenker selv, antar jeg)

Noen må forske

Folk har sluttet å tenke

Folk er redde for sosial kontroll

Det er mye sosial kontroll i Norge i forhold til andre land (Kari følger som sagt ikke med på nyhetene)

Folk har blitt avhengig av maske

Kari får det ikke til å gå i hop (jeg får heller ikke Kari til å gå i hop)

Det er veldig VELDIG skadelig på lang sikt!

Det er grotesk at myndighetene nekter folk å gå på treningssenter

Det er ren og skjær løgn at vi må beskytte de svake. Usann påstand!

De (?) går inn for å gjøre folk syke fysisk og psykisk

Bent Høie, Erna Solberg og Raymond Johansen trakasserer unge mennesker

Gamle mennesker vil ha seg frabedt å bli brukt for å skade yngre mennesker

Barn og unge er gullet vårt

Barn og unge er gullet vårt

Barn og unge er Norges gull

Unge menn er gullet vårt

Tenk!

Der det ikke er logikk, der er det noe feil

Kari tror Erna Solberg har tenkt til å skylde på mediene

Erna har fått Fredrik Solvang til å ta in en lege som virket forstyrret, men som Kari tror var instruert

Det var krigsretorikk. Spådommer tatt ut av løse luften

Regjeringen går i tospann med media, men kommer til å skylde på dem, slik de gjorde med massedrap på libyere.

Norske piloter ble betalt penger for å begå massedrap på libyske barn, kvinner og menn

Kari håper de som jobber i VG og NRK får smusstillegg for å drive en fryktkampanje

Helseministeren har ikke peiling

Vær i aktivitet, smil og ta D-vitamin 

"Kun frykt, kun bygge ned, kun bryte ned, kun knuse, kun skremme" (usikker på hva eller hvem hun mener)

Uttalelsene fra politikerne(?) kan sammenlignes med lanseringen av en leppestift

Hvor mye har du studert mediene når kriger skal selges inn? (ingen studiepoeng i det, dessverre)

De som er rådgivere for Oslo kommune lager slogans for å selge inn kriger. Ett av dem var "Soldatene til Saddam Hussein tar babyer ut av kuvøser og kaster dem på gulvet" (det svingte!)

De fikk en ung, anonym kvinne til å si dette i kongressen i USA, for å overbevise dem om å bombe Irak (Samarbeidet mellom Oslo Kommune og kongressen var helt nytt for meg)

Det finnes ingen tilfeldigheter

Kari er kjemperobust!

Gamle mennesker blir mer og mer grå

Vi ser ingen smil fordi folk har masker, og dette er en kjempekonsekvens som ikke drøftes (bør kanskje forskes på?)

Har fagfolk lagt seg i fryseren?

Det er veldig ondt at barn lærer seg å holde avstand til andre

Smitteutbrudd er et meme

Dette er kuvøsebarn i Irak i 2021 

Lytt

Kari vil selvfølgelig ikke at folk skal dø, men når folk blir gamle har de en tendens til å dø...

Lytt

Dø er en del av livet, men det har blitt en fiksasjon (???)

Lytt

Mennesker er som en celleklump sammen

Kari vil gjerne ha litt avstand til andre og liker å vaske seg med god såpe. Fet såpe, ikke skvip på flaske

"Jeg har alltid hatt med meg antibacterial på reise" sier hun mens hun klør seg i nesen

Å imprente en fobi mot normal omgang med andre er veldig skadelig

Vi må gidde å tåle litt møkk fra andre

Kari kunne fylt konserthuset med mennesker som har forbannet henne (antar hun må vente til myndighetene har funnet noe annet enn smittevern å plage oss med)

Se deg rundt

Det vi blir servert er kuvøsebarn i Irak

Hadde du bare forholdt deg til egne sanser og ikke forholdt deg til media, hadde du ikke visst at det fantes et virus

Før var pandemier veldig dødelige, men WHO gjorde om begrepet i 2009 slik at svineinfluensa kunne være med, og det er ikke dødelig i det hele tatt...

Norge kastet svineinfluensavaksiner for 200 millioner.

Tenk og bruk egne sanser

Vi vet ikke om folk dør av eller med Covid

Tenk

Motivasjonen trenger du ikke å gå inn i, det eneste vi trenger å vite er at det er stygt

Kari blir trist av alle som putter stoff i fjeset

Vi nærmer oss slutten på ranten... (Spoileralert, vi er ikke det)

Man trenger ikke vold for å innføre tyranni

"Jeg vet ikke hvor jeg ser, kanskje ikke i kamera" sier Kari og virrer med hodet

Kari bryr seg ikke om hva andre kaller henne. "Seriøst, I don't care!", men det gjør andre og det er sosial kontroll, derfor tør ikke folk å ytre meningene sine

Oooo det er best å holde kjeft, tenker folk

Ikke hold kjeft!

Politikkere fisker med fingeren hele tiden og hører på skrikhalsene, derfor har til og med de som får full lønn hver måned og er vandt til å sitte alene med katten sin er med på å ødelegge livet til .... (der stoppet videoen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takk for at du tok en for laget :blomst:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (18 timer siden):

Jeg kan prøve på et lite sammendrag. 

Rapport fra hovedstaden

Hun lager en video fordi folk lager video av hennes videoer.

Ikke en eneste en av gummiryggradene har snakker med henne, men de burde betalt henne for å ha "ridd på hennes bølge (sagt med glimt i øyet, så jeg håper å unngå trusler om saksøking)

Kari har tatt t-bane med 10 personer i en kjempelang vogn

Noen av dem hadde ikke klut i fjeset, men da Kari roste dem for det tok de det på seg like vel.

Kari håper INDERLIG at sosialantropologer, psykologer og stipendiater er i full sving med å forske på dette sosiale kondisjoneringseksperimentet som vi har blitt til objekter i.

Det messende budskapet hele døgnet gjør oss (ikke Kari, for hun ser ikke på NRK og TV2) kondisjonert.

Ups, hun mistet hansken...

Mennesker med maske føler at de er med i et fellesskap og vil få problemer med å omgåes i fellesskapet uten å bli hekta.

Noen må forske

Hun bebreider nesten ikke de som ikke kan tenke

Noen må forske

Det er ikke et eneste skjellsord hun ikke har blitt kalt, men hun bryr seg ikke. Det vet ikke de som holder på (nå vet de det)

Hun stalker de som hetser henne på FB og synes ikke hetsen står i stil med budskapet deres forøvrig. 

Noen mennesker må ha en je suis charlie-holdning for å holde det gående.

En rapport viser at det fremdeles er utstrakt bruk av masker i Oslo

Kari går på kjøpesenter og ser en liten pike uten maske, takk og lov (piken tenker selv, antar jeg)

Noen må forske

Folk har sluttet å tenke

Folk er redde for sosial kontroll

Det er mye sosial kontroll i Norge i forhold til andre land (Kari følger som sagt ikke med på nyhetene)

Folk har blitt avhengig av maske

Kari får det ikke til å gå i hop (jeg får heller ikke Kari til å gå i hop)

Det er veldig VELDIG skadelig på lang sikt!

Det er grotesk at myndighetene nekter folk å gå på treningssenter

Det er ren og skjær løgn at vi må beskytte de svake. Usann påstand!

De (?) går inn for å gjøre folk syke fysisk og psykisk

Bent Høie, Erna Solberg og Raymond Johansen trakasserer unge mennesker

Gamle mennesker vil ha seg frabedt å bli brukt for å skade yngre mennesker

Barn og unge er gullet vårt

Barn og unge er gullet vårt

Barn og unge er Norges gull

Unge menn er gullet vårt

Tenk!

Der det ikke er logikk, der er det noe feil

Kari tror Erna Solberg har tenkt til å skylde på mediene

Erna har fått Fredrik Solvang til å ta in en lege som virket forstyrret, men som Kari tror var instruert

Det var krigsretorikk. Spådommer tatt ut av løse luften

Regjeringen går i tospann med media, men kommer til å skylde på dem, slik de gjorde med massedrap på libyere.

Norske piloter ble betalt penger for å begå massedrap på libyske barn, kvinner og menn

Kari håper de som jobber i VG og NRK får smusstillegg for å drive en fryktkampanje

Helseministeren har ikke peiling

Vær i aktivitet, smil og ta D-vitamin 

"Kun frykt, kun bygge ned, kun bryte ned, kun knuse, kun skremme" (usikker på hva eller hvem hun mener)

Uttalelsene fra politikerne(?) kan sammenlignes med lanseringen av en leppestift

Hvor mye har du studert mediene når kriger skal selges inn? (ingen studiepoeng i det, dessverre)

De som er rådgivere for Oslo kommune lager slogans for å selge inn kriger. Ett av dem var "Soldatene til Saddam Hussein tar babyer ut av kuvøser og kaster dem på gulvet" (det svingte!)

De fikk en ung, anonym kvinne til å si dette i kongressen i USA, for å overbevise dem om å bombe Irak (Samarbeidet mellom Oslo Kommune og kongressen var helt nytt for meg)

Det finnes ingen tilfeldigheter

Kari er kjemperobust!

Gamle mennesker blir mer og mer grå

Vi ser ingen smil fordi folk har masker, og dette er en kjempekonsekvens som ikke drøftes (bør kanskje forskes på?)

Har fagfolk lagt seg i fryseren?

Det er veldig ondt at barn lærer seg å holde avstand til andre

Smitteutbrudd er et meme

Dette er kuvøsebarn i Irak i 2021 

Lytt

Kari vil selvfølgelig ikke at folk skal dø, men når folk blir gamle har de en tendens til å dø...

Lytt

Dø er en del av livet, men det har blitt en fiksasjon (???)

Lytt

Mennesker er som en celleklump sammen

Kari vil gjerne ha litt avstand til andre og liker å vaske seg med god såpe. Fet såpe, ikke skvip på flaske

"Jeg har alltid hatt med meg antibacterial på reise" sier hun mens hun klør seg i nesen

Å imprente en fobi mot normal omgang med andre er veldig skadelig

Vi må gidde å tåle litt møkk fra andre

Kari kunne fylt konserthuset med mennesker som har forbannet henne (antar hun må vente til myndighetene har funnet noe annet enn smittevern å plage oss med)

Se deg rundt

Det vi blir servert er kuvøsebarn i Irak

Hadde du bare forholdt deg til egne sanser og ikke forholdt deg til media, hadde du ikke visst at det fantes et virus

Før var pandemier veldig dødelige, men WHO gjorde om begrepet i 2009 slik at svineinfluensa kunne være med, og det er ikke dødelig i det hele tatt...

Norge kastet svineinfluensavaksiner for 200 millioner.

Tenk og bruk egne sanser

Vi vet ikke om folk dør av eller med Covid

Tenk

Motivasjonen trenger du ikke å gå inn i, det eneste vi trenger å vite er at det er stygt

Kari blir trist av alle som putter stoff i fjeset

Vi nærmer oss slutten på ranten... (Spoileralert, vi er ikke det)

Man trenger ikke vold for å innføre tyranni

"Jeg vet ikke hvor jeg ser, kanskje ikke i kamera" sier Kari og virrer med hodet

Kari bryr seg ikke om hva andre kaller henne. "Seriøst, I don't care!", men det gjør andre og det er sosial kontroll, derfor tør ikke folk å ytre meningene sine

Oooo det er best å holde kjeft, tenker folk

Ikke hold kjeft!

Politikkere fisker med fingeren hele tiden og hører på skrikhalsene, derfor har til og med de som får full lønn hver måned og er vandt til å sitte alene med katten sin er med på å ødelegge livet til .... (der stoppet videoen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

😅 Der tror jeg du fikk med deg stort sett alt!  Sier som personen over meg: Takk for at du tok en for laget! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, MarianneE said:

Når rablet det sånn for henne?

Etter at hun ble med i Steigan-sekten.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stygt å si det, men dama hadde kanskje hatt godt av å bli smittet av covid-19, og bli slått ut av det i noen måneder. Hun oppfører seg som en bortskjemt drittunge. Kanskje kunne noen gitt henne en studietur til L.A.?
I Los Angeles sier de nå at de har tapt kampen mot pandemien. Bare i downtown L.A. har nå 11000 dødd av covid-19. Intensiven på sykehusene er nå så fulle at legene må la de sykeste dø og heller la de med større sjanse for overlevelse få respirator. 
https://www.nrk.no/urix/los-angeles-sier-de-taper-kampen-mot-pandemien-1.15317885

Siden KJ sannsynligvis vil hevde dette er fake news burde hun kanskje tatt seg en tur der borte. Få seg en realitycheck. Hun skjønner ikke hvor privilegert hun er som bor i Norge under denne pandemien. Bortskjemte trimdronning. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde meg for god til å dele ut diagnoser eller nedlatende karakteristikker, Kari får nok av dem på Instagram. Men jeg må si at jeg stusser på diskrepansen mellom hva jeg ser og hva jeg hører. For når jeg ser Kari ser jeg en flott, frisk og sunn dame i sin beste alder. Så åpner hun munnen og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Budskapet er nå én ting, det er ikke forbudt å være skeptisk til verken politikere eller presse. Faktisk mener jeg at en viss skepsis er sunt og at det er greit å sjekke flere kilder før man danner seg en mening. Kari har til og med rett i det hun sier, smitteverntiltakene har sin pris, gamle mennesker har en tendens til å dø og alle bør ta D-vitamin...

Men Kari er urovekkende usammenhengende. Hun blander pandemien og smittevernstiltak med bombing av sivile i Libya og invasjonen av Irak. Og for å toppe det hele påstår hun at rådgiverne til Oslo kommune står bak alt. Det henger mildt sagt ikke på greip.

Fiendene er mange, foruten Erna Solberg, Bent Høie, Espen Nakstad, Raymond Johansen og muligens Fredrik Solvang, er det Kongressen i USA, rådgiverne i Oslo kommune, VG, NRK, FHI, WHO, FN og gud vet hvor mange andre akronymer. Hva denne gjengen egentlig er ute etter, er fremdeles et mysterie for de aller fleste. Vi må tenke selv, sier Kari, men jeg tenker så det knaker uten å komme til en forklaring som gir mening. For å sitere Kari: Motivasjonen trenger du ikke å gå inn i, det eneste vi trenger å vite er at det er stygt.

Er det meningen at vi bare skal ta hennes ord for det, eller mener hun virkelig at vi skal tenke selv?

Jeg fascineres av konspirasjonsteorier og hva som driver menneskene bak. Som regel har de en begrunnelse, men selv flere måneder etter at jeg først spurte hva hensikten med den falske pandemien var, får jeg ikke helt tak på logikken til Kari. Og er det ikke logisk, så er det ikke sant, i følge Kari selv. Men jeg fant en tidligere video som ga litt svar.

De holder oss med vilje dårlig informert (om antall syke). Det er ikke en tilfeldighet, det er strategi. En god del av våre politikere, både de du ser og de du ikke ser, er medlemmer av veldig lysskye organisasjoner. For eksempel World Economic Forum. 

Her trekker hun frem at Børge Brende er direktør i World Economic Forum, og at jobben som utenriksminister var en liten sommerjobb.

Du må lese om World Economic Forum, du må opplyse deg, ellers vet du ingenting om hva som skjer her i verden.

Nå venter jeg på en kjapp oppsummering på hvorfor WEF er så farlig, men Kari hopper rett over til Erna Solberg

Erna Solberg har hatt jobb i FN i mange år og det er umulig å vite om hun snakker til oss som statsminister, eller om hun er representant for FN og den visjonen de har om én verdensregjering.

Kari forfølger ikke denne påstanden noe særlig heller, hun går videre til krigen i Syria. Gassangrepene er falske, det er hevet over enhver tvil og det vi ser på TV er en pr-kampanje. Her blir hun såpass usammenhengende igjen at jeg mister tråden. Hva har gassangrepene i Syria med corona å gjøre? Men så vipper hun tilbake til Norge og Erna Solberg igjen.

Erna Solberg har gitt bort milliarder av skattepengene våre for å investere i miljøer hun har lyst til å bli hyllet og digget av. Dette vet Kari fordi hun ser hvordan Erna er når hun er i utlandet og holder taler og mottar priser (priser?)

Det jeg får ut av dette er at Erna og resten av regjeringen i samarbeid med World Economic Forum, FN, FHI og WHO har diktet opp en pandemi for å kjøre bedrifter i grøfta og gjøre fler folk fattige. Hjernen bak er Oslo Kommune og med på laget er main stream media. Jeg sliter med så mange logiske brister når det kommer til dette scenariet, men hovedinnvendingen min er at så mange mennesker ALDRI blir enige og samkjørte. Erna klarer jo ikke engang å få sin egen regjering til å trekke i samme retning.

Kari forteller at hun selv tok svineinfluensaen for 9 år siden, fordi hun fulgte rådet til myndighetene. Man kan faktisk gå fra en samfunnsbevisst borger til usammenhengende konspirasjonsteoretiker på 9 år. Kan det være en ukjent bivirkning av vaksinen? Jeg synes faktisk litt synd på henne. Hun bruker ord som fryktporno, sjokkdoktrine, fryktretorikk og selge oss krig og det er tydelig at frykt virker. På henne.

Endret av Felis
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (15 timer siden):

Jeg skal holde meg for god til å dele ut diagnoser eller nedlatende karakteristikker, Kari får nok av dem på Instagram. Men jeg må si at jeg stusser på diskrepansen mellom hva jeg ser og hva jeg hører. For når jeg ser Kari ser jeg en flott, frisk og sunn dame i sin beste alder. Så åpner hun munnen og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Budskapet er nå én ting, det er ikke forbudt å være skeptisk til verken politikere eller presse. Faktisk mener jeg at en viss skepsis er sunt og at det er greit å sjekke flere kilder før man danner seg en mening. Kari har til og med rett i det hun sier, smitteverntiltakene har sin pris, gamle mennesker har en tendens til å dø og alle bør ta D-vitamin...

Men Kari er urovekkende usammenhengende. Hun blander pandemien og smittevernstiltak med bombing av sivile i Libya og invasjonen av Irak. Og for å toppe det hele påstår hun at rådgiverne til Oslo kommune står bak alt. Det henger mildt sagt ikke på greip.

Fiendene er mange, foruten Erna Solberg, Bent Høie, Espen Nakstad, Raymond Johansen og muligens Fredrik Solvang, er det Kongressen i USA, rådgiverne i Oslo kommune, VG, NRK, FHI, WHO, FN og gud vet hvor mange andre akronymer. Hva denne gjengen egentlig er ute etter, er fremdeles et mysterie for de aller fleste. Vi må tenke selv, sier Kari, men jeg tenker så det knaker uten å komme til en forklaring som gir mening. For å sitere Kari: Motivasjonen trenger du ikke å gå inn i, det eneste vi trenger å vite er at det er stygt.

Er det meningen at vi bare skal ta hennes ord for det, eller mener hun virkelig at vi skal tenke selv?

Jeg fascineres av konspirasjonsteorier og hva som driver menneskene bak. Som regel har de en begrunnelse, men selv flere måneder etter at jeg først spurte hva hensikten med den falske pandemien var, får jeg ikke helt tak på logikken til Kari. Og er det ikke logisk, så er det ikke sant, i følge Kari selv. Men jeg fant en tidligere video som ga litt svar.

De holder oss med vilje dårlig informert (om antall syke). Det er ikke en tilfeldighet, det er strategi. En god del av våre politikere, både de du ser og de du ikke ser, er medlemmer av veldig lysskye organisasjoner. For eksempel World Economic Forum. 

Her trekker hun frem at Børge Brende er direktør i World Economic Forum, og at jobben som utenriksminister var en liten sommerjobb.

Du må lese om World Economic Forum, du må opplyse deg, ellers vet du ingenting om hva som skjer her i verden.

Nå venter jeg på en kjapp oppsummering på hvorfor WEF er så farlig, men Kari hopper rett over til Erna Solberg

Erna Solberg har hatt jobb i FN i mange år og det er umulig å vite om hun snakker til oss som statsminister, eller om hun er representant for FN og den visjonen de har om én verdensregjering.

Kari forfølger ikke denne påstanden noe særlig heller, hun går videre til krigen i Syria. Gassangrepene er falske, det er hevet over enhver tvil og det vi ser på TV er en pr-kampanje. Her blir hun såpass usammenhengende igjen at jeg mister tråden. Hva har gassangrepene i Syria med corona å gjøre? Men så vipper hun tilbake til Norge og Erna Solberg igjen.

Erna Solberg har gitt bort milliarder av skattepengene våre for å investere i miljøer hun har lyst til å bli hyllet og digget av. Dette vet Kari fordi hun ser hvordan Erna er når hun er i utlandet og holder taler og mottar priser (priser?)

Det jeg får ut av dette er at Erna og resten av regjeringen i samarbeid med World Economic Forum, FN, FHI og WHO har diktet opp en pandemi for å kjøre bedrifter i grøfta og gjøre fler folk fattige. Hjernen bak er Oslo Kommune og med på laget er main stream media. Jeg sliter med så mange logiske brister når det kommer til dette scenariet, men hoved innvendingen min er at så mange mennesker ALDRI blir enige og samkjørte. Erna klarer jo ikke engang å få sin egen regjering til å trekke i samme retning.

Kari forteller at hun selv tok svineinfluensaen for 9 år siden, fordi hun fulgte rådet til myndighetene. Man kan faktisk gå fra en samfunnsbevisst borger til usammenhengende konspirasjonsteoretiker på 9 år. Kan det være en ukjent bivirkning av vaksinen? Jeg synes faktisk litt synd på henne. Hun bruker ord som fryktporno, sjokkdoktrine, fryktretorikk og selge oss krig og det er tydelig at frykt virker. På henne.

Anser meg selv for å være feminist, altså jeg støtter og håper på likestilling  blant kvinner og menn i større grad enn det som er i dag. 

Kari oppfatter jeg faktisk som kvinnesjåvinist og hatet mot menn er lett synlig og åpenbart. Oppfatter også at hun beskrives som radikal feminist, ikke akkurat noe som innbyr til å forsterke forholdene mellom kvinner og menn, tvert i mot søker hun å distansering mellom kvinner og menn. Ødeleggende krefter i samfunnet som vil rive ned i stedet for å bygge opp! Hun er svært nedsettende om skeive og transsekuelle, noe jeg har problemer å akseptere. Hun ønsker ikke at folk skal få være slik de er. Som skeiv er det vanskelig nok å våge å være en åpen person rundt legning. Fatter heller ikke hvorfor hun bryr seg så mye om andres seksuelle legninger! Hun ødelegger noe av den friheten til å våge å være seg selv. 

Jeg oppfatter henne som paranoid og har tydelige vrangforestillinger. Uavhengig av dette, er det faktisk ikke greit å trakke andre ned i driten eller å ødelegge for tiltak som kan hindre smittespredning. 

Endret av ArneA
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...