Gå til innhold

Kari Jaquesson


Mummy1

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mange som har dødd av vanlig influensavirus siste året?

Endret av Dankert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dankert skrev (6 minutter siden):

Noen som vet hvor mange som har dødd av vanlig influensavirus siste året?

Ikke mange, kanskje fordi holder avstand og vasker hender?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så forbanna vanskelig å holde seg til de få restriksjonene vi har her i Norge.?Jeg mener se på andre land - skal ikke lenger enn over dammen til England og Skottland og der er temmelig mye låst ned.  Vi har ting under rimelig kontroll her  pga tiltak som er vedtatt. Så kan man være uenig eller enig i om hvorvidt det er gått for langt med tiltak, men man skal ikke ta lett på at det er faktisk folk som dør av dette viruset og det er fakta.  At Kari Jaquesson holder på slik er meg uforståelig. Beklager, men det virker som om dama har bikket fullstendig over.....

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Crocs_
apokryf skrev (På 11.11.2020 den 20.10):

Trist å lese alt dere blinde mennesker skriver. Er dere virkelig så lite oppegående at dere ikke skjønner hva som er iferd med å skje? I hele verden? Dere må seriøst våkne!  Her har akkurat regjeringen hemmeligstemplet alt som omhandler tiltakene de setter inn mot corona for 100(!!) år frem i tid. Vi er døde og begravet hele gjengen før vi virkelig kan få svar på hvilken informasjon de holder skjult fra oss vedrørende alt som skjer nå. Åpne øynene litt folkens, kanskje dere klarer å se hvorfor Kari er så engasjert også da.

Dette er så typisk retorikk fra dere konspirasjonsteoretikere. Si meg, hva er det som skjer nå da? Sånn utenom at USA har hatt over 2700 døde i går?

Endret av _Crocs_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dankert skrev (På 30.11.2020 den 20.33):

Noen som vet hvor mange som har dødd av vanlig influensavirus siste året?

Slike tall blir vanligvis ikke offentlige før et stykke utpå året etter. Men når det gjelder influensa, sammenlikner man gjerne sesong mot sesong, siden influensasykdommen typisk kommer om høsten, varer vinteren gjennom og tar en "pause" om sommeren, før det kommer en ny virustype.

Det står litt her, i avsnittet "Lungesykdommer" over Figur 6: https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/forelopige-tall-for-dodsarsaker-i-perioden-mars-til-mai-2020/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang savner jeg muligheten til å downvote innlegg. Det er skremmende mye rør og vas og konspirering rundt et potensielt dødelig og skadelig virus og ekstra ille blir det når mennesker som når ut til mange, presenterer tankegods man skulle tro var utryddet i forbindelse med opplysningstiden. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Nå har hun postet igjen! Det hun driver med er direkte farlig!! Jeg har rapportert innlegg og profil, flere som er med så vi kanskje kan få en slutt på dumskapen? På Instagram 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Crocs_ skrev (På 3.12.2020 den 10.23):

Dette er så typisk retorikk fra dere konspirasjonsteoretikere. Si meg, hva er det som skjer nå da? Sånn utenom at USA har hatt over 2700 døde i går?

Mange burde jo skjønne at det er noe regjeringen ikke ønsker at vi skal vite når de hemmeligstempler et dokument på 100 år. Kan noen vise til andre viktige ting som blir hemmeligstemplet så lenge? 

Og nei, jeg er da virkelig ikke en konspirasjonsteoretiker selv om jeg kan stille spørsmål til hva som gjøres her i landet. Man er ikke spik spenna gal selv om man ikke sluker alt regjeringen kommer med eller alt som står i VG. Det samme med vaksine, hvorfor skal jeg som ikke er i noen risikogruppe vaksinere meg, eller enda verre mine egne barn(etterhvert) med en vaksine man ikke har NOE grunnlag for å se bivirkninger av på lang sikt, for å "ta en for laget"??  Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om andre, men skal alle bry seg om andre mer enn seg selv? Jeg forholder meg til retningslinjer som er i jobben min, og ellers der jeg må ferdes. Så det er ikke sånn at jeg gir faen. Men det er lov å stille spørsmål til ting uten å stemples som dum og sprø. De fleste av oss er født til å tenke selv.

I forhold til hun tråden handler om så er jeg ikke enig i alt hun oppfordrer til, men jeg synes heller ikke det er dumt at flere sider av denne pandemien kan belyses.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteoriene til den tidligere trimdronninga er ikke en side av pandemien. Det er vås, tull og løgn, slik konspirasjonsteorier alltid er. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel at jeg erindrer en tid der KJ holdt seg til trim og lite annet. Det var en fin tid.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menca skrev (På 31.12.2020 den 10.34):

Mange burde jo skjønne at det er noe regjeringen ikke ønsker at vi skal vite når de hemmeligstempler et dokument på 100 år. Kan noen vise til andre viktige ting som blir hemmeligstemplet så lenge? 

Og nei, jeg er da virkelig ikke en konspirasjonsteoretiker selv om jeg kan stille spørsmål til hva som gjøres her i landet. Man er ikke spik spenna gal selv om man ikke sluker alt regjeringen kommer med eller alt som står i VG. Det samme med vaksine, hvorfor skal jeg som ikke er i noen risikogruppe vaksinere meg, eller enda verre mine egne barn(etterhvert) med en vaksine man ikke har NOE grunnlag for å se bivirkninger av på lang sikt, for å "ta en for laget"??  Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om andre, men skal alle bry seg om andre mer enn seg selv? Jeg forholder meg til retningslinjer som er i jobben min, og ellers der jeg må ferdes. Så det er ikke sånn at jeg gir faen. Men det er lov å stille spørsmål til ting uten å stemples som dum og sprø. De fleste av oss er født til å tenke selv.

I forhold til hun tråden handler om så er jeg ikke enig i alt hun oppfordrer til, men jeg synes heller ikke det er dumt at flere sider av denne pandemien kan belyses.

Enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltussa
Menca skrev (På 31.12.2020 den 10.34):

Mange burde jo skjønne at det er noe regjeringen ikke ønsker at vi skal vite når de hemmeligstempler et dokument på 100 år. Kan noen vise til andre viktige ting som blir hemmeligstemplet så lenge? 

Og nei, jeg er da virkelig ikke en konspirasjonsteoretiker selv om jeg kan stille spørsmål til hva som gjøres her i landet. Man er ikke spik spenna gal selv om man ikke sluker alt regjeringen kommer med eller alt som står i VG. Det samme med vaksine, hvorfor skal jeg som ikke er i noen risikogruppe vaksinere meg, eller enda verre mine egne barn(etterhvert) med en vaksine man ikke har NOE grunnlag for å se bivirkninger av på lang sikt, for å "ta en for laget"??  Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om andre, men skal alle bry seg om andre mer enn seg selv? Jeg forholder meg til retningslinjer som er i jobben min, og ellers der jeg må ferdes. Så det er ikke sånn at jeg gir faen. Men det er lov å stille spørsmål til ting uten å stemples som dum og sprø. De fleste av oss er født til å tenke selv.

I forhold til hun tråden handler om så er jeg ikke enig i alt hun oppfordrer til, men jeg synes heller ikke det er dumt at flere sider av denne pandemien kan belyses.

Tenker du at helsepersonell skal « ta en for laget» for å hindre smitte til bebeoere på sykehjem, kreftpasienter på sykehus o.l? Lurer på om Kari J har tenkt på at som uvaksinert så kommer hun forhåpentligvis bakerst i køen hvis hun trenger en plass på intensiven. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger hun forteller seg selv at hun ikke kan bli smittet- det kan hun! Intensivplassene bør bli holdt av til hjerteinfarkt, hjerneslag osv. Egoistiske valg bør få konsekvenser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltussa skrev (4 timer siden):

Tenker du at helsepersonell skal « ta en for laget» for å hindre smitte til bebeoere på sykehjem, kreftpasienter på sykehus o.l? Lurer på om Kari J har tenkt på at som uvaksinert så kommer hun forhåpentligvis bakerst i køen hvis hun trenger en plass på intensiven. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger hun forteller seg selv at hun ikke kan bli smittet- det kan hun! Intensivplassene bør bli holdt av til hjerteinfarkt, hjerneslag osv. Egoistiske valg bør få konsekvenser!

Jeg tenker at mennesker flest kan ta denne avgjørelsen basert på hva de selv tenker er best for sin jobb, og sitt liv. Jeg ønsker ikke å utfordre helsevesenet, det sier jeg ikke, men jeg ønsker heller ikke å sluke rått alt som legges frem. For det finnes ikke nyansert. Om du ønsker å vaksinere deg så gjør du gladelig det, jeg har erfart annerledes rundt vaksiner, og ønsker derfor ikke ta vaksiner som jeg ikke vet hvordan bivirkningene er på lang sikt. Og selv om jeg er både kritisk og skeptisk, er jeg ikke en konspirasjonsteoretiker for det.

At K.J provoserer forstår jeg veldig godt, for hun drar ting for langt, og svarer til tider ufint og nedlatende til de som kommenterer hos henne. Jeg går ikke rundt og slenger fra meg meg slike ytringer, men har fortsatt vett til å tenke selv. Jeg ser også hvordan tilstandene er, og jeg benekter ikke at noen dør av dette viruset. Litt sånn som det er med alle sykdommer i verden. Kreftbehandling som man fint kunne innført til den pasienten som trenger det, men som den norske stat nekter å betale for. Så da dør denne personen. Om og om igjen. Men det er kanskje ikke like viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som om de som er negative til å ta vaksinen er de eneste som tenker selv? Alle andre bare gjør som de blir fortalt? ☺️ Det argumentet faller på sin urimelighet. Blant de som vil vaksineres er det selvsagt mange nyanser, men det er kanskje mest behagelig å definere seg som «en som har vett til å tenke selv» og ikke «sluker alt rått» i kontrast til de som vil ta vaksinen. Jeg tenker at svært mange som vil ta vaksinen har noen betenkeligheter rundt det, men velger å ta den fordi man vurderer at bivirkningene (om de oppstår) er mindre alvorlige enn bivirkningene av å få covid 19. Å sammenligne med kreftbehandling eller manglende sådan, blir ganske urimelig. Det er to ulike sykdommer, kreft er heller ikke smittsomt. Det er en avsporing. 

Man bør også huske på at selv om man har en overbevisning om at covid 19 er en sykdom som alle andre man kan dø av eller bli alvorlig skadet av, er det ikke kun derfor man ønsker å vaksinere. Overbelasting av sykehus og helsevesen, pårørende og skadede som vil ha traumer, konsekvenser for arbeidsliv og økonomi osv er også med i beregningen. 

Anbefaler forøvrig https://tjomlid.com/2020/12/11/desinformasjon-om-covid-19-og-vaksiner-fra-fritt-vaksinevalg/

Endret av Kollontaj
  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Det høres ut som om de som er negative til å ta vaksinen er de eneste som tenker selv? Alle andre bare gjør som de blir fortalt? ☺️ Det argumentet faller på sin urimelighet. Blant de som vil vaksineres er det selvsagt mange nyanser, men det er kanskje mest behagelig å definere seg som «en som har vett til å tenke selv» og ikke «sluker alt rått» i kontrast til de som vil ta vaksinen. Jeg tenker at svært mange som vil ta vaksinen har noen betenkeligheter rundt det, men velger å ta den fordi man vurderer at bivirkningene (om de oppstår) er mindre alvorlige enn bivirkningene av å få covid 19. Å sammenligne med kreftbehandling eller manglende sådan, blir ganske urimelig. Det er to ulike sykdommer, kreft er heller ikke smittsomt. Det er en avsporing. 

Man bør også huske på at selv om man har en overbevisning om at covid 19 er en sykdom som alle andre man kan dø av eller bli alvorlig skadet av, er det ikke kun derfor man ønsker å vaksinere. Overbelasting av sykehus og helsevesen, pårørende og skadede som vil ha traumer, konsekvenser for arbeidsliv og økonomi osv er også med i beregningen. 

Anbefaler forøvrig https://tjomlid.com/2020/12/11/desinformasjon-om-covid-19-og-vaksiner-fra-fritt-vaksinevalg/

Veldig bra skrevet! Kanskje vi som har kommet frem til at beste alternativet er å ta vaksinen er litt mer reflekterte enn «dere som ikke sluker alt».

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltussa skrev (6 timer siden):

Tenker du at helsepersonell skal « ta en for laget» for å hindre smitte til bebeoere på sykehjem, kreftpasienter på sykehus o.l? Lurer på om Kari J har tenkt på at som uvaksinert så kommer hun forhåpentligvis bakerst i køen hvis hun trenger en plass på intensiven. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger hun forteller seg selv at hun ikke kan bli smittet- det kan hun! Intensivplassene bør bli holdt av til hjerteinfarkt, hjerneslag osv. Egoistiske valg bør få konsekvenser!

Jeg tenker først på at  Kari J vil få problemer med å reise ulike steder, da flere, i hvertfall i første omgang vil stille krav om vaksine for å slippe inn. Så det kan bety store tap for henne økonomisk , da mye av businessen dreier seg om trennngsreiser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltussa skrev (6 timer siden):

Tenker du at helsepersonell skal « ta en for laget» for å hindre smitte til bebeoere på sykehjem, kreftpasienter på sykehus o.l? Lurer på om Kari J har tenkt på at som uvaksinert så kommer hun forhåpentligvis bakerst i køen hvis hun trenger en plass på intensiven. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger hun forteller seg selv at hun ikke kan bli smittet- det kan hun! Intensivplassene bør bli holdt av til hjerteinfarkt, hjerneslag osv. Egoistiske valg bør få konsekvenser!

Tror du vaksinering har betydning for plass på intensiven? Hvordan skulle dette fungere i praksis? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...