Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Håkkimom said:

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

Så fantastiske nyheter 🥰🥰 For en lettelse!!

Vi fikk også se et lite hjerte i dag ❤️🙏 så utrolig fint å gå inn i julen med lave skuldre! Den lille målte 2,17cm og hadde antydning til armer og ben. Beveget seg ikke så mye, men noen sprell fikk vi se 🤩 målt til 8+6 og iom at jeg har regnet meg frem til 8+5 må jeg si det var ganske spot on 👏 Termin satt til 24/7, samme dag som sønnen min blir 3,5 år 🥳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Blir gjerne med her, selv om det er veldig tidlig. 😅 Fikk positiv test på lørdag, og tror jeg er 4+5. Håper det kan bli en terminspire 🤞 

Har fra før ei lita jente på 1 år, og tror termin blir i slutten av august (hvis alt går bra) ❤️

Leste bare fort gjennom tidligere poster her, så bra at du fikk se et bankende hjerte, håkkimom! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (2 timer siden):

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

Dette var fantastisk å lese!🥰🙌 Hurraaa!  Håper alt er vel ellers også, at formen er fin 🤩 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (2 timer siden):

Så fantastiske nyheter 🥰🥰 For en lettelse!!

Vi fikk også se et lite hjerte i dag ❤️🙏 så utrolig fint å gå inn i julen med lave skuldre! Den lille målte 2,17cm og hadde antydning til armer og ben. Beveget seg ikke så mye, men noen sprell fikk vi se 🤩 målt til 8+6 og iom at jeg har regnet meg frem til 8+5 må jeg si det var ganske spot on 👏 Termin satt til 24/7, samme dag som sønnen min blir 3,5 år 🥳

Se, det gikk jo kjempe flott dette!😍🙌 Herlig å få en slik nyhet før jul, så man kan slappe bedre av 🤩 Vi er ganske lik i løypa vi da, jeg er 8+5 idag 😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinto2013 skrev (43 minutter siden):

Heisann! Blir gjerne med her, selv om det er veldig tidlig. 😅 Fikk positiv test på lørdag, og tror jeg er 4+5. Håper det kan bli en terminspire 🤞 

Har fra før ei lita jente på 1 år, og tror termin blir i slutten av august (hvis alt går bra) ❤️

Leste bare fort gjennom tidligere poster her, så bra at du fikk se et bankende hjerte, håkkimom! 

Gratulerer og velkommen 💙🥰  Hvordan er formen?☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nervepirrende uker hvor blant annet fastlegen min konkluderte med SA onsdag for en uke siden så fikk jeg se et perfekt bankende hjerte på ultralyd i dag❤️❤️ Har vanskelig med å tro det da jeg hadde godtatt spinanabort forrige uke - så syns det er vanskelig å tro at dette går veien❤️ Gynekologen mente at alt så perfekt ut og sånn som det skulle. Jeg er jo kun 6+4 idag så var ikke mye vi fikk sett men var ihvertfall noe der og et hjerte! 
 

Jeg håper nå at jeg kan slappe litt mer av men kjenner at jeg fortsatt er litt stresset. Skal på en ny Ultralyd 23.desember for å se om utviklingen har vært som den skal. Så satser på at det går bra 😍 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Håkkimom said:

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

Åå for noen fantastiske nyheter!!! Dette lover virkelig Bra!! Ble så glad når jeg leste dette❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å lese at dere alle har hatt fine ultralyder 😍🤩 @Lillra så bra at du får enda en sjekk den 23! Skjønner det er vanskelig å omstille seg etter en sånn beskjed! Jeg krysser fingrene for deg og har trua på at det går bra neste uke :Nikke:

Jeg har også hatt kontakt med jordmor i dag og iom at jeg hadde en SA sist har hun satt meg opp på kontroll 5 januar. Men hun sa for å lytte til hjertet, så lurer på om hun bare lytter med doppler og at det ikke blir ultralyd? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (3 timer siden):

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

Fantastisk 🥰🥰🥰 godt å høre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått delvis sykemelding i dag. Snakket litt frem og tilbake og ble enige om at jeg prøver meg på 15t uken. Jeg er mer eller mindre senge og sofa liggende om dagen 😬🤢🤢🤮

Var hos jordmor i går. Ville mest bare ha en prat mtp tvillinger og hva jeg kan forvente 😅 Hun skulle sende inn at jeg får innkallelse til UL.  Og den kom allerede i dag, og jeg skal inn 11.jan. Da er jeg 13+0. Håper virkelig jeg får se to fine bamsemumser igjen da ❤️ grugleder meg litt 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!! Tusen takk alle sammen 🥺🥺 det var en stor lettelse når gynekologen sa «vil du filme til mannen din?» også registrerte jeg det ikke helt før han sa «ser du det?» Hvor jeg automatisk responderte «nei?!» 😂 så han forsikra seg tre ganger denne gangen 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (2 timer siden):

Gratulerer og velkommen 💙🥰  Hvordan er formen?☺

Tusen takk 😊

Formen er overraskende dårlig, kan ikke huske at jeg ble så kvalm og trøtt så tidlig forrige gang 😅 Men er ganske bra form om kvelden og på natta, da... 

Hva med deg/dere andre? Flere som ble dårlig nesten rett etter IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinto2013 skrev (Akkurat nå):

Tusen takk 😊

Formen er overraskende dårlig, kan ikke huske at jeg ble så kvalm og trøtt så tidlig forrige gang 😅 Men er ganske bra form om kvelden og på natta, da... 

Hva med deg/dere andre? Flere som ble dårlig nesten rett etter IKM? 

Jeg ble ikke kvalmen før uke 6.. Begynte smått da.. 

Kanskje du har flere inni der? 😜 Jeg har mye sterkere symptomer nå enn med forrige, sist ble jeg ikke kvalm før uke 8/9 og jeg kastet ikke opp. Nå er det såpass at jeg er delvis sykemeldt 😬 tvillinger 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

supernaturalfan skrev (1 minutt siden):

Jeg ble ikke kvalmen før uke 6.. Begynte smått da.. 

Kanskje du har flere inni der? 😜 Jeg har mye sterkere symptomer nå enn med forrige, sist ble jeg ikke kvalm før uke 8/9 og jeg kastet ikke opp. Nå er det såpass at jeg er delvis sykemeldt 😬 tvillinger 🥰

Oi, nei, den tanken har jeg ikke tenkt! Jeg ble kvalm rundt uke 7 forrige gang, og ekstremt trøtt i uke 6... Nå har begge deler dukket opp veldig tidlig 😬 Gratulerer så mye med tvillinger, det er jo utrolig spennende! 🥰 Og så heldige de er som får hverandre 😁 

Hvor mange barn har du fra før, da? Og hvilken aldersforskjell? 

Hadde du noen andre tegn på tvillinger da? Vi har ikke noe særlig tvillinger i familien, tror jeg... Kjenner jeg ble litt nervøs nå 😅 har jo ei fra før på 1, så regner med tvillinger hadde blitt utrolig hektisk 🙈 Men selvfølgelig hjertelig velkommen. 

Satser på at det er 1, og at jeg bare kjenner symptomene bedre denne gangen av en eller annen grunn. Jeg tenkte å ta ultralyd i uke 7 eller 8, er litt redd for at jeg er kortere på vei enn jeg tror, eller at jeg tar UL for tidlig og ikke ser noe... Samtidig vil jeg gjerne ha bekreftelse på liv så tidlig som mulig 🤔 

Tenkte å ta en ny digital test i morgen, og se om den har "steget" fra 2-3 til 3 +. Er en uke siden jeg fikk 2-3, en dag før IKM.  Jeg er så engstelig av meg, at jeg gruer meg litt til å ta den testen i morgen også, i tilfelle dårlige nyheter.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinto2013 skrev (10 timer siden):

Tusen takk 😊

Formen er overraskende dårlig, kan ikke huske at jeg ble så kvalm og trøtt så tidlig forrige gang 😅 Men er ganske bra form om kvelden og på natta, da... 

Hva med deg/dere andre? Flere som ble dårlig nesten rett etter IKM? 

Jeg har slitt med å være utslitt å kvalme siden uke 5 ca. Nå er jeg sengeliggende hver dag 😑 uke 8+6 idag... Har ikke vært så dårlig i tidligere svangerskap jeg heller🤣🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (10 timer siden):

Jeg ble ikke kvalmen før uke 6.. Begynte smått da.. 

Kanskje du har flere inni der? 😜 Jeg har mye sterkere symptomer nå enn med forrige, sist ble jeg ikke kvalm før uke 8/9 og jeg kastet ikke opp. Nå er det såpass at jeg er delvis sykemeldt 😬 tvillinger 🥰

Bra at du har blitt sykmeldt!😊 Tror jeg må bli det selv til uken.. Får ikke til noe om dagen lengre.. 😔 Får så dårlig samvittighet, da jeg skal bli omplassert i kommunen.. har opplæring på mandagen.. Tror ikke jeg klarer dette🤔 Ikke noe god følelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maya89 skrev (1 time siden):

Jeg har slitt med å være utslitt å kvalme siden uke 5 ca. Nå er jeg sengeliggende hver dag 😑 uke 8+6 idag... Har ikke vært så dårlig i tidligere svangerskap jeg heller🤣🤣 

Kanskje det blir verre for hver gang? Jeg har bare ei fra før, og er hjemme med henne nå. Er jo heldig som ikke må på jobb hver dag, men er ikke bare bare å ta seg av ei lita ei når kvalmen er det eneste som gjør at jeg ikke sovner midt på dagen 🙈

Har dere sagt noe til familie og venner? Jeg hadde egentlig tenkt å vente til over jul iallfall, siden det er så tidlig enda, men tror jeg er nødt til å fortelle til mamma og svigers hvis jeg fortsetter å være så dårlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinto2013 skrev (12 timer siden):

Oi, nei, den tanken har jeg ikke tenkt! Jeg ble kvalm rundt uke 7 forrige gang, og ekstremt trøtt i uke 6... Nå har begge deler dukket opp veldig tidlig 😬 Gratulerer så mye med tvillinger, det er jo utrolig spennende! 🥰 Og så heldige de er som får hverandre 😁 

Hvor mange barn har du fra før, da? Og hvilken aldersforskjell? 

Hadde du noen andre tegn på tvillinger da? Vi har ikke noe særlig tvillinger i familien, tror jeg... Kjenner jeg ble litt nervøs nå 😅 har jo ei fra før på 1, så regner med tvillinger hadde blitt utrolig hektisk 🙈 Men selvfølgelig hjertelig velkommen. 

Satser på at det er 1, og at jeg bare kjenner symptomene bedre denne gangen av en eller annen grunn. Jeg tenkte å ta ultralyd i uke 7 eller 8, er litt redd for at jeg er kortere på vei enn jeg tror, eller at jeg tar UL for tidlig og ikke ser noe... Samtidig vil jeg gjerne ha bekreftelse på liv så tidlig som mulig 🤔 

Tenkte å ta en ny digital test i morgen, og se om den har "steget" fra 2-3 til 3 +. Er en uke siden jeg fikk 2-3, en dag før IKM.  Jeg er så engstelig av meg, at jeg gruer meg litt til å ta den testen i morgen også, i tilfelle dårlige nyheter.... 

 

Hehe, ingen tvillinger i familien min heller 🙈 jeg hadde sterkere symptomer og en liten magefølelse på det faktisk 😅 vi har en datter på 4 år fra før :)

Jeg var 9+0 da jeg tok privat UL nå :)

 

Jeg tok også CB digital flere ganger. Hadde en SA i sommer som startet en uke eget positiv test.. Så ville se at det økte i uke denne gangen 🙈 Tok en test 2 eller 3 dager før IKM som viste 1-2 uker. 5 dager etter første testen det vite den 2-3 uker og en uke etter det viste den 3+ 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (1 time siden):

Bra at du har blitt sykmeldt!😊 Tror jeg må bli det selv til uken.. Får ikke til noe om dagen lengre.. 😔 Får så dårlig samvittighet, da jeg skal bli omplassert i kommunen.. har opplæring på mandagen.. Tror ikke jeg klarer dette🤔 Ikke noe god følelse....

Samme her! Jeg strekker ikke til verken jobb messing eller hjemme 😭 deilig å få den sykemeldingen mtp jobb iallefall.. Stresser litt mindre med det da :)

Usj, får håpe det går bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (9 minutter siden):

Hehe, ingen tvillinger i familien min heller 🙈 jeg hadde sterkere symptomer og en liten magefølelse på det faktisk 😅 vi har en datter på 4 år fra før :)

Jeg var 9+0 da jeg tok privat UL nå :)

 

Jeg tok også CB digital flere ganger. Hadde en SA i sommer som startet en uke eget positiv test.. Så ville se at det økte i uke denne gangen 🙈 Tok en test 2 eller 3 dager før IKM som viste 1-2 uker. 5 dager etter første testen det vite den 2-3 uker og en uke etter det viste den 3+ 😊 

Fikk 3+ nå i dag, så tar det som et godt tegn 😊 så får vi bare se hvordan det utvikler seg. 

Så gøy at du hadde en magefølelse som stemte 😁 Tenk så fint egentlig, å få 2 barn ut av et svangerskap 😊 

Kanskje jeg skal vente litt lenger før TUL jeg også, sånn at det ikke er såååå lenge til OUL 😅 

Maya89 skrev (2 timer siden):

Bra at du har blitt sykmeldt!😊 Tror jeg må bli det selv til uken.. Får ikke til noe om dagen lengre.. 😔 Får så dårlig samvittighet, da jeg skal bli omplassert i kommunen.. har opplæring på mandagen.. Tror ikke jeg klarer dette🤔 Ikke noe god følelse....

Så kjedelig å bli sykemeldt, men det er nok det lureste når man er så dårlig. Dere er flinke, kan ikke ha dårlig samvittighet for det. Dere gjør jo tross alt verdens viktigste jobb 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...