89jenta Skrevet 4. februar 2021 #661 Del Skrevet 4. februar 2021 Kan noen hjelpe meg å tolke brev fra lege ang blodprøver. Hva betyr det? Fikk det over digipost. Blod-abo type, mor ved graviditet: o blod-rhd type, mor ved graviditet: positiv blod-blodtypeantistoffscreening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. februar 2021 #662 Del Skrevet 4. februar 2021 @SUPERMIRIja det er ikke til å bli klok på. Like greit å ringe inn i forkant om det er ønskelig å ha med partner. Jeg ble litt sånn at jeg bare ikke ville ha han med for det ble så "styr" nå. Men tror jeg skal høre når det nærmer meg @89jentaDet betyr at du er blodtype 0 rhd+ De som er rhesus negativ i svangerskapet (rhd -) må ta en vaksine for at ikke barnet skal føre til at mor danner antistoffer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 4. februar 2021 #663 Del Skrevet 4. februar 2021 @Sjela Takk! samboeren min tolket det som at jeg hadde rhd negativ. jeg ble ikke helt klok på brevet 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. februar 2021 #664 Del Skrevet 4. februar 2021 89jenta skrev (1 time siden): @Sjela Takk! samboeren min tolket det som at jeg hadde rhd negativ. jeg ble ikke helt klok på brevet 😂 Det var ikke lett å tolke, men jeg antok at du var rhesus positiv ut fra det svaret. Når skal du til jordmor/få helsekort?😊 da vil de fylle alt inn der. Jeg var hos jordmor i går og hun stusset på enkelte prøver som ikke var tatt 🙄 pluss noe tull med urinprøven, så jeg må levere en ny i morgen tidlig. Så mye frem og tilbake 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 4. februar 2021 #665 Del Skrevet 4. februar 2021 (endret) Sjela skrev (1 time siden): Det var ikke lett å tolke, men jeg antok at du var rhesus positiv ut fra det svaret. Når skal du til jordmor/få helsekort?😊 da vil de fylle alt inn der. Jeg var hos jordmor i går og hun stusset på enkelte prøver som ikke var tatt 🙄 pluss noe tull med urinprøven, så jeg må levere en ny i morgen tidlig. Så mye frem og tilbake 🤪 Jeg har vært hos jordmor for 3 uker siden, så har fått helsekort. 😄 Bare at blodprøvene ble tatt hos legen etter besøket hos jordmor. Og verken lege eller jordmor har gått igjennom svarene med meg, eller lagt til blodprøve resultatene på helsekortet.. Vurderer å ringe jordmor i morgen for å få en time. For å få henne til å hjelpe meg med å tyde resultatene, føre de opp på helsekortet og for div spørsmål. 😊 For neste time som er satt opp hos henne er ikke før ca 12.april, og det er lenge til 😅 Jeg er førstegangs så har mye spørsmål og bekymringer. Men heldigvis bare 26 dager igjen til oul 😍 Endret 4. februar 2021 av 89jenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 8. februar 2021 #666 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg har hatt vondt i korsryggen siden jeg ble gravid. Helt tolererbart vondt. Jeg vet det er vanlig med smerter i ryggen. Men de siste dagene har jeg hatt vansker med å bøye ryggen ordentlig (som å plukke opp noe fra gulvet eller lene meg frem fra sofaen til stuebordet for å hente glasset med vann). Det er også til tider vondt å bytte plassering i sengen fra en side til en annen. Smerten er ikke lenger bare i korsryggen, men har beveget seg nedover til rumpeballene 😅 Er dette starten på bekkenløsning eller er det helt vanlig? 🤨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 8. februar 2021 #667 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) Body Lotion skrev (4 timer siden): Jeg har hatt vondt i korsryggen siden jeg ble gravid. Helt tolererbart vondt. Jeg vet det er vanlig med smerter i ryggen. Men de siste dagene har jeg hatt vansker med å bøye ryggen ordentlig (som å plukke opp noe fra gulvet eller lene meg frem fra sofaen til stuebordet for å hente glasset med vann). Det er også til tider vondt å bytte plassering i sengen fra en side til en annen. Smerten er ikke lenger bare i korsryggen, men har beveget seg nedover til rumpeballene 😅 Er dette starten på bekkenløsning eller er det helt vanlig? 🤨 Min første graviditet fikk jeg bekkenlåsning i uke 15-16. Jeg kjente det i rompa 😄 og det ble verre. Gikk ned til bena. Fikk time hos kiropraktor og etter 3 behandlinger gikk det vekk. Kanskje du har begynnende bekkenlåsning, og da bør du gå til kiropraktor. Også hvis det er starten på en bekkenløsning Da får du mye hjelp og gode råd til hva som bør gjøres. Gikk til legen min og han sa det går over. Første jeg gjorde var å ringe en kiropraktor, og hun sa en slik låsning må behandles. Det går ikke over av seg selv. Så egentlig hadde jeg faktisk bestilt en time snart om jeg var deg. For om det er bekkenlåsning/bekkenløsning som er på vei er det godt å få litt hjelp. Endret 8. februar 2021 av Noddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 8. februar 2021 #668 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) Hvor mye har dere lagt på dere i 1 trimester? Har dere gått over til mammaklær? Endret 8. februar 2021 av Noddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 8. februar 2021 #669 Del Skrevet 8. februar 2021 Noddi skrev (1 minutt siden): Hvor mye har dere lagt på dere i 1 trimester? Har dere gått over til mammaklær? 3 kg. Bruker litt mammabukser eller de jeg har med stretch i. i overdeler og gensere bruker jeg det som passer. jeg har aldri vært glad i å gå i trange overdeler, så mye av det jeg har i skapet er litt oversized, men passer perfekt nå. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 8. februar 2021 #670 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) 89jenta skrev (11 minutter siden): 3 kg. Bruker litt mammabukser eller de jeg har med stretch i. i overdeler og gensere bruker jeg det som passer. jeg har aldri vært glad i å gå i trange overdeler, så mye av det jeg har i skapet er litt oversized, men passer perfekt nå. 😊 Bra du får nytte av klærne du har i skapet. Jeg er skyldig i å ha for trange overdeler. Går foreløpig rundt i mannen sine t skjorter 😄 orker ikke press rundt magen. Tror kanskje jeg skal rote litt på loftet etter mine gamle mammaklær. Har virkelig ikke lyst å bruke mer penger på noe jeg bare skal bruke litt. Forrige graviditet gikk jeg høygravid på vinteren. Slitsomt med lag på lag med klær. Jeg tror det skal bli godt at våren nærmer seg og gå høygravid på sommeren 🌼 bare ta på seg en løs kjole å gå ut. Endret 8. februar 2021 av Noddi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 8. februar 2021 #671 Del Skrevet 8. februar 2021 Body Lotion skrev (4 timer siden): Jeg har hatt vondt i korsryggen siden jeg ble gravid. Helt tolererbart vondt. Jeg vet det er vanlig med smerter i ryggen. Men de siste dagene har jeg hatt vansker med å bøye ryggen ordentlig (som å plukke opp noe fra gulvet eller lene meg frem fra sofaen til stuebordet for å hente glasset med vann). Det er også til tider vondt å bytte plassering i sengen fra en side til en annen. Smerten er ikke lenger bare i korsryggen, men har beveget seg nedover til rumpeballene 😅 Er dette starten på bekkenløsning eller er det helt vanlig? 🤨 Jeg har det slik, og jeg har bekkenløsning. Da er smerten i rygg, rumpe, hoft,lår (føtter) 🤣 Begynte i korsryggen hos meg også, det var slik jeg oppdaget at jeg var gravid 🙈 Så det kan være bekkenløsning du kjenner. Sliter selv med smerter når jeg skal snu meg i seng, det er forresten bedre å sove med pute mellom knærne når man ligger slik 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 8. februar 2021 #672 Del Skrevet 8. februar 2021 Noddi skrev (2 timer siden): Bra du får nytte av klærne du har i skapet. Jeg er skyldig i å ha for trange overdeler. Går foreløpig rundt i mannen sine t skjorter 😄 orker ikke press rundt magen. Tror kanskje jeg skal rote litt på loftet etter mine gamle mammaklær. Har virkelig ikke lyst å bruke mer penger på noe jeg bare skal bruke litt. Forrige graviditet gikk jeg høygravid på vinteren. Slitsomt med lag på lag med klær. Jeg tror det skal bli godt at våren nærmer seg og gå høygravid på sommeren 🌼 bare ta på seg en løs kjole å gå ut. Godt å kunne bruke mannes klær da 🥰 Dette er min første graviditet, så jeg måtte ha noen bukser nå, klarte ikke å bare gå rundt i joggebukser 🙈 Enig! Gleder meg masse til sommeren. Håper det ikke blir alt for varmt og tungt. Men gleder meg til å gå rundt i kjoler og skjørt 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 8. februar 2021 #673 Del Skrevet 8. februar 2021 7 hours ago, Body Lotion said:Er dette starten på bekkenløsning eller er det helt vanlig? 5 hours ago, Noddi said: Min første graviditet fikk jeg bekkenlåsning i uke 15-16. Jeg kjente det i rompa 😄 og det ble verre. Gikk ned til bena. Fikk time hos kiropraktor og etter 3 behandlinger gikk det vekk. Kanskje du har begynnende bekkenlåsning, og da bør du gå til kiropraktor. Også hvis det er starten på en bekkenløsning Da får du mye hjelp og gode råd til hva som bør gjøres. Gikk til legen min og han sa det går over. Første jeg gjorde var å ringe en kiropraktor, og hun sa en slik låsning må behandles. Det går ikke over av seg selv. Så egentlig hadde jeg faktisk bestilt en time snart om jeg var deg. For om det er bekkenlåsning/bekkenløsning som er på vei er det godt å få litt hjelp. Fillern, jeg har også begynt å kjenne det i rumpa. Typ øvre del om dere skjønner? Trodde jeg rett og slett car støl etter en lengre gåtur forrige uke (ble ikke veeeldig mye bevegelse i januar så tenkt kroppen ikke var vant 😂), men nå kjenner jeg det såogsi hver dag... I høst hadde jeg en krangel med nakke/rygg og har kiropraktor-oppfølgingstime om ca 6 uker. Så har det ikke blitt verre til da får jeg ta det med han, hvis ikke be om en tidligere time. hadde så lite vondt sist graviditet, så håpet det skulle holde seg sånn denne gangen også. But no. 4 hours ago, Noddi said: Hvor mye har dere lagt på dere i 1 trimester? Har dere gått over til mammaklær? Ca 2 kg. Men fikk mage raskt denne gangen så gikk over til mammaklær allerede for noen uker siden. Har spart på alt siden sist, som stort sett passer greit, men har bl.a kjøpt en joggebukse til nå siden jeg stort sett er hjemme 😆 og noen kjoler som kan brukes nå med strømpebukse og uten til sommeren ☀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 8. februar 2021 #674 Del Skrevet 8. februar 2021 89jenta skrev (4 timer siden): Godt å kunne bruke mannes klær da 🥰 Dette er min første graviditet, så jeg måtte ha noen bukser nå, klarte ikke å bare gå rundt i joggebukser 🙈 Enig! Gleder meg masse til sommeren. Håper det ikke blir alt for varmt og tungt. Men gleder meg til å gå rundt i kjoler og skjørt 🤩 Nei man føler seg lite fresh i joggebukser 😪 Hadde en venninne som fødte den sommeren det var tropevarme i Norge. Hun syns det var veldig tungt. Hun holdt seg stort sett inne på soverommet med gardinene for og en vifte på. Så ja håper det blir en fin sommer ☀️ Med deilig bris å ikke altfor varmt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 8. februar 2021 #675 Del Skrevet 8. februar 2021 Noddi skrev (6 timer siden): Hvor mye har dere lagt på dere i 1 trimester? Har dere gått over til mammaklær? Jeg har faktisk ikke veid meg. Har nemlig ikke vekt. Men kan vel se for meg rundt 3 kg opp kanskje? Får fortsatt igjen buksene mine, men begynner å bli stramt. Så har levd i litt løsere bukser den siste tiden. Og kjøpte min første mammabukse i går (som jeg venter spent på i posten!) Ellers synes jeg det er en vanskelig balansegang å finne ut hva jeg skal kjøpe, for jeg vil ikke bruke masse penger på klær som jeg bare bruker en gang Samtidig så trenger jeg klær som ser ok ut i jobben. Og takk for svar, folkens. Får tydeligvis bestille en time til fastlegen for å se om jeg kan henvises videre før det blir for ille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 8. februar 2021 #676 Del Skrevet 8. februar 2021 vret skrev (1 time siden): Fillern, jeg har også begynt å kjenne det i rumpa. Typ øvre del om dere skjønner? Trodde jeg rett og slett car støl etter en lengre gåtur forrige uke (ble ikke veeeldig mye bevegelse i januar så tenkt kroppen ikke var vant 😂), men nå kjenner jeg det såogsi hver dag... I høst hadde jeg en krangel med nakke/rygg og har kiropraktor-oppfølgingstime om ca 6 uker. Så har det ikke blitt verre til da får jeg ta det med han, hvis ikke be om en tidligere time. hadde så lite vondt sist graviditet, så håpet det skulle holde seg sånn denne gangen også. But no. Ca 2 kg. Men fikk mage raskt denne gangen så gikk over til mammaklær allerede for noen uker siden. Har spart på alt siden sist, som stort sett passer greit, men har bl.a kjøpt en joggebukse til nå siden jeg stort sett er hjemme 😆 og noen kjoler som kan brukes nå med strømpebukse og uten til sommeren ☀️ Ja hos meg startet det over rumpa før det gikk nedover. Og til slutt låste ryggen seg så jeg klarte nesten ikke gå 😪 du får se an situasjonen. Om du står opp en dag og det er verre bør du absolutt fremskynde timen din. Er ikke behagelig å gå rundt sånn. Man får mage raskere har jeg lest med nr 2 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. februar 2021 #677 Del Skrevet 8. februar 2021 Her er gjengen min 10+0(11+0) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. februar 2021 #678 Del Skrevet 8. februar 2021 Åååå @Elhaym🤩 så alt bra ut med alle 3?❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 8. februar 2021 #679 Del Skrevet 8. februar 2021 Elhaym skrev (27 minutter siden): Her er gjengen min 10+0(11+0) Næ, sjååå 😍 Så fin liten trio 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. februar 2021 #680 Del Skrevet 8. februar 2021 Alt er Supert med alle tre! De er treegget faktisk. 170/171/178 i puls og fin vekst:) Håper bare kvalmen gir seg snart Alt bra med dere her inne da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå