Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Jeg hadde svangerskapståke i første svangerskap @vret og det er vel bare et tidsspørsmål før den dukker opp igjen 😅 så dette kan du absolutt skylde på. Håper alt ser bra ut på prøvene😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

89jenta skrev (27 minutter siden):

1 uke til OUL 🥳 gleder meg sånn!

Åh 🥳 2 her, og tiden går sååå seint🤪😅 skal partner være med/får lov til å være med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (42 minutter siden):

2 uker til OUL i morgen 😍 Enig i at tiden snegler seg avgårde. Her får ikke partner bli med :( 

Jeg tenkte å ringe å høre noen dager før siden det sto det var lov i brevet, men det motsatte på nettsiden 🤔

Her har magen kommet for fullt, og jeg merker at jeg er andregangs ja😅 sist kjøpte jeg min første gravidbukse til OUL, og nå er de godt brukt alt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop woop, så gøy at OUL nærmer seg for flere her inne 🥳 Her er det 3 uker til, så en liten stund til enda. Foreløpig får mannen bli med, men det kan fort endre seg. 

Hvilket sykehus hører dere til? Sykehuset innlandet her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Woop woop, så gøy at OUL nærmer seg for flere her inne 🥳 Her er det 3 uker til, så en liten stund til enda. Foreløpig får mannen bli med, men det kan fort endre seg. 

Hvilket sykehus hører dere til? Sykehuset innlandet her. 

Mannen får ikke være med her.. 😔 

Levanger, Trøndelag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (3 timer siden):

Åh 🥳 2 her, og tiden går sååå seint🤪😅 skal partner være med/får lov til å være med?

nei han får ikke lov per dags dato.. 😔 men tenkte jeg skulle ringe og dobbelsjekke neste uke 🤞🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (13 timer siden):

Mannen får ikke være med her.. 😔 

Levanger, Trøndelag her.

Så kjedelig.. :( Jeg skjønner ikke helt hva den store forskjellen er fra eller til om partner blir med på undersøkelsen, men.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (Akkurat nå):

Så kjedelig.. :( Jeg skjønner ikke helt hva den store forskjellen er fra eller til om partner blir med på undersøkelsen, men.. 😕

Ingen logikk med tanke på at man er i samme kohort. Nå var det snakk om at de skulle endre reglene i forbindelse med fødsel, og der ble det vel nevnt også noe utover fødsel, men vi får se. I og med retningslinjene endrer seg stadig tenker jeg uansett det er best å dobbeltsjekke med HF-et når det begynner å nærme seg OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (Akkurat nå):

Ingen logikk med tanke på at man er i samme kohort. Nå var det snakk om at de skulle endre reglene i forbindelse med fødsel, og der ble det vel nevnt også noe utover fødsel, men vi får se. I og med retningslinjene endrer seg stadig tenker jeg uansett det er best å dobbeltsjekke med HF-et når det begynner å nærme seg OUL.

Ja, blir spennende å se om det blir noen endringer. Er nok lurt å dobbeltsjekke uansett, og det kommer jeg til å gjøre selv også. Hadde jo vært kjekt om sykehusene hadde holdt nettsidene sine oppdatert, så hadde man sluppet å plukke opp telefonen også 😜  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (30 minutter siden):

Ja, blir spennende å se om det blir noen endringer. Er nok lurt å dobbeltsjekke uansett, og det kommer jeg til å gjøre selv også. Hadde jo vært kjekt om sykehusene hadde holdt nettsidene sine oppdatert, så hadde man sluppet å plukke opp telefonen også 😜  

Nettopp! De hadde jo spart seg for masse ekstraarbeid om heller sekretæren fikk bruke 10 minutter på å oppdatere siden i ny og ne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (21 timer siden):

Mannen får ikke være med her.. 😔 

Levanger, Trøndelag her.

Samme reglene på sykehuset jeg tilhører, som også er i Trøndelag... Men de sa selv at man burde ringe og sjekke like før😊👍 Har mine tvil på at de har snudd på dette, men jeg skal iallefall ta en telefon for sikkerhetsskyld 🤩 Bare 6 dager igjen t ultralyd nå, for oss begge 🥳🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maya89 skrev (1 time siden):

Samme reglene på sykehuset jeg tilhører, som også er i Trøndelag... Men de sa selv at man burde ringe og sjekke like før😊👍 Har mine tvil på at de har snudd på dette, men jeg skal iallefall ta en telefon for sikkerhetsskyld 🤩 Bare 6 dager igjen t ultralyd nå, for oss begge 🥳🥰 

Krysser fingrene for at du får ha med partner 🥰 Han hjemme hos meg ønsker så inderlig å få være med.. Det blir ikke det samme å se det over facetime. kvaliteten blir dårlig og man får ikke være med på det som skjer.. Vi var på ultralyd for 4 uker siden, da så han ingenting på facetime pga dårlig kvalitet og at skjermen som viste ultralyden var langt vekk. Vurderer å spørre om å få filme hvis han ikke får bli med nå neste uke ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2021 at 6:37 PM, 89jenta said:

1 uke til OUL 🥳 gleder meg sånn!

Da har vi OUL samme dag 🥳 gleder meg sånn!!!!

gynekologen min ville ha meg inn å ta celleprøve forrige uke, så fikk en liten titt på babyen da 😍 men UL av babyen var ikke prio den dagen så ble ikke noe større undersøkelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vret skrev (2 timer siden):

Noen som vet om man skal ha med urinprøve til OUL? Husker ikke fra sist og ble usikker...

Nei, det trengs bare på vanlige kontroller :)

Flere som har fått mage her? Sist kunne jeg fint skjule den til godt over halvveis, og fikk lukket jakka, mens nå ser jeg ganske så gravid ut allerede og får så vidt lukket samme jakke 😅 så ingen tvil om at magen kommer kjappere med nummer to nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo1 skrev (Akkurat nå):

Denne hjalp litt på salamicravingen min!
 

C2B9DAC2-487D-41EB-B291-5B815AB3A946.jpeg

Dette synes jeg virkelig var helt fantastisk, for herregud som jeg har savna salami 😂 Synes den var veldig god! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 time siden):

Nei, det trengs bare på vanlige kontroller :)  

Flere som har fått mage her? Sist kunne jeg fint skjule den til godt over halvveis, og fikk lukket jakka, mens nå ser jeg ganske så gravid ut allerede og får så vidt lukket samme jakke 😅 så ingen tvil om at magen kommer kjappere med nummer to nei. 

Jeg har hatt mage i noen uker allerede, men er bare 159 cm høy. Jeg kan fortsatt skjule den med store gensere. Hurra for at det er vinter! Alle på jobben vet, men jobber som psykolog og har ikke tenkt å informere pasientene mine heeelt ennå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...