Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Maya89 skrev (13 minutter siden):

Tror det er viktig å lytte til kroppen 😊 Bra du hviler!☺ Kanskje kvalmen også holder på å gir seg 🤩 

Det er kjedelig med denne utslittheten ja😐 Blir lange dager og mye dårlig samvittighet av det også😔 Får håpe det kommer en opptur der man blir litt mer energisk 💙 Mange får jo tilbake energien og er kvikk i 2 trimester 🤩 

Jeg hadde et veldig fint 2. Trimester sist så håper på det samme denne gangen også 😊 enn så lenge får en lytte til kroppen og hvile når man må. Eller mer riktig: når man kan :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjela skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde et veldig fint 2. Trimester sist så håper på det samme denne gangen også 😊 enn så lenge får en lytte til kroppen og hvile når man må. Eller mer riktig: når man kan :fnise:

Der har du det, når man kan 🤣👍 Hehe! Er ikke bestandig like enkelt 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått vært på ultralyd 😍 alt så fint og babyen var sååååå aktiv 🥰 var så spent på kjønn, men navlestrengen ligger mellom bena, og det var vanskelig å se, men han tydet 😝

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (24 minutter siden):

Da har jeg endelig fått vært på ultralyd 😍 alt så fint og babyen var sååååå aktiv 🥰 var så spent på kjønn, men navlestrengen ligger mellom bena, og det var vanskelig å se, men han tydet 😝

Så stas!! 😍 Hva mente han at han kunne se daaa? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (1 time siden):

Da har jeg endelig fått vært på ultralyd 😍 alt så fint og babyen var sååååå aktiv 🥰 var så spent på kjønn, men navlestrengen ligger mellom bena, og det var vanskelig å se, men han tydet 😝

Åååhh, så fantastisk 😍 Hva kan det tyde på at det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Så stas!! 😍 Hva mente han at han kunne se daaa? 🤩

Han sier det ser ut som jente 😍 det var helt fantastisk 🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Body Lotion skrev (57 minutter siden):

Åååhh, så fantastisk 😍 Hva kan det tyde på at det er?

Jente 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å se om det stemmer på OUL håkkimom😁 og betryggende å vite at alt så bra ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (22 minutter siden):

Så spennende å se om det stemmer på OUL håkkimom😁 og betryggende å vite at alt så bra ut!

Ja, det blir veldig stas å se, gynekologen har hatt rett på de to andre svangerskapene, så føler meg litt trygg, men alt kan skje 🙉🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (3 timer siden):

Da har jeg endelig fått vært på ultralyd 😍 alt så fint og babyen var sååååå aktiv 🥰 var så spent på kjønn, men navlestrengen ligger mellom bena, og det var vanskelig å se, men han tydet 😝

ååå så gøy! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Håkkimom said:

Han sier det ser ut som jente 😍 det var helt fantastisk 🙊

Åh så herlig 🥰

jeg har OUL om 1 mnd! Måtte måneden gå fort...!! 
vi har en gutt fra før, og jeg blir veldig glad uansett hva det er, meeen det hadde absolutt vært veldig koselig med en liten pike 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sender ett sykehus innkalling via Helsenorge og et annet med brev i posten?? Jaja, da fikk jeg i alle fall svar på hvorfor det har tatt så lang tid å bytte time😅 Er akkurat 19+0 på OUL, så spent på om menstermin stemmer med målingene. 14+0 i morgen. Tikk takk🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Sjela Ikke godt å skjønne seg på hvorfor de ikke bruker digitale systemer! Jeg er like frustrert over fysisk helsekort denne gangen som forrige. 😆

Jeg er 15+3 i dag, og det er 4 uker til OUL. Da er jeg 19+3. Det Er Så Lenge Til!!

Fulgt litt med på debatten rundt om pappan får være med på OUL. I innkallingen vår sto det at han kunne være med (Bærum sykehus), men ser av andres erfaringer fra ulike sykehus at de ofte skriver det, men så får man kontrabeskjed noen dager i forveien. Synes alle regler som skrenker inn på gravides rettigheter før, under og etter fødsel er horrible!

sånn.. dagens hormonelle utblåsning 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forresten sykemeldt i 2 nye uker i dag. Var på legetime og rakk ikke svare på første spørsmål engang før jeg gråt... Trenger visst en lengre pause 🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag, 13+3 ❤️  Foster målte nøyaktig dette, og det var en aktiv liten krabat! Jeg er så lettet og glad 🌟  Fikk ikke vite noe kjønn i dag da 😝  Jeg var nok litt vel ivrig, hadde nesten ikke fått satt meg ned i stolen før jeg spurte, haha! Tror kanskje gynekologen ble litt oppgitt over det, for han var ørlit streng når han sa: "Jeg skal bare sjekke en ting idag, og det er at ting ser bra ut" 😂🙊 Nå er neste ultralyd 16/3, og jeg kan ikke veeente! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig @SUPERMIRI😁 skjønner godt du er utålmodig på å se hvem som gjemmer seg der inne. Her tvinnes det i alle fall tommeltotter frem til OUL. Spent 😊

I dag har jeg vært på første jordmortime. Hun tok seg god tid og det var nyttig å snakke litt om forrige svangerskap og nå osv. I tillegg lærte jeg noe nytt når det kommer til ammeutfordringer. Den store mor barn undersøkelsen som er utført på over 100 000 har vist en forhøyet økning av stramt tungebånd hos babyer etter det ble anbefalt å innføre folsyre i kostholdet til mor de tre første månedene av svangerskapet. Dette var interessant informasjon. Særlig med tanke på at ammingen sist gikk ganske dritt, og hun derfor ville jeg skulle ha dette i bakhodet om det ble noe utfordringer denne gangen også. Flere som var klar over dette?

Ellers så må jeg innrømme at jeg bare kastet det meste av papirer og brosjyrer hun ga meg. Ikke så mye ny info der. Jeg merker virkelig forskjell på egeninteressen over graviditeten nå kontra første gang 🙈 Jeg håper at jeg skal bli litt mer "engasjert" når magen kommer og det føles litt mer ekte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (16 timer siden):

Her tvinnes det i alle fall tommeltotter frem til OUL. Spent 😊

Jaaa, håper tiden går fort fort fooort! Hvor lenge er det igjen for deg nå?  

Sjela skrev (16 timer siden):

Flere som var klar over dette?

Nei, dette var jeg ikke klar over. Fascinerende! Sa hun noe om hva som kunne være sammenhengen mellom dette, eller var det bare at de hadde gått på folsyre de som dette hadde skjedd med? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (4 minutter siden):

Jaaa, håper tiden går fort fort fooort! Hvor lenge er det igjen for deg nå?  

Nei, dette var jeg ikke klar over. Fascinerende! Sa hun noe om hva som kunne være sammenhengen mellom dette, eller var det bare at de hadde gått på folsyre de som dette hadde skjedd med? ☺️

Jeg er 14+1 og har oul 19+0. Så nesten 5 uker til...blir også litt forvirret om man kan ha med partner eller ikke🤔 i første innkalling (fra feil sykehus) skrev de at man ikke kunne det, neste riktige innkalling sto det at det gikk foreløpig men at en må følge med på hjemmesiden til sykehuset. Og ja, hjemmesiden har sagt hele tiden at man ikke kan ha med partner. Så med mindre man ringer i forkant aner jeg faktisk ikke hva som går😅 så styr det er med 20 questions utenfor døra også er det nesten like greit å bare reise alene...

Den studien er gjennomført over relativt mange år. Så det er vel fra de startet å anbefale inntak før svangerskapet og inn i de 3 første månedene de har sett denne økningen. Men heller stramt tungebånd enn nevralrørsdefekt ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 minutt siden):

Jeg er 14+1 og har oul 19+0. Så nesten 5 uker til...blir også litt forvirret om man kan ha med partner eller ikke🤔 i første innkalling (fra feil sykehus) skrev de at man ikke kunne det, neste riktige innkalling sto det at det gikk foreløpig men at en må følge med på hjemmesiden til sykehuset. Og ja, hjemmesiden har sagt hele tiden at man ikke kan ha med partner. Så med mindre man ringer i forkant aner jeg faktisk ikke hva som går😅 så styr det er med 20 questions utenfor døra også er det nesten like greit å bare reise alene...

Gosh, 5 uker føles ut som en eeevighet til 😫  Nesten 6 uker til for vår del. Kjenner meg forøvrig igjen i forvirringen din ang følge til OUL. Det ble sagt muntlig til meg at per nå så kan partner få være med, men at man må følge med på restriksjonene. Da var det jo også restriksjoner om at man ikke kunne ha med følge med mindre avtale. Gikk inn for å lese på ultralyd-rutineundersøkelse ved sykehuset, og der står det at jeg godt kan ha med ledsager til undersøkelsen, men aner egentlig ikke om denne siden er oppdatert ift covid 😅  Haha, skal ikke være lett. Tror kanskje jeg kommer til å ringe inn et par dager før for å høre 😄  

Sjela skrev (6 minutter siden):

Men heller stramt tungebånd enn nevralrørsdefekt ass.

Oh yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...