Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 29 år, og gravid med andremann. Termin er 26/8 og jeg er akkurat 10+0 i dag :)

Når har dere vært på tul, dere som har vært det?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer @gulmentos! Så fint å endelig se deg her inne 😁

Min fastlege har et eldre UL-apparat, så jeg fikk sett et lite bankende hjerte 7+0, og så var vi privat 12+0 og det var nok en helt perfekt tid å se fosteret på. Så helt ferdig ut, turnet rundt og man kunne til og med se fingrene. Så fascinert over hvor detaljert alt var så tidlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulmentos skrev (7 timer siden):

Hei!

Jeg er 29 år, og gravid med andremann. Termin er 26/8 og jeg er akkurat 10+0 i dag :)

Når har dere vært på tul, dere som har vært det?

 

Gratulerer så mye 🥰

Jeg var på TUL 9+4, også skal jeg igjen 13+3 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen @gulmentos 🤩 

Jeg var på TUL 8+2, også skal jeg i morgen også. Da er jeg 13+3 🥰

Endret av 89jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomst og gratulasjoner :)

Jeg var i uke 9, og tenker å ta igjen i uke 13-14, så da er jeg ikke helt på villspor da. Altfor lenge å vente til oul syns jeg  😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulmentos skrev (21 minutter siden):

Takk for velkomst og gratulasjoner :)

Jeg var i uke 9, og tenker å ta igjen i uke 13-14, så da er jeg ikke helt på villspor da. Altfor lenge å vente til oul syns jeg  😛

Ja veldig lenge. Og det er jo også en del mer riktige målinger og sjekker de kan gjøre inntil uke 12/13 som ikke vil være synlig på OUL også. Regjeringen har jo godkjent tidlig UL i fjor, men det tar fortsatt tid å få det implementert i praksis. 

Litt lettere når man kommer over 12 ukerskneika med tanke på liv. Da kan jordmor lytte med doppler 😊 det synes jeg er betryggende mens jeg venter på OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen @Ida93, @SUPERMIRI og @gulmentos 🥰🥰🥰
Jeg har lagt dere inn i listen på side 1. Si fra om dere vil jeg skal oppdatere om det er noe som mangler 😊

 

Idag ble jeg 100% sykemeldt. 1000kg av skuldrene. I første omgang til legetime neste tirsdag.
Sitter selvfølgelig fortsatt å jobber likevel... blir endel å ordne når man skal være borte fra jobb noen dager.. men snart logger jeg av og legger meg på sofaen og blir der!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff @vret,er formen like ille?😩 Da holder jeg med deg i det ja. Godt å få hvile mye nå uten fokus på alt som skal gjøres selv om det ikke er lett. Sitter allerede å tenker på hvordan jeg skal få overlevert mine arbeidsoppgaver innen sommeren 🙈 Det har ikke vært en selvfølge å få inn vikarer heller da øverste ledelse må godkjenne ekstra årsverk, så håper det ikke byr på for mye problemer for mine kollegaer 😬 Ikke er jeg for glad i at andre roter i "mine ting" heller :fnise: Kontrollfrik :plystre: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret Så godt at du nå endelig skal få litt tid til å pleie deg selv - spesielt om formen ikke er på lag 🥰 Håper du greide å legge fra deg arbeidet innen rimelig tid, og at du nå nyter kvelden 🌟 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (9 timer siden):

Velkommen @Ida93, @SUPERMIRI og @gulmentos 🥰🥰🥰
Jeg har lagt dere inn i listen på side 1. Si fra om dere vil jeg skal oppdatere om det er noe som mangler 😊

 

Idag ble jeg 100% sykemeldt. 1000kg av skuldrene. I første omgang til legetime neste tirsdag.
Sitter selvfølgelig fortsatt å jobber likevel... blir endel å ordne når man skal være borte fra jobb noen dager.. men snart logger jeg av og legger meg på sofaen og blir der!

Du kan jo tillegge at jeg er 28 år og har termin 21. august. Fikk forresten UL i dag etter blødningene i helgen, og alt så tipp topp ut! Også 1000kg lettere i dag 😀

Ta vare på deg selv og slapp av @vret! 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fine dere ❤️ Er ikke kvalm lenger eller dårlig sånn sett, men har ingen energi. Eller, har ikke nok energi for hele dagen, så den er brukt opp lenge før arbeidsdagen er over, og da har jeg jo ikke sjans til å være mamma på ettermiddagen og til å være megselv på kvelden. Kunne lagt meg kl 17 😣 Idag har jeg bare slappet av, dusjet lenge, spist god og sunn mat, hatt lang koselig frokost før barnehagelevering. Og nå sofaen. Spent på om det hjelper og at ettermiddagen og kvelden blir annerledes nå 🙏

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd, og det var helt fantastisk! 🥺❤️ Jeg har vært mye bekymret og redd.. Så det var så godt å se den lille. Hjerte slo kjempefint, og den både vinket og sparket seg rundt 🥰 Det stemte med hvor langt jeg trodde jeg var på vei også! Så nå skal vi senke skuldrene og prøve å nyte tiden framover. Heldigvis bare 5 uker igjen til OUL 🎉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+6 og vært til blodprøver hos legen i dag. Overrasket over at det bare ble tappet 2 glass i dag kontra 6 glass forrige svangerskap. Noe jeg som ikke er spesielt glad i blodprøver var glad for. Legen sendte også henvisning til OUL og innen dagen var omme mottok jeg allerede innkalling til time via HelseNorge. Men! Legen hadde greid å sende henvisning til feil sykehus 😅🙄 Jeg fikk ringt og avbestilt og de sa de kunne ta kontakt med det andre sykehuset og fikse time så jeg ikke trengte å gå via legen igjen. Så nå er jeg utålmodig på å få timen og håper det løser seg. Føler det er så typisk at det alltid skjer noe tull med meg 🙈 Jeg er i alle fall glad for at mannen var med på privat UL, for det sto helt tydelig i brevet at OUL foregår uten følge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraa for vellykket ultralyd, @89jenta 🥰

Sjela skrev (10 minutter siden):

12+6 og vært til blodprøver hos legen i dag. Overrasket over at det bare ble tappet 2 glass i dag kontra 6 glass forrige svangerskap. Noe jeg som ikke er spesielt glad i blodprøver var glad for. Legen sendte også henvisning til OUL og innen dagen var omme mottok jeg allerede innkalling til time via HelseNorge. Men! Legen hadde greid å sende henvisning til feil sykehus 😅🙄 Jeg fikk ringt og avbestilt og de sa de kunne ta kontakt med det andre sykehuset og fikse time så jeg ikke trengte å gå via legen igjen. Så nå er jeg utålmodig på å få timen og håper det løser seg. Føler det er så typisk at det alltid skjer noe tull med meg 🙈 Jeg er i alle fall glad for at mannen var med på privat UL, for det sto helt tydelig i brevet at OUL foregår uten følge.

Ooh, er i 2.trimester i morgen du da 🌟 Woop! 

Det er jo typisk, når systemet er blitt så kjapt Iht henvisninger og timer - også skjer det en feil som gjør at man må vente likevel.. 🙉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (8 minutter siden):

Ooh, er i 2.trimester i morgen du da 🌟 Woop! 

Det er jo typisk, når systemet er blitt så kjapt Iht henvisninger og timer - også skjer det en feil som gjør at man må vente likevel.. 🙉 

Ja, spent på om det dukker opp en ny en i morgen. Det er uansett ikke før i mars, så jeg får smøre meg med tålmodighet 😅 Men med en 4åring i hus går tiden allikevel fortere enn sist. 

Trodde 2. Trimester startet 14+0 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjela skrev (8 timer siden):

Ja, spent på om det dukker opp en ny en i morgen. Det er uansett ikke før i mars, så jeg får smøre meg med tålmodighet 😅 Men med en 4åring i hus går tiden allikevel fortere enn sist. 

Trodde 2. Trimester startet 14+0 🤔

Nå vet jeg ikke om babyverden er noe fasit, men der står det iallefall: "1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)
2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)
3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)" 😊 

Edit: Står forskjellig overalt, t.o.m på norske sider, så var ikke lett å skjønne egentlig 🙊

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (2 timer siden):

Nå vet jeg ikke om babyverden er noe fasit, men der står det iallefall: "1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)
2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)
3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)" 😊 

Edit: Står forskjellig overalt, t.o.m på norske sider, så var ikke lett å skjønne egentlig 🙊

Ja det var ikke lett å bli klok på😆 Uke 42 burde ikke vært lov engang. Jeg skal være temmelig tydelig hva jeg forventer om jeg går over termin. Det er fullstendig uaktuelt å risikere livet til mitt barn bare fordi helsemyndighetene ikke har endret rutinene sine etter klare tall gjennom forskning. 

https://www.tv2.no/a/11075315/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ultralyd i dag og fått bekreftet at alt ser bra ut!! Den ble målt til perfekt størrelse (12+3) og jeg er så lettet nå❤️❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (26 minutter siden):

Jeg har vært på ultralyd i dag og fått bekreftet at alt ser bra ut!! Den ble målt til perfekt størrelse (12+3) og jeg er så lettet nå❤️❤️

Så bra at alt er fint med den lille ❤ hadde du med deg partner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...