Gå til innhold

Kattespørsmål

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 5.11.2020 den 23.22, Gjest glowmustgoon skrev:

Jeg vil nok kastrere henne etterhvert ja, men vil ha noen kull på henne først. Nå er det jo slik at fra naturen sin side, så lever alle alle skapninger, både mennesker, hunnkatter og hannkatter for å formere seg hvis man ser på adferden. Er dermed ikke sagt at det er alle som vil gjøre det, og at det er det beste for alle, men det er ikke dyreplageri at en katt får kull, med mindre man setter flere kull i året og ikke tar ansvar for kattens beste. Man kan jo diskutere hvorvidt det er dyreplageri å kastrere alle kattene å frarøve de sin dyrebare eiendel? Jeg tenker bare at så lenge man gjør det på riktige måten, og respekterer og kjenner katten sin, så skal det går bra. Dyrlegene sier at 2 er maks kull som anbefales på katter, og jeg tenker ikke så mange en gang så 🤷‍♀️

Noe så latterlig.... 

Anonymkode: 6808c...206

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Yuumi skrev:

Det er jo veldig bra om det er sant! Jeg har bare hatt en katt, og det er en rasekatt jeg kjøpte. Men jeg har jobbet med noen fra dyrebeskyttelsen, og jeg husker hennes katter var så lite sosiale og sjenerte, og vi snakket også om det at de kattene ofte er vanskeligere.

Det er jo synd om mange går rundt å tror noe om kattene som er feil isåfall, det stopper kanskje opp noen adoposjoner. 

Jeg har vært fostermor for DB-katter en årrekke. 99,9% blir utrolig koselige og fine katter. Kanskje er ørlite grann skvetne, men siden katter i tillegg til å være rovdyr, er byttedyr så er kanskje ikke det så rart. Ellers er kattene i DB like forskjellige som alle andre. Noen misliker fremmede, noen liker dem. Noen liker kos på magen, andre hater det. Noen er lekne, noen er ikke osv. Det er det som er så fins med DB, det er katter for alle der :) 

Anonymkode: 46f86...2d4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...