Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #81 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva legger du i å tro at man er bedre enn andre? At man ikke selger fake rasekatter? At man ikke bidrar til at flere kattunger kommer til verden uten hjem? At man ikke tjener fete gryn på å drive kattungefarm som skal ligne på "ekte rasekatter" ? Anonymkode: 448dc...a31 oppførselen din
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #82 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, glowmustgoon said: så derfor dere tror dere så mye bedre enn alle andre ja Nei, hvor har du det fra? Først reagerer du på at den du siterte ikke har «hjemløse katter» og når det først blir påpekt at at hen har det (og at jeg også har det) så angriper du oss med den kommentaren? Du virker ikke helt oppriktig. Fleste av oss ønsker å forhindre flere hjemløse katter og du skjønner fortsatt ikke at du er med på å bidra økt hjemløse katter bare for å tjene litt penger. Katten din (og dyr generelt) er ingen pengemaskin og jeg blir kvalm av sånne mennesker som deg som ikke viser litt forståelse en gang. 4
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #83 Skrevet 5. november 2020 Viser forståelse for det dere mener jeg, men det gjør ikke dere overhode.
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #84 Skrevet 5. november 2020 Just now, glowmustgoon said: Viser forståelse for det dere mener jeg, men det gjør ikke dere overhode. Så klart har vi ingen forståelse for deg som har lyst å avle opp huskatten din sånn du får tjent litt penger. Altså hallo?? 4
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #85 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: Så klart har vi ingen forståelse for deg som har lyst å avle opp huskatten din sånn du får tjent litt penger. Altså hallo?? du er så ekkelt dømmende at jeg ikke gidder å svare deg på det du spør om en gang.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #87 Skrevet 5. november 2020 8 minutter siden, glowmustgoon skrev: oppførselen din Niks, du skrev at du syns jeg har en "bedre enn deg" holdning fordi jeg har katter. Så hva har det med oppførselen min å gjøre? Og hva slags oppførsel mener du? Å si sannheten? Anonymkode: 448dc...a31 1
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #88 Skrevet 5. november 2020 Just now, glowmustgoon said: du er så ekkelt dømmende at jeg ikke gidder å svare deg på det du spør om en gang. Nei, jeg er langt i fra ekkel og dømmende - og grunnen til du kom med den kommentaren er fordi du ikke kan komme med en god nok unnskyldning til å «riktigjøre» det du har skrevet; avle katten din for penger. Det går ikke å finne en god nok unnskyldning og du vet det godt selv, men ser ut som du bare har lyst til å få penger enn å forhindre flere hjemløse katter. 3
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #89 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Niks, du skrev at du syns jeg har en "bedre enn deg" holdning fordi jeg har katter. Så hva har det med oppførselen min å gjøre? Og hva slags oppførsel mener du? Å si sannheten? Anonymkode: 448dc...a31 fordi du nekter å lese og forstå det jeg faktisk skriver og driter i mitt synspunkt og mener måten du gjør ting på er best.
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #90 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: Nei, jeg er langt i fra ekkel og dømmende - og grunnen til du kom med den kommentaren er fordi du ikke kan komme med en god nok unnskyldning til å «riktigjøre» det du har skrevet; avle katten din for penger. Det går ikke å finne en god nok unnskyldning og du vet det godt selv, men ser ut som du bare har lyst til å få penger enn å forhindre flere hjemløse katter. grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg rett og slett ikke gidder å diskutere med mennesker som deg helt idiotisk det du tror om meg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #91 Skrevet 5. november 2020 34 minutter siden, glowmustgoon skrev: Hvordan er dette kynisk dyrehandel? Bryr meg om livskvaliteten til kattene jeg og som jeg har skrevet før og skriver igjen, det er MYE bedre å selge katter enn å gi de bort gratis. Ja det er nok dessverre slik at det fins mange triste skjebner for noen katter, men på en annen side så ser jeg ikke problemet i å gjøre katter mer verdifulle Syns måten du tenker på er utrolig unyansert og du virker utrolig uvitende! Når du avler frem si.. 5 kattunger i året, så er det 5 andre katter som enten ikke får et hjem eller får et dårlig hjem som kunne fått hjemmet til de du selger til. Klarer du ikke tenke lengere enn til nesetippen du eller? Blir helt matt jeg. Hjemløse Katter blir det aldri tomt av, nettop fordi mange er som deg, egoistiske og vil bare ha penger også eeeeer det jo såååå koslig med de små nøstene ææ. 🤦♀️ Anonymkode: 9e396...db7 4
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #92 Skrevet 5. november 2020 Just now, glowmustgoon said: grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg rett og slett ikke gidder å diskutere med mennesker som deg helt idiotisk det du tror om meg. Men fortell oss hvorfor du har lyst til å avle huskatten din når du vet selv at du er med på å bidra flere hjemløse katter? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #93 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, glowmustgoon skrev: fordi du nekter å lese og forstå det jeg faktisk skriver og driter i mitt synspunkt og mener måten du gjør ting på er best. Ditt "synspunkt" er at det katter får verdi hvis det blir ennå flere enn det er nå. Det er ikke et synspunkt, det er matematisk og realistisk feil. Det er som å si at ditt synspunkt er at 2+2=7. At du syns noe gjør det ikke til en realitet. Hva er "måten jeg gjør ting på?" du mener? At jeg.....kasterer katter så det ikke florerer med ennå mer kattunger? Lol. Jeg forstår meget godt hva du vil. Du vil tjene masse penger på å krøste ut ennå flere kattunger, som du skal selge som "blandingsrase" slik at folk som ikke vil betale for kostbare raser kan få en billig "fake" rasekatt istedet. Det er kvalmt, egoistisk, kynisk og hvis du mener du er en katteelsker så hadde du skjønt hvor sykt det er å skal lage kattungefarm når det sitter masse hjemløse katter. Helt utrolig at det ikke gå inn. Anonymkode: 448dc...a31 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #94 Skrevet 5. november 2020 Men Ts, og katten din skal få ett år i året. Så blir det fort 15 kattunger på tre år. Flere er ikke anbefalt for noen katter, så jeg håper ikke at du vil utnytte pus mer enn det. Kostnader for hver kattunge med helsesjekk, mat, sand og chip koster omkring like mye, ergo det er en forsvinnende liten margin for å tjene penger for det. Små kattunger er sårbare, og trenger tett oppfølging uavhengig av hvor flink mammapus er, daglig veiing de første ukene, da de i risiko de første ukene for fading kitten syndrome. Hva gjør du om en eller flere av de blir syk. Er du villig til å gå i minus på dette prosjektet for å skaffe nødvendig helsehjelp til en eller flere kattunger. Hva gjør du om du får kattunger som ingen vil kjøpe, og som du heller ikke kan gi bort grunnet at kattungen har betydelige feil. Vet du hvordan du hjelper mor under fødselen, hvordan du fjerner fostervæske? Hvordan få liv i en kattunge som er slapp? Hvordan du vurderer om fødselen går som normalt? Om det er kattunger eller morkaker igjen inni mor? Hvordan kjenne igjen symptomer om mor blir syk. Er du klar for å mate kattunger hver 2 time døgnet igjennom om mor blir syk, avviser ungene, eller ikke har nok melk? Jeg kan fortsette om du vil;) Disse 15 kattungene katten din har fått, kan alle få 15 kattunger hver selv, og flere om de blir hjemløse, som selv kan få like mange. Anonymkode: a9fe8...ef2 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #95 Skrevet 6. november 2020 https://www.dnst.no/2-2-20000/ 2+2 = 20.000 katter på få år. Potensielt, om alle tenkte som deg, ts. Anonymkode: 9e396...db7 3
Troyamin Skrevet 6. november 2020 #96 Skrevet 6. november 2020 5 timer siden, Gjest glowmustgoon skrev: Beklager men da tror jeg du har misforstått. Jeg vil bare ha kull på pusen min, og vil bare vite om noen har erfaring eller kunnskap om p-piller på katter. Mye bedre at katter blir solgt i stedet for å bli gitt bort gratis til mennesker som ikke respekterer dem, ikke bryr seg om de og i værste fall kaster de på gata. J*vla useriøst! Ikke skaff deg flere katter. Og kastrer den du har. Punktum! 5
Yuumi Skrevet 7. november 2020 #97 Skrevet 7. november 2020 Det finnes sykt mange barn som ikke har foreldre i verden også. Å få egne barn er uansvarlig når det er så mange som trenger et hjem. Når du får egne barn tar de plassen til noen andre som ikke har ett hjem. Ikke alle vil ha katter fra dyrebeskyttelsen, de har ofte vokst opp under vanskelige vilkår og mange av kattene er vanskelige. Men TS- noen av folka her er skikkelig kjipe i måten de svarer på, men som du ser så har de fleste mange katter som er adopterte og vet derfor ekstra godt hvor mange det allerede er og som trenger ett hjem. Forstå at det da er fryktelig provoserende for disse når du tenker å sette enda flere katter til verden. Ja, du kan kanskje selge de, men du vet jo ikke videre hva som skjer med de. Hva er grunnen til at du ønsker å avle?
Diamant20 Skrevet 7. november 2020 #98 Skrevet 7. november 2020 16 minutter siden, Yuumi skrev: Det finnes sykt mange barn som ikke har foreldre i verden også. Å få egne barn er uansvarlig når det er så mange som trenger et hjem. Når du får egne barn tar de plassen til noen andre som ikke har ett hjem. Ikke alle vil ha katter fra dyrebeskyttelsen, de har ofte vokst opp under vanskelige vilkår og mange av kattene er vanskelige. Men TS- noen av folka her er skikkelig kjipe i måten de svarer på, men som du ser så har de fleste mange katter som er adopterte og vet derfor ekstra godt hvor mange det allerede er og som trenger ett hjem. Forstå at det da er fryktelig provoserende for disse når du tenker å sette enda flere katter til verden. Ja, du kan kanskje selge de, men du vet jo ikke videre hva som skjer med de. Hva er grunnen til at du ønsker å avle? Det er helt feil at katter i fra DB er vanskelige. Mange av de er mer kosete enn andre katter, og er veldig fornøyde med å kunne leve livet inne også. Vi tok inn en katt for et par år siden, virket så sky ute, inne var han en drøm. Han bodde bare inne den korte tiden han fikk leve før han måtte avlives pga nyresvikt. 1
Yuumi Skrevet 7. november 2020 #99 Skrevet 7. november 2020 6 minutter siden, Diamant20 skrev: Det er helt feil at katter i fra DB er vanskelige. Mange av de er mer kosete enn andre katter, og er veldig fornøyde med å kunne leve livet inne også. Vi tok inn en katt for et par år siden, virket så sky ute, inne var han en drøm. Han bodde bare inne den korte tiden han fikk leve før han måtte avlives pga nyresvikt. Det er jo veldig bra om det er sant! Jeg har bare hatt en katt, og det er en rasekatt jeg kjøpte. Men jeg har jobbet med noen fra dyrebeskyttelsen, og jeg husker hennes katter var så lite sosiale og sjenerte, og vi snakket også om det at de kattene ofte er vanskeligere. Det er jo synd om mange går rundt å tror noe om kattene som er feil isåfall, det stopper kanskje opp noen adoposjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #100 Skrevet 7. november 2020 Jeg kjenner rasekatter som har angst, huskatter som er sky, og omplasseringskatter som elsker eieren sin høyere enn hva jeg tror en pus som har vært varm og mett hele livet kan gjøre. Jeg vet ikke om mennesker og dyr kan sammenlignes i denne sammenhengen helt. Selvfølgelig er tidligere erfaringer og sosialisering viktig og katter kan få traumereasksjoner som mennesker kan. Grad av resiliens varierer som hos mennesker. Men, haha, kravene som settes til katter for å «lykkes» er mindre. Det skal mer til å falle gjennom når man ikke kan falle gjennom med skole/arbeidsliv, gjerne være rundt mennesker som aksepterer deg som du er, og du har ingen evner til å forstå stigmaet som følger deg. Dessuten er katter ganske gode til å være tilstede her og nå:) Anonymkode: a9fe8...ef2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå