AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #41 Skrevet 5. november 2020 11 minutter siden, Rosatoast said: herregud for ett type menneske du er. har alltid hatt katter og andre dyr, de elsker meg og jeg elsker de. de har det kjempe fint jeg drar aldri på ferie, så har aldri gjort dette selv i praksis (som du kritiserer), men mange jeg kjenner og flere. ingen katter har tatt skade av det. syntes du skal rulle inn eggstokken (eller pikken) og holde slike kommenterer for deg selv. usedvanlig frekk er du Tror kanskje du skal rulle inn litt. Å ikke ha gjort det selv er irrelevant når du på offentlig forum skriver det er forsvarlig. At ingen har tatt skade av det er kanskje ikke helt riktig? Uansett har kjæledyrholdskrav hatt fremgang siden 50 tallet. En skal ikke la en katt være alene. En ansvarlig kompetent person skal overta ansvaret mens du er på ferie, hvor pus skal ha tilgang på sosial kontakt, komme inn om den er vant med å være inne og ha egnet plass til å være trygg, varm, få dekket sine behov og følge sine rutiner. https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/katt__veiledning_om_hold.1446/binary/Katt - Veiledning om hold https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/gjeldende_regelverk/veiledere/tilsynsveileder_for_katt.16905/binary/Tilsynsveileder for katt Anonymkode: a9fe8...ef2 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #42 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, Rosatoast said: Folk er forskjellige og har forskjellig meninger. Godt er det. Kan ikke finne ett eneste sted med informasjon, lik du skriver. Derimot at katter fint tåler å være ute alene i ett par dager. Går du i bånd med katten din, du da? siden den ikke kan være ute alene 😅 Jeg skrev innlegget før du svarte. Men rettningslinjer for kattehold er da ikke vanskelig å finne? Mattilsynet regulerer dyrehold til opplysning 🤯 Anonymkode: a9fe8...ef2 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #43 Skrevet 5. november 2020 6 minutter siden, Rosatoast skrev: Folk er forskjellige og har forskjellig meninger. Godt er det. Kan ikke finne ett eneste sted med informasjon, lik du skriver. Derimot at katter fint tåler å være ute alene i ett par dager. Går du i bånd med katten din, du da? siden den ikke kan være ute alene 😅 Finner du ikke den informasjonen så har du heller ikke lest noe om katter, eller forsøkt å søke på noe annet enn det du vil se selv. Kjøp kattebøker, se på kattene selv og innstinktene deres. Søk katter+opprinnelse på google og ja, jeg går i bånd med katten min, går turer akkurat som med en hund og stimulerer jaktinnstinktet med leker inne. At katter ikke dør av å være ute noen dager betyr ikke de skal, eller at det ikke er skadelig. Spedbarn tåler også å ligge i sprinkelenga si noen dager, de dør nok ikke av det de heller. Anonymkode: 3f1fa...982 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #44 Skrevet 5. november 2020 6 timer siden, Rosatoast skrev: Kattene kan fint være ute når du er på ferie jo du burde lære deg om katter før du får dem. Det er brudd på dyrevelferdsloven om ikke kattene får daglig tilsyn og daglig frisk vann. Og det sier seg selv at de skal kunne ha et varmt rom å gå til. Mener du på ekte at ei katt skal sitte ute i 10 minus i 14dager mens du er på ferie? Anonymkode: 448dc...a31 5
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #45 Skrevet 5. november 2020 (endret) 41 minutter siden, Rosatoast said: herregud for ett type menneske du er. har alltid hatt katter og andre dyr, de elsker meg og jeg elsker de. de har det kjempe fint jeg drar aldri på ferie, så har aldri gjort dette selv i praksis (som du kritiserer), men mange jeg kjenner og flere. ingen katter har tatt skade av det. syntes du skal rulle inn eggstokken (eller pikken) og holde slike kommenterer for deg selv. usedvanlig frekk er du Selvom du «alltid» har hatt katter så betyr ikke at du vet noe særlig om dem, og i tillegg så oppfordrer du til å forlate katten ute når man er på ferie. At du i det hele tatt synes det er greit fordi dine bekjente har gjort det og at du mener katter ikke tar skade av det så tar du grundig feil! Synes du skal omplassere katten(e?) din med tanken på mentaliteten din. 25 minutter siden, Rosatoast said: Folk er forskjellige og har forskjellig meninger. Godt er det. Kan ikke finne ett eneste sted med informasjon, lik du skriver. Derimot at katter fint tåler å være ute alene i ett par dager. Går du i bånd med katten din, du da? siden den ikke kan være ute alene 😅 Tok meg 2 sekunder: http://norskhuskattforening.net/ferietid.htm Som sagt: Omplasser katten din! Endret 5. november 2020 av Kenelz 6
Diamant20 Skrevet 5. november 2020 #46 Skrevet 5. november 2020 Hei Ts! Jeg vil anbefale deg å revurdere ønsket ditt om å bruke p-piller på katten din. Du ønsker vel kun det beste for den? For p-piller øker kreftsjansene mye, og om setter mulig å behandler blir det dyrt. I tillegg har det vært kjempe vanskelig å få tak i, apotekene har vært tomme. Mange vetrinærer skriver og kun ut resept til de som driver organisert avl, og er registrert som oppdretter i NRR. Så jeg det beste er å kastrere. Du nevner også at du vil ha en katt til. Jeg ville vurdert å få en katt i fra dyrebeskyttelsen. Da redder du i praksis to katter. En fordel med å få en voksen katt er feks at du vet om den er kosete og om den liker andre katter. I tillegg er de fleste kattene i fra Dyrebeskyttelsen vandt til å leve med andre katter. Jeg lurer også på hvorfor du ønsker kattunger på katten din? Vi har vannvittig mange katter i Norge som trenger et hjem. Jeg vet noen sier at det er mangel på katter og kattunger i Norge, men det er helt feil. Jeg skjønner godt at du ønsker å «oppleve» kattunger, så jeg foreslår at du melder deg som fosterhjem for dyrebeskyttelsen. Da kan du hjelpe katter, og hjelper med å få bukt med problemene, i stedet for å øke de. Til slutt vil jeg nevne at vi har to katter selv. Vi har to doer, ettersom den ene ønsker med tak, og den andre uten.😅 Vi har også flere skåler, men de spiser sjeldent samtidig. Kun når det er snakk om godmat. På reise har de hvert sitt bur, også lufter vi de gjerne i sele. Bare spør om du lurer på noe. Håper på svar i fra deg Ts😄 2
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #47 Skrevet 5. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha to katter er litt mer jobb enn en. Det går mer mat, mer sand, du må ha tid til begge kattene, god nok plass og ikke minst økonomi til både forsikring og veterinær. Du sier ingenting om hvilken rase du har eller har tenkt å skaffe deg, for det er forskjell på om det er en rase som er liten av vekst eller stor av vekst. Og du opplyser heller ingenting om hvordan du bor. En knøttliten leilighet kan bli for liten til en rase som er store. Du bør ha mer enn en matskål og mer enn en kasse. Å reise med katter er greit, du sier ingenting om du skal kjøre, fly eller ta tog. Du må ha to reisebur og du må kunne bære med deg begge burene om du skal reise med offentlig transport. Så du må også tenke på vekt på katter+bur, og i tillegg din bagasje og det kattene trenger. Jeg anbefaler deg ikke å drive avl. Det er for mange hjemløse katter i Norge, og ut fra dine spørsmål så virker det heller ikke at du har nok erfaring eller kunnskap om katter til å starte opp med det. Husk at også kattungene skal følges opp av veterinæren før du evt finner nye hjem til disse. Så her må du også ha økonomi til å betale for det. P-piller til katter er ikke å anbefale, så ut fra det du sier så anbefaler jeg kastrering av begge kattene. Anbefaler deg til å oppsøke dyrebeskyttelsen eller lignende så du ser og får høre om alle de kattene som venter på nye hjem der. Anonymkode: eb7a8...7dc Hei og takk for svar Dyrebeskyttelsen er absolutt et godt alternativ med tanke på de hjemløse kattene vi har, men nå er det slik at jeg ønsker å ha en annen type katt, og kjører en litt annen tankemåte. Personen jeg kjøpte katten min av sa det var 50% blanding mellom to raser. Nå er det jo slik at man ikke egentlig kan kalle katter som ikke er registrerte for rasekatter, men de ligner veldig på rasen både i pels, oppførsel og oppbygning, og jeg forstår virkelig at det blir solgt uregistrerte katter, fordi det er utrolig mye styr og mange regler man må følge for å kunne avle og selge etter boka. Markedet for katter er mye dårligere enn for eksempel hunder. Så enten må man kjøpe en katt for opptil 15000 eller få en gratis såkalt huskatt. For kattene som er gratis er det dårlig fordi mange eiere setter ikke verdi på dem. Eiere som forer de med dårlig mat, kjøper dårlig kattesand, kastrerer ikke, og i værste fall kaster de på gata fordi eierne ikke vil ha de mer. Dersom katter får større verdi så ville nok saken vært annerledes. Kundene kan kreve at kattungene ikke blir tatt bort fra mor før de er gamle nok, og ønsker i større grad å ta bedre vare på de nydelige skapningene, i tillegg til at prisene ikke er skyhøye. Så derfor tror jeg det er bra å selge "blandingskatter" som ligner på raser fordi det faktisk er marked for det og veldig bra for dyrene i sin helhet. Jeg kjøpte katten min for 3000 og hun er absolutt verdt det. Hun har forsikring, fått ormkur, er id-chippet, årlig vaksinert, får kvalitetsfor, god kattesand, har flere plasser å sove på, klatrestativ, får være ute og er rett og slett verdens beste pus ❤️ Når det gjelder kastrering så er jeg helt enig i at katter som mennesker ikke har kontroll på (hannkatter som er ute og setter kull på tilfeldige hunnkatter uten at mennesker tar ansvar), så skal det så absolutt gjøres! Men i dette tilfellet så har jeg en katt som jeg kun ønsker det beste for. Så dersom dyrlegen fraråder meg i å gi henne p-piller, så kommer jeg ikke til å gjøre det, men da finner jeg nok en annen løsning
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #48 Skrevet 5. november 2020 Og ja - P-piller øker sjansen for kreft hos katter. Ikke få katten din gravid.. Kastrer den. 1
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #49 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, Troyamin skrev: Synes du, som oppdretter, skal ha et minimum av kunnskap til katt, genetikk og etologi før du setter i gang med avl. Nå virker det bare som om du skal til med "kjøkkenoppdrett" på blandingskatten din. Og det er IKKE greit. Beklager men da tror jeg du har misforstått. Jeg vil bare ha kull på pusen min, og vil bare vite om noen har erfaring eller kunnskap om p-piller på katter. Mye bedre at katter blir solgt i stedet for å bli gitt bort gratis til mennesker som ikke respekterer dem, ikke bryr seg om de og i værste fall kaster de på gata.
Fjaselina Skrevet 5. november 2020 #50 Skrevet 5. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: KASTRER KATTEN DIN OG IKKE BIDRA TIL ET OVERFLOD AV KATTER! Å SETTE KULL PÅ KATTA MED VILJE ER REN DYREPLAGERI!!!! OG DU KOMMER IKKE TIL Å FÅ P-PILLER! DET ER KUN REGISTRERTE OPPDRETTERE MED RASEKATTER SOM FÅR! Anonymkode: e5991...54a Javel ja.
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #51 Skrevet 5. november 2020 men hvorfor vil du få kull bare for å kunne selge dem videre? 4
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #52 Skrevet 5. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ikke kastrere katta? Du sparer henne for slitsomme løpetider og en del eventuelle sykdommer da. Anonymkode: e853d...5fa Jeg vil nok kastrere henne etterhvert ja, men vil ha noen kull på henne først. Nå er det jo slik at fra naturen sin side, så lever alle alle skapninger, både mennesker, hunnkatter og hannkatter for å formere seg hvis man ser på adferden. Er dermed ikke sagt at det er alle som vil gjøre det, og at det er det beste for alle, men det er ikke dyreplageri at en katt får kull, med mindre man setter flere kull i året og ikke tar ansvar for kattens beste. Man kan jo diskutere hvorvidt det er dyreplageri å kastrere alle kattene å frarøve de sin dyrebare eiendel? Jeg tenker bare at så lenge man gjør det på riktige måten, og respekterer og kjenner katten sin, så skal det går bra. Dyrlegene sier at 2 er maks kull som anbefales på katter, og jeg tenker ikke så mange en gang så 🤷♀️
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #53 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, DrueSmoothie skrev: Vi hadde 2 katter inntil nå nylig da den eldste døde. De spise om hverandre av matskålene, vi hadde 2 så begge fikk spist når de fikk mat (tørrfor stod såklart fremme hele tiden (da i en skål bare som de delte), men når vi ga dem våtfor eller annet så hadde de hver sin skål, men hvem som spiste av hvem var hipp som happ og de byttet gjerne underveis i måltidet). De delte vannskål og de delte sandkasse de periodene de av ulike grunner ikke var ute (ifm ferier, flytting etc). Aldri noe problem Jeg synes det var hyggelig å ha 2 og så at de hadde ofte selskap i hverandre ved at de lå side om side på sofaen etc. Nå har vi bare en igjen og han er såpass voksen (snart 7 år) at vi tenker at det blir mer mas enn kos å skaffe en kompis til han. Sånn i det praktiske merker jeg ikke stor forskjell på om vi har 1 eller 2. Om vi skal bort må noen passe den uansett og da spilte det ingen rolle om de var en eller 2. Jeg skulle gjerne hatt en til igjen jeg, men nå får det holde med den vi har. Det er masse katter i nabolaget og han er masse ute så han er ikke helt ensom i hverdagen uansett. P-piller til katt er etter min erfaring ikke noe jeg ville valgt. Har aldri brukt det selv, men et par bekjente av meg gjorde det for en del år tilbake, og kattene ble ofte trøtte og slappe etter å ha fått pillen, man måtte krangle med katten ukentlig for å få den ned og man måtte huske den. De endte begge med å helle sterilisere kattene sine Så da er jo spørsmålet, hvorfor ønsker du kull på katten din? Er det en rasekatt eller blir det bare ennå flere blandingskatter som må gis bort og kanskje er vanskelig å bli kvitt fordi det er for mange av dem? Om det er sistnevnte tenker jeg at jeg hadde nok kanskje latt være å sette flere katter til verden som du kan risikere å måtte beholde selv eller avlive fordi du ikke får gitt dem bort 😮 Tusentakk for fint svar 😄 Dette fikk jeg masse av! Det ble sagt at hun var 50% av to raser, så det er nok grunnen til at jeg vil ha kull. Nå er det jo slik at man egentlig ikke kan kalle uregistrerte katter for rasekatter, men de ligner på de rasene som ble oppgitt både i oppførsel, pels og oppbygning Jeg kjøpte katten min for 3000, og syns det er mye bedre å selge katter enn å gi de bort gratis til eiere som ikke bryr seg om de. Jeg har fulgt med på finn, og der er det veldig vanskelig å få seg katt, så jeg tror ikke det vil være noe problem å få solgt de
Gjest Gliffy Skrevet 5. november 2020 #54 Skrevet 5. november 2020 6 hours ago, Rosatoast said: Folk er forskjellige og har forskjellig meninger. Godt er det. Kan ikke finne ett eneste sted med informasjon, lik du skriver. Derimot at katter fint tåler å være ute alene i ett par dager. Går du i bånd med katten din, du da? siden den ikke kan være ute alene 😅 Dette handler ikke om meninger, sjekk mattilsynet. Uansett ts, det anbefales veldig å ha to katter men hvis du skal anskaffe en hann for å få kull på henne tror jeg nesten jeg ville ventet til hun var gammel nok og så kastrert hannen ved første graviditet. Det er mye jobb med ukastrerte katter, spesielt hanner. Angpende p-piller så bør du bare høre med vetrinær.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #55 Skrevet 5. november 2020 Ts, det finnes allerede alt for mange hjemløse katter som venter på å få en familie. IKKE avl katter bare for gøy osv, du BIDRAR til problemet. Skjønner du ikke det? Og WTF med å drive å selge "blandingskatter" - enten er det rasekatter eller så er det ikke. Jeg blir helt sjokkert av å lese hvor lite gjennomtenkt dette er. For hver kattunge du setter til verden, sitter det en hjemløs katt som muligens venter en dødsdom fordi ingen andre vil ha den. Katter har dessverre null verdi hos enkelte, og derfor sitter det på tusenvis av katter uten eiere. Du bidrar til en verden hvor etterspørselen ikke matcher "produksjonen". Det tytes ut nye kattunger hele tiden, og alle trenger hjem. Hvorfor i all verdens navn og rike skal du også tyte ut flere kattunger, også i tillegg "BLANDINGSRASER". Folk med rasekatter bruker de til å stille ut osv. Hvorfor skulle de gidde med katter de ikke kan stille ut? Også tror du at du skal få solgt katter til flere tusen når det sitter katter og knapt blir tatt imot gratis. Hvis du mener seriøst at du skal drive avl, LES DEG OPP på rasekatter, eller glem hele greia og kastrer kattene dine ASAP. Hvis du syns det høres så gøy ut med kattunger så kan du heller ta inn de som trenger husly. Anonymkode: 448dc...a31 4
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #56 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts, det finnes allerede alt for mange hjemløse katter som venter på å få en familie. IKKE avl katter bare for gøy osv, du BIDRAR til problemet. Skjønner du ikke det? Og WTF med å drive å selge "blandingskatter" - enten er det rasekatter eller så er det ikke. Jeg blir helt sjokkert av å lese hvor lite gjennomtenkt dette er. For hver kattunge du setter til verden, sitter det en hjemløs katt som muligens venter en dødsdom fordi ingen andre vil ha den. Katter har dessverre null verdi hos enkelte, og derfor sitter det på tusenvis av katter uten eiere. Du bidrar til en verden hvor etterspørselen ikke matcher "produksjonen". Det tytes ut nye kattunger hele tiden, og alle trenger hjem. Hvorfor i all verdens navn og rike skal du også tyte ut flere kattunger, også i tillegg "BLANDINGSRASER". Folk med rasekatter bruker de til å stille ut osv. Hvorfor skulle de gidde med katter de ikke kan stille ut? Også tror du at du skal få solgt katter til flere tusen når det sitter katter og knapt blir tatt imot gratis. Hvis du mener seriøst at du skal drive avl, LES DEG OPP på rasekatter, eller glem hele greia og kastrer kattene dine ASAP. Hvis du syns det høres så gøy ut med kattunger så kan du heller ta inn de som trenger husly. Anonymkode: 448dc...a31 dette! 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #57 Skrevet 5. november 2020 24 minutter siden, glowmustgoon skrev: Hei og takk for svar Dyrebeskyttelsen er absolutt et godt alternativ med tanke på de hjemløse kattene vi har, men nå er det slik at jeg ønsker å ha en annen type katt, og kjører en litt annen tankemåte. Personen jeg kjøpte katten min av sa det var 50% blanding mellom to raser. Nå er det jo slik at man ikke egentlig kan kalle katter som ikke er registrerte for rasekatter, men de ligner veldig på rasen både i pels, oppførsel og oppbygning, og jeg forstår virkelig at det blir solgt uregistrerte katter, fordi det er utrolig mye styr og mange regler man må følge for å kunne avle og selge etter boka. Markedet for katter er mye dårligere enn for eksempel hunder. Så enten må man kjøpe en katt for opptil 15000 eller få en gratis såkalt huskatt. For kattene som er gratis er det dårlig fordi mange eiere setter ikke verdi på dem. Eiere som forer de med dårlig mat, kjøper dårlig kattesand, kastrerer ikke, og i værste fall kaster de på gata fordi eierne ikke vil ha de mer. Dersom katter får større verdi så ville nok saken vært annerledes. Kundene kan kreve at kattungene ikke blir tatt bort fra mor før de er gamle nok, og ønsker i større grad å ta bedre vare på de nydelige skapningene, i tillegg til at prisene ikke er skyhøye. Så derfor tror jeg det er bra å selge "blandingskatter" som ligner på raser fordi det faktisk er marked for det og veldig bra for dyrene i sin helhet. Jeg kjøpte katten min for 3000 og hun er absolutt verdt det. Hun har forsikring, fått ormkur, er id-chippet, årlig vaksinert, får kvalitetsfor, god kattesand, har flere plasser å sove på, klatrestativ, får være ute og er rett og slett verdens beste pus ❤️ Når det gjelder kastrering så er jeg helt enig i at katter som mennesker ikke har kontroll på (hannkatter som er ute og setter kull på tilfeldige hunnkatter uten at mennesker tar ansvar), så skal det så absolutt gjøres! Men i dette tilfellet så har jeg en katt som jeg kun ønsker det beste for. Så dersom dyrlegen fraråder meg i å gi henne p-piller, så kommer jeg ikke til å gjøre det, men da finner jeg nok en annen løsning Men dette er kynisk dyrehandel, og det du vil gjøre er ikke noe bedre enn de som ikke kastrerer sine katter uavhengig av kjønn. Det er nok av huskatter som trenger hjem, og det dumpes flere kattunger enn som kan reddes hvert år. Det finnes forøvrig ingen grunn i hele verden for å ha kull på katten sin, kattens adferd endres ikke selv om den har fått kattunger eller ikke. Anonymkode: eb7a8...7dc 5
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #58 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør først sette deg inn i det og ha katt. Hvorfor i alle dager skal du ha kattunger?? Det florerer at katter i dag. Skal du ha hannkatt bør du sterilisere hunnkatten først. Det kan gå bra med to men man har ingen garanti. Har selv hatt to hunnkatter. De slåss til tider men som regel gikk det fint. Katter trenger ikke få kattunger, de er og utspekulerte og spytter ut p-pillene de får. Når katten kommer i løpetiden så skriker hunnkatten MYE. Som katter eier i over 17 år har jeg sett mange som ikke har peiling hva de holder på med. Jeg ber deg derfor, sterilisert katten din. Anonymkode: 0cb8f...352 Hvordan kan du som ikke kjenner meg vite om jeg har satt meg inn i det å ha katt? Jeg ville bare ha svar på noen ting jeg, men siden du dømmer meg på den måten så er det på sin plass at jeg forsvarer meg også. Katten min er både id-chippet, har fått ormkur, årlig vaksine, får kvalitetsfor og god kattesand som holdes ren, noe jeg vil kreve de nye eierne å gjøre også. Hun får være ute, og innemiljøet hennes er akkurat som det skal være med både klatrestativ, flere høye steder å klatre på og være i med oversikt, får masse oppmerksomhet og kos. Det florerer med katter fordi mennesker som ikke bryr seg om katter driter i å kastrere de så det kommer kattunger de hvertfall ikke bryr seg om. Jeg bryr meg om katter, katten min og kommer hvertfall til å bry meg om kattungene mine. Syns det er mye bedre å selge katter enn å gi de bort gratis.
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #59 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, Yuumi skrev: Jeg har selv en katt, og har tenkt mye på å få en kompis eller venninne til han. Jeg tror pusegutten min ville vært en lykkeligere katt med en lekekamerat. Slik jeg har skjønt det så er det nesten anbefalt å ha to katter? Hvertfall om det er innekatt slik som min. Dere andre som har svart i tråden virker jo som dere har god peiling på katter, hva med å svare på spørsmålene til TS også? Haha helt enig med deg! Det er anbefalt å ha to katter så jeg loler virkelig på mange er som tror de vet alt 😂Ingen som svarer på spørsmålene mine. Det skal bare dømmes opp og ned. Folk har lite å bruke hjernene sine på.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #60 Skrevet 5. november 2020 Beklager men man kan ikke kalle seg en katteelsker om man også genuint tenker å avle kattunger. Da elsker du bare tanken på å enten tjene penger eller ha "egne kattunger" i hus eller noe annet egoistisk. Om du virkelig elsket katter ville du kastrert katta, og latt være å avle ennå flere katter ut i en verden hvor katter har så lite verdi at de sitter på vent og håper på et hjem. En virkelig katteelsker vet å elske de som allerede finnes ute i verden og trenger et hjem. Anonymkode: 448dc...a31 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå