Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #61 Skrevet 5. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er kynisk dyrehandel, og det du vil gjøre er ikke noe bedre enn de som ikke kastrerer sine katter uavhengig av kjønn. Det er nok av huskatter som trenger hjem, og det dumpes flere kattunger enn som kan reddes hvert år. Det finnes forøvrig ingen grunn i hele verden for å ha kull på katten sin, kattens adferd endres ikke selv om den har fått kattunger eller ikke. Anonymkode: eb7a8...7dc Hvordan er dette kynisk dyrehandel? Bryr meg om livskvaliteten til kattene jeg og som jeg har skrevet før og skriver igjen, det er MYE bedre å selge katter enn å gi de bort gratis. Ja det er nok dessverre slik at det fins mange triste skjebner for noen katter, men på en annen side så ser jeg ikke problemet i å gjøre katter mer verdifulle Syns måten du tenker på er utrolig unyansert og du virker utrolig uvitende!
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #62 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff sånn bakgårdsoppdrett er ikke greit altså... du bør da i det minste ha noe kunnskap om avl og genetikk før du gjør noe sånt! Hva er det med folk som absolutt må sette flere kattunger til verden 🤯 Anonymkode: 6808c...206 hva er det med uvitende, unyanserte og dømmende menneskehjerner 🤯🤯🤯
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #63 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, ti10 skrev: Jeg synes ikke du skal sette kattunger på den. Har du tenkt over hva du skal gjøre med kattungene? Greit, alle vet at kattunger er søte, men så da? Når de vokser til og blir voksne? Du hadde vel ikke tenkt å beholde alle selv? En katt kan få ganske mange unger i hvert kull, og det er lite sannsynlig at du klarer å få seriøse eiere til alle sammen. Hvis du er en ansvarlig dyreeier, sørger du for å få katten din sterilisert, det gjelder også de kattene du eventuelt skaffer deg i fremtiden. Oi her snakker vi om å anta og dømme! Beklager men jeg var ikke ute etter meningene dine. Jeg hadde noen spørsmål, og hvis du ikke kan svare på de så kan du være så ansvarlig for livet ditt og finne på noe bedre å gjøre enn å plage meg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #64 Skrevet 5. november 2020 4 minutter siden, glowmustgoon skrev: Hvordan er dette kynisk dyrehandel? Bryr meg om livskvaliteten til kattene jeg og som jeg har skrevet før og skriver igjen, det er MYE bedre å selge katter enn å gi de bort gratis. Ja det er nok dessverre slik at det fins mange triste skjebner for noen katter, men på en annen side så ser jeg ikke problemet i å gjøre katter mer verdifulle Syns måten du tenker på er utrolig unyansert og du virker utrolig uvitende! katter blir ikke MER verdifulle av at det kommer enda flere av de til verden. Skjønner du ikke det? Katter blir verdifulle når etterspørselen er større en produksjonen. Anonymkode: 448dc...a31 6
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #65 Skrevet 5. november 2020 14 timer siden, Yuumi skrev: Så da ender historien med at TS forlater kvinneguiden, får seg en katt til og setter kull på katten både med vilje, og sikkert også ikke med vilje. Kanskje hun kunne forhørt seg på KG, men der vet hun jo at hun ikke får svar på noe hun faktisk lurer på, bare hat. Så hun lar være, og katten fortsetter få små søte kattunger uten at TS vet det. Også blir det et par hjemløse kattunger til. Fint. skulle absolutt ikke forhørt meg på kvinneguiden 😂 her er det jo bare mennesker som dømmer og tror de vet alt. Hadde jeg visst at jeg måtte brette ut hele meg og hva jeg gjør og tenker om katter for å ikke få hat, så hadde jeg gjort det, men jeez, mennesker altså...
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #66 Skrevet 5. november 2020 Katter blir verdifulle når man ikke gir bort katter uavhengig rase gratis. Virker som du er mer ute etter å tjene penger på katten enn noe annet. 2
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #67 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: katter blir ikke MER verdifulle av at det kommer enda flere av de til verden. Skjønner du ikke det? Katter blir verdifulle når etterspørselen er større en produksjonen. Anonymkode: 448dc...a31 Både og vil jeg si
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #68 Skrevet 5. november 2020 Du høres ærligtalt ikke ut som en som bør ha katt. Skal du sette kull på gatekatta di? 1 gang i året tilogmed? Ppiller?? Hæ? Håper det her er troll. Skal du ha katter SKAL DE kastreres før de er med katter av motsatt kjønn, de kan bli gravide når de selv er kattunger enda. Ppiller er skadelig for katten, jurkreft osv... nei vettumeg hva. Ikke skaff deg katt. Anonymkode: 9e396...db7 3
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #69 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: Katter blir verdifulle når man ikke gir bort katter uavhengig rase gratis. Virker som du er mer ute etter å tjene penger på katten enn noe annet. Forsto ikke den første setningen din. Hva du synes det virker som bryr jeg meg egentlig fint lite om, fordi jeg skylder ikke noen å måtte forklare meg om hva jeg mener og tenker på kvinneguiden. Hadde bare noen spørsmål jeg. Har dessverre sett meg nødt da fordi det er så mange som reagerer.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #70 Skrevet 5. november 2020 9 minutter siden, glowmustgoon skrev: Hvordan er dette kynisk dyrehandel? Bryr meg om livskvaliteten til kattene jeg og som jeg har skrevet før og skriver igjen, det er MYE bedre å selge katter enn å gi de bort gratis. Ja det er nok dessverre slik at det fins mange triste skjebner for noen katter, men på en annen side så ser jeg ikke problemet i å gjøre katter mer verdifulle Syns måten du tenker på er utrolig unyansert og du virker utrolig uvitende! Når du avler på huskatter, så er det kynisk dyrehandel. Det hjelper ikke om katten ligner på en rasekatt, det er en huskatt når det er blanding. Da er du kun ute etter profitt og ikke god dyrevelferd. Anonymkode: eb7a8...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #71 Skrevet 5. november 2020 13 minutter siden, glowmustgoon said: Haha helt enig med deg! Det er anbefalt å ha to katter så jeg loler virkelig på mange er som tror de vet alt 😂Ingen som svarer på spørsmålene mine. Det skal bare dømmes opp og ned. Folk har lite å bruke hjernene sine på. Jeg har hvertfall svart på spørsmålene dine, og med tilleggsinformasjonen du har lagt til i kveld viser du at du ikke tenker å gjøre dette seriøst.. jeg håper at du tenker meget godt gjennom dette. Jeg er veldig enig med deg i at katter skal chippes, vaksineres og nye eiere velges med omhu. Samt ha verdi i seg selv. Men det beste for pus er å også bli kastrerte. Du sier du skal passe godt på kattungene, men du har ingen kontroll over hva som skjer med de etter de har flyttet fra deg. En katt som er 50% av forskjellig er en huskatt. Du ødelegge ikke bare for dine katter med å produsere katter uten kunnskap om patologi, genetikk og adferd. Anonymkode: a9fe8...ef2 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #72 Skrevet 5. november 2020 3 minutter siden, glowmustgoon skrev: Både og vil jeg si Nei? Det er ikke noe synsing. Det er livets realitet. Det er matte. Det er ikke noe "jeg vil si." Katter har såpass lite verd fra før, og jo flere hjemløse de blir, jo vanskeligere blir det å finne hjem. Og når du attpåtil skal drive å selge fake rasekatter til blodpris under bordet uten stamtavle, så tar dine blandingsraser opp plassen til andre katter som trenger hjem. Det er allerede for mange katter. Ergo, har de lav verdi. Håper jaggu dette er en trolletråd for hvis ikke... jøssenavn. Anonymkode: 448dc...a31 2
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #73 Skrevet 5. november 2020 Just now, glowmustgoon said: Forsto ikke den første setningen din. Hva du synes det virker som bryr jeg meg egentlig fint lite om, fordi jeg skylder ikke noen å måtte forklare meg om hva jeg mener og tenker på kvinneguiden. Hadde bare noen spørsmål jeg. Har dessverre sett meg nødt da fordi det er så mange som reagerer. La meg forklare: Du tror katter blir mer verdifulle når man avler, det er feil. Det du må skjønne er at alle katter (uavhengig om det er en rase eller ikke) blir verdifulle når man slutter å gi dem bort gratis. Du vil avle for å tjene penger eller hva? Men hva om du ikke avler og lager et marked for å kjøpe «rasekatter» og heller lar deg adoptere «gate» katter mot et sum. Slutter man å avle så er det mange flere gatekatter som blir prioritert og kjøpt/adoptert. Grunnen til at det er så mange som reagerer er ikke fordi de er hysteriske, men det er fordi du er med på bidra flere hjemløse katter sånn du får tjent litt penger. 3
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #74 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? Det er ikke noe synsing. Det er livets realitet. Det er matte. Det er ikke noe "jeg vil si." Katter har såpass lite verd fra før, og jo flere hjemløse de blir, jo vanskeligere blir det å finne hjem. Og når du attpåtil skal drive å selge fake rasekatter til blodpris under bordet uten stamtavle, så tar dine blandingsraser opp plassen til andre katter som trenger hjem. Det er allerede for mange katter. Ergo, har de lav verdi. Håper jaggu dette er en trolletråd for hvis ikke... jøssenavn. Anonymkode: 448dc...a31 Så skaff deg en hjemløs katt selv da og slutt å vær så hykler. For et ekkelt menneske du er.
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #75 Skrevet 5. november 2020 Just now, glowmustgoon said: Så skaff deg en hjemløs katt selv da og slutt å vær så hykler. For et ekkelt menneske du er. Ikke meg du siterte, men jeg har 8 kastrerte katter som har vært hjemløse og jeg er helt enig med anonym. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #76 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, glowmustgoon skrev: Så skaff deg en hjemløs katt selv da og slutt å vær så hykler. For et ekkelt menneske du er. Jeg har huset fullt av kastrerte katter som ikke bidrar til flere kattunger i verden. Anonymkode: 448dc...a31 1
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #77 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: Ikke meg du siterte, men jeg har 8 kastrerte katter som har vært hjemløse og jeg er helt enig med anonym. så derfor dere tror dere så mye bedre enn alle andre ja
Gjest glowmustgoon Skrevet 5. november 2020 #78 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har huset fullt av kastrerte katter som ikke bidrar til flere kattunger i verden. Anonymkode: 448dc...a31 derfor du tror deg så mye bedre enn alle andre ja
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #79 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, glowmustgoon skrev: så derfor dere tror dere så mye bedre enn alle andre ja Hva legger du i å tro at man er bedre enn andre? At man ikke selger fake rasekatter? At man ikke bidrar til at flere kattunger kommer til verden uten hjem? At man ikke tjener fete gryn på å drive kattungefarm som skal ligne på "ekte rasekatter" ? Anonymkode: 448dc...a31 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #80 Skrevet 5. november 2020 Sånne som deg er skyldig i den dårlige dyrevelferden i Norge. Klapper i hendene for deg🙄 Du burde igrunn gi fra deg katten du allerede har, ikke skaffe en til. Anonymkode: 2f29f...c99 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå