Gå til innhold

Fikk du tatt hevn på mobberne dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg mener ikke det er bortforklaringer. Det er bortforklaringer. 

Du velger og å kategorisere det på en enkel måte, dvs at mobberne mobber bare fordi de kan og alt annet er bare bortforklaringer. 

 

Bortsett fra at det er ikke bortforklaringer dersom man nå ser på de ulike studiene som har kommet ut i flere år. Det er, derimot en unnskyldning dersom folk oppriktig bruker det som en unnskyldning, men det er noe annet enn og å se det som en ren forklaringsmodell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har «tilgitt» min verste mobber, men innerst ikke koser jeg med med at personen idag sliter voldsomt psykisk selv. Personen har faktisk betrodd seg til med via messenger og jeg kjente bare en deilig glede ved å høre det.

Kall meg en fæl og ond person, men jeg synes personen fortjener det helt enormt etter de årene jeg ble mobbet sv gjengen hn var i.

Anonymkode: 861ff...ff9

Vil tro det er ganske menneskelig å føle det sånn, uten at det gjør deg til dårlig menneske. Idag skal alt være så PK, at det knapt er lov å bære nag. Selv om mobberen har ødelagt hele skolegangen for andre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Du velger og å kategorisere det på en enkel måte, dvs at mobberne mobber bare fordi de kan og alt annet er bare bortforklaringer. 

 

Bortsett fra at det er ikke bortforklaringer dersom man nå ser på de ulike studiene som har kommet ut i flere år. Det er, derimot en unnskyldning dersom folk oppriktig bruker det som en unnskyldning, men det er noe annet enn og å se det som en ren forklaringsmodell. 

Det er kun en måte å kategorisere på det om man ikke er ute etter å bortforklare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Du korrigerer rett med feil. Du kan fortsette, men jeg kommer ikke til å godta det.

Å forsvare mobbere og bortforklare mobbing synes jeg er ekstremt tarvelig.

Nei, jeg forklarer det med og å vise til det studiene viser og hevder, og da hjelper det ikke om du godtar det aldri så mye eller lite. 

 

 

Som jeg igjen ikke gjør. Og det blir ikke noe mer sant av at du vil at det skal være sant. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Det er kun en måte å kategorisere på det om man ikke er ute etter å bortforklare. 

Eller om man rett og slett er sannhetssokende og heller forsøker og å finne svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg forklarer det med og å vise til det studiene viser og hevder, og da hjelper det ikke om du godtar det aldri så mye eller lite. 

 

 

Som jeg igjen ikke gjør. Og det blir ikke noe mer sant av at du vil at det skal være sant. 

 

Studier som har som formål å bortforklare. 

Jo, det er akkurat hva du gjør. Nei, det kan ikke bli mer riktig enn 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Eller om man rett og slett er sannhetssokende og heller forsøker og å finne svaret. 

Fa støtter man seg ikke til slike bortforklaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Studier som har som formål å bortforklare. 

Jo, det er akkurat hva du gjør. Nei, det kan ikke bli mer riktig enn 100%.

OK. Jeg gidder ikke kaste bort mer tid på dette. Jeg viste til dette allerede tidligere, men jeg gjør det igjen. 

https://www.healthdirect.gov.au/bullying

Jeg vet ikke om hvorvidt du bare er ute etter og å trolle eller du har blitt mobba i barndommen og er bitter for dette, men uansett er det tydelig at du ikke har noe nøytralt forhold til fakta. Jeg håper dette har satt igang en tankeprosess i alle fall og ha en fin dag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

OK. Jeg gidder ikke kaste bort mer tid på dette. Jeg viste til dette allerede tidligere, men jeg gjør det igjen. 

https://www.healthdirect.gov.au/bullying

Jeg vet ikke om hvorvidt du bare er ute etter og å trolle eller du har blitt mobba i barndommen og er bitter for dette, men uansett er det tydelig at du ikke har noe nøytralt forhold til fakta. Jeg håper dette har satt igang en tankeprosess i alle fall og ha en fin dag 🙂

Bortforklaringer blir ikke annet enn bortforklaringer. Det hjelper som sagt ikke at de presenteres som "forskning ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Bortforklaringer blir ikke annet enn bortforklaringer. Det hjelper som sagt ikke at de presenteres som "forskning ".

Din bitterhet eller svart/hit- holdning er ikke mitt ansvar. 

 

Som sagt, ha en god dag videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Din bitterhet eller svart/hit- holdning er ikke mitt ansvar. 

 

Som sagt, ha en god dag videre 

Jeg har ikke tillagt den ansvar for annet enn dine bortforklaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke tillagt den ansvar for annet enn dine bortforklaringer. 

OK, du får mene hva du vil, men jeg kan poste dette innslaget her 

 

'Some children who bully may enjoy getting their own way. Others may like conflict and aggression. Some may be thoughtless, rather than deliberately hurtful. Some may have difficulties with health, schoolwork and self-esteem. And some may be emotionally neglected, bullied, abused or be experiencing violence themselves.

Bullies are more likely to have lifelong issues such as depression or problems with aggression. But early treatment can prevent this from happening.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (2 minutter siden):

OK, du får mene hva du vil, men jeg kan poste dette innslaget her 

 

'Some children who bully may enjoy getting their own way. Others may like conflict and aggression. Some may be thoughtless, rather than deliberately hurtful. Some may have difficulties with health, schoolwork and self-esteem. And some may be emotionally neglected, bullied, abused or be experiencing violence themselves.

Bullies are more likely to have lifelong issues such as depression or problems with aggression. But early treatment can prevent this from happening.'

Det er ikke en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så lyst å si noe til mobberne mine etter jeg er blitt voksen. Det var 2 jenter i klassen som skilte seg spesielt ut som stod bakk all mobbingen. Hun fikk flere i klassen med på mobbingen. Jeg opplevde å få klippet håret på skolen, ble dyttet i trappene, spydige kommentarer, jeg måtte stå med armene strak opp mot taket i garderoben fordi disse jentene skulle ta mål. Jeg var den tynneste jenta i klassen, så derfor ble jeg mobbet. Hun som var aller aller verst husker jeg gikk på diett og hadde litt annerledes nistemat på skolen enn oss andre i klassen. Mobbingen gen startet i første klasse og hun fortsatt å lage kvalme på ungdomskolen. Jeg flyttet etterhvert fra kommunen og jeg har ikke orket å møte noen av disse igjen etterpå. 
Men jeg skulle gjerne tatt igjen! 

Anonymkode: 6dee5...6d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en mening.

OK. Jeg har nå uansett sagt mitt, her. Mer kan jeg ikke gjøre, og mer tid gidder ikke kaste bort på denne profilen. Jeg vet bare at jeg er opptatt av de mange barn og voksne som mobbes jevnlig og at de skal få det bedre. Men jeg har også såvidt lest at blant mange barn som mobber er det ofte mye atferdsproblemer. Jeg tror det er viktig og å fange opp disse personene få slutt på atferden med å mobbe og annen plagsom atferd, slik at de ikke ender opp med annen kriminell atferd i voksen alder(som ikke akkurat er uvanlig for en del som har tatt del i mobbing) eller fortsetter mobbingen i voksen alder(som noen dessverre også gjør). Det aller viktigste er at man stopper det tidlig så det ikke får utvikle seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (46 minutter siden):

OK. Jeg har nå uansett sagt mitt, her. Mer kan jeg ikke gjøre, og mer tid gidder ikke kaste bort på denne profilen. Jeg vet bare at jeg er opptatt av de mange barn og voksne som mobbes jevnlig og at de skal få det bedre. Men jeg har også såvidt lest at blant mange barn som mobber er det ofte mye atferdsproblemer. Jeg tror det er viktig og å fange opp disse personene få slutt på atferden med å mobbe og annen plagsom atferd, slik at de ikke ender opp med annen kriminell atferd i voksen alder(som ikke akkurat er uvanlig for en del som har tatt del i mobbing) eller fortsetter mobbingen i voksen alder(som noen dessverre også gjør). Det aller viktigste er at man stopper det tidlig så det ikke får utvikle seg 

Man bør selvsagt stoppe folk fra å utøve ondskapen sin uansett om årsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (23 minutter siden):

Man bør selvsagt stoppe folk fra å utøve ondskapen sin uansett om årsak.

Klart 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt flere mobbere. Men det var ei som plaga meg hver dag på ungdomsskolen pga. det røde håret mitt. 

Når har hun selv en datter på 3 år med knall oransje (nydelig) hår...

Karma? 

Anonymkode: 5242a...22f

Jepp, karma. En av mine mobbere mobba meg Også fordi jeg hadde rødlig hår. Hu endte bl a opp med tvillinger med rødt hår. I barneskolen sa hun at rødt hår er det styggeste som finnes. Vel… 

Anonymkode: f5975...add

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt flere mobbere. Men det var ei som plaga meg hver dag på ungdomsskolen pga. det røde håret mitt. 

Når har hun selv en datter på 3 år med knall oransje (nydelig) hår...

Karma? 

Anonymkode: 5242a...22f

Det er karma 🙏

Anonymkode: 6dee5...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...