Gå til innhold

Gjerrig å gi 500 kroner i julegave til sine barnebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får normalt 200, også hender det en sjelden gang at jeg får 500. Aldri tenkt over at dette skulle være lite. Jeg synes du er gjerrig. 

Anonymkode: 0db0f...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er dette noe du tenkte du ville lage en tråd om akkurat nå? Det er lenge siden jul, og jeg regner ikke med at datteren din har fått julegave helt enda? Et oppriktig spørsmål egentlig.

Men uansett synes jeg ikke 500kr er for lite. Jeg forventer ikke ikke 500kr engang av mine foreldre til mine barn. Det er tanken som teller, og mine barn har så langt bare vært takknemlig for ting de har fått til jul og bursdag og det håper jeg de fortsetter å være med ting når de blir eldre og. 

Anonymkode: 074dd...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette noe du tenkte du ville lage en tråd om akkurat nå? Det er lenge siden jul, og jeg regner ikke med at datteren din har fått julegave helt enda? Et oppriktig spørsmål egentlig.

Anonymkode: 074dd...c11

Regner med at foreldrene til TS har kontaktet TS for å spørre hva tenåringene ønsker seg, for ca 500 kr.

Anonymkode: 985d2...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med verden? 500,- hver i julegave er ikke lite, det er mye! Når ble «vi» så kravstore? Lær heller barna dine hva julen egentlig handler om; tid med familie, god mat og hyggelig samvær. 
 

Gaver er en bonus. Hvilke verdier gir du barna dine, når du mener 500,- er lite? 
 

Hjelpes, jeg synes det er skremmende at folk forventer å få så mye til jul, bursdager, konfirmasjon osv. Skummel utvikling.

Anonymkode: 06b28...f87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mine foreldre er i 80-årene og har god økonomi men gir mine to tenåringsbarn bare 500 kr hver. Synes vel dette er ganske lite å gi i julegave til tenåringer, men kanskje jeg er kravstor? Hva synes dere?

Anonymkode: 2adfd...972

Du er kravstor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

500 kr er jo mye så her har du et alvorlig problem med din tankegang. Hvor mye mente du hadde passet 5000 kr? Jeg fikk aldri 500 kr til jul av mine besteforeldre og overlevde det fint.

Anonymkode: d0928...58e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faan er så lei av den drittunge dyrkinga i dette landet. Altså 500 kr krever endel jobb å spare opp. Er lei av å se norske unger som bare får, får og får. De eier ikke begrep om penger og sutrer over alt mulig.

De fortjener da pokker ikke mer enn 500, maks! Får være grenser snart. 

Anonymkode: 04f59...aa1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

500 kr er jo mye så her har du et alvorlig problem med din tankegang. Hvor mye mente du hadde passet 5000 kr? Jeg fikk aldri 500 kr til jul av mine besteforeldre og overlevde det fint.

Anonymkode: d0928...58e

Dagens drittunger mener de fortjener minst 1000. Dette vet jeg av erfaring. Blir sure i trynet når de får mindre 

Anonymkode: 04f59...aa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er et helt greit beløp. Og særlig om det er flere barnebarn. 

Anonymkode: 1d3ce...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr er helt greit. Og dessuten så er det jo ikke summen som spiller en rolle her, men gaven og tanken bak den. Og det er det som teller. Vi har 3 tenåringsbarn og de får 500 kr hver av bestefaren til jul. Helt greit det. Jul skal ikke bestå av å måtte bruke mest mulig penger på gaver. Så kanskje du er litt kravstor?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye negativt. 500 kroner er isolert sett ikke lite. Men kommentarer om at det blir mye med mange barnebarn, at det tar hele pensjonen og lignende blir litt tullete det også. De fleste har ikke sykt mange barnebarn, og mange har mye penger/ god råd / høy pensjon. Mine barn får normalt gaver til mellom kr 1 000 og kr 2 000 av besteforeldrene. Vi ønsker oss ofte skiutstyr og annet dyrt utstyr / dyre klær. De har lagt nivået på gavene selv, så ikke noe vi har krever.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes 500 er ok.

Her får guttungen 1500 av mine foreldre 

2000 av min samboers foreldre

min eks sine foreldre 500. Aldri tenkt over forskjellen. Gave er gave. 

Guttungen får gave for 500-1000 fra meg og samboer og faren hans gir 1500-2000.

Guttungen skulle bare prøvd å klaget på summen.

Anonymkode: 04c3c...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnet til at jeg ønsket å avskrive hele julegave møkka

Anonymkode: 8e7eb...8b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er i 80-årene og har god økonomi men gir mine to tenåringsbarn bare 500 kr hver. Synes vel dette er ganske lite å gi i julegave til tenåringer, men kanskje jeg er kravstor? Hva synes dere?

Anonymkode: 2adfd...972

Jeg syntes ikke det skal koste en formue med julegaver. Dine barn er vel ikke de eneste foreldrene dine gir til? Ja, du er kravstor. Hvorfor skal det handle om mest mulig penger? Jeg syntes du er utakknemlig. 

Anonymkode: 128b4...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

500 er mer enn nok. Egentlig burde man kutte ut hele gavestyret. Ønsker meg tilbake til den tiden er folk ble overveldet glade av å få en appelsin og et par hjemmestrikkede sokker.

Anonymkode: 8efb8...d24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer helt an på

Anonymkode: e4662...f8d

Nei, det kommer ikke "an på".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...