Gå til innhold

Gjerrig å gi 500 kroner i julegave til sine barnebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre er i 80-årene og har god økonomi men gir mine to tenåringsbarn bare 500 kr hver. Synes vel dette er ganske lite å gi i julegave til tenåringer, men kanskje jeg er kravstor? Hva synes dere?

Anonymkode: 2adfd...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanken som teller. Jula skal ikke handle mest om gaver.

Anonymkode: 98429...21f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får alltid 500 kr (penger eller klær/leker til denne summen) i julegave av begge besteforeldreparene, de samme summene gir besteforeldrene til sine andre barnebarn. Det er jo ikke snakk om konfirmasjon her, men en gave til jul.

Anonymkode: 29505...6df

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange barnebarn har de? 500,- er uansett ikke gjerrig, det er en grei sum. 

Anonymkode: 52852...5f7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er i 80-årene og har god økonomi men gir mine to tenåringsbarn bare 500 kr hver. Synes vel dette er ganske lite å gi i julegave til tenåringer, men kanskje jeg er kravstor? Hva synes dere?

Anonymkode: 2adfd...972

Tenker det har en del å gjøre med hvor mange barnebarn og hvor mye penger en har.

Min mormor hadde 24 barnebarn. 500kr på hver = 12 000kr. Og det inkluderer ikke gaver til egne barn.

Jul handler ikke bare om gaver og penger. Man får mye fint for 500kr.

Anonymkode: d80e5...dfc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de gir mer enn nok og at dere er litt kravstore ja.. Dere får heller gi større gaver til egne barn om dere mener de får for lite fra annen slekt 😊

Anonymkode: 7093f...ff1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel 500 av familie i bursdag, jul ect. Blir fort 4000-5000kr det. Aldri klagd jeg 🤩 Mer en nok 😅😂

Anonymkode: 75301...6f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min farmor har mangemange barnebarn og har gitt de fleste(vet ikke om de eldste med god jobb får) 500kr til jul. Det blir svære beløp av det så jeg synes 500 er nesten i meste laget.

Anonymkode: c3448...59b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 500 kroner er helt innafor. Dessuten kommer det også an på hvor mange man skal kjøpe inn gaver til. Kanskje de steller i stand til andre ting i jula også? 

Anonymkode: a15d4...b45

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er kravstor og utakknemlig. Hvorfor skal de gi mer enn det? Det har ikke noe å si om barnet er 2 år eller 16 her syns jeg. Prøver du å lære barna dine at de liksom fortjener dyre gaver? For en gave er noe man er takknemlig for. Uansett hvor stor eller liten den er.

Mine besteforeldre har over 15 barnebarn. Skal de bruke hele pensjonen på gaver? Nei. Vær glad for at de får en så sjenerøs gave.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare én bestemor igjen, men gjennom hele mitt liv har jeg fått den summen av mine besteforeldre, uavhengig av om de har vært én eller to om gaven. Kunne aldri tenkt meg at det er gjerrig av dem. Den eneste gjenlevende er også i 80-årene nå, har god økonomi, men hun har da x antall barn, barnebarn og oldebarn..Det går altså massevis av penger i julegaver hvert år for henne. Like mye går det da i bursdagsgaver resten av året. 

Så ja, du er kravstor. Ta i mot med et smil, og vær takknemlig for hver jul dere får sammen med dem:)

Anonymkode: 9403e...095

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

500kr i julegave er nok!

Håper egentlig de slutter å gi gave siden dere er så utakknemlig! 

Anonymkode: 94a10...bcc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i oktober, og dette er et tema nå? Det virker rett og slett litt trist at summen barna får til jul, er noe du er opptatt av to måneder før jul. 

Når det gjelder selve summen, så tenker jeg den er helt innenfor. Hvor mye koster gavene du gir til dine foreldre, på vegne av deg selv, mann og barn? 

At foreldrene dine har god økonomi betyr ikke at de skal gi fra seg formuen sin til barn og barnebarn. Kanskje de håper å kunne ta et verdenscruise når coronasituasjonen er over :)

Anonymkode: 28488...7ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri falt meg inn å tenke over om summen jeg eller min tenåringsdatter får i gave er stor nok?? 

Giveren gir, og bestemmer selv både sum og innhold. Hva så om de har råd til gave til femsifret beløp, men ikke synes jula skal dreie seg om dyrest mulig gave og heller velger å tone ned? Flere burde i så fall følge deres vei, spør du meg! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...