Gå til innhold

Protester over hele verden mot corona-virus lockdown.


amit

Anbefalte innlegg

Greit å være kritisk til noen av tiltakene, men det er åpenbart en del « nutjobs» der ute. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://steigan.no/2020/10/danske-leger-tar-avstand-fra-koronapolitikken

I Danmark er det også andre meninger. Det er blitt en ensidig dekning i norske medier og skapt en stor frykt i samfunnet. Jeg frykter ikke corona mer enn sykkeltur til og fra jobb. Det et større sjanse for at en bil skader meg / bli lam enn at corona skal gi meg varige skader. Ja corona er farlig, lav sannsynlighet for å dø, men for noen gir det langvarig skader i lunger etc. Andelen er likevel lav. Jeg er enig i tiltak for å unngå overbelastning av sykehus. 

https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-stikker-hovedet-frem-og-kritiserer-coronastrategien-kan-koste-flere-liv

Endret av frysja
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frysja said:

Jeg frykter ikke corona mer enn sykkeltur til og fra jobb. Det et større sjanse for at en bil skader meg / bli lam enn at corona skal gi meg varige skader. Ja corona er farlig, lav sannsynlighet for å dø, men for noen gir det langvarig skader i lunger etc. Andelen er likevel lav. Jeg er enig i tiltak for å unngå overbelastning av sykehus. 

Jeg regner med at du kan vise regnestykket som viser de statistiske sjansene? For det er vel ikke bare en påstand du har funnet på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt at det er en påstand, ikke statistikk for dette utover konkrete opplevelses i bytrafikken og nesten ulykker der biler kjører på rødt lys, kutter hjørner osv. Jeg frykter trafikk mer enn corona. Sånn sett burde jeg ta buss til jobb, men jeg følger myndigheter sin oppfordringer om at de som kan, unngår kollektivtransport. 

Endret av frysja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frysja skrev:

Dersom døde kommer etter 5 uker, skal det komme stor økning i en rekke land i Europa allerede om 1 uke. Dette da de har hatt stor smitteantall i 3 - 4 uker. 

Det er bare å se på dødstallene fra i går i Europa.

Italia 141 døde

Romania 79 døde

Ukraina 73 døde

Belgia 73 døde

Ungarn 47 døde

Polen 45 døde

Nederland 26 døde

Sveits  22 døde

Bosnia 18 døde

Tyskland 16 døde

Etc.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frysja skrev:

Dersom døde kommer etter 5 uker, skal det komme stor økning i en rekke land i Europa allerede om 1 uke. Dette da de har hatt stor smitteantall i 3 - 4 uker. 

 

 

 

 

Endret av Værre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mikael Nordfors er med i World Doctors Alliance, men gir også egne intervjuer, heldigvis.
Her med Michael Oddane i Wake Up Globe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, slask skrev:

Mikael Nordfors er med i World Doctors Alliance, men gir også egne intervjuer, heldigvis.
Her med Michael Oddane i Wake Up Globe.

 

Kjekk lege dette, bør jo absolutt stole på han: 

https://www.nrk.no/vestland/no-far-ikkje-_anal-legen_-lenger-jobbe-som-lege-1.12841504

Sitat

Den berykta «anal-legen» var kommunelege og vikarlege i mellom anna Verran i Nord-Trøndelag, Kautokeino i Finnmark og Jølster i Sogn og Fjordane. Alle tre stadane fekk han sparken for sin praksis med å stikke fingrane opp i bakenden på pasientane.

– Dette har ingenting med sex å gjere. Når eg har stukke fingeren inn i analopninga til folk, har det berre vore for å hjelpe dei, forklarte Nordfors då han i 2006 måtte gå frå jobben som kommunelege i Trøndelag.

No har svenske Hälso og sjukvårdens ansvarsnämnd bestemt at han ikkje lenger kan praktisere som lege i heimlandet Sverige.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hatsumomo said:

Han forklarer i et annet intervju hvorfor de kaller ham anal-doktorn (rettere sagt hvorfor media begynte å kalle ham det).
Han har kurert folk med dette "trikset" som ble litt for enkelt for "big pharma" som (alltid) vil selge medisiner i stedet for at folk blir kvitt problemene sine.
Media er ikke vanskelig å be når det er for å kritisere en lege som ikke følger boka til pilleselgerne.
Du (og artikkelfortatter) vil naturligvis ha det til at han stakk fingeren opp bak uten at folk ville det.....hehe, nei, søk opp selv hva behandlingen gikk ut på.

Kritiserer du også leger som sjekker prostata via analen???
De burde jo få sparken også.
Dette bør du svare på, for det er seriøst ment.

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, slask skrev:

Han forklarer i et annet intervju hvorfor de kaller ham anal-doktorn (rettere sagt hvorfor media begynte å kalle ham det).
Han har kurert folk med dette "trikset" som ble litt for enkelt for "big pharma" som (alltid) vil selge medisiner i stedet for at folk blir kvitt problemene sine.

 

Mhm det er ørten artikler om denne fyren, ingen av dem positive. 

Ingen overraskelse at denne "legen" er på den siden av galskapen :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hatsumomo said:

Mhm det er ørten artikler om denne fyren, ingen av dem positive. 

Ingen overraskelse at denne "legen" er på den siden av galskapen :)

La meg gjette. Alle artiklene er MSM?
Tanken din er vel å skremme folk til å ikke høre intervjuet, men det bør de.

Tiden er kommet for at sannheten kommer på bordet i stort monn.
Mange kritiserte (leger mm) vil dukke opp og vise at de har rett...har hatt rett lenge.
Covid-galskapen har virkelig satt en trigger i denne kampen, og resultatet ser vi. Leger og helsepersonell i hauger og lass går til talerstolen (nettet). De lar seg ikke stoppe, lar seg ikke skremme osv.
De har vært blokkert i årtier, av mediene, av pilletrillerne, Rockefellers klamme hånd osv.
Det snur i omfattende grad for hver dag som går.
Det blir mye krangling, men det lar seg ikke stoppe. Makteliten oppfører seg som om det er panikk for å beholde makta, for ikke miste makta, for ikke tape ansikt. Det er en fryd alt som skjer om dagen.
 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, slask skrev:

La meg gjette. Alle artiklene er MSM?
Tanken din er vel å skremme folk til å ikke høre intervjuet, men det bør de.


Tiden er kommet for at sannheten kommer på bordet i stort monn.
Mange kritiserte (leger mm) vil dukke opp og vise at de har rett...har hatt rett lenge.
Covid-galskapen har virkelig satt en trigger i denne kampen, og resultatet ser vi. Leger og helsepersonell i hauger og lass går til talerstolen (nettet). De lar seg ikke stoppe, lar seg ikke skremme osv.
De har vært blokkert i årtier, av mediene, av pilletrillerne, Rockefellers klamme hånd osv.
Det snur i omfattende grad for hver dag som går.
Det blir mye krangling, men det lar seg ikke stoppe. Makteliten oppfører seg som om det er panikk for å beholde makta, for ikke miste makta, for ikke tape ansikt. Det er en fryd alt som skjer om dagen.
 
 

Hehe, ja det er liksom tanken min :Knegg:

Du skjønner det, slask, at de aller fleste av oss bruker ikke masse tid eller krefter på å tro at verden er styrt av mørke krefter og at verden som man ser den er et slags "mirage" ute i ørkenen et sted hvor man alle blir manipulert utenom dere spesielle og fantastiske få som har "våknet".

Så det er ingen som trenger å "skremme" noen som helst, for 99% både her og i verden generelt er oppegående nok til å se sprøytet for hva det er. Du må gjerne leve i den i villfarelsen om at du omvender et par stk her inne, og det er jo et par stk her som er like sterke i troen på dette som deg, men jeg er ganske sikker på at du kan ta det heeeeelt med ro med tanke på at andre skal "skremme" noen fra å lese det du skriver - DET klarer du nemlig å gjøre helt fint selv :) 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, slask said:

Han forklarer i et annet intervju hvorfor de kaller ham anal-doktorn (rettere sagt hvorfor media begynte å kalle ham det).
Han har kurert folk med dette "trikset" som ble litt for enkelt for "big pharma" som (alltid) vil selge medisiner i stedet for at folk blir kvitt problemene sine.
Media er ikke vanskelig å be når det er for å kritisere en lege som ikke følger boka til pilleselgerne.
Du (og artikkelfortatter) vil naturligvis ha det til at han stakk fingeren opp bak uten at folk ville det.....hehe, nei, søk opp selv hva behandlingen gikk ut på.

Kritiserer du også leger som sjekker prostata via analen???
De burde jo få sparken også.
Dette bør du svare på, for det er seriøst ment.

 

Nordfors mistet sin autorisasjon fordi han gav behandling som ikke har grunnlag i vitenskapelig evidens, og fordi han gjorde intime prosedyrer på pasientene helt unødvendig. Det vil si at han misbrukte sin autoritet som lege til å frlede pasienter til å tro de ville bli friske gjennom anal manipulasjon. Det er ingen  evidens for dette noe sted i litteraturen, og hele praksisen er grovt uetisk. Det er sjelden det finnes så gode grunner til å regere mot en lege i klinisk praksis. 

Denne mannen har ingen  troverdighet i det hele tatt. Han mangler faglig og etisk forståelse.

Å trekke inn prostata gjennom rektaleksplorasjon er helt irrelevant. Det er en prosedyre med et konkret formål, og som har støtte i litteratur og praksis. At man palperer en anatomisk struktur der den kan kjennes, er ikke kontroversielt. Allikevel vil man få reaksjoner ved uindisert undersøkelse. Ingen prosedyre skal gjennomføres på en pasient dersom den ikke kan forsvares klinisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig flere som stiller seg kritiske til tiltakene..

Sykepleieren Margrethe Zivic er veldig engasjert og kritisk i debatten om korona-tiltakene, som foregikk på Litteraturhuset i Trondheim. 

Mange på facebook som deler videoen av møtet og kjøper argumentasjonen hennes:

- Den gjennomsnittlige dødsalderen for viruset i Norge er på 82 år

- Ingen garanti for at en vaksine vil virke

- Sverige har oppnådd flokkimmunitet og har nå de laveste smittetallene i Europa med sin strategi

- Tiltakene vil få større samfunnsmessige og økonomiske konsekvenser på sikt om regjeringen fortsetter å stramme inn og ut i en evig runddans

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Anonymus1986 skrev:

Stadig flere som stiller seg kritiske til tiltakene..

Sykepleieren Margrethe Zivic er veldig engasjert og kritisk i debatten om korona-tiltakene, som foregikk på Litteraturhuset i Trondheim. 

Mange på facebook som deler videoen av møtet og kjøper argumentasjonen hennes:

- Den gjennomsnittlige dødsalderen for viruset i Norge er på 82 år

- Ingen garanti for at en vaksine vil virke

- Sverige har oppnådd flokkimmunitet og har nå de laveste smittetallene i Europa med sin strategi

- Tiltakene vil få større samfunnsmessige og økonomiske konsekvenser på sikt om regjeringen fortsetter å stramme inn og ut i en evig runddans

Har Sverige oppnådd flokkimunitet? Det var nytt for meg. Jeg synes tiltakene er helt på kanten selv, men tror ikke at myndighetene ønsker oss vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen er ganske viktig i den forstand at det er første gang jeg vet om, at et norskt individ får offentlig stille såpass mange kritiske spm. (Slippe til) i offentligheten, rundt håndteringen av pandemien sålangt her i Norge av regjeringen. 

Anbefaler alle som ikke har sett den og se deler av den hvertfall, 1 t 35 min sammenhengende kan bli langt..

Så jeg foreslår å se fra og med 27 min ut i videoen til 50 min, i en sekvens hvor hun har flere lengre og engasjerte innlegg, med gode og betimelige spm.

Spent på synspunktene rundt videoen av de aktive brukerne her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonymus1986 said:

Stadig flere som stiller seg kritiske til tiltakene..

Sykepleieren Margrethe Zivic er veldig engasjert og kritisk i debatten om korona-tiltakene, som foregikk på Litteraturhuset i Trondheim. 

Mange på facebook som deler videoen av møtet og kjøper argumentasjonen hennes:

- Den gjennomsnittlige dødsalderen for viruset i Norge er på 82 år

- Ingen garanti for at en vaksine vil virke

- Sverige har oppnådd flokkimmunitet og har nå de laveste smittetallene i Europa med sin strategi

- Tiltakene vil få større samfunnsmessige og økonomiske konsekvenser på sikt om regjeringen fortsetter å stramme inn og ut i en evig runddans

Det er jo løgn. Sverige har hatt mellom 1200 og 2000 smittede hver dag den siste uken.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Hvor i all verden mener du å ha funnet belegg for denne påstanden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som har hevdet noen av disse påstandene.. De kommer fra Margrethe Zivic.

Du må forholde deg til det jeg faktisk skrev uten å automatisk gå i stråmann-modus..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...