Gå til innhold

Protester over hele verden mot corona-virus lockdown.


amit

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, J.E skrev:

Kun 150 mennesker kom idag på demonstrasjonen mot tiltakene! Bevis for at alle dere som skriker og hyler mot de «forferdelig» og veldig «inngripende «tiltakene vi har i Norge dere er sterkt mindretall . Ikke mange gidder og stå og drite seg ut offentlig! Litt morsomt at flere har på munnbind 😷 så litt opptatte av smittevern likevel kanskje😉

Merkelig det der at folk ikke møter opp i person i demonstrasjon under en pandemi.

Samtidig er det vel ikke tiltakene vi har i Norge nå som skremmer folk, for de er rimelig milde. For de fleste er det ikke mye å demonstrere mot. Om man derimot innfører maskepåbud og portforbud vil man nok se mer motstand. Det er jo tross alt realiteten flere steder i Europa nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Munnbind påbud på kjøpesenter og butikk er en smal sak for å slippe å stenge ned samfunnet igjen. Det kommer i Oslo på pressekonferansen i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Værre skrev:

Munnbind påbud på kjøpesenter og butikk er en smal sak for å slippe å stenge ned samfunnet igjen. Det kommer i Oslo på pressekonferansen i morgen. 

Jepp. Munnbind har vist seg om en kjempesuksess i land som Frankrike, Belgia og Danmark. Dette bør vi følge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Example skrev:

Jepp. Munnbind har vist seg om en kjempesuksess i land som Frankrike, Belgia og Danmark. Dette bør vi følge!

Hvis du ser i media, så har 50% munnbindet under nesa eller helt av under haka. Munnbind er ikke grunnen til smittøkningen, uten ville den vært enda større se på Tsjekkia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Værre skrev:

Hvis du ser i media, så har 50% munnbindet under nesa eller helt av under haka. Munnbind er ikke grunnen til smittøkningen, uten ville den vært enda større se på Tsjekkia!

Ja, det er tross alt folk flest som skal bruke de, ikke helsepersonell. Hva forvente man?

Du kan nærmest garantere at mange bruker samme engangsmunnbindet mange ganger, tar seg i ansiktet, ikke vasker hendene før de tar det av og på og løfter munnbindet opp og ned hver gang de tar seg en slurk av kaffekoppen.

Folk bruker jo ikke munnbindene fordi de vil, men fordi de må. I tillegg føler de nå at de gjør et offer, og samtidig litt tryggere, og gjerne kan droppe andre smittevernsregler. En oppskrift på smitteøkning.

Effekten ser ikke ut til å være der i Oslo heller. Merkelig det her altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, 000VF000 skrev:

Jeg husker hvor magisk det var å logge seg på internet på slutten av 1990 tallet, og all den optimismen man hadde. Hadde jeg forutsett hvor mye dritt som ville komme fra sosiale medier og ekkokamre hadde jeg aldri logget meg på. Det er som om alle idiotene har funnet hverandre og dannet sine egne fagforeninger. 

:klappe::klappe::klappe:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som protesterer mot - eller driter i - tiltak i en pandemi, burde i det minste betale hele regningen selv på den medisinske behandlingen de eventuelt trenger hvis de blir syke av covid. Det er nok av eksempler der ute på folk som angrer på at de bagatelliserte det, men det synes jeg ikke holder.

Andre skal ikke lide fordi disse mindre glupe individene ikke forstår seg på årsakssammenhenger.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Example said:

Du kan nærmest garantere at mange bruker samme engangsmunnbindet mange ganger, tar seg i ansiktet, ikke vasker hendene før de tar det av og på og løfter munnbindet opp og ned hver gang de tar seg en slurk av kaffekoppen.

Det kan man gå ut fra i alle land, og likevel er det etter hvert mye forskning som tyder på at smitten går ned eller stiger seinere når man påbyr munnbind på offentlige steder. Det er som bilbelte. Noen bruker det feil, og i enkelte tilfeller kan det være så feil at det er direkte farlig, men totalt sett hjelper det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle over 60 år er svake å fortjener å dø, slik at du kan leve ett fritt liv? 

Hva med de som meg med diabetes som risikerer å dø selv om vi er unge og friske ellers? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fakta? skrev:

Det kan man gå ut fra i alle land, og likevel er det etter hvert mye forskning som tyder på at smitten går ned eller stiger seinere når man påbyr munnbind på offentlige steder. Det er som bilbelte. Noen bruker det feil, og i enkelte tilfeller kan det være så feil at det er direkte farlig, men totalt sett hjelper det.

Hva tenker du om Frankrike da? De har hatt påbud i tre måneder, og smitten har eksplodert fra et relativt lavt nivå, til et veldig høyt nivå siden den gang. 

I beste fall er munnbind veldig lite effektivt. I verste fall er det skadelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Example skrev:

Hva tenker du om Frankrike da? De har hatt påbud i tre måneder, og smitten har eksplodert fra et relativt lavt nivå, til et veldig høyt nivå siden den gang. 

I beste fall er munnbind veldig lite effektivt. I verste fall er det skadelig. 

Det betyr ikke at munnbind er årsaken til økningen. Det kunne vært mye værre uten munnbind. Munnbind har antageligvis forsinket oppblomstringen av utbruddet med en måned eller to. 

Det er logisk at koronaviruset nå øker på hele den nordlige halvkule. Høst og Vinteren når folk er mer innendørs fører til økt smitte. Det er derfor vi har forkjølelse og influensa sesong i vinter halvåret. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Værre skrev:

Det betyr ikke at munnbind er årsaken til økningen. Det kunne vært mye værre uten munnbind. Munnbind har antageligvis forsinket oppblomstringen av utbruddet med en måned eller to. 

Det er logisk at koronaviruset nå øker på hele den nordlige halvkule. Høst og Vinteren når folk er mer innendørs fører til økt smitte. Det er derfor vi har forkjølelse og influensa sesong i vinter halvåret. 

Det det viser er hvor lite effektivt det er. Det er 40 ganger så mye daglig smitte som da munnbindene kom i juli i Frankrike. Lite som tyder på at det er spesielt effektivt i så måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Example skrev:

Det det viser er hvor lite effektivt det er. Det er 40 ganger så mye daglig smitte som da munnbindene kom i juli i Frankrike. Lite som tyder på at det er spesielt effektivt i så måte. 

Du kan ikke konkludere med at det er fordi munnbind ikke fungerer. Det kan være 100 andre forskjellige faktorer. Jeg holder en knapp på vanen med å skysse hverandre på kinnene i Frankrike, Italia og Spania. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cherilyn skrev:

Uff så i feeden at en bekjent i Oslo av meg skulle delta. Jeg fjernet han som venn for å si det sånn. :) 

Fjerner du alle som har andre meninger enn deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden skulle jeg ønske vi levde i gamle Sovjet unionen. Da hadde dere som protesterer mot staten havnet i Sibir og jobbet til dere sprakk, eller ble henrettet. Samfunnet må stå sammen, jobbe og dra lasset sammen. Skal vi protesterer og motsi alle smittevernsregler blir vi aldri kvitt viruset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Rynnsi skrev:

Når jeg leser denne tråden skulle jeg ønske vi levde i gamle Sovjet unionen. Da hadde dere som protesterer mot staten havnet i Sibir og jobbet til dere sprakk, eller ble henrettet. Samfunnet må stå sammen, jobbe og dra lasset sammen. Skal vi protesterer og motsi alle smittevernsregler blir vi aldri kvitt viruset.

Men vi sto jo aldri sammen... Noen grupper har ofret mer enn andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Men vi sto jo aldri sammen... Noen grupper har ofret mer enn andre. 

Hvem tenker du på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, anonym ss said:

All annen elendiget, den er så enorm at jeg vet ikke hvor jeg kan begynne 

Dette gav ingen mening.

Hvorfor mener du at vi ikke skal forebygge dødsfall vi kan forhindre fordi folk allerede dør av andre årsaker? Hva i all verden er logikken i at vi skal akseptere x+y dødsfall når vi faktisk har muligheten til å oppnå x + (y - n)?

Hvorfor er tillegg av et stort antall forebyggbare dødsfall ønskelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...