Gå til innhold

Protester over hele verden mot corona-virus lockdown.


amit

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Cherilyn skrev:

Uff så i feeden at en bekjent i Oslo av meg skulle delta. Jeg fjernet han som venn for å si det sånn. :) 


For sikkerhets skyld bør du politianmelde ham også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, kvinneguide skrev:

Eller blir det smittefest?


Ble det smittefest da femten tusen BLM-demonstranter demonstrerte i Oslo i sommer? Eller blir det bare smittefest når det er "høyreekstreme" og "konspirasjonsteoretikere" som demonstrerer? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Psilocybe skrev:


Ble det smittefest da femten tusen BLM-demonstranter demonstrerte i Oslo i sommer? Eller blir det bare smittefest når det er "høyreekstreme" og "konspirasjonsteoretikere" som demonstrerer? 

Har ikke noe å si hva man demonstrerer mot men smitten er ganske mye høyere nå enn i sommer under BLM demonstrasjonen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinneguide skrev:

Har ikke noe å si hva man demonstrerer mot men smitten er ganske mye høyere nå enn i sommer under BLM demonstrasjonen.

Heldigvis kommer det ikke til å være 10 000 på demonstrasjonen i dag maks 100. Men jeg synes også BLM demonstrasjonen var helt idiotisk i en pandemi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AndreasBR skrev:

Neste blir vel at niqab blir påbudt... 

Det er godt du ikke overdriver ihvertfall :filer:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Det er faktisk ganske strengt nå. De begynner diktere hva man skal ha på seg. Neste blir vel at niqab blir påbudt... 
Ha på seg maske eller ikke skulle vært 100% frivillig på kollektivt. 

Det er ganske strengt. 

Man skal ikarantene bare fordi 0,02% av befolkningen blir smittet om man reiser inn til f.eks Sverige.. Patetisk. 

Hvordan mener du niqab skal bli påbudt som smittevern? Munnbind beskytter jo bedre en niqab. Når folk ikke gidder å høre på råd, så må man gjøre noen ting påbudt. Det hjelper jo veldig lite når det var så få som tok det på seg, når det bare var anbefaling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Humle Brumle skrev:

Hvordan mener du niqab skal bli påbudt som smittevern? Munnbind beskytter jo bedre en niqab. Når folk ikke gidder å høre på råd, så må man gjøre noen ting påbudt. Det hjelper jo veldig lite når det var så få som tok det på seg, når det bare var anbefaling. 

Hjelper ikke at det er påbudt hvis det ikke er straffbart å bryte påbudet. Per nå er det ingen som sjekker om folk bruker munnbind, og ingen som gir ut bøter til de som ikke bruker det. Hver gang jeg har tatt bussen har over halvparten vært uten munnbind. Og gjett hva, de fleste er eldre mennesker. Da forsvinner motivasjonen for å sløse penger på munnbind

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ må det snart bli slutt på at vi i distriktene/på bygda drar lasset og folk i byen bare er egoister. Her jeg bor var det haugevis av turister i sommer men alle holdt avstand og det har vært kun to smitta i hele pandimien. Og likevel holder folk fortsatt avstand, alle spriter seg og alle har respekt for smittevernsregler. Jeg er drittlei av byfolk som bare gir F og truer med å spre smitt videre utover , jeg er drittlei av ikke å få være sammen med mine slektninger som bor i disse byene og jeg er drittlei av å være redd for at noen skal dra smitte hit så det går utover mindre eldre venner! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Humle Brumle skrev:

Hvordan mener du niqab skal bli påbudt som smittevern? Munnbind beskytter jo bedre en niqab. Når folk ikke gidder å høre på råd, så må man gjøre noen ting påbudt. Det hjelper jo veldig lite når det var så få som tok det på seg, når det bare var anbefaling. 

Nei, det var mer en spøk om jeg skal være helt ærlig. Den dekker jo alt, så da er man jo sikret var tankegangen. 
Nei, men skal ikke gjøre ting påbud. Man skal godta at ikke alle vil følge rådene, fordi vi lever i en "fri stat" og ikke en politistat. 

Om jeg ikke vil ha på meg maske skal du rett og slett bare godta det, og eventuelt sette deg lenger vekk på t-banen. 

Hjemmesydd munnbind beskytter like bra som en niqab. Dvs like dårlige begge to. Er jo en grunn til at utstyr skal SERTIFISERES! Tror du de bruker hjemmesydde masker på sykehus??! Nei, hvorfor i alle dager skulle det være OK hjemme da? 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gagaen skrev:

jeg er drittlei av ikke å få være sammen med mine slektninger som bor i disse byene og jeg er drittlei av å være redd for at noen skal dra smitte hit så det går utover mindre eldre venner! 

Ingen lov som sier at dere ikke kan dette, bare å møte ivei! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kvinneguide skrev:

Har ikke noe å si hva man demonstrerer mot men smitten er ganske mye høyere nå enn i sommer under BLM demonstrasjonen.


Å? Så du er uenig med Espen Nakstad og norske myndigheter, som sier at smitten var mye høyere i vår og sommer, men er tilsynelatende høyere nå, fordi langt flere testes nå. 

https://www.nrk.no/urix/nakstad-tror-smittebolgen-av-koronaviruset-i-europa-vil-stige-frem-til-jul-1.15201392

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Badbunny skrev:

Hjelper ikke at det er påbudt hvis det ikke er straffbart å bryte påbudet. Per nå er det ingen som sjekker om folk bruker munnbind, og ingen som gir ut bøter til de som ikke bruker det. Hver gang jeg har tatt bussen har over halvparten vært uten munnbind. Og gjett hva, de fleste er eldre mennesker. Da forsvinner motivasjonen for å sløse penger på munnbind

Det er ivertfall fler som bruker det nå har jeg merka. Jeg ser at det faktisk er et mindretall av folk uten munnbind der jeg tar buss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Psilocybe skrev:


Å? Så du er uenig med Espen Nakstad og norske myndigheter, som sier at smitten var mye høyere i vår og sommer, men er tilsynelatende høyere nå, fordi langt flere testes nå. 

https://www.nrk.no/urix/nakstad-tror-smittebolgen-av-koronaviruset-i-europa-vil-stige-frem-til-jul-1.15201392

Ja du tar feil. Smitten i juni og juli var omtrent ikke eksisterende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Psilocybe skrev:


Ble det smittefest da femten tusen BLM-demonstranter demonstrerte i Oslo i sommer? Eller blir det bare smittefest når det er "høyreekstreme" og "konspirasjonsteoretikere" som demonstrerer? 

Det ble ikke smittefest på BLM fordi det var knapt smitte i landet på det tidspunktet. Men tidspunktet ved og demonstrere nå , når r tallet er som det er og Oslo har såpass høyt smittetrykk er faren for og smittes absolutt til stede. Så i så fall blir det et arrangement som kan være med og øke smitten og de som demonstrer ... De bidrar aktivt selv ...til strengere tiltak ! Latterlig😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, det var mer en spøk om jeg skal være helt ærlig. Den dekker jo alt, så da er man jo sikret var tankegangen. 
Nei, men skal ikke gjøre ting påbud. Man skal godta at ikke alle vil følge rådene, fordi vi lever i en "fri stat" og ikke en politistat. 

Om jeg ikke vil ha på meg maske skal du rett og slett bare godta det, og eventuelt sette deg lenger vekk på t-banen. 

Hjemmesydd munnbind beskytter like bra som en niqab. Dvs like dårlige begge to. Er jo en grunn til at utstyr skal SERTIFISERES! Tror du de bruker hjemmesydde masker på sykehus??! Nei, hvorfor i alle dager skulle det være OK hjemme da? 
 

Ok hva med hjelm påbud? Bilbelte? det er også påbud på dette, men jeg anser fortsatt Norge som et fritt land.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Ingen lov som sier at dere ikke kan dette, bare å møte ivei! 

Ingen lov men jeg bruker fornuften. Og den fornuften gjør at jeg ikke vil være den som tar sjansen og kanskje drar smitten inn i kommunen som ikke har smitte. Heller ikke tar jeg sjansen på å smitte mine eldre venner i bygda. Så nei, de kommer ikke hit og jeg reiser ikke dit før dette er på et helt annet stadium. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Ok hva med hjelm påbud? Bilbelte? det er også påbud på dette, men jeg anser fortsatt Norge som et fritt land.

Bilbelte og hjelm tar jeg på for min egen sikkerhet. Den sikrer ingen andre enn meg selv. Om folk i bilene ved siden av ikke bruker belte er ikke mitt problem. Du er ansvarlig for egen sikkerhet! Munnbind derimot har jeg ingen bruk for. 

Endret av Badbunny
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Badbunny skrev:

Bilbelte og hjelm tar jeg på for min egen sikkerhet. Den sikrer ingen andre enn meg selv. Munnbind derimot har jeg ingen bruk for

Feil bilbeltet beskytter de andre passasjerene mot deg selv, på samme måte som en maske gjør.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
33 minutter siden, J.E skrev:

Nå er det knapt tiltak igjen.

Hvilken kjellerhybel bor du i? Verdens største idretter ligger nede med brukket rygg økonomisk pga forbud mot tilskuere. Alle arrangement som gjennomføres er fullstendig ødelagt av strenge regler mht antall, avstander, oppførsel, vakter og desinfisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Paramount skrev:

Hvilken kjellerhybel bor du i? Verdens største idretter ligger nede med brukket rygg økonomisk pga forbud mot tilskuere. Alle arrangement som gjennomføres er fullstendig ødelagt av strenge regler mht antall, avstander, oppførsel, vakter og desinfisering.

Selfølgelig de stakkars "fattige" foballklubbene er jo viktigere enn at noen millioner dør.

Endret av Værre
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...