Gå til innhold

Vil du kjøpe flybilletter for 10kr med Wizz Air?


reiseglad

Anbefalte innlegg

Likevel går dere med billigprodueerte tekstiler ikke sant? Folk er hyklere.. 

Anonymkode: d7fa1...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Likevel går dere med billigprodueerte tekstiler ikke sant? Folk er hyklere.. 

Anonymkode: d7fa1...47b

Nei, faktisk ikke. De siste årene har vi i all hovedsak kjøpt naturlige tekstiler som ull og bomull, og helst økologisk. I tillegg til å være mer miljøvennlig, er slike klær også av mye bedre kvalitet og varer derfor lenger. 

Anonymkode: dd2dc...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

https://e24.no/naeringsliv/i/PR90oR/lo-forbund-varsler-boikott-av-wizz-air

Wizz air-sjefen sier at de "er et flyselskap uten fagforeninger", og "avviser å inngå tariffavtaler med fagforeninger".

Når det gjelder fagforeninger, som du tydeligvis ikke syns noe om,  hvor tror du Norge har vært uten fagforeningene? Det er de som har gitt deg fem ukers ferie og 37,5 timers arbeidsuke. De har forhandlet om lønn og arbeidskontrakter som gjør at arbeidsgiver ikke kan gi deg sparken når hen selv vil. De har vært og er fremdeles en viktig del i det som er det norske velferdssamfunnet. 

 

Anonymkode: dd2dc...b04

Jeg har ikke fem ukers ferie... 
37.5 time er lovbestemt. :) Arbeidsgiver bør ha mye mer makt enn de har idag, arbeidstakere har AAAAALT for gode rettigheter..

Bra, fagforeninger er noe møkk nå i 2020.. Kun ute etter penga dine og å ødelegge mest mulig for firmaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AndreasBR skrev:

Jeg har ikke fem ukers ferie... 
37.5 time er lovbestemt. :) Arbeidsgiver bør ha mye mer makt enn de har idag, arbeidstakere har AAAAALT for gode rettigheter..

Bra, fagforeninger er noe møkk nå i 2020.. Kun ute etter penga dine og å ødelegge mest mulig for firmaer. 

Hva i all verden er det du snakker om??

https://frifagbevegelse.no/anbefaling/du-kan-takke-fagbevegelsen-for-ferien-6.183.475850.965b1d0015

Anonymkode: dd2dc...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det innebærer "snirklete" regler og gebyr her og gebyr der, så tar jeg heller fly med "kinesiske" Norwegian hvis det innebærer mindre bryderi og billett til 199.-.

Endret av ArneA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AndreasBR skrev:

Jeg har ikke fem ukers ferie... 
37.5 time er lovbestemt. :) Arbeidsgiver bør ha mye mer makt enn de har idag, arbeidstakere har AAAAALT for gode rettigheter..

Bra, fagforeninger er noe møkk nå i 2020.. Kun ute etter penga dine og å ødelegge mest mulig for firmaer. 

Nå er det forresten nok. Jeg er visst så naiv at jeg ikke har skjønt at du kun er ute etter krangel for krangelens skyld. Du kan rett og slett umulig være så enkel og enfoldig at du faktisk tror på dine egne argumenter. Takk for nå. 

Anonymkode: dd2dc...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det du snakker om??

https://frifagbevegelse.no/anbefaling/du-kan-takke-fagbevegelsen-for-ferien-6.183.475850.965b1d0015

Anonymkode: dd2dc...b04

Historiisk sett hadde fagbevegelse noe for seg, akkurat som feminisme.. Men de har begge utlevd sitt liv. 
Nå handler fagorganisasjoner kun om å ødelegge mest mulig for firmaer og gjøre ting vanskeligst mulig. 

 

 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det forresten nok. Jeg er visst så naiv at jeg ikke har skjønt at du kun er ute etter krangel for krangelens skyld. Du kan rett og slett umulig være så enkel og enfoldig at du faktisk tror på dine egne argumenter. Takk for nå. 

Anonymkode: dd2dc...b04

? Hva tenker du på ? Jeg har ikke fem ukers ferie. Ferie iht norsk lov er 4 uker og 1 dag.  Hva mener du med ute etter krangel? Er du spesiell ? 

Til helvete med fagforeninger i 2020, de trengs ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, ArneA skrev:

Hvis det innebærer "snirklete" regler og gebyr her og gebyr der, så tar jeg heller fly med "kinesiske" Norwegian hvis det innebærer mindre bryderi og billett til 199.-.

Jeg synes det virker ganske rett frem. 
De har en basispris, vil du ha med baggasje ombord er det ekstra. Vil du ha med innsjekket bagasje er det ekstra. 

Klarer du deg med en liten koffert under setet kommer du billigst mulig fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
AndreasBR skrev (På 26.10.2020 den 9.55):

Men folk skal ikke fly KUNSTIG sjeldnere. Vi skal ikke sette opp prisene KUNSTIG bare fordi DU synes folk flyr for mye! Pass på deg selv! 

Joda! Helgeturer selv 12 ganger i året er HELT greit om noen ønsker det. Det har du ingenting med. Nei, det er ikke sikkert de vil på noe nærliggende sted, men vil en tur utenlands, og det er helt greit. Det kan de gjøre om de vil. Uten kunstig høye priser. 

At det går an å være så misunnelig på at andre har råd til dette... 

 

 

Ok, det jeg har sett er at de sier de skal følge alle gjeldende regler.  Og det er ikke et umenneskelig tilbud, har du engang sett på pris-strukturen? 

Prøv å ta med 1 bag på flyet og 1 innsjekket bagasje a.. Blir ikke akkurat billig. 
Prisen er for de som f.eks må på et dagsmøte og ikke trenger hverken carry-on eller innsjekket.. HELT fantastisk synes jeg! 
Akkurat der prisen bør ligge. Få vekk kunstig høye priser. 

Det blir jo fortsatt langt billigere enn SAS. I alle fall om man skal til Tromsø. 

Anonymkode: 2f55e...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...