Gå til innhold

Vil du kjøpe flybilletter for 10kr med Wizz Air?


reiseglad

Anbefalte innlegg

På 25.10.2020 den 8.35, AndreasBR skrev:

Ja, for alle liker å sløse tid av livet sitt. Tog tar for lang tid. Hadde toget klart Oslo-Trondheim på 2-2,5 time hadde det vært brukbart. 

Noen er litt mer miljøbevisst enn deg da

Anonymkode: 40b40...bad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AndreasBR skrev:

Dette er ikke hissig. Dette er oppgitt over manglende tankekraft. Drittlei saueflokken som ikke evner tenke og har skylapper på. 

Kan godt endre til fet skrift om du synes det er bedre? 

Ro deg ned, drittlei folk som kun tenker på seg selv og driter i hvordan ansatte har det. Bruk hodet

Anonymkode: 40b40...bad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med en annen som skrev over her så håper jeg prisene stiger til en 10 000,- per flybillett. Spare og dra på en flytur hvert 2. eller 3. år. Fly er helt forferdelig for planeten og øser ut giftstoffer. Det blir for dumt å håpe at mennesker skal gidde å ta ansvar selv for det gjør vi ikke. Fra naturens side er vi uendelig egoistiske og bryr oss null og niks om livene til fremtidige generasjoner så lenge vi kan ta 10 flyreiser i året og de bare koster 10 kr. Da kan vi legge ut på Insta og Face så får vi masse likes og føler at livet vårt har verdi og innhold. 

Anonymkode: 2f261...550

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AndreasBR skrev:

Men folk skal ikke fly KUNSTIG sjeldnere. Vi skal ikke sette opp prisene KUNSTIG bare fordi DU synes folk flyr for mye! Pass på deg selv! 

Joda! Helgeturer selv 12 ganger i året er HELT greit om noen ønsker det. Det har du ingenting med. Nei, det er ikke sikkert de vil på noe nærliggende sted, men vil en tur utenlands, og det er helt greit. Det kan de gjøre om de vil. Uten kunstig høye priser. 

At det går an å være så misunnelig på at andre har råd til dette... 

Jeg er ikke misunnelig, men vet at det er et hyppig argument her. De kan gjerne reise verden rundt med tog for min del, men jeg vil gjerne at verden skal være levelig for mennesker i lang tid fremover. Jeg har tenkt å bo på kloden, og synes jeg kan si min mening om ting som er dårlig for kloden. Ja, jeg vet at flybransjen ikke alene er ansvarlig for miljøet, men det er enkelt å gjøre noe med. 

Og jeg passer på meg selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen er litt mer miljøbevisst enn deg da

Anonymkode: 40b40...bad

Jeg har ingen vrangforestillinger om at jeg klarer endre på noe som har pågått i millioner av år som mennesket ikke har noe med nei... Men jeg er av oppfattelsen at vi må gjøre det vi kan for å øke CO2-nivået, da det er kritisk lavt akkurat nå.. 

CO2 er plantemat, og CO2 gjør planeten GRØNN. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ro deg ned, drittlei folk som kun tenker på seg selv og driter i hvordan ansatte har det. Bruk hodet

Anonymkode: 40b40...bad

Jeg har ansvar for meg selv og kun meg selv,. Jeg har INTET ansvar for deg. Ja, jeg tenker på MEG, slik alle andre bør også for dem selv. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fly er helt forferdelig for planeten og øser ut giftstoffer.

Uhm. Nei. 
 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

å lenge vi kan ta 10 flyreiser i året og de bare koster 10 kr.

De koster ikke 10 kroner, slutt med faktafeil. 

1 time siden, Tvist skrev:

men jeg vil gjerne at verden skal være levelig for mennesker i lang tid fremover.

Verden vil være levelig for mennesker i flere hundre tusen år fremover, med mindre vi forsøpler med PLAST eller nuker hverandre nedenom og hjem. Det er atomavfall som er farlig for mennesker fremover, samt plast i havet osv.  

CO2 er BRA for kloden, ikke dårlig. Kloden blir grønnere av CO2.. 
Hvis ikke du er misunnelig, da er du forkjemper av flybiletter til riktige priser, noe Wizz gir oss.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rike mennesker kan fly i sitt eget fly. Ett fly med bare en person i. (+Mannskap). Men det er jo greit fordi rike har penger. Miljøet får ikke disse pengene. Når jeg da tar en flytur med 200 andre så er det en bedre utnyttelse av flytransport selv om billetten er billig. Forretningsreiser er ikke bedre enn fritidsreiser. Forretninger kan helt fint gjøres på Skype eller andre plattformer i Storsal. 

Anonymkode: 130fb...21e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AndreasBR skrev:

Nei, det er det ikke! Sett deg inn i prisene! 

Gjentar du "oppgulp" du har hørt, eller har du faktisk gjort ett eneste søk? Holder med 1 reisesøk for å se at det du sier ikke stemmer. 

Det virker som om det er d u som gjentar oppgulp du har hørt.  Dette har ingenting med (billett?)prisene å gjøre, men om tariffavtaler, norske lønns- og arbeidsforhold og fagforeninger. Toppsjefen i wizz air nekter ansatte å organisere seg fordi det ikke er lønnsomt for bedriften hans. Hvem tror du det går ut over, hans egen lønn som sjef, eller lønnen til de som jobber på gulvet? 

Anonymkode: dd2dc...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2020 at 11:19 PM, AndreasBR said:

Dokumentasjon på at de ikke ønsker dette? 

Direktørens uttalelse til spørsmål om fagforeningens rolle i bedriften var rimelig bastant. De ønsket ikke at deres ansatte er organiserte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Keppe skrev:

Direktørens uttalelse til spørsmål om fagforeningens rolle i bedriften var rimelig bastant. De ønsket ikke at deres ansatte er organiserte

Nei selvfølgelig ikke, og hva så? Det er ikke ulovlig å ØNSKE at de ikke er det. Det er ulovlig å NEKTE det.. 
Hadde jeg vært sjef hadde jeg også helst sett at folk ikke var organiserte, fordi de ansatte kunne stått i fare for å bli tatt ut av jobb uten å ønske det selv, bare fordi noen grineunger ikke likte kontrakten de selv skrev under på.. Skulle faenmeg vært grunnlag for oppsigelse på dagen. 

Du får en kontrakt. Du leser gjennom kontrakt. Du godtar og signerer kontrakt.. Man har NULL å klage på etterpå! Man har FRIVILLIG signert den kontrakten. Om man ikke likte vilkårene skulle man latt være å signere. 

De ansatte i Wizz har utifra hva jeg har sett helt OK betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:



De ansatte i Wizz har utifra hva jeg har sett helt OK betalt. 

Dokumentasjon på dette

Anonymkode: dd2dc...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil jeg nok ikke gjøre. Reiser ikke bare for å reise, slik jeg hadde anledning til å gjøre i ungdommen, og de få gangene jeg reiser ut av landet nå så velger jeg komfort over lavpris. Ønsker heller ikke å ha med meg familien min på flyreise med mulig dårlig fly, dårlig med personell og mulig skimping på alt av sikkerhetsutstyr og rutiner. 

Anonymkode: ea84c...535

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2020 den 23.08, AndreasBR skrev:

Alle som sier "nei" her lyver. Selvfølgelig bruker dere selskapet som er billigst. Slutt å lyv. 

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har prøvd en gang, og det blir ikke prøvd igjen. Men jeg ønsker de velkommen som prispressere, men vil ikke bruke de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon på dette

Anonymkode: dd2dc...b04

Finner ikke igjen linken, men de hadde lønn på 81 000 EUR + tillegg...
Det er ikke galt. 

Synes det er helt innafor for en pilot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, bullehurk skrev:

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har prøvd en gang, og det blir ikke prøvd igjen. Men jeg ønsker de velkommen som prispressere, men vil ikke bruke de selv.

Har hørt andre si de har prøvd det som sier det ikke er noe problem. 
Skal man bare sitte der i 2 timer trenger man ikke luksusplass uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om det er d u som gjentar oppgulp du har hørt.  Dette har ingenting med (billett?)prisene å gjøre, men om tariffavtaler, norske lønns- og arbeidsforhold og fagforeninger. Toppsjefen i wizz air nekter ansatte å organisere seg fordi det ikke er lønnsomt for bedriften hans. Hvem tror du det går ut over, hans egen lønn som sjef, eller lønnen til de som jobber på gulvet? 

Anonymkode: dd2dc...b04

Nei, jeg gjentar ting jeg har SETT og sjekket opp i. 

Tariffavtale er for firmaer som har en majoritet organisert. 
Selvfølgelig skal de ha en helt grei lønn. Piloter i Norge tjener alt for bra. 

Nei, han har aldri nektet de så langt jeg har sett. Han har vel uttalt at han ØNSKER at de ikke skal organisere seg, og det skjønner jeg godt. Og deretter at de selvfølgelig skal følge norske lover og regler fordi folk hører det de vil. 

"Jeg ønsker ikke at de skal organisere seg" betyr ikke "De får ikke lov".. 

Men hold deg til det som ble skrevet. Dette er SELVFØLGELIG ikke sosial dumping. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI         - tenker jeg umiddelbart. 

Men så skal jeg fly da, og ser at jeg kan spare masse penger. Da kan det hende at jeg blir svak og kjøper den billige billetten likevel. Men ikke hver gang. Og jeg vil samtidig ha dårlig samvittighet, særlig om jeg har satt meg inn i lønn og arbeidsvilkårene til de ansatte. Og neste tanke blir om det i fremtiden er mulig å drifte fly-selskap med nordiske ansatte i det hele tatt, når jeg velger å kjøpe en sånn billig billett. Tja, den billetten kommer med en bismak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AndreasBR skrev:

Nei, jeg gjentar ting jeg har SETT og sjekket opp i. 

Tariffavtale er for firmaer som har en majoritet organisert. 
Selvfølgelig skal de ha en helt grei lønn. Piloter i Norge tjener alt for bra. 

Nei, han har aldri nektet de så langt jeg har sett. Han har vel uttalt at han ØNSKER at de ikke skal organisere seg, og det skjønner jeg godt. Og deretter at de selvfølgelig skal følge norske lover og regler fordi folk hører det de vil. 

"Jeg ønsker ikke at de skal organisere seg" betyr ikke "De får ikke lov".. 

Men hold deg til det som ble skrevet. Dette er SELVFØLGELIG ikke sosial dumping. 

 

https://e24.no/naeringsliv/i/PR90oR/lo-forbund-varsler-boikott-av-wizz-air

Wizz air-sjefen sier at de "er et flyselskap uten fagforeninger", og "avviser å inngå tariffavtaler med fagforeninger".

Når det gjelder fagforeninger, som du tydeligvis ikke syns noe om,  hvor tror du Norge har vært uten fagforeningene? Det er de som har gitt deg fem ukers ferie og 37,5 timers arbeidsuke. De har forhandlet om lønn og arbeidskontrakter som gjør at arbeidsgiver ikke kan gi deg sparken når hen selv vil. De har vært og er fremdeles en viktig del i det som er det norske velferdssamfunnet. 

 

Anonymkode: dd2dc...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på samme måte som jeg ikke reiser med Ryan air. Jeg støtter ikke selskap som er fagforeningsknusere og som ikke gir de ansatte anstendig lønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...