Gå til innhold

Vil du kjøpe flybilletter for 10kr med Wizz Air?


reiseglad

Anbefalte innlegg

Sier ja takk til det jeg. Mistet jobben pga corona og har lav inntekt nå, hvis jeg kan få meg en billig tur et sted så gjør jeg det. 

Anonymkode: 0dbd1...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en tur til Nord-Norge så vil jeg velge billigst mulig, det koster gjerne like mye som fra Norge til Europa. 

Så ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tvist skrev:

Har vært mye om dårlige arbeidsforhold der, så nei. I tillegg synes jeg flybilletter generelt er for billige, i alle fall på Østlandet. Kunne godt skrudd dem opp en del og brukt pengene på billigere togtilbud, både innenlands og utenlands. 

? Det har jo vært alt for dyrt. Kunstig overprisa.. Begynner å komme ned på riktig nivå nå... 

Dessuten, Prisen til wizzair sier ikke alt.. SKal du ha med deg en koffert? Ja,  270,- mer takk (på turen jeg sjekket her om dagen) 
Ha med bag inn? Det var 550,- eller noe. Så joda, det BLIR ivaretatt! Men vi som kanskje ikke skal ha med hverken koffert eller carry-on skal slippe å bli ranet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, NymeriaRhoynar skrev:

Nei, jeg foretrekker tog.

Ja, for alle liker å sløse tid av livet sitt. Tog tar for lang tid. Hadde toget klart Oslo-Trondheim på 2-2,5 time hadde det vært brukbart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

? Det har jo vært alt for dyrt. Kunstig overprisa.. Begynner å komme ned på riktig nivå nå... 

Dessuten, Prisen til wizzair sier ikke alt.. SKal du ha med deg en koffert? Ja,  270,- mer takk (på turen jeg sjekket her om dagen) 
Ha med bag inn? Det var 550,- eller noe. Så joda, det BLIR ivaretatt! Men vi som kanskje ikke skal ha med hverken koffert eller carry-on skal slippe å bli ranet!! 

Prisene må bli mye dyrere for at folk skal velge å fly sjeldnere, som er håpet mitt. Fly på sommerferie, greit. Men ikke fly på helgetur i tillegg 3 ganger i året, og så en fotballtur til England. Jeg vil at folk tenker seg om før de bestiller slike turer, og helst lar være, evt tar toget til et nærliggende sted. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2020 den 23.19, AndreasBR skrev:

Dokumentasjon på at de ikke ønsker dette? 

Har levd under en stein i det siste? Det har vært snakk om dette hver eneste dag i flere norske medier siden har lansert dette umenneskelige tilbudet!

Anonymkode: c0e15...b31

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr en del med Wizzair, og det er sjeldent at billetten faktisk koster det de sier, det kommer alltid diverse ting man trenger feks innsjekk på mobil, at man ikke må ha med papirutskrift på flyplassen osv. 

Irriterer meg mer at jeg har fått flyreisen avbestilt til studiestedet og nå skal de ikke fly her jeg bor på 4 måneder pga økonomi - men de har penger nok til å fly i Norge for 10 kr tydeligvis 

Anonymkode: 44887...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 8.41, Tvist skrev:

Prisene må bli mye dyrere for at folk skal velge å fly sjeldnere, som er håpet mitt. Fly på sommerferie, greit. Men ikke fly på helgetur i tillegg 3 ganger i året, og så en fotballtur til England. Jeg vil at folk tenker seg om før de bestiller slike turer, og helst lar være, evt tar toget til et nærliggende sted. 

Men folk skal ikke fly KUNSTIG sjeldnere. Vi skal ikke sette opp prisene KUNSTIG bare fordi DU synes folk flyr for mye! Pass på deg selv! 

Joda! Helgeturer selv 12 ganger i året er HELT greit om noen ønsker det. Det har du ingenting med. Nei, det er ikke sikkert de vil på noe nærliggende sted, men vil en tur utenlands, og det er helt greit. Det kan de gjøre om de vil. Uten kunstig høye priser. 

At det går an å være så misunnelig på at andre har råd til dette... 

 

 

På 25.10.2020 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Har levd under en stein i det siste? Det har vært snakk om dette hver eneste dag i flere norske medier siden har lansert dette umenneskelige tilbudet!

Anonymkode: c0e15...b31

Ok, det jeg har sett er at de sier de skal følge alle gjeldende regler.  Og det er ikke et umenneskelig tilbud, har du engang sett på pris-strukturen? 

Prøv å ta med 1 bag på flyet og 1 innsjekket bagasje a.. Blir ikke akkurat billig. 
Prisen er for de som f.eks må på et dagsmøte og ikke trenger hverken carry-on eller innsjekket.. HELT fantastisk synes jeg! 
Akkurat der prisen bør ligge. Få vekk kunstig høye priser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 8.55, Blondie65 skrev:

Jeg har reist en gang med Wizz Air og en gang med Ryan Air, tur/retur. Ingen av disse selskapene frister til gjentakelse. Og som fagorganisert er det selvsagt uaktuelt å reise med et selskap som ikke ønsker at de ansatte organiserer seg eller tilbyr tarifflønn.

De har ikke krav på tarifflønn.. Så enkelt er det. 
Pilotene har meget godt betalt, de skal ikke klage. (De ligger vel rett under millionen i året) 
Jeg prøvde å få folk et sted jeg jobbet tidligere å organisere seg.. Men nå? Nei takk. Man sjanser å stå og ikke få lov å jobbe om man organiserer seg. (Dvs om man tas ut til streik) .. 

Her bør selvfølgelig den ansatte ha vetorett og kunne si "Vettu hva, jeg støtter ikke grinebabyene jeg tydligvis jobber med, jeg skrev under på en kontrakt og den synes jeg er god nok. Jeg kommer jobbe" 

Da kunne man kanskje vært organisert. Vel, om man slapp alt av PÅKREVDE forsikringer osv.. Ran på høylys dag, jeg har allerede forsikringer, skal ikke ha nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Men folk skal ikke fly KUNSTIG sjeldnere. Vi skal ikke sette opp prisene KUNSTIG bare fordi DU synes folk flyr for mye! Pass på deg selv! 

Joda! Helgeturer selv 12 ganger i året er HELT greit om noen ønsker det. Det har du ingenting med. Nei, det er ikke sikkert de vil på noe nærliggende sted, men vil en tur utenlands, og det er helt greit. Det kan de gjøre om de vil. Uten kunstig høye priser. 

At det går an å være så misunnelig på at andre har råd til dette... 

 

 

Ok, det jeg har sett er at de sier de skal følge alle gjeldende regler.  Og det er ikke et umenneskelig tilbud, har du engang sett på pris-strukturen? 

Prøv å ta med 1 bag på flyet og 1 innsjekket bagasje a.. Blir ikke akkurat billig. 
Prisen er for de som f.eks må på et dagsmøte og ikke trenger hverken carry-on eller innsjekket.. HELT fantastisk synes jeg! 
Akkurat der prisen bør ligge. Få vekk kunstig høye priser. 

Det er nettopp det. Mange vil velge tilvalg, og dermed betale mer. Går ut fra at billige priser er for noen avganger til upopulære tider, få steder, sikkert dårligste sete, kun med det du står og går i etc. Og det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, theTitanic skrev:

Det er nettopp det. Mange vil velge tilvalg, og dermed betale mer. Går ut fra at billige priser er for noen avganger til upopulære tider, få steder, sikkert dårligste sete, kun med det du står og går i etc. Og det er greit. 

Oslo - Tromsø. Avreise 6. november hjemreise 8. november,. 
Pris fra 219 kroner, kun 3 seter igjen  til den prisen. 
Flyr man lørdag koster det 99,- 

Hjemreisen er 389,- men flyr man lørdag eller mandag hjem er den 99,- 

 

Spoiler

10bd29866339e67256a0226131f75a60.png

Ref bildet i spoiler, fortsatt et umenneskelig tilbud?? I don't think so! 

Hvis jeg velger fly opp på lørdag og ned på mandag, så koster "Wizz Go" 293,- og basic 99,- 
Samme prisene på returen. 


Merk blant annet  "Gratis setevalg, ekskludert første til fjerde rad og seter med ekstra benplass." på "Wizz Go"

Folk her inne ser jo bare en pris og orker ikke (Eller gidder ikke, for da faller poenget deres sammen) å sjekke litt selv. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. Dette er sosial dumping!

Anonymkode: dd2dc...b04

Nei, det er det ikke! Sett deg inn i prisene! 

Gjentar du "oppgulp" du har hørt, eller har du faktisk gjort ett eneste søk? Holder med 1 reisesøk for å se at det du sier ikke stemmer. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener folk seriøst her inne at piloten tjener mer på f.eks 50 tomme seter enn 50 seter solgt til 99 kroner?? Tror dere flyene er stappfulle hver dag

 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AndreasBR said:

Mener folk seriøst her inne at piloten tjener MER på f.eks 50 tomme seter enn 50 seter solgt til 99 kroner?? Tror dere flyene er stappfulle HVER DAG ? 

Så hissig du var her inne da..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trudelutt1 skrev:

Så hissig du var her inne da..

Dette er ikke hissig. Dette er oppgitt over manglende tankekraft. Drittlei saueflokken som ikke evner tenke og har skylapper på. 

Kan godt endre til fet skrift om du synes det er bedre? 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...