Gå til innhold

Vil du kjøpe flybilletter for 10kr med Wizz Air?


reiseglad

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AndreasBR skrev:

Der er jeg uenig. For alt vi vet har de massivt av penger på bok, og bruker muligheten til å etablere seg ved å tilby ekstremt billige (1 EUR) billetter mot normale 200-300 kroners-billetter. 

Et A320 fly har 150 seter. Det er 37500 per flyvning ved 250 kroner. Merk at Norwegian tar 199,- for Oslo-Tromsø. Flyet tar 2 timer ca. 

Godt prisene er på vei ned mot der de burde ligge. 

Hva tror du det koster å fly i 2 timer egentlig? Like mye som to kaffekopper på Narvesen?

40.000,- for et fullsatt fly i 2 timer er nok ikke god business du...

Anonymkode: fdb51...143

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du det koster å fly i 2 timer egentlig? Like mye som to kaffekopper på Narvesen?

40.000,- for et fullsatt fly i 2 timer er nok ikke god business du...

Anonymkode: fdb51...143

Hva mener du flyturen koster da? 
Ja, to kaffekopper koster 32 000 eks.mva... *KLASKEPANNE* 
Hvorfor så frekk? Nordlending eller? 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wizz air er ikke på flyplass nær meg, så det hadde kostet meg like mye å kjøre til Tromsø, betale for parkering, og kjøre hjem igjen (eller buss dit koster omlag 500 kr hver vei), så for meg lønner det seg heller å reise til nærmeste flyplass og kjøpe billett hos Norwegian eller SAS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr kun med pasientreiser. Tviler på at de sender meg med wizz

Flyr ikke på privaten eller jobb, så nei.

Anonymkode: 1b745...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en gratis "tur" med jizz hair. If you catch my drift.

Anonymkode: d6ce4...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AndreasBR skrev:

Alle som sier "nei" her lyver. Selvfølgelig bruker dere selskapet som er billigst. Slutt å lyv. 

Nei, flyr ikke med Ryanair heller. Sluttet med slikt etter studietiden

Anonymkode: 377b6...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange flotte ferier som startet på et Wizz air fly. Selve flyene er så som så, men det er jo ikke lange turene. De reisende vi har tatt har de hatt monopol fra vår flyplass. Jeg velger som regel billigste alternativ på fly, så ser ikke bort fra at jeg kunne flydd med de igjen. Akkurat nå frister ingen flyreiser, så det får uansett vente. Håper de ansatte får rettferdig behandling før jeg skal ut å fly igjen, for jeg bryr meg om vilkårene til andre. Det er litt vanskelig å gjøre alt riktig, for vi kjøper så mye fra eks Kina at man aner jo ikke hvordan de ansatte har det.

Anonymkode: cdb63...6d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AndreasBR said:

Alle som sier "nei" her lyver. Selvfølgelig bruker dere selskapet som er billigst. Slutt å lyv. 

I 2020 har jeg fortsatt tilgode å fly med Ryan Air eller Norwegian. Så å droppe Wizz Air skal nok gå greit.

Vel, har faktisk brukt Norwegian én gang i jobbsammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI TAKK.

Av flere årsaker, jeg er stor og lang. En tur med Wizzair vil fremstå som et helvete for meg med andre ord.

Og deres forhold til arbeidstagere og deres rettigheter, gjør at jeg sier som vår Statsminister, Dette selskapet boikotter jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AndreasBR skrev:

Alle som sier "nei" her lyver. Selvfølgelig bruker dere selskapet som er billigst. Slutt å lyv. 

Nope, helt andre ting som er viktigere enn pris. Blant annet Comfort om bord, noe som er TOTALT FRAVÆRENDE hos Wizzair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AndreasBR skrev:

Dokumentasjon på at de ikke ønsker dette? 

Det at de nekter sine ansatte å organisere seg er mer enn godt nok bevis.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - jeg er bevisst på å handle av bedrifter med anstendige arbeidsforhold og som ikke driver sosial dumping.

Anonymkode: b85ee...899

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så blakk at jeg desverre hadde blitt nødt. 

Anonymkode: 26ba8...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, flyr ikke med Ryanair heller. Sluttet med slikt etter studietiden

Anonymkode: 377b6...6c2

javel, kast bort penger der du vil :)

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei - jeg er bevisst på å handle av bedrifter med anstendige arbeidsforhold og som ikke driver sosial dumping.

Anonymkode: b85ee...899

Dokumentasjon på dine påstander? Regner med du har bevis på at de driver med sosial dumping? For alt vi vet har de milliarder på konto og kan betale de ansatte, en pilot hos de tjener jo rundt 80 000 EUR ++++ om jeg ikke husker feil fra hva jeg så. 
Det er ganske godt betalt. En pilot bør ligge rett rundt millionen i året. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det kan hende. Bor i Trondheim, og savner virkelig å reise i koronatiden. Trondheim har ikke så mange byer rundt seg som er lette å besøke, slik byene ligger tett i tett på østlandet. Vi har aldri tatt med barna nordover pga stive priser. Kanskje vi får reist til Tromsø nå? Ser de også skal fly til Stavanger herfra. Det er også en del av landet som føles så langt unna, kanskje vi tar med barna dit.

Akkurat nå har jeg SAS langt oppi halsen pga manglende tilbakebetaling av flybilletter for mange måneder siden. Så lojaliteten min til dette selskapet er ikke så høy etter koronatiden.

Anonymkode: 2c553...b59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med Wizzair mange ganger, og er veldig fornøyd med service, komfort og alt egentlig! I utgangspunktet mener jeg at alle ansatte skal ha gode og rettferdige arbeidsvilkår, men er ikke sikker på at Norwegian er så mye bedre i så måte enn Wizzair?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har en venn som jobber i fly-bransjen. Han flyr ikke Norwegian på bakgrunn av ansattes vilkår. Tror neppe Wizzair er bedre, så nei det kommer jeg ikke til å gjøre.

Anonymkode: 5034d...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye om dårlige arbeidsforhold der, så nei. I tillegg synes jeg flybilletter generelt er for billige, i alle fall på Østlandet. Kunne godt skrudd dem opp en del og brukt pengene på billigere togtilbud, både innenlands og utenlands. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...