Gå til innhold

Et lite nurk i 2021?

Fioritura

Anbefalte innlegg

Det er helt sykt at dagene kan gå så sent. Det blir mye sofatid og soving, lite mat og mye kvalme. Venter på å høre fra sykehuset, håper det ikke tar så alt for lang tid. Nå er jeg inne i uken der det gikk skeis sist, kjenner det hadde vert godt å få bekreftet om der er liv eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Henvisningen til TUL hadde selvsagt ikke blitt sendt 🙈 stakkars legen ble helt stresset, så nå er endelig henvisningen sendt og jeg skal i tillegg på legekontoret idag og få en ultralyd kl 13. Det kjennes ut som dommedag, lenge siden jeg har vert så nervøs!! Har liksom ikke helt troen på at det skal gå veien 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spørr @Fhuzzy😊 det går veldig bra, de klarte å finne hjertet på legesenteret ❤️ ble myke mer avslappet etterpå 😊 har fått innkalling  til TUL neste fredag, så da får vi tatt en skikkelig sjekk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! 😍 Skjønner godt at det var betryggende! Krysser fingrene for at de gode nyhetene fortsetter 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det tid for tidlig ultralyd på sykehuset. Selv om jeg fikk en ultralyd hos legen forige uke der de fant hjerteslag, så er jeg fortsatt kjempenervøs for at noe skal ha gått galt den siste uken. Veldig gla for at ultralyden er tidlig slik at jeg slipper å grue meg hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig ultralyd overstått, og der kunne vi se ett lite nurk sprell!! Alt så veldig bra ut og jeg fikk beskjed om at nå måtte jeg prøve å senke skuldrene litt 😅🙈 håper litt at kvalmen kanskje blir bedre nå når jeg vet at det står bra til og forhåpentligvis kan slappe litt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!! Gratulerer med vellykket TUL :smilyblomst: Hvor stor ble den målt til? Håper du klarer å senke skuldrene litt nå ja. God langhelg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel😊Ble målt til 9+1, men hun sa at det var vanskelig å få målt skikkelig da nurket lå med krummet rygg 😅🙈 jeg selv mener at jeg er mellom 9+3 & 9+6 utifra syklus lengde og EL 😅  fikk beskjed om å ikke tenke så masse på det, da målingene ikke spilte noe særlig rolle før oul 😊  alt så vertfall veldig bra ut, som er det viktigste 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så herlig! Gratulerer med enda en vellykket UL! Nå får du prøøøve å puste ut, så krysser vi fingrene på sidelinjen om at dette går veien! ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble to uker til med sykemelding, var så motivert for å komme meg på jobb igjen etter fire uker hjemme. Men å jobbe når jeg brekker meg for den minste ting fungerer bare ikke 😔 ser sånn frem til dager uten kvalme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

12+2 

Her skjer det fint lite for tiden, er fortsatt kvalm men heldigvis ikke like ekstremt som tidligere. Så lenge jeg passer på å spise regelmessig og ikke gjøre for mye så går dagene helt greit. Skal begynne å jobbe 40 % denne uken, og kjenner jeg gruer meg skikkelig 🙈 i barnehagen så må en vere helt på, og det er jeg absolutt ikke 😅 men tenker at det er greitt å ha prøvd vertfall :) ønsker jo helst å vere på jobb, tror jeg snart klikker av å vere hjemme 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med passerte 12 uker :smilyblomst:
Blir sikkert godt å komme tilbake litt i jobb. Blir det få hele dager, eller kortere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det skal bli godt med litt kontakt med omverdenen @Amatariel 😊 optimalt sett så skulle jeg ha jobbet halve dager, men siden sjefen plutselig har funnet ut at tilrettelegging er super vanskelig så blir det hele dager. Så får vi heller se hvordan det går 🙈  har gitt grei beskjed om at dersom de ønsker å ha meg på jobb så må de faktisk legge litt tilrette for at jeg skal klare å vere der. forventer ikke at de skal sette himmel og jord i bevegelse. Men litt forståelse og hjelp hadde vi kommet langt med 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fioritura skrev (10 timer siden):

12+2 

Her skjer det fint lite for tiden, er fortsatt kvalm men heldigvis ikke like ekstremt som tidligere. Så lenge jeg passer på å spise regelmessig og ikke gjøre for mye så går dagene helt greit. Skal begynne å jobbe 40 % denne uken, og kjenner jeg gruer meg skikkelig 🙈 i barnehagen så må en vere helt på, og det er jeg absolutt ikke 😅 men tenker at det er greitt å ha prøvd vertfall :) ønsker jo helst å vere på jobb, tror jeg snart klikker av å vere hjemme 🙈

Gratulerer når har du ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (Akkurat nå):

Takk @kvinne35+ 😊 har ultralyd 21 juli, en heeel evighet til 😅

Du skal ikke bestille privat før det? Det er virkelig koselig ❤️ 
I uke 10-14 kan de måle nakkefold, nakkefold kan utelukke enkelte ting. Etter det kan du ikke ta den undersøkelsen.
Uke 12 er beste tiden innenfor den tidsrammen. Du må be privat gynekolog spesifikt om å måle nakkefold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tidlig ultralyd på sykehuset i uke 9 for å sjekke at det var liv. Men har ikke tenkt å ta noe mer før ordinær ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...