Gå til innhold

Førstegangsprøver

Lily92

Anbefalte innlegg

Kjempespennende at prøving på nr. 2 er i gang ❤️ Håper dere slipper å vente lenge på den positive testen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP 1, CD 13

Tenk at prøvingen er i gang igjen😮 føles ikke så lenge siden sist egentlig 🙈 

Men jeg er hvertfall i gang med testing av EL. Tror kanskje jeg har hatt litt tidligere EL noen sykluser etter fødsel enn jeg hadde før. Syns testene har vært ganske sterke i går og i dag. Kanskje jeg allerede får positiv EL test i morgen eller fredag 👏🏻 det negative med det er at jeg er på nattevakt og aksjer er ikke så lett 😅 men sønnen vår har akkurat sovnet og mannen skal reise og kjøpe noe greier også satser vi på en runde etter det før jeg reiser på jobb😊

Legger ved bilde av EL test fra i dag tidlig og i ettermiddag. Like sterke egentlig 😅 det som er så godt denne gangen er at jeg ikke stresser. For min del kunne det godt venta noen mnd så jeg kunne fått høstbarn 🤣 men selvfølgelig gøy om det går før det da😊

IMG_4603.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 1, CD 14

Hurra, positiv EL test i dag tidlig 😊 det ble aksjer i stad etter jeg hadde våknet fra nattevakt og sønnen vår sov 😊 satser på en runde i morgen også😊 skal teste i ettermiddag også for å se om den er like sterk eller sterkere. Også tester jeg nok i morgen for å se om den er svakere igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1, CD 15

Tok EL test i ettermiddag som var en del sterkere enn i går, så jeg beregner EL til å være i morgen 😊 da er det bare å vente og se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte selvsagt ikke la være å ta en EL test nå i kveld også🙈 den var blitt svakere. Har da EL mest sannsynlig skjedd siden LH verdiene har gått ned igjen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily92 skrev (28 minutter siden):

Jeg klarte selvsagt ikke la være å ta en EL test nå i kveld også🙈 den var blitt svakere. Har da EL mest sannsynlig skjedd siden LH verdiene har gått ned igjen?  

Det mest vanlige er at LH-nivået svinger litt. Absolutt ikke uvanlig at en EL-test kan fremstå som svakere etter en sterk test, for så å bli sterk igjen. Du får prøve igjen i morgen 👍 Ettermiddag på så konsentrert urin er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1, 7DPO

Dagene i DPO-land har flydd avgårde. Vi har vært på ferie og jeg har ikke tenkt så mye på det egentlig. Men har hatt veldlg mye murringer og stikkinger, så har jo tenkt på det innimellom. Det har jeg hatt forrige gang vi prøvde også, det betyr ikke graviditet😅 

Jeg tenkte jeg skulle ta en test i morgen. Fikk med en tidlig test når jeg bestilte graviditetstester, så den ryker i morgen🙊 men tror ikke jeg er gravid og siden vi brukte så lang tid sist, så er jeg ganske sikker på at det ikke tar så kort tid hvertfall😅 blir spennende å se i morgen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 1, 8 DPO

testen var blenda, men det går helt fint:) det er jo veldig tidlig enda også vet jeg av erfaring av tidligtestene ikke alltid er de beste😅 tror nok ikke jeg er gravid. Men jeg ønsker jo egentlig minst to år mellom, så om det tar noen mnd så går det fint😊 men tar en vanlig test om et par dager om jeg ikke allerede har spottet da😊

IMG_4827.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med negativ test, men det er veldig tidlig enda så jeg 🤞 for positiv i nær fremtid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene er blenda, så det er nok bare å vente på mensen😅 men det går helt fint 😊 håper bare at vi ikke bruker like lang tid denne gangen som sist 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

PP 2, 11 DPO.

tiden siden mensen kom har gått veldig fort! Allerede 11 DPO og straks tid for litt aksjer igjen😊 mannen skal på utdrikningslag i helga og er ikke hjemme før på søndag, så det blir ikke før da. Satser på at han ikke er alt for fyllesyk og sliten 🙊 

Ellers er hverdagen godt i gang her. Gutten vår starta i barnehagen tirsdag forrige uke og det har ikke gått sånn super bra. Han har vært veldig mye lei seg gjennom hele dagen☹️ så har hentet han tidlig stort sett. Det tar på med nattevakt og lite søvn fordi jeg har henta tidlig. Men i dag (onsdag) hadde det gått veldig bra👏🏻 men fy søren som det skjærer i mammahjertet når jeg får melding om at han er veldig lei seg😭 har ikke klart å tenke på noe annet de siste dagene ☹️

Ellers tenkte jeg at jeg ikke skulle teste for EL denne gangen. Vet jo sånn ca når det er så😊 

Endret av Lily92
Glemte å skrive noe🙊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ut i fra at du mener CD 11? 😄 Lykke til med prøvingen denne måneden 😊 Vår gutt begynte også i barnehagen denne uka og er mye sliten på ettermiddagene og det er sårt når de er mye lei seg de små 🥺Men det går seg nok til til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (30 minutter siden):

Går ut i fra at du mener CD 11? 😄 Lykke til med prøvingen denne måneden 😊 Vår gutt begynte også i barnehagen denne uka og er mye sliten på ettermiddagene og det er sårt når de er mye lei seg de små 🥺Men det går seg nok til til slutt!

Oi haha 🤣 har gått fort for når jeg skrev tydeligvis 🙊 men ja, det jeg mente 😊 

Huff ja, det er så vondt når det er sånn. Men det går seg jo til😊 han har sovet veldig dårlig et par netter nå også. Og da er han så sliten at han hvertfall gråter ☹️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhgstart kan være tøft, håper det går seg til kjapt 🤞 Gjør så vondt i mammahjertet når de har det litt vanskelig. Men utrolig godt når det etterhvert går seg til, er så morro alt de gjør i bhg, jeg klarer ikke å gi samme simuleringen hjemme hvertfall 🙈😅

Lykke til med jakten på el! Kjekt å ikke trenge å teste etter den egentlig 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende med EL rundt hjørnet 😊 Håper mannen har gjensynsglede når dere møtes på søndag! :fnise:

Vi har også barnehagestart nå :sukk: skikkelig hjerteskjærende den gråten når man skal dra fra dem. Maaammaaa roper min og tårene triller når hun forstår at jeg skal dra. Heldigvis er de flinke i barnehagen og vant å håndtere slikt. Hun blir raskt avledet og har det gøy med lek. Men klart det er en overgang både for liten og stor! Vi har jo vært hjemme med vår i 18 måneder, og hun kjenner jo ikke noe annet. Men barnehage blir bra det :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2. 

Det ble ingen aksjer på søndag. Vi var såå sliten begge to at vi slokna halv 10 og ingen av oss orka aksjelegging🤣 Denne uka har det bare blitt aksjer på mandag så langt. Skulle få inn ei økt i går, men sønnen vår holdt det gående frem til jeg skulle på nattevakt 🙄 men satser på en økt i dag kanskje 😊 jeg syns det er veldig rart og ikke vite akkurat når jeg har EL. Kjenner jeg får mer ro av å vite, så tror jeg skal teste neste gang.

jeg syns det er vanskelig å få inn aksjer når vi kun har tiden fra sønnen vår legger seg til jeg reiser på nattevakt. Som regel skjer det når vi legger oss, så blir litt unaturlig for oss. Men sånn er det:) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskeligere med aksjer nå i småbarnstiden, vi er og stadig litt for slitne til å utnytte sjansene 😅🙈 Får håpe på litt flaks! 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2. 

Det endte med aksjer kun mandag forrige uke. Men det er da bedre enn ingenting hvertfall😊 jeg har jo som nevnt ikke testet etter EL, men regner med at den var en gang mellom mandag og onsdag. Hvis den kom når den pleier. Helt siden onsdag eller noe sånt, så har jeg hatt såå murringer i magen. Ikke smerter, men bare murringer. Men om keg skulle vært gravid nå, så er det jo alt for tidlig for murringer allerede onsdag forrige uke, så det er ikke det som gjør det. Sykt irriterende er det hvertfall😅

Når vi prøvde å bli gravid sist gang, så husker jeg at det hendte jeg hadde mye stikkinger og sånn uten at det betydde graviditet. Tenkte jeg skulle ta en test torsdag eller fredag 😊

Har ikke trua på denne gangen siden det ble så dårlig med aksjer og jeg vet ikke hvor bra vi traff😅 vi skal i bryllup første helga i september, så har egentlig lyst til og kunne drikke og kose meg da. Har ikke vært ute på noe siden sønnen vår ble født. Så det er etterlengtet😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...