Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 timer siden, AndreasBR skrev:

Det er ikke farlig å kjøre rundt om man har korona. Det er ikke et veldig farlig virus.

Du får si det til Donald Trump, som sto og hev etter pusten under PR-seansen utenfor det Hvite Hus etter at han ble skrevet ut fra sykehus.

Og så er det jo merkelig at han ble lagt inn på sykehus i utgangspunktet, når viruset tydeligvis ikke er noe farlig. Når det ikke er farlig så skal det jo ikke være behov for sykehusinnleggelse og intensiv behandling med medisiner og medikamenter, vel?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, Lothlorien- skrev:

Tror du må skaffe deg mer kunnskap om amerikansk samfunn, det du sier er bare vrøvl. At Trump har hatt kontakt med mange i eliten, gjør han ikke til en av dem. Det har jo blitt avslørt for hele verden; eliten hater Trump, de vil ikke ha noe med ham gjøre siden han faktisk ønsker noen endringer til det beste for vanlige folk. Det at han ønsker å minske innvandringen kraftig, er vel det som har fått mange enkle, kunnskapsløse folk til å hate ham - eliten hater ham pga. dette fordi det truer deres tilgang på billig arbeidskraft bl.a.

Hvordan er det til det beste for vanlige folk med fortsatt svindyre kriger der arbeiderklassens sønner og døtre sendes for å dø?

Hvordan er det til det beste for vanlige folk å fjerne enda mer helsedekning for vanlige folk?

Hvordan er det til det beste for vanlige folk med endra mindre arbeiderbeskyttelse og reguleringer for arbeidslivet?

Hvordan er det til det beste for vanlige folk at de må lide og dø under nedstengningen av landet, mens myndighetene fritt deler ut tusenvis av milliarder til store bedrifter og rike?

Hvordan er det til det beste for vanlige folk med enda flere frihandelsavtaler som sender amerikanske arbeidsplasser ut av landet?

Det eneste eliten har problemer med er at han er uhøflig og ikke eier skam. De elsker den økonomisk politikken hans.

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Lothlorien- skrev:

Trump mobbes daglig, han må da kunne få forsvare seg og slå tilbake. Som tidligere mobbeoffer selv, har Trump min sympati. Håper han ikke gir opp mot bøllene som Biden og media etc.

Hvis du ikke har fått det med deg, så har Trump vokst opp med gullskje i ræva, og han er den som har mobbet folk i alle år. Han har brukt hele sin karriere på å tråkke på folk og dra dem ned. Trump er en mobber, ikke et mobbeoffer.

• Liker 8
Skrevet
13 timer siden, I Grosny skrev:

Vel, søk på Trump og lag statistikk over hvor mange saker som er negative, nøytrale og positive. Gjør det samme med Solberg, Macron, Obama og Merkel. Jeg tror du vil finne et overtydelig negativt bilde av Trump.

Hvis man skriver negativt om en person og unnlater å skrive positivt, og dette er samordnet fra en stor flokk, som f.eks. en samlet vestverdenspresse, så er det alvorlig og systematisk mobbing.

Jeg antar at du ikke klarer å se systematisk mobbing, fordi du har blitt påvirket.

Så fordi at mange saker er negative så we det mobbing? Det er jo et hån mot de som faktisk blir mobba at man missbruker begrepet mobbing 

• Liker 3
Skrevet

Det ser ut som om det er hans konkurrenter som styrer pressen. Pressen kjører konsekvent en kampanje som framstiller han som dum. Andre ledere, som Gro, Erna og Obama hadde pressen i ryggen og selv om de  har fått negativ presse, så har de også fått positiv. 

Den eliten som Trump truer/den eliten som kjører skittpresse på Trump er den eliten som styrer pressen.

Jeg støtter ikke Trump politisk, men rent personlig så misliker jeg systematisk verdensomspennende mobbing, og synes at det er faglig elendig journalistikk.

Hvilken mobbing? Trump er jo virkelig dum, inkompetent og ond.

• Liker 2
Skrevet

Vel, søk på Trump og lag statistikk over hvor mange saker som er negative, nøytrale og positive. Gjør det samme med Solberg, Macron, Obama og Merkel. Jeg tror du vil finne et overtydelig negativt bilde av Trump.

Hvis man skriver negativt om en person og unnlater å skrive positivt, og dette er samordnet fra en stor flokk, som f.eks. en samlet vestverdenspresse, så er det alvorlig og systematisk mobbing.

Jeg antar at du ikke klarer å se systematisk mobbing, fordi du har blitt påvirket.

Men er det overtydelig negative bildet av Trump der fordi Trump virkelig er jævlig og det er lite positivt å melde, eller er det bare en konspirasjon at alle plutselig har funnet ut at de skal gjøre ham til mobbeoffer?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Lothlorien- skrev:

Det går ikke bare på politikk, nei. Trump blir ikke bare kritisert, han blir mobbet, hetset og trakassert i en grad man ikke har sett med tidligere presidenter. Man mobber ham for utseendet, vekt, matvaner og andre ting som går langt utover vanlig, politisk kritikk. Han får i det minst avslørt de mange mobberne som finnes rundt omkring, de avskyelige hatefulle folka med elendig menneskesyn som for det meste befinner seg på venstresiden virker det som.

Trump insisterte på at Obama ikke var gyldig valgt som president fordi han ikke var amerikansk statsborger. Trump sto bak en hel bevegelse som hakket på dette i evigheter. Selv da Obama la frem dokumentasjon på at han er født på Amerikansk jord så ga ikke Trump seg.

Hvem er det som er mobberen sa du?

• Liker 6
Skrevet

Han er selvsagt i stand til å forsvare seg, heldigvis. Men mobberne (media, politisk korrekte folk, eliten), lyver og kaller hans forsøk på forsvar mobbing. Det er noe grunnleggende støtende og stygt når mobberne bare mobber enda mer nådeløs når offeret forsøker å forsvare seg. Igjen, som tidligere mobbeoffer synes jeg måten han blir behandlet på er grusom, og jeg synes synd på ham.

Det er en stor forskjell i styrkeforholdet her, og det er vedvarende mobbing det er snakk om.

Har du et eksempel på denne vedvarende mobbingen?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Vel. Ingen har fasiten på om trump er en klovn eller tidenes værste president. Men uprofesjonelt er det av Biden å si slikt i en politisk debatt. Ikke at trump er noe bedre. Men biden er heller ikke noe bedre

Vel, hvis ikke det er usant så er det jo ikke galt å si det, er det vel?

Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Vel, hvis ikke det er usant så er det jo ikke galt å si det, er det vel?

Kan du lese? Sa ikke at det var sant eller usant, det er ingen som har fasiten på det. Poenget er at han er like uprofesjonell som Trump. Det var svaret mitt til de som mener Trump er mer tulling en Biden. Han klarer heller ikke å være saklig i en debatt

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det går ikke bare på politikk, nei. Trump blir ikke bare kritisert, han blir mobbet, hetset og trakassert i en grad man ikke har sett med tidligere presidenter. Man mobber ham for utseendet, vekt, matvaner og andre ting som går langt utover vanlig, politisk kritikk. Han får i det minst avslørt de mange mobberne som finnes rundt omkring, de avskyelige hatefulle folka med elendig menneskesyn som for det meste befinner seg på venstresiden virker det som.

OK, så hvor er det han blir mobbet og trakkassert, mener du? Kom med eksempler. Og å kommentere noen på vekt og utseende er heller ikke nødvendigvis mobbing. For hva det er verdt, ser jeg ganske lite til dette fra aviser som skriver om Trump. De som er negative til Trump har heller ikke nødvendigvis et negativt menneskesyn. Men de missliker Trump fordi han selv sprer et negativt kvinnesyn 

Endret av Mari Y
  • Liker 2
Skrevet

Man må være blind eller en mobber selv for å benekte at Trump utsettes for massiv mobbing.

Fordi...? Faktum er nettopp at mobbing er først og fremst karakterisert som en makt-uballanse som skjer over tid. Og å kommentere noen på utseende er selvsagt stygt, men for at det skal defineres som mobbing må det være noe som pågår over lengre tid og det er dårlig ballanse i styrkeforholdet. Der det skjer enkeltvis kan dog diskuteres 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Kan du lese? Sa ikke at det var sant eller usant, det er ingen som har fasiten på det. Poenget er at han er like uprofesjonell som Trump. Det var svaret mitt til de som mener Trump er mer tulling en Biden. Han klarer heller ikke å være saklig i en debatt

Ut ifra det jeg har sett, så var han ikke like uprofesjonell som Trump. Det var Trump som drev med en foss av usakligheter, og til slutt kom Biden med noen små tilbakemeldinger på dette.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Ut ifra det jeg har sett, så var han ikke like uprofesjonell som Trump. Det var Trump som drev med en foss av usakligheter, og til slutt kom Biden med noen små tilbakemeldinger på dette.

Ok. Likevel er han president og jeg tror han blir gjenvalgt. Ikke så dum likevel han

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Illuminatum skrev:

Tror Stalin og Hitler også var fikk frem ting hos mange. Hitler bygde opp industri, fikk laget motorveier etc. Selv om han gjorde en del bra ting oppveier det ikke for det andre. 

Det skal jeg være enig når det kommer til for eksempel Hitler. Men på hvilken måte hører Stalin og Hitler inn i denne debatten? Hva har Hitler med Trump å gjøre? 
Alle gjør forsåvidt dumme ting og gode ting. Det kan absolutt veie opp med beslutninger som er gode, gitt at det motsatte ikke er å gasse ihjel et helt folkeslag. Da mister de gode gjerningene fort sin verdi..

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBrukern said:

Ok. Likevel er han president og jeg tror han blir gjenvalgt. Ikke så dum likevel han

Ikke så sikker, Biden drar fra på alle målinger.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Mari Y skrev:

OK, så hvor er det han blir mobbet og trakkassert, mener du? Kom med eksempler. Og å kommentere noen på vekt og utseende er heller ikke nødvendigvis mobbing. For hva det er verdt, ser jeg ganske lite til dette fra aviser som skriver om Trump. De som er negative til Trump har heller ikke nødvendigvis et negativt menneskesyn. Men de missliker Trump fordi han selv sprer et negativt kvinnesyn 

Hvordan i alle dager kan du påstå Trump sprer et negativt kvinnesyn? 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Dankert skrev:

Ikke så sikker, Biden drar fra på alle målinger.

Det gjorde hilary også likevel tapte hun

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Hvordan i alle dager kan du påstå Trump sprer et negativt kvinnesyn? 

Nettopp fordi jeg ikke egentlig mente kvinnesyn, men menneskesyn. Men det er sant at han har et dårlig kvinnesyn 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Mari Y skrev:

Så fordi at mange saker er negative så we det mobbing? Det er jo et hån mot de som faktisk blir mobba at man missbruker begrepet mobbing 

Ja. Systematisk og massiv negativ skriving er mobbing. 

Mobbing er når mobben har tatt seg ut et offer. Mobben er i dette tilfellet den vestlige verdens samlede presse. 

Når det er sagt, så er jeg veldig skeptisk til Trump sin politikk, men allikevel. Det er ikke balanse i pressedekningen. Det var det heller ikke under Obama. Da tippet det andre veien. Verdens farligste mann ble framstilt som en høflig, vakker og veltalende mann. Noe som var sant, men bak dette tiltalende ytre så skjulte det seg en aktiv og livsfarlig krigsmaskin.

Endret av I Grosny
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...