Mari Y Skrevet 5. oktober 2020 #61 Skrevet 5. oktober 2020 41 minutter siden, Lothlorien- skrev: Trump mobbes daglig, han må da kunne få forsvare seg og slå tilbake. Som tidligere mobbeoffer selv, har Trump min sympati. Håper han ikke gir opp mot bøllene som Biden og media etc. Det kan knapt kalles mobbing i den grad det ofte dreier seg om kritikk. Men i 2016 meldte man om økning av mobbing mot minoriteter i USA, og konservative. Gjett hvorfor. Er det vi kaller for Trump- effekten. 2
Apis Skrevet 5. oktober 2020 #62 Skrevet 5. oktober 2020 4 timer siden, Sacramone skrev: Syntes bare alt er så overdrevent... Dette med disse livvaktene for eksempel. Joda, kanskje ikke mest gjennomtenkt. Men skulle de få korona ville det mest sannsynlig gått bra. De setter jo livet på spill hver dag sånn sett også, det er jo jobben deres. Og de må vel være i nærheten av han uansett (grunnet jobben deres er nettopp å være hans livvakter). Så hvor mye ekstra risiko var det egentlig? Han må vel ha livvakter uansett om han har korona eller ei.. Jobben til livvaktene er å ta ei kule for han, ikke ei kule fra han. 7
Sacramone Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter #63 Skrevet 5. oktober 2020 28 minutter siden, Apis skrev: Jobben til livvaktene er å ta ei kule for han, ikke ei kule fra han. Nå legger jeg til grunn at disse er friske og relativt unge og god form (de er tross alt livvakter til presidenten.) Syntes ikke du kan sammenligne det å bli smitta med korona med ei kule. Og dette er nettopp en del av mitt poeng. Hvis han virkelig ER så grusom - Hvorfor all denne overdrivelsen? For meg er det dette som gjør hele opplegget så utrolig teit og lite troverdig. For en gjeng sauer folk er! Skummelt å være vitne til! 2
gjest431 Skrevet 5. oktober 2020 #64 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, Dankert skrev: Er det ikke lov å linke til document.no her? Hva mener du?
I Grosny Skrevet 6. oktober 2020 #65 Skrevet 6. oktober 2020 11 timer siden, Apis skrev: Trump er da endel av den etablerte eliten, Det ser ut som om det er hans konkurrenter som styrer pressen. Pressen kjører konsekvent en kampanje som framstiller han som dum. Andre ledere, som Gro, Erna og Obama hadde pressen i ryggen og selv om de har fått negativ presse, så har de også fått positiv. Den eliten som Trump truer/den eliten som kjører skittpresse på Trump er den eliten som styrer pressen. Jeg støtter ikke Trump politisk, men rent personlig så misliker jeg systematisk verdensomspennende mobbing, og synes at det er faglig elendig journalistikk. 2
Gjest Sam3 Skrevet 6. oktober 2020 #66 Skrevet 6. oktober 2020 14 hours ago, Sacramone said: Jeg har vel sjelden sett at en eneste person kan skape SÅ mye aggresjon i mennesker, og avisene snører daglig opp under dette. Er det virkelig slik vi ønsker at verden skal fremstilles? For meg hadde det vært så fantastisk mye mer reelt hvis man rapporterte om de gode tingene i tillegg til det som kanskje ikke er så bra.. På ingen måte tenker jeg at Trump er bare bra og helt fantastisk, men det får jo være måte på! Hvis han hadde vært så grusom som han blir fremstilt ville vel også hele USA hatet mannen? Men tydeligvis er det såpass mange som støtter han at det er mulig for han å vinne nok en valgkamp. Ingen "elsker" å hate noen - bortsett fra Trump selv som gjør det til andre.
I Grosny Skrevet 6. oktober 2020 #67 Skrevet 6. oktober 2020 4 timer siden, Mari Y skrev: Det kan knapt kalles mobbing i den grad det ofte dreier seg om kritikk. Men i 2016 meldte man om økning av mobbing mot minoriteter i USA, og konservative. Gjett hvorfor. Er det vi kaller for Trump- effekten. Når mobbing er så massiv så påvirkes vi av det og kjøper greia om at mobbeofferet er en dum, dårlig og kritikkverdig person. Mobbinga setter seg på en måte i ryggmargen vår. Mobbing som hakker på reelle svakheter har også en verre effekt enn om den bare var løst fundamentert. 2
Mari Y Skrevet 6. oktober 2020 #68 Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, I Grosny skrev: Når mobbing er så massiv så påvirkes vi av det og kjøper greia om at mobbeofferet er en dum, dårlig og kritikkverdig person. Mobbinga setter seg på en måte i ryggmargen vår. Mobbing som hakker på reelle svakheter har også en verre effekt enn om den bare var løst fundamentert. Bortsett fra at mobbing er det ikke 5
I Grosny Skrevet 6. oktober 2020 #69 Skrevet 6. oktober 2020 4 timer siden, Dankert skrev: Er det ikke lov å linke til document.no her? Jeg mener å ha lest at det ikke er lov. Jeg tror Document.no regnes for å være høyrevridd og har et kommentarfelt som er mer grumsete enn det som godt er.
I Grosny Skrevet 6. oktober 2020 #70 Skrevet 6. oktober 2020 (endret) 24 minutter siden, Mari Y skrev: Bortsett fra at mobbing er det ikke Vel, søk på Trump og lag statistikk over hvor mange saker som er negative, nøytrale og positive. Gjør det samme med Solberg, Macron, Obama og Merkel. Jeg tror du vil finne et overtydelig negativt bilde av Trump. Hvis man skriver negativt om en person og unnlater å skrive positivt, og dette er samordnet fra en stor flokk, som f.eks. en samlet vestverdenspresse, så er det alvorlig og systematisk mobbing. Jeg antar at du ikke klarer å se systematisk mobbing, fordi du har blitt påvirket. Endret 6. oktober 2020 av I Grosny 4
parmanoia Skrevet 6. oktober 2020 #71 Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Trump er ingen vanlig politiker man er uenig med. Han er en farlig og autoritær president. Endret 6. oktober 2020 av parmanoia 3
I Grosny Skrevet 6. oktober 2020 #72 Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, parmanoia skrev: Trump er ingen vanlig politiker man er uenig med. Han er en farlig og autoritær president. Han er president for verdens største og mestdrepende krigsmakt. Verdens farligste mann. Biden ønsker nå å ta over som verdens farligste mann. Obama var enda farligere, noe du ser resultatet av i Libya. Obama var sleipere, han så snill og intelligent ut og løy på en kamuflert måte. Trump ser ikke snill og intelligent ut, og løgnene er åpenbare, men han har vist seg littegrann mindre farlig enn Obama. Obama var også farligere fordi han hadde støtte av et samlet vestlig pressekorps/propagandaapparat. Trump har ikke taket på pressen. 2
Apis Skrevet 6. oktober 2020 #73 Skrevet 6. oktober 2020 6 timer siden, I Grosny skrev: Det ser ut som om det er hans konkurrenter som styrer pressen. Pressen kjører konsekvent en kampanje som framstiller han som dum. Andre ledere, som Gro, Erna og Obama hadde pressen i ryggen og selv om de har fått negativ presse, så har de også fått positiv. Den eliten som Trump truer/den eliten som kjører skittpresse på Trump er den eliten som styrer pressen. Jeg støtter ikke Trump politisk, men rent personlig så misliker jeg systematisk verdensomspennende mobbing, og synes at det er faglig elendig journalistikk. Den polariserte debatten vi ser i USA er i alle fall ikke heldig, særlig nå som korona viruset har blitt politisert, så er det det å finne balansen mellom berettiget kritikk og sleivspark. 1
Dankert Skrevet 6. oktober 2020 #74 Skrevet 6. oktober 2020 Trump-administrasjonen blokkerer FDAs nye retningslinjer, som ville sikret at testpasienter blir anbefalt fulgt opp i minst to måneder etter de har blitt ferdige med det frivillige testvaksineprogrammet. Denne blokkeringen fra Trump skal gjøre det i praksis mulig å få en vaksine ut før presidentvalget.
Kinder Skrevet 6. oktober 2020 #75 Skrevet 6. oktober 2020 Elsker ikke å hate Trump. Jeg skulle derimot ønske at Trump var en oppegående fyr, som ikke lever i sin egen fantasiverden. En som klarer å møte kritikk på en fornuftig måte, en som ikke lyver og sier at det er fake news hver gang han blir konfrontert med feilaktige påstander han har kommet med. 1
Lothlorien- Skrevet 6. oktober 2020 #76 Skrevet 6. oktober 2020 14 timer siden, Mari Y skrev: Det kan knapt kalles mobbing i den grad det ofte dreier seg om kritikk. Men i 2016 meldte man om økning av mobbing mot minoriteter i USA, og konservative. Gjett hvorfor. Er det vi kaller for Trump- effekten. Det går ikke bare på politikk, nei. Trump blir ikke bare kritisert, han blir mobbet, hetset og trakassert i en grad man ikke har sett med tidligere presidenter. Man mobber ham for utseendet, vekt, matvaner og andre ting som går langt utover vanlig, politisk kritikk. Han får i det minst avslørt de mange mobberne som finnes rundt omkring, de avskyelige hatefulle folka med elendig menneskesyn som for det meste befinner seg på venstresiden virker det som. 3
Lothlorien- Skrevet 6. oktober 2020 #77 Skrevet 6. oktober 2020 10 timer siden, Mari Y skrev: Bortsett fra at mobbing er det ikke Man må være blind eller en mobber selv for å benekte at Trump utsettes for massiv mobbing. 3
Apis Skrevet 6. oktober 2020 #78 Skrevet 6. oktober 2020 17 minutter siden, Lothlorien- skrev: Man må være blind eller en mobber selv for å benekte at Trump utsettes for massiv mobbing. Nå er det en vanlig definisjon på mobbing at offeret både har problemer med å forsvare seg og at det ofte er en forskjell i styrkeforholdet i disfavør offeret. Ingen av de faktorene er tilstede her. Trump er derimot avhengig av klisjeen at han blir mobbet for å kunne spille forutrettet og dra velgere fra lavere hvit middelklasse, som jo snodig nok absolutt ikke har noe å vinne på politikken til Trump 8
Neste Skrevet 6. oktober 2020 #79 Skrevet 6. oktober 2020 Hvor mange politikere innfrir valgløfter? Det må være svært få 😅 1
Neste Skrevet 6. oktober 2020 #80 Skrevet 6. oktober 2020 30 minutter siden, Lothlorien- skrev: Man må være blind eller en mobber selv for å benekte at Trump utsettes for massiv mobbing. Jeg er enig med deg, norske media mobber han også. Hvorfor er det lov? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå