AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #101 Skrevet 3. oktober 2020 16 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Dette framstår som tankegangen til en som er borderline overgriper og mishandler i et forhold. Ja, det gjør det nok 🙄 Likevel, det er de som driver med voldelig sex som ender opp med drap, enten man liker å innse det eller ei. Anonymkode: 51c11...8ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #102 Skrevet 3. oktober 2020 31 minutter siden, Alterego666 skrev: Takk for et veldig åpent og ærlig svar. Jeg stoler helt på din fortelling. Det siterte avsnittet får meg til å lure på èn ting: Kan din dominant ha åpnet dører i deg som ellers ville forblitt lukket? Hvis svaret er ja: Kan man ut fra det si at BDSM-forholdet har vært bra for deg som en overgang, men ikke et blivende sted? Jeg setter veldig stor pris på åpenheten din som bidrar mer enn 90% av de andre svarene til sammen. Jeg er oppriktig nysgjerrig, og du må ikke lese dette som et angrep på deg og din historie. På forhånd takk for svar! Takk for det! Svaret på det første spørsmålet, er mest sannsynlig ja. Jeg var over 40 da dette skjedde, og jeg ser slett ikke bort fra at jeg kunne ha fortsatt i 40 nye år, på samme måte, hvis ikke det hadde skjedd. Til det neste spørsmålet vil jeg si at svaret er både og. Jeg opplever BDSM som en slags mulighet til å mødre hverandre, og fedre hverandre, på nytt. Vi har alle en barndom og en oppvekst, og enkelte har andre ting i tillegg, som de bærer på. Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom, var det en som sa, og jeg tror at man kan lese mye i en person av å se på tenningsmønsteret til den personen. Når et menneske oppsøker destruktivitet, risikoadferd, rus, overspising, underspising, råkjøring, selvskading, voldelige forhold, etc., så bør man spørre seg selv HVORFOR gjør de det. Når det gjelder det å drikke alkohol hver dag eller oppsøke voldelige forhold, så er det bred enighet om at dette skyldes lav selvrespekt, at man ikke er vant med å se på egen integritet, fysisk eller psykisk, som noe viktig, og at det igjen skyldes to hovedfaktorer; oppvekst og sårbarhet. Man har gjerne vennet seg til å tenke at andre er mer verdt, mer betydningsfull enn en selv, og at helst kan man selv godt forsvinne. Jeg personlig tenker at da er det naturlig å se på menneskers seksuelle tenning relatert til dette. At dersom man tenner på ting som handler om å bryte med fysisk eller psykisk integritet (svik, bedrag, ydmykelse, voldtekt, smerte) så må man på samme måte spørre HVORFOR man tenner på disse tingene. Det å bare tenke jippi, hun eller han tenner på å bli slått, ydmyket og tatt med makt, det høres gøy ut, la oss komme i gang, så bør man i stedet stoppe opp og reflektere om hva som ligger til grunn for disse ønskene. Når man blir klar over det, så kan det hende man endrer tenning totalt. Man kanskje tenker at æsj, det er min far, eller min mor, eller de som mobbet meg i min barndom, som er årsak til at jeg tenner på dette. Det vil jeg ikke mer! Det er dette som i mine øyne er virkelig dominans. Det å klare å lede et menneske fra et dårlig sted og over til et godt sted. Særlig tror jeg at submissive mennesker kan ha godt av å bli utfordret til å dominere, ta tilbake kontroll. Og at kvinner på jevnt grunnlag kan ha godt av å tvinges ut av rollen som passiv mottaker, og over i rollen som ansvarlig aktør. Jeg sier tvinges, men jeg mener da ved å pushes til å tørre, av noen som bryr seg om de, og som er der og tar i mot hvis de faller. Når alt dette er sagt, så tror jeg ikke det er dumt å benytte seg av elementer fra BDSM videre i livet. Det er ikke sånn at dette er bare dumt og dårlig. Men det bør være både fordi man er fri til å velge det, ikke fordi man er låst i en rolle som aktør/passiv, og det bør være gjensidig, at man bytter på å være aktør/passiv, i motsetning til et avhengighetsforhold, hvor man stivner i rollen. Håper det var svar på det du spurte om. Anonymkode: 51c11...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #103 Skrevet 3. oktober 2020 Det er ingenting som tilsier at det «er noe galt med» BDSM-erne. Det finnes ingen forskning eller studier som viser at det ligger uforløste barndomstraumer, personlighetsforstyrrelser eller noe som helst bak ønsket om å bli slått til blåmerker. - Jo, de fleste psykopater vil få en god følelse av å dominere, nedverdige og ydmyke andre mennesker - men det har ingenting med seksualitet å gjøre. BDSM er basert på samtykke, og man har kodeord slik at man kan stoppe leken om det går for langt. En psykopat ville ikke fått tenning hvis offeret kunne sagt stopp, for i en psykopats tilfelle ligger selve tenningen i å få makt, nedverdige å ydmyke - mot offerets vilje. https://www.nettavisen.no/livsstil/hver-tirsdag-motes-de-pa-nonna-for-a-leke-vi-ble-med-inn-pa-bdsm-klubb/3423801787.html Anonymkode: f1129...7d0
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #104 Skrevet 3. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det var svar på det du spurte om. Anonymkode: 51c11...8ae Det var et svar på mye mer enn hva jeg spurte om! Dette tror jeg er det klokeste jeg har lest på KG. Du har en fabelaktig evne til å se deg selv fra både ut- og innsiden. Tusen takk for at du deler innsikten og tankene dine.😊
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #105 Skrevet 3. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjør det nok 🙄 Likevel, det er de som driver med voldelig sex som ender opp med drap, enten man liker å innse det eller ei. Anonymkode: 51c11...8ae Det er nok langt flere kategorier mennesker som ender opp som drapsdømte, og langt flere BDSMere enn det er drap. Merkelig sammenstilling.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #106 Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, Alterego666 skrev: Det var et svar på mye mer enn hva jeg spurte om! Dette tror jeg er det klokeste jeg har lest på KG. Du har en fabelaktig evne til å se deg selv fra både ut- og innsiden. Tusen takk for at du deler innsikten og tankene dine.😊 Selvinnsikt er en fin ting, men er det strengt tatt noe som er egnet til å generalisere ut fra, slik denne debattanten har gjort gjennom hele tråden? Anonymkode: 1c015...d82
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #107 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvinnsikt er en fin ting, men er det strengt tatt noe som er egnet til å generalisere ut fra, slik denne debattanten har gjort gjennom hele tråden? Anonymkode: 1c015...d82 I en tråd som er så full av grove generaliseringer velger du ut denne debattanten for å anklage for generaliseringer? Det vil jeg si er.......påfallende.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #108 Skrevet 3. oktober 2020 12 minutter siden, Alterego666 skrev: Det er nok langt flere kategorier mennesker som ender opp som drapsdømte, og langt flere BDSMere enn det er drap. Merkelig sammenstilling. Det stemmer nok. Men så du hva det var et svar på? Om jeg kan kritiseres for noe, så må det nok heller være å forsøke å imøtegå en slik påstand. Forsøker heller å unngå mer av det. Anonymkode: 51c11...8ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #109 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, Alterego666 skrev: Det var et svar på mye mer enn hva jeg spurte om! Dette tror jeg er det klokeste jeg har lest på KG. Du har en fabelaktig evne til å se deg selv fra både ut- og innsiden. Tusen takk for at du deler innsikten og tankene dine.😊 Takk for hyggelig tilbakemelding. Hadde enda en ting å komme med, men kjenner jeg må vurdere det nærmere før jeg deler mer i denne tråden Anonymkode: 51c11...8ae
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #110 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for hyggelig tilbakemelding. Hadde enda en ting å komme med, men kjenner jeg må vurdere det nærmere før jeg deler mer i denne tråden Anonymkode: 51c11...8ae På KG kommer angrepene tett og fra de mest uventede vinklene. Skjønner at du holder igjen. Ha en fin lørdagskveld! Endret 3. oktober 2020 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #111 Skrevet 3. oktober 2020 5 minutter siden, Alterego666 skrev: I en tråd som er så full av grove generaliseringer velger du ut denne debattanten for å anklage for generaliseringer? Det vil jeg si er.......påfallende. Du svarer selvsagt ikke på det jeg spør om. De fleste andre debattantene tar høyde for at folk er forskjellige og tenner på ulike ting. Denne debattanten har ved flere anledninger patologisert de som ikke er enig med hennes forståelse av fenomenet. Jeg setter selvfølgelig ikke spørsmålstegn med hennes personlige erkjennelse, men med allmenngjøringen av den. Anonymkode: 1c015...d82 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #112 Skrevet 3. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg setter selvfølgelig ikke spørsmålstegn med hennes personlige erkjennelse, men med allmenngjøringen av den. Å si at jeg tror min erfaring kan gjelde for mange, er ikke å påstå at den gjør det. At jeg blir møtt med grove personangrep, når jeg skriver om mitt - faktisk temmelig uproblematiske - syn på noe, tyder på at noen har noe å hente på å stoppe det jeg sier. Det er absolutt ingen av de tingene jeg sier, som er farlig, annet enn når det kommer til å være i nærkontakt med seg selv og egen psyke. Det at det er farlig å snakke åpent om ting, minner faktisk veldig mye om religiøs sekterisme. Anonymkode: 51c11...8ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #113 Skrevet 3. oktober 2020 11 minutter siden, Alterego666 skrev: På KG kommer angrepene tett og fra de mest uventede vinklene. Skjønner at du holder igjen. Ha en fin lørdagskveld! Takk, det samme til deg! Anonymkode: 51c11...8ae
Jolene Skrevet 3. oktober 2020 #114 Skrevet 3. oktober 2020 På 2.10.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev: Det er noe fundamentalt galt med deg hvis smerte betyr kjærlighet. Det er bare kvinnediskriminering forkledd som "kink". Hvis en mann slår deg eller kveler deg, elsker han deg IKKE. Spør deg selv, hvorfor tenner han på å kvele og torturere andre in the first place? Anonymkode: e42d7...4a1 Klart, for alle kvinner er jo submissive (sub), og det må selvsagt være noe galt med en. Mannen min og jeg switcher, og han elsker at jeg dominerer han på alle mulige tenklige måter. Gjerne med pisk. For min del kommer jeg hardere av å bli kvalt eller pisket. Kan ikke tenke meg noe bedre enn å være bakbundet med hendene, kvalt av en hånd, for deretter å komme. Derimot praktiserer vi jo også det med sikkerhetsord og sikkerhetshandlinger. Dette har vi jo selvsagt avklart oss i mellom. Mannen digger når jeg tar kontroll, enten med pirring, pisk eller med leketøy på han. Hvorfor skulle noe vi begge finner glede i, være diskriminerende mot noen av oss? Mannen min (som elsker meg, og jeg elsker han), tenner på å se meg hinsides kår, og det gjør jeg med han også. Betyr det at vi bare har sex innenfor BDSM? Absolutt ikke. Sist gang vi hadde sex, var det rolig vanlije-sex, fordi det var det vi følte for der og da. For meg er når jeg er sub og han er dom, synes jeg også det er befriende. Nettopp fordi jeg føler jeg hele tiden må han kontroll ellers i hverdagen, sånn at jeg slapper av heeelt når jeg er sub. Da er det noen andre som styrer showet, og jeg må bare følge beskjeder. Det samme sier mannen min. Det blir rett og slett en form for heftig avslappning. Til opplysning: ingen av oss har vokst opp med vold, vært utsatt for overgrep, er psykisk syke eller har traumer av noe slag. Vi liker bare å ha det gøy i sengen, med noe som føles naturlig for oss begge. Felles nytelse og felles moro Derimot har jeg merket meg en at det ofte er to felles-tendenser når folk er negative til feks BDSM: Manglende erfaring med det selv. Ikke innehar kunnskap hva BDSM faktisk går ut på. Kunnskap er makt, og kunnskap om emnet gjør at man får økt innsikt. Det er forskjell på vold i et forhold og et forhold hvor BDSM er en del av forholdet. Vold i et forhold hører ingen steds hjemme, nettopp fordi det som regel ikke er samtykkende. Dersom to mennesker samtykker til å la BDSM være en del av forholdet, er det jo samtykke fra begge parter. Man skal aldri overtale eller tvinge noen til å ta del i BDSM. Da blir det jo ikke samtykkende fra begge parter. Tillit er også noe som er grunnleggende innenfor BDSM etter min personlige erfaring. Nettopp fordi jeg må kunne ha tillit til at min partner ikke overskrider mine grenser. Har man ikke den tilliten til noen, ville jeg heller aldri utøvd BDSM-sex med den personen. Man skal kunne føle seg trygg, sikker og ha tillit til personen. Detter er jo også kvaliteter som for meg er grunnleggende i et forhold, eller en seksuell relasjon. Derimot har jeg også forståelse for at BDSM ikke er for alle, og vi alle har forskjellige preferanser når det kommer til sex. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #115 Skrevet 3. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Særlig tror jeg at submissive mennesker kan ha godt av å bli utfordret til å dominere, ta tilbake kontroll. Og at kvinner på jevnt grunnlag kan ha godt av å tvinges ut av rollen som passiv mottaker, og over i rollen som ansvarlig aktør. Jeg lurer litt på hvordan du kan mene at den submissive bare er en passiv mottaker? I bunn og grunn er det den submissive som setter reglene og bestemmer. Det er den submissive som har all makt. Å være submissiv er mye jobb, både fysisk og psykisk. Det er også veldig givende og krevende fysisk og psykisk. Det ville aldri gått for meg og switche. Jeg tenner på det motsatte av min partner. Jeg tenner selvfølgelig på at han blir tent, men jeg tenner tusen ganger mer på at han tar hånden rundt halsen min. (Det er ikke en gang snakk om kvelning, det holder med "maktdemonstrasjonen" det er å holde hånda lett over halsen min). Anonymkode: db36f...f36
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #116 Skrevet 3. oktober 2020 3 hours ago, Jolene said: Klart, for alle kvinner er jo submissive (sub), og det må selvsagt være noe galt med en. Mannen min og jeg switcher, og han elsker at jeg dominerer han på alle mulige tenklige måter. Gjerne med pisk. For min del kommer jeg hardere av å bli kvalt eller pisket. Kan ikke tenke meg noe bedre enn å være bakbundet med hendene, kvalt av en hånd, for deretter å komme. Derimot praktiserer vi jo også det med sikkerhetsord og sikkerhetshandlinger. Dette har vi jo selvsagt avklart oss i mellom. Mannen digger når jeg tar kontroll, enten med pirring, pisk eller med leketøy på han. Hvorfor skulle noe vi begge finner glede i, være diskriminerende mot noen av oss? Mannen min (som elsker meg, og jeg elsker han), tenner på å se meg hinsides kår, og det gjør jeg med han også. Betyr det at vi bare har sex innenfor BDSM? Absolutt ikke. Sist gang vi hadde sex, var det rolig vanlije-sex, fordi det var det vi følte for der og da. For meg er når jeg er sub og han er dom, synes jeg også det er befriende. Nettopp fordi jeg føler jeg hele tiden må han kontroll ellers i hverdagen, sånn at jeg slapper av heeelt når jeg er sub. Da er det noen andre som styrer showet, og jeg må bare følge beskjeder. Det samme sier mannen min. Det blir rett og slett en form for heftig avslappning. Til opplysning: ingen av oss har vokst opp med vold, vært utsatt for overgrep, er psykisk syke eller har traumer av noe slag. Vi liker bare å ha det gøy i sengen, med noe som føles naturlig for oss begge. Felles nytelse og felles moro Derimot har jeg merket meg en at det ofte er to felles-tendenser når folk er negative til feks BDSM: Manglende erfaring med det selv. Ikke innehar kunnskap hva BDSM faktisk går ut på. Kunnskap er makt, og kunnskap om emnet gjør at man får økt innsikt. Det er forskjell på vold i et forhold og et forhold hvor BDSM er en del av forholdet. Vold i et forhold hører ingen steds hjemme, nettopp fordi det som regel ikke er samtykkende. Dersom to mennesker samtykker til å la BDSM være en del av forholdet, er det jo samtykke fra begge parter. Man skal aldri overtale eller tvinge noen til å ta del i BDSM. Da blir det jo ikke samtykkende fra begge parter. Tillit er også noe som er grunnleggende innenfor BDSM etter min personlige erfaring. Nettopp fordi jeg må kunne ha tillit til at min partner ikke overskrider mine grenser. Har man ikke den tilliten til noen, ville jeg heller aldri utøvd BDSM-sex med den personen. Man skal kunne føle seg trygg, sikker og ha tillit til personen. Detter er jo også kvaliteter som for meg er grunnleggende i et forhold, eller en seksuell relasjon. Derimot har jeg også forståelse for at BDSM ikke er for alle, og vi alle har forskjellige preferanser når det kommer til sex. Synes denne siden forklarer ganske godt hva som er galt med argumentasjonen din. “It involves a lot of trust” "It is hard to understand why someone would think this is a justification. Women trust men who hurt them all the time. In fact, one of the main ways that abusers get access to their victims is precisely by exploiting a position of power or a position of trust — this is one of the many reasons why most sexual predators are friends, teachers, coaches, pastors, or family members. Having someone’s trust is not the same as being trustworthy." https://www.feministcurrent.com/2015/05/05/bdsm-faq-frequently-asserted-quibbles-part-3/ Anonymkode: e42d7...4a1
Jolene Skrevet 4. oktober 2020 #117 Skrevet 4. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes denne siden forklarer ganske godt hva som er galt med argumentasjonen din. “It involves a lot of trust” "It is hard to understand why someone would think this is a justification. Women trust men who hurt them all the time. In fact, one of the main ways that abusers get access to their victims is precisely by exploiting a position of power or a position of trust — this is one of the many reasons why most sexual predators are friends, teachers, coaches, pastors, or family members. Having someone’s trust is not the same as being trustworthy." https://www.feministcurrent.com/2015/05/05/bdsm-faq-frequently-asserted-quibbles-part-3/ Anonymkode: e42d7...4a1 Så forklar meg da hvorfor jeg dominerer mannen min og han elsker det? Gjerne med en egen argumentasjon fremfor useriøse feministsider. Siterer egentlig meg selv jeg, fordi jeg allerede har forklart poentet mitt om tillit, både i forbindelse med BDSM og forhold generelt: 6 timer siden, Jolene skrev: Kunnskap er makt, og kunnskap om emnet gjør at man får økt innsikt. Det er forskjell på vold i et forhold og et forhold hvor BDSM er en del av forholdet. Vold i et forhold hører ingen steds hjemme, nettopp fordi det som regel ikke er samtykkende. Dersom to mennesker samtykker til å la BDSM være en del av forholdet, er det jo samtykke fra begge parter. Man skal aldri overtale eller tvinge noen til å ta del i BDSM. Da blir det jo ikke samtykkende fra begge parter. Tillit er også noe som er grunnleggende innenfor BDSM etter min personlige erfaring. Nettopp fordi jeg må kunne ha tillit til at min partner ikke overskrider mine grenser. Har man ikke den tilliten til noen, ville jeg heller aldri utøvd BDSM-sex med den personen. Man skal kunne føle seg trygg, sikker og ha tillit til personen. Detter er jo også kvaliteter som for meg er grunnleggende i et forhold, eller en seksuell relasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #118 Skrevet 4. oktober 2020 10 hours ago, Jolene said: Så forklar meg da hvorfor jeg dominerer mannen min og han elsker det? Gjerne med en egen argumentasjon fremfor useriøse feministsider. Siterer egentlig meg selv jeg, fordi jeg allerede har forklart poentet mitt om tillit, både i forbindelse med BDSM og forhold generelt: Det at det finnes kvinnelige dominante har ingen betydning når menn er nesten alltid dominant. Derfor er BDSM på ingen måte "progressivt". Det er sjeldent at kvinner er dominante, og det endrer ikke maktforskjellen mellom kvinner og menn. Du blir fortsatt behandlet som en submissiv utenfor senga, selvom du er "dominant i sengen". Du er egentlig ikke dominant(bortsett fra når du har bundet ham opp eller at det er fysisk umulig for ham å gi samtykke,) fordi mannen kan alltids overstyre deg. Selvom du sier "nei", har du ingen reell makt til å stoppe ham. I tillegg får du ansvaret for hvis han "tråkker over grensene", det er din "feil" om du ikke sa nei. I tillegg blir mange submissive puttet i situasjoner hvor de ikke kan si nei, på grunn av trauma eller disassosiering. Og når menn er i 99% av tilfellene dominante, så betyr det at de har et helt nettverk bak seg av BDSM-utøvende som støtter dem i deres mishandling av deres partner. "Kink-settingen" skjuler hvor farlig og traumatiserende den ekte hendelsen var. En annen ting er at det ikke er mulig å skille(det er egentlig ikke et skille) mellom "ekte BDSM" fra Stockholm syndrom eller tilknytning basert på trauma. Anonymkode: e42d7...4a1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #119 Skrevet 4. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på hvordan du kan mene at den submissive bare er en passiv mottaker? Det lurer jeg også på. Virkelig! Jeg er vel omtrent den eneste i tråden, for ikke å si på hele forum, som mener det oftest er den submissive som utiøver vold. «Nå driver ikke akkurat vi med ekstrem BDSM, men han slår meg og kan gjerne behandle meg litt røft i senga. Dette har i utgangspunktet vært på min forespørsel, fordi jeg tenner på det, og ikke noe han ville tatt initiativ til selv. Faktisk måtte det litt overbevisning til om at dette var noe jeg ønsker, og at han ikke gjør meg vondt.» Har hørt utallige utsagn av lignende type. Mennesker som manipulerer kjæresten sin til å gjøre ting de ikke ønsker, for at de selv skal få tenning. Bank meg, slå meg, bedra meg, først når du behandler meg skikkelig dårlig, klarer jeg å bli kåt! Jeg tenner ikke på snille menn, jeg tenner bare på å bli voldtatt og slått! Jeg tenner ikke på snille damer, jeg tenner bare på kvinner som bedrar! Kom igjen, vær slem! Det å kreve at andre skal oppføre seg som en voldsperson, og bidra til deres selvskading, er vold i seg selv. Menn må som regel betale kvinner for å oppføre seg slik, eller de manipulerer sin egen dame grovt til å bli med på det. Kvinner finner gjerne en som er slik, fra før, eller de avviser snille menn på første date, i stedet for å ta et oppgjør med egen fortid. Og hvor mange ganger har vi ikke sett submissive som klager sin nød her inne, i frustrasjon over at partneren er for snill. Han slår ikke, han denger ikke, han tar ikke med makt. Hun flørter ikke med andre, hun er for uskyldig. Overalt ellers kalles dette covert narsissisme. Jeg ser ingen grunn til å fare noe mildere mot krevende submissive. Anonymkode: 51c11...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #120 Skrevet 4. oktober 2020 Det er også på sin plass å påpeke at disse faktorene; - mangle evnen til sinnemestring; kommer med grove personangrep med en gang de blir pittelitt sur - mangle evnen til å lese andre; misforstå, reagerer på noe man selv har misforstått, i stedet for å forsikre seg om at man har rett - mangle evnen til å forholde seg til grenser; mase, manipulere, overlesse andre med informasjon om eget liv, uten å ha blitt invitert til det er dårlig forenlig med sunn sex. Likevel er det akkurat disse tre faktorene som går igjen hos de som selv påstår de driver med BDSM i denne tråden her. Sunn, sikker og samtykkende? Neppe! Anonymkode: 51c11...8ae 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå