Gå til innhold

Dere som har noe imot BDSM

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg dessverre lest nesten hele tråden, og sitter igjen med dette spørsmålet: Hva er (p)sykest av å kjenne behovet for å måtte sykeliggjøre andres seksualitet, og å ha et tenningsmønster som skiller seg fra majoriteten?

Anonymkode: 1c015...d82

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

I 99% av tilfellene er kvinner submissive, som reflekterer hvordan BDSM bare er mishandling forkledd som en "kink". At noen kvinner er dominante motbeviser ingenting. Hvorfor liker dere å påføre smerte på hverandre? Jeg mener at menn innerst inne er verre enn dyr som føler seksuell nytelse av å torturere, kvele og se andre lide. Bare fordi noe er en kink betyr ikke at vi ikke kan kritisere den. Man kan ikke gi samtykke til egen mishandling. Som for eksempel, man kan ikke samtykke til at mannen skjærer av hånden din.. men man kan samtykke til at han nesten gir deg en hjerneskade av å kvele deg. Og kvinner har internalisert dette som en "positiv seksuell opplevelse", og enten blir voldtatt (fordi mange menn gir faen i disse 'sikkerhetsordene' eller har overbevist seg selv om at å bli mishandlet vil gjøre dem mer ettertraktet av mannen.   

Anonymkode: e42d7...4a1

Jeg liker å 'påføre smerte', som du kaller det, på mine partnere fordi de åpenbart nyter og tenner på det. Spanking, dra dem i håret under sex, hive dem rundt - dette er noe jeg kan se og kjenne gir enorm tenning og nytelse blant mine partnere. Kveler dem ganske så mye også, da reduksjon av oksygentilførselen til hjernen skaper hypoxia - hvor følelsen av den seksuelle stimulien blir mangedoblet. Den kraftige orgasmen de opplever da, den ekstreme fuktigheten og måten de søker mer til det - der ligger tenningen min.

Når jeg er i det submissive hjørnet så vet jeg at når smerte og seksuell stimuli kombineres, så forsterker smerten den seksuelle nytelsen. Det gir en unik følelse, og gjør at jeg kommer overraskende fort og ufattelig hardt.

Angående kveling og hjerneskade: Kutter du blodtilførselen fullstendig, besvimer vedkommende etter 4-5 sekunder (dette har jeg god erfaring med innen kampsport, sex og brukt det et par ganger som følge av nødverge). 15 sekunder etter bevisstløsheten er oppnådd, så risikerer man hjerneskade. Etter femti sekunder er man garantert hjerneskade og mest sannsynlig dødsfall (som i saken med de to politikvinnene og ambulansearbeideren).

Ved lett kveling over tid (eller hard kveling flere ganger etter hverandre), senker du oksygennivået i blodet, som er vanskelig å følge med på. Dette kan føre til lettere hjerneskader om man gjør det for mye.

Kveling kalles edge play, og det er blitt overraskende utbredt de siste ti årene. Det er alltid forbundet en risiko med det, og spesielt om man ikke vet hva man gjør. Skal man drive på med det bør både den utøvende og mottagende part vite så mye som mulig om temaet.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At flere damer enn menn er submissive er biologisk.

For noe tull!

Det er åpenbart at den kloke bør lede den sterke, ikke motsatt. 

Anonymkode: 51c11...8ae

Skrevet (endret)
På 2.10.2020 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Det du skriver gjelder dessverre i altfor stor grad for mange av de involverte.

Særlig fordi det er et begrep - som til alt overmål knyttes til moderne og frigjort sex, som man for all del ikke kan kritisere - så er det svært svært enkelt for predatorer å gjemme seg bak dette, og svært svært vanskelig for et offer å innse at man faktisk er et offer.

«Det er jo så sunt og fint!»

Nei, det er IKKE det!

Har faktisk mange ganger vurdert å lage en slik tråd, trådstarter, for alle BDSM-avhopperne. 

At det ikke er/var sunt og fint for deg, betyr ikke at det slik for alle andre. Jeg er f.eks. submissiv/underdanig, og elsker det. Føler at jeg da kan være helt meg selv sammen med den dominante kjæresten min. Det er intenst og overveldende, i positiv forstand. Men det er selvsagt ikke noe som passer for alle. Vi er forskjellige, og bra er det. Vi må bare akseptere at ikke alle har de samme preferanser.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med selvfølelsen din? Skjedde det bare av seg selv, eller var det grunner til at det skjedde? Er også nyskjerrig på hvorfor du tenker at det du gjorde før var på grunn av dårlig selvfølelse ?

Anonymkode: a0bd4...26b

Ja, hvordan skal jeg forklare det?

Jeg var en av de submissive som virkelig var innstilt på å gjøre som mannen ville, ikke bare styre nedenfra, slik jeg leser at mange submissive gjør. Og han var en av de gode dominante, som er opptatt av den andre. Han tvang meg til å åpne opp om alt i livet mitt. 

Vi levde fint slik i noen år - han som dominant, jeg som submissiv - før han begynte å forme meg inn i en rolle som måtte bestemme. Jeg hatet det, men følte jeg kunne takke meg selv som hadde lovet å adlyde. 

Da jeg var i rollen selv, så måtte jeg reflektere over hvordan jeg ville velge å dominere. Jeg hadde ikke lyst til å være slem, bare snill. Hvorfor? Fordi for å være slem mot han, måtte jeg først se ned på han og forsakte han. Og jeg ville jo ikke ha en kjæreste jeg så ned på og foraktet!

Og da jeg innså det, så innså jeg også at jeg frem til da hadde foraktet meg selv.

Ikke nok med det, men siden han hadde tvunget meg til å åpne opp, om alt, så forstod jeg også hvorfor jeg foraktet meg selv.

Jeg har en forelder som tok all plass i min barndom. Selv om jeg i voksen alder har klart å få til et eget liv, og på mange måter ta plass, så var det fremdeles en del områder hvor jeg forsøkte å slippe unna å ta styring, og i stedet inntok den passive rollen som noen kan ta sitt sinne og sin aggresjon ut på.

Ved å klare å se min seksualitet som et resultat av min barndom og min ene forelder, klarte jeg å ta et oppgjør med det hele. Hver gang jeg tenkte på smerte og ydmykelse, så tenkte jeg på min forelder, og ble helt kvalm. Og hver gang jeg tenkte på glede og nytelse, så føltes det som en seier over min forelder. Etter hvert begynte jeg å tenne på det. 

Jeg var heldig å ha en god dominant, men mange er ikke det. De har en dominant som bare turer løs, uten refleksjon. Og mange submissive krever også å bli dominert slik og sånn, og er ikke egentlig villig til å adlyde, med mindre den dominante er slem og fæl.

Jeg tror derfor at mange submissive kunne ha godt av å finne ut hvorfor de er submissive og ta et oppgjør med det. Finne ut at det de driver med, egentlig er å videreføre et usunt syn de har fått på seg selv, en gang i tidlig barndom. 

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, Lothlorien- skrev:

At det ikke er/var sunt og fint for deg, betyr ikke at det slik for alle andre. Jeg er f.eks. submissiv/underdanig, og elsker det. Føler at jeg da kan være helt meg selv sammen med den dominante kjæresten min. Det er intenst og overveldende, i positiv forstand. Men det er selvsagt ikke noe som passer for alle. Vi er forskjellige, og bra er det. Vi må bare akseptere at ikke alle har de samme preferanser.

Jo, det kan det godt hende at det betyr!

Vi mennesker er jevnt over nokså like, ellers hadde verken medisin eller psykologi vært noen vits.

Jeg pleide også å elske det. Men det var jo fordi jeg så det innenfra, og ikke utenifra. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan det godt hende at det betyr!

Vi mennesker er jevnt over nokså like, ellers hadde verken medisin eller psykologi vært noen vits.

Jeg pleide også å elske det. Men det var jo fordi jeg så det innenfra, og ikke utenifra. 

Mhm, for det finnes ikke forskjellige typer medisin, fordi ikke alle kan bruke den samme.
Det er heller ikke forskjellige typer psykologi, fordi ikke alle har nytte av samme formen. 

Ikke alle er like, la folk få like det de liker. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser at mye av argumentene mot BDSM i denne tråden kommer av fordommer og manglende kunnskap om hva BDSM faktisk er. 

Men det gjelder vel egentlig ganske mye her i verden, ikke bare BDSM.

Anonymkode: ea246...14b

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, SlemUlv skrev:

Mhm, for det finnes ikke forskjellige typer medisin, fordi ikke alle kan bruke den samme.
Det er heller ikke forskjellige typer psykologi, fordi ikke alle har nytte av samme formen. 

Ikke alle er like, la folk få like det de liker. 

Hvis dere virkelig mener det, da kan dere vel la oss ha denne tråden i fred? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere virkelig mener det, da kan dere vel la oss ha denne tråden i fred? 

Så fort dere lar folk få lov å ha de trådene hvor folk spør om råd ang noe om BDSM i fred, så er jeg sikker på at tråder som dette får være i fred. 
Men jeg har ikke tenkt å svare mer. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, SlemUlv skrev:

Så fort dere lar folk få lov å ha de trådene hvor folk spør om råd ang noe om BDSM i fred, så er jeg sikker på at tråder som dette får være i fred. 
Men jeg har ikke tenkt å svare mer. 

Godt.

Skrevet

Det er helt latterlig å mene at jeg og kjæresten mishandler hverandre fordi vi klapser hverandre på rumpa og binder fast armer og ben. 

Anonymkode: f1129...7d0

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt latterlig å mene at jeg og kjæresten mishandler hverandre fordi vi klapser hverandre på rumpa og binder fast armer og ben. 

Anonymkode: f1129...7d0

Det tenkte jeg også.

Før i tiden.

Skrevet
På 2.10.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Hvis en mann slår deg eller kveler deg, elsker han deg IKKE. Spør deg selv, hvorfor tenner han på å kvele og torturere andre in the first place? 

Anonymkode: e42d7...4a1

Og hvis jeg ber mannen min om å slå meg eller holde meg rundt halsen, da? Hvis jeg får så dyp tenning av det at sex uten bare er som melketenner, og jeg går inn i subspace etterpå? (Altså en dyp nærmest medativ tilstand)

Anonymkode: c1aeb...b96

Skrevet
14 timer siden, Uatskillelig skrev:

Så piskeslag, kvelning, oppkutting av armer og ben osv., er ikke vold mener du? Hva er det da?

Å piske eller slå noen på rett måte krever mye kommunikasjon og samspill. Tro meg, en sub krever det gjort på rett måte ;)

Kvelning som å holde over munn, nese og halsen veldig ridikabelt, så det de fleste gjør er enten bare munn eller semi-kvelertak rundt hals hvor luften bare blir redusert og over kort tid. 

Oppkutting av armer og bein vet jeg ikke helt hva du mener med. Det er ikke vanlig å bruke ting som lager skade i huden. Det er i såfall veldig viderekommende  

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis jeg ber mannen min om å slå meg eller holde meg rundt halsen, da? Hvis jeg får så dyp tenning av det at sex uten bare er som melketenner, og jeg går inn i subspace etterpå? (Altså en dyp nærmest medativ tilstand)

Da er du hjernevasket fordi moralpolitiet vet bedre enn deg hva som er bra for deg. 

Anonymkode: ea246...14b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tenkte jeg også.

Før i tiden.

Men du gjør jo konsekvent en heftig nivåfeilslutning her på forumet, i ditt korstog relatert til dominans innen sex:

Det at BDSM var slik for deg, motivert av spesifikke følelser og traumer og forårsaket spesifikke følelser i deg - betyr ikke at det er slik for alle andre.

Du hevder definisjonsmakt og en sannhet i din forståelse av samspillet mellom mennesker.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Men du gjør jo konsekvent en heftig nivåfeilslutning her på forumet, i ditt korstog relatert til dominans innen sex:

Det at BDSM var slik for deg, motivert av spesifikke følelser og traumer og forårsaket spesifikke følelser i deg - betyr ikke at det er slik for alle andre.

Du hevder definisjonsmakt og en sannhet i din forståelse av samspillet mellom mennesker.

Ja.

I likhet med alle de som mener det motsatte.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvordan skal jeg forklare det?

Jeg var en av de submissive som virkelig var innstilt på å gjøre som mannen ville, ikke bare styre nedenfra, slik jeg leser at mange submissive gjør. Og han var en av de gode dominante, som er opptatt av den andre. Han tvang meg til å åpne opp om alt i livet mitt. 

Vi levde fint slik i noen år - han som dominant, jeg som submissiv - før han begynte å forme meg inn i en rolle som måtte bestemme. Jeg hatet det, men følte jeg kunne takke meg selv som hadde lovet å adlyde. 

Da jeg var i rollen selv, så måtte jeg reflektere over hvordan jeg ville velge å dominere. Jeg hadde ikke lyst til å være slem, bare snill. Hvorfor? Fordi for å være slem mot han, måtte jeg først se ned på han og forsakte han. Og jeg ville jo ikke ha en kjæreste jeg så ned på og foraktet!

Og da jeg innså det, så innså jeg også at jeg frem til da hadde foraktet meg selv.

Ikke nok med det, men siden han hadde tvunget meg til å åpne opp, om alt, så forstod jeg også hvorfor jeg foraktet meg selv.

Jeg har en forelder som tok all plass i min barndom. Selv om jeg i voksen alder har klart å få til et eget liv, og på mange måter ta plass, så var det fremdeles en del områder hvor jeg forsøkte å slippe unna å ta styring, og i stedet inntok den passive rollen som noen kan ta sitt sinne og sin aggresjon ut på.

Ved å klare å se min seksualitet som et resultat av min barndom og min ene forelder, klarte jeg å ta et oppgjør med det hele. Hver gang jeg tenkte på smerte og ydmykelse, så tenkte jeg på min forelder, og ble helt kvalm. Og hver gang jeg tenkte på glede og nytelse, så føltes det som en seier over min forelder. Etter hvert begynte jeg å tenne på det. 

Jeg var heldig å ha en god dominant, men mange er ikke det. De har en dominant som bare turer løs, uten refleksjon. Og mange submissive krever også å bli dominert slik og sånn, og er ikke egentlig villig til å adlyde, med mindre den dominante er slem og fæl.

Jeg tror derfor at mange submissive kunne ha godt av å finne ut hvorfor de er submissive og ta et oppgjør med det. Finne ut at det de driver med, egentlig er å videreføre et usunt syn de har fått på seg selv, en gang i tidlig barndom. 

Det er alltid lurt å ta et oppgjør med barndommen, uansett hva som skjer i senga. 

De fleste gjør dette før de begynner å leke. Men det er alltids tid for å se på det mer. 

For min del gikk jeg fra å være switch/mest sub i ett forhold til å være switch/mest dom i et anna et. Jeg er veldig glad for at jeg har så mye erfaring som sub når jeg skal dominere ham. For jeg vet hvordan det er og hva han lengter etter. Det nye er bare å takle alt adrenalinet jeg får når jeg dominerer ham, det er jeg ikke vant til og jeg besvimte nesten i starten fordi adrenalinet gjorde meg svimmel. Men man blir vant til alt :)

Jeg forrakter aldri kjæresten min. Men når jeg dominerer ham, kan jeg bli veldig sint og tenke ting som at jeg skal drepe ham. Han elsker sinnet mitt. Det er en måte å slippe løs damp på. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det samme mot han, hvis han ba deg om det?

Og hvis ikke, hvorfor ikke?

Hvis jeg har stor glede av å drikke alkohol hver dag, hvis jeg føler lettelse av å skjære i huden på armene, hvis jeg får sterkere orgasmer av å se vold og drap - er det dermed sagt at dette er sunt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...