AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #41 Skrevet 2. oktober 2020 Bare damer som ennå ikke har funnet ut av hvordan de vil bli knulla som ikke liker BDSM. Anonymkode: 6a914...6a5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #42 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner er i langt mindre grad dominante enn menn, og langt færre menn enn kvinner - om noen - dør årlig av kvelning som er påført av partner under sex, så innvendingene dine blekner. Anonymkode: 51c11...8ae Du snakker om drap og ikke bdsm. Har du en kilde å vise til? Anonymkode: 0aada...3e4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #43 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om drap og ikke bdsm. Har du en kilde å vise til? Anonymkode: 0aada...3e4 «Strangulation – fatal and non-fatal – “squeezing”, “neck compression” or, as some call, it “breath-play” – is highly gendered. On average, one woman in the UK is strangled to death by her partner every two weeks.» «Now, though, it is women being choked – Mackenzie hasn’t found a single case of a man killed by a woman in an alleged “sex game gone wrong”.» https://www.theguardian.com/society/2019/jul/25/fatal-hateful-rise-of-choking-during-sex Anonymkode: 51c11...8ae 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #44 Skrevet 2. oktober 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er noe fundamentalt galt med deg hvis smerte betyr kjærlighet. Det er bare kvinnediskriminering forkledd som "kink". Hvis en mann slår deg eller kveler deg, elsker han deg IKKE. Spør deg selv, hvorfor tenner han på å kvele og torturere andre in the first place? Anonymkode: e42d7...4a1 Jeg tenker at man ikke skal generalisere. Nå driver ikke akkurat vi med ekstrem BDSM, men han slår meg og kan gjerne behandle meg litt røft i senga. Dette har i utgangspunktet vært på min forespørsel, fordi jeg tenner på det, og ikke noe han ville tatt initiativ til selv. Faktisk måtte det litt overbevisning til om at dette var noe jeg ønsker, og at han ikke gjør meg vondt. Anonymkode: 93384...8a5 2
Gjest Alterego666 Skrevet 2. oktober 2020 #45 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det med at terapi krever hard jobbing og å bryte mønsterne, fremfor å følge de, er vel nokså alment. Men at jeg fullkomment endre synet på meg selv, da jeg prøvde ut en ny rolle, var mer en tilfeldighet. Jeg hadde ikke lyst en gang! Men her er jeg... Anonymkode: 51c11...8ae Takk for svar. Jeg har ikke tilsvarende erfaringer, og har derfor ingenting å tilføye. Interessant å lese om dine.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #46 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg er submssive men på en ganske annen måte enn det mange assosierer med bdsm, jeg vil at mannen holder tilbake, får meg til å be, sier jeg skal gå naken (innen rimelighetens grenser) osv. Min mann elsker å tenne meg og la meg måtte veeeente. Jeg tenker mange kvinner trenger en dominant mann for å tenne, men at det er langt mellom dominansen og masokisme. Svak smerte tenker jeg kan gi nytelse fordi det gjør huden øm og mer responsiv for berøring. Å like å være bundet og miste kontroll er nok også en helt vanlig følelse å nyte. MEN jeg tenker alle former for å bli utsatt for sterk masokisme er en form for selvskading. Selvskading føles godt, gir rusfølelse og kan nok også gi nærhetsfølelse når det er mellom to på lik linje som etter en voldsepisode i et voldelig forhold. Jeg tror ikke alle har en voldelig fortid bak seg, men at man kan søke den veien for å kjenne noe mer og at man blir hekter på selvskadingen som etter hvert gjør at man trenger enda mer vold/ydmykelse for å få den rusfølelsen. Mekanismen innen SM er ikke vanskelige å forstå, det er ganske biologiske mekanismer som spiller inn men at det er uheldig er det ingen tvil om. Men på lik linje med alle andre former for selvdestruktiv atferd vil den som utøver det argumentere for at det er helt ufarlig. Anonymkode: f5f28...066 2
Gjest Kinksten Skrevet 2. oktober 2020 #47 Skrevet 2. oktober 2020 Det å sammenligne samtykkende handlinger med vold blir helt feil. Det er faktisk som å si at voldtekt og sex er samme sak. Og det er helt irellevant om sex uten samtykke skjer i en BDSM setting eller ikke. Det er voldtekt. Og hvor ofte hører man om voldtektssaker i forbindelse med BDSM, og hvor ofte hører man om andre typer voldtekter? BDSM er veldig mye tryggere, hvor man prater både før og etter sex, hvor man har sikkerhetsord, hvor man har kunnskap og hvor rus ikke skal være involvert.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #48 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, Kinksten skrev: BDSM er veldig mye tryggere, hvor man prater både før og etter sex, hvor man har sikkerhetsord, hvor man har kunnskap og hvor rus ikke skal være involvert. Ideelt sett, ja! Men å anta at det er sånn i virkeligheten, er like naivt som å tro at kjærlighet er søtt og klissete og villa, volvo og vovse, og varer hele livet, med stjerner i blikket og sommerfugler i magen. I virkelighetens verden brukes BDSM som unnskyldning for litt av hvert, både for de som driver med vold, og de som driver med selvskading. Anonymkode: 51c11...8ae 5
Silva Pluvialis Skrevet 2. oktober 2020 #49 Skrevet 2. oktober 2020 7 timer siden, SlemUlv skrev: Jeg har enda tilgode å se noen i BDSM miljøet benektet dette. Vold er ikke forenelig med kjærlighet! Derfor utøves altså ikke vold i et samtykkende bdsm forhold. Så piskeslag, kvelning, oppkutting av armer og ben osv., er ikke vold mener du? Hva er det da? 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #50 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, Kinksten said: Det å sammenligne samtykkende handlinger med vold blir helt feil. Det er faktisk som å si at voldtekt og sex er samme sak. Og det er helt irellevant om sex uten samtykke skjer i en BDSM setting eller ikke. Det er voldtekt. Og hvor ofte hører man om voldtektssaker i forbindelse med BDSM, og hvor ofte hører man om andre typer voldtekter? BDSM er veldig mye tryggere, hvor man prater både før og etter sex, hvor man har sikkerhetsord, hvor man har kunnskap og hvor rus ikke skal være involvert. Det som er med BDSM er at man kan aldri være sikker på om samtykket er gyldig når det er en så stor maktforskjell mellom den dominante og submissive. Og spesielt hvis man er bundet fast. Det er ingen grunn til at BDSM skal være så mye "tryggere" enn vanlig sex. Det er bare at mange som blir voldtatt i BDSM settinger ikke ser på dette som voldtekt, fordi selve volden er så normalisert. Har lest mange innlegg på nettet hvor kvinner som har vært i BDSM miljø senere i tid har merket at grensene deres ikke ble respektert. Hvordan kan man stole på noen som tenner på å se andre lide? Det blir jo bare enda mer spennende om det er "ekte". Det at de til og med har noe som kalles "aftercare", som er for å roe ned offeret fordi de er så emosjonelt stresset og traumatisert etter hendelsen, og for å overbevise offeret om at det ikke var mishandling, viser bare hvor undertrykkende BDSM er. Anonymkode: e42d7...4a1 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #51 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Så piskeslag, kvelning, oppkutting av armer og ben osv., er ikke vold mener du? Hva er det da? Det er ikke annet enn perversitet og ondskap i mine øyne i hvert fall. Anonymkode: 59fb4...12a 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #52 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg mener det er for en mennesketype på cluster B spektrum. Anonymkode: 0f412...721 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #53 Skrevet 2. oktober 2020 Enig, det er ondskap. Anonymkode: 0f412...721
Silva Pluvialis Skrevet 2. oktober 2020 #54 Skrevet 2. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er med BDSM er at man kan aldri være sikker på om samtykket er gyldig når det er en så stor maktforskjell mellom den dominante og submissive. Og spesielt hvis man er bundet fast. Det er ingen grunn til at BDSM skal være så mye "tryggere" enn vanlig sex. Det er bare at mange som blir voldtatt i BDSM settinger ikke ser på dette som voldtekt, fordi selve volden er så normalisert. Har lest mange innlegg på nettet hvor kvinner som har vært i BDSM miljø senere i tid har merket at grensene deres ikke ble respektert. Hvordan kan man stole på noen som tenner på å se andre lide? Det blir jo bare enda mer spennende om det er "ekte". Det at de til og med har noe som kalles "aftercare", som er for å roe ned offeret fordi de er så emosjonelt stresset og traumatisert etter hendelsen, og for å overbevise offeret om at det ikke var mishandling, viser bare hvor undertrykkende BDSM er. Anonymkode: e42d7...4a1 Dette. Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser slike ting. Det er jo oppskriften på å skape et tilknytningsskadd menneske. Det er som kald/varm-oppførsel i en relasjon der man først blir utsatt for manipulering/mishandling/devaluering for å så bli overøst med kjærlighet. Det skaper svært forvirrede mennesker. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #55 Skrevet 2. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er for en mennesketype på cluster B spektrum. Anonymkode: 0f412...721 Ja, pluss at det gjerne tiltrekker mennesker som har vokst opp blant slike. De er vant med ekstreme emosjonelle følelser, fysisk smerte, og tenker på normal kjærlighet og normal sex som kjedelig. Det blir som å spise mat uten salt, hvis man er vant med mye salt. Anonymkode: 51c11...8ae 4
Gjest Kinksten Skrevet 2. oktober 2020 #56 Skrevet 2. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er med BDSM er at man kan aldri være sikker på om samtykket er gyldig når det er en så stor maktforskjell mellom den dominante og submissive. Og spesielt hvis man er bundet fast. Det er ingen grunn til at BDSM skal være så mye "tryggere" enn vanlig sex. Det er bare at mange som blir voldtatt i BDSM settinger ikke ser på dette som voldtekt, fordi selve volden er så normalisert. Har lest mange innlegg på nettet hvor kvinner som har vært i BDSM miljø senere i tid har merket at grensene deres ikke ble respektert. Hvordan kan man stole på noen som tenner på å se andre lide? Det blir jo bare enda mer spennende om det er "ekte". Det at de til og med har noe som kalles "aftercare", som er for å roe ned offeret fordi de er så emosjonelt stresset og traumatisert etter hendelsen, og for å overbevise offeret om at det ikke var mishandling, viser bare hvor undertrykkende BDSM er. Anonymkode: e42d7...4a1 Tvert i mot, i BDSM settinger er man ekstra sikre på at samtykket er gyldig. Man snakker på forhånd om hva man vil, man har gjerne to sikkerhetsord, hvor det ene betyr ta en pause og det andre betyr stopp umiddelbart. I tillegg snakker man etterpå, slik at man kan dele opplevelser og hvor nær grensene man var. På en måten blir man tryggere på hverandre, og den dominante kan med større trygghet bevege seg nærmere grensen den submissive ønsker å komme til. Det er ikke sånn, slik du virker å tro, at man binder den andre parten fast, og kjører på, for så å binde løs når man er ferdig. Det er i høyeste grad samtykke på alle mulige plan. Om de som har blitt "voldtatt" ikke ser på det som voldtekt, så er det jo ingen voldtekt, det er jo bare det pr din definisjon. Folk har forskjellige grenser, som på andre ting. Noen syntes 80 km/t er fort, andre syntes 200 km/t. Trist å se at du sprer så mye feilinformasjon, jeg syntes du skal slutte å snakke om ting du ikke kan, det vil bare føre til stigmatisering. Aftercare handler IKKE om å roe ned den submissive (offer er VELDIG feil ord), men å hjelpe offeret med å "lande" etter en veldig intens opplevelse. Og nei, det blir slettes overhodet ikke bedre om noe er ekte. Jeg er dominant, sadistisk og masochistisk og nyter det så lenge jeg er 100% sikker på at det er absolutt samtykke. Noe annet ville være utenkelig! Og det er kun innen sex. Utenom sex, så er jeg 100% i mot vold, har aldri vært i en slåsskamp, er vel som pasifist å regne og driver mye frivillig med dyrevelferd. Å gjøre noe med et annet menneske som ikke er samtykkende, ville knust meg. Derfor får jeg alltid skriftlig bekreftelse på hvilke grenser de jeg treffer ønsker å ha, i tillegg til muntlig. Fordi det finns ikke bare voldtektsmenn der ute, men også utrolig mange jenter/damer som kommer med feilaktige anklager om voldtekt, både for å presse andre for penger, men som oftest fordi de hadde en kjæreste som plutselig oppdaget de hadde vært på eventyr. At det er psykopater i BDSM-miljøet, så klart. Det er det også blant politi, advokater, leger etc. Men det er mye større risiko å avsløre dem når man har samtaler på forhånd, fremfor å stikke på byen å drikke seg dritings og ha one night stands. (Hvor de fleste voldtekter skjer, i tillegg til nære relasjoner)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #57 Skrevet 2. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært submissiv i mange år. Først ubevisst, deretter bevisst og nokså aktiv. Så skjedde det noe med selvfølelsen min, og det var som å bli total omvendt. Tenker på meg selv som Paulus, som forfulgte de kristne, for så å bli slått ned av Gud og en av de ivrigste profetene motsatt vei Anonymkode: 51c11...8ae Hva skjedde med selvfølelsen din? Skjedde det bare av seg selv, eller var det grunner til at det skjedde? Er også nyskjerrig på hvorfor du tenker at det du gjorde før var på grunn av dårlig selvfølelse ? Anonymkode: a0bd4...26b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #58 Skrevet 3. oktober 2020 14 hours ago, Rayo said: Her og. Jeg og fruen switcher, vi er begge damer. Kom ikke å fortell meg at vi diskriminerer hverandre. 😅 Same. Begge er damer, og switch. Med menn har jeg kun vært dominant. Anonymkode: 88a44...d9f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #59 Skrevet 3. oktober 2020 Det er godt noen av dere ikke har vært flue på veggen på soverommet vårt her hjemme. Dama her er submissive brat mens jeg er dominant, og vi leker mye. Ikke hver gang vi har sex, men det oftere regelen enn unntaket. Dette er noe vi begge tenner på, og hun er enda mer ivrig enn meg. At flere damer enn menn er submissive er biologisk. At vi har endret sosiale spilleregler og kjønnsroller i Norge de siste 100 årene har ikke gjort noen biologiske endringer hos oss mennesker. Jeg vil påstå at de aller fleste kvinner har en form for submissiv inni seg (med noen unntak), men at mange ikke ønsker å leve dette ut. Det er synd at mange velger å ha et dårligere sexliv fordi man er redd for å leve ut dype fantasier. Samtidig er det viktig at man gjør dette med en respektfull partner som man stoler på. Vi lever et helt vanlig liv ellers, selv om det nok er jeg som tar styringen en del i parforholdet også, og det noe hun også ønsker. På soverommet er det derimot en litt annen dynamikk. Når vi har sex er det jeg som bestemmer, og hun avlyder stort sett, om hun ikke gjør det, blir hun straffet (noe hun tenner veldig på). Straffereaksjonene varierer jeg med, fordi enkelte straffer egentlig ikke er straff for henne i det hele tatt (spanking for eksempel). Reglene er satt opp på forhånd. Vi kjøper inn utstyr og slikt sammen, og hun er veldig klar på hun tenner på og hvor grensa går. Samtidig er det ting hun ikke "liker", men som hun tenner på at jeg gjør med henne i visse settinger, dersom hun skal straffes. Da er det viktig å ha et safeord og tegn, som hun når som helst kan gjøre for å stoppe leken. Kos dere med fantasiene deres, men ha klare rammer og gjør ting begge tenner på, så går det bra. Anonymkode: dd554...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #60 Skrevet 3. oktober 2020 Hva er egentlig spørsmålet her? Jeg tenner ikke det minste på BDSM selv, men hva andre bedriver mellom samtykkende voksne er ene og alene deres sak. Anonymkode: 1c015...d82 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå