AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #81 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: I likhet med alle de som mener det motsatte. Anonymkode: 51c11...8ae Det er ikke riktig. Jeg benekter f.eks ikke at noen som bedriver BDSM kan gjøre det av grunner som ikke er bra for dem. Jeg benekter heller ikke at vold og voldtekt forekommer i BDSM-forhold eller at noen kan bruke det som skalkeskjul for å være en bølle og en overgriper. Men jeg benekter heller ikke at for mange så er dette frivillig, sunt og berikende. Jeg er ikke arrogant nok til å tro at jeg vet bedre enn folk selv hvorvidt deres handliner er bra for dem eller ikke. Anonymkode: ea246...14b 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #82 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del g Jeg spurte aldri deg, gjorde jeg vel? Problemer med å se andres grenser, kan være livsfarlig ved BDSM. Anonymkode: 51c11...8ae
visp Skrevet 3. oktober 2020 #83 Skrevet 3. oktober 2020 På 2.10.2020 den 10.55, AnonymBruker skrev: Hva er grunnlaget? Anonymkode: cd45e...bec Hvordan åpnes det i det hele tatt opp for at noen skal kunne si de har noe imot det? Antageligvis fordi noen snakker mye om det? Jeg har gjort ting seksuelt som jeg er helt sikkert på hadde fått kraftig æsj fra venninner, men jeg lager det jo ikke til et tema. Det kunne ikke falle meg inn å spørre noen om mine lyster var ok eller ei annet enn den jeg skulle dele det med. De gangene jeg har lest noe om det her inne så kjenner jeg bare jeg blir irritert over den overdrevne bruken av navngivning på ditten og datten. Og regelrytteriet enkelte driver med. Pluss at enkelte virker å ha et stort behov å vise verden hvor spesiell akkurat deres seksualitet er når sannheten er at de fleste er innom de fleste sjangre når de har sex. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #84 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke arrogant nok til å tro at jeg vet bedre enn folk selv hvorvidt deres handliner er bra for dem eller ikke. Anonymkode: ea246...14b Neivel, men det har man altså lovfestet rett til å tro i dette landet Anonymkode: 51c11...8ae
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober 2020 #85 Skrevet 3. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. I likhet med alle de som mener det motsatte. Anonymkode: 51c11...8ae De fleste som gjør BDSM på en ordentlig måte (hvor fokus er på samtykke og gjensidig respekt) vet at alle mennesker er forskjellige og liker forskjellige ting. Samt at det kan være mange grunner til det. De er ikke i nærheten av så ille som deg. Man tvinger ikke på andre sine egne overbevisninger om hva som er greit eller ikke. For meg virker din tilnærming til seksualitet mye mer usunn enn den jevne BDSM-utøver sin. Du forfekter jo faktisk et syn hvor din partner tvang deg til noe du ikke synes var greit, og at dette reddet deg. Dét er sykt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #86 Skrevet 3. oktober 2020 3 minutter siden, visp skrev: Pluss at enkelte virker å ha et stort behov å vise verden hvor spesiell akkurat deres seksualitet er når sannheten er at de fleste er innom de fleste sjangre når de har sex. Akkurat! Leste nettopp om noen som syntes synd på mange menn fordi mange menn bare får én type orgasme. Og dette presterte hun å si flere ganger til en mann som var mer opptatt av fysisk nærhet og omsorg. Som om hennes - en vilt fremmed - sitt syn på sex, skulle være noe han måtte ta hensyn til. Anonymkode: 51c11...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #87 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Du forfekter jo faktisk et syn hvor din partner tvang deg til noe du ikke synes var greit, og at dette reddet deg. Dét er sykt. Nei, det er det aldeles ikke. Det var ikke sånn at han stod med pistol mot hodet mitt. Det var noe jeg valgte selv, basert på hvordan jeg kjente han og hva han var i stand til. Det ligner veldig mye på hvordan en forelder sier nei til is og brus, nei til å være oppe hele natten, og tvinger ungene til å spise sunn mat, legge seg i rimelig tid. Mangel på grenser, mangel på integritet, det å bare gjøre som den submissive forlanger, DET er farlig. Og mange dominante lar faktisk den submissive ta full styring, og mangler komplett evnen til å si nei. Anonymkode: 51c11...8ae
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober 2020 #88 Skrevet 3. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, det er det aldeles ikke. Det var ikke sånn at han stod med pistol mot hodet mitt. Det var noe jeg valgte selv, basert på hvordan jeg kjente han og hva han var i stand til. Det ligner veldig mye på hvordan en forelder sier nei til is og brus, nei til å være oppe hele natten, og tvinger ungene til å spise sunn mat, legge seg i rimelig tid. Mangel på grenser, mangel på integritet, det å bare gjøre som den submissive forlanger, DET er farlig. Og mange dominante lar faktisk den submissive ta full styring, og mangler komplett evnen til å si nei. Anonymkode: 51c11...8ae Basert på hva jeg ser du har skrevet; hvordan du i din dominanse vil stå helt fritt til å gjøre akkurat det du vil, uavhengig av hva den submissive måtte mene og ønske, kombinert med at du synes det var helt greit at din partner pushet deg til noe så ubehagelig. Basert på alt dette, vil jeg si at du har et særdeles sykt syn på BDSM og seksualitet som er alt annet enn sunt. Kombinert med din arroganse, ditt forsøk på definisjonsmakt og din manglende forståelse for at andre mennesker har andre opplevelser enn deg selv, er du en person jeg ville holdt meg langt unna som partner. Du framstår som mye mer skadelig enn en dominant som lytter til den submissives grenser og ønsker. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #89 Skrevet 3. oktober 2020 Det har også en del med tidsånden. I våre dager er man jo nærmest ond hvis man tvinger ungene til å spise grønnsaker og fisk, og helt forferdelig om man ikke lar åtteåringen skifte kjønn. Det å sette grenser, følge grenser, det å oppføre seg bra, blir sett på som kjedelig. Det å frese rundt og være mest mulig ekstrem og egosentrisk, det blir sett på som idealet. Anonymkode: 51c11...8ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #90 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: er du en person jeg ville holdt meg langt unna som partner Du kan slappe HELT av der. Jeg er vel omtrent den eneste her inne som har flere beilere enn deg. Anonymkode: 51c11...8ae
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober 2020 #91 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan slappe HELT av der. Jeg er vel omtrent den eneste her inne som har flere beilere enn deg. Anonymkode: 51c11...8ae La meg omformulere meg: Jeg ville også rådet andre til å holde seg unna deg. Din paternalistiske syn på seksualitet reflekterer ikke to likeverdige partnere som kommuniserer ilag for å komme fram til hva de liker og ønsker. Spesielt hvordan du forfekter at man ikke skal ta hensyn til den submissive. Det hele framstår som mye mer skadelig og sykelig enn hva som bør være tilstedet i en god relasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #92 Skrevet 3. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neivel, men det har man altså lovfestet rett til å tro i dette landet Anonymkode: 51c11...8ae Hva får du ut av å passivt agressivt patologisere alle som har andre seksuelle preferanser enn deg selv? Kanskje du burde psykoanalysere det også? Anonymkode: 1c015...d82 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #93 Skrevet 3. oktober 2020 7 minutter siden, Katten.2.0 skrev: La meg omformulere meg: Jeg ville også rådet andre til å holde seg unna deg. Jeg forstod det, ja. Hvem som helst som har øyne i hodet og hodet på rett plass, forstår at det han gjorde mot meg var GODT. Når noen da vil forvrenge dette, si at det gode er dårlig, og det dårlige er godt, at man må holde seg unna de som ikke er enig, og oppsøke kun de som er enig, så tyder det både på at man har gått seg vill selv, og at man forsøker å villede andre. Jeg kommer ikke til å gå videre i noen slik diskusjon nå. Mine innlegg taler for seg selv, og hvem som helst kan lese og danne seg sin mening. Anonymkode: 51c11...8ae
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober 2020 #94 Skrevet 3. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg forstod det, ja. Hvem som helst som har øyne i hodet og hodet på rett plass, forstår at det han gjorde mot meg var GODT. Når noen da vil forvrenge dette, si at det gode er dårlig, og det dårlige er godt, at man må holde seg unna de som ikke er enig, og oppsøke kun de som er enig, så tyder det både på at man har gått seg vill selv, og at man forsøker å villede andre. Jeg kommer ikke til å gå videre i noen slik diskusjon nå. Mine innlegg taler for seg selv, og hvem som helst kan lese og danne seg sin mening. Anonymkode: 51c11...8ae Du ser ikke det motstridende i at du skriver selv at når du vil dominere så er det uten å måtte ta hensyn til den submissive, at den dominante ikke skal lytte til den submissive, og at det er helt greit at man tvinger den ene parten til noe fordi man selv tror det vil gjøre den personen godt - også hevder du at du har funnet en universal sannhet for hva som er sunt og usunt innen BDSM? 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #95 Skrevet 3. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får du ut av å passivt agressivt patologisere alle som har andre seksuelle preferanser enn deg selv? Kanskje du burde psykoanalysere det også? Anonymkode: 1c015...d82 Det gjorde jeg allerede i mitt første innlegg, som også er første innlegg i tråden. Anonymkode: 51c11...8ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #96 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Du ser ikke det motstridende i at du skriver selv at når du vil dominere så er det uten å måtte ta hensyn til den submissive, at den dominante ikke skal lytte til den submissive, og at det er helt greit at man tvinger den ene parten til noe fordi man selv tror det vil gjøre den personen godt - også hevder du at du har funnet en universal sannhet for hva som er sunt og usunt innen BDSM? Nei, det er ikke noe motstridende her. Jeg har allerede sammenlignet dominant med voksen og submissiv med barn. Jeg har tro på at man kan bruke de rollene til noe nyttig. Men for å gjøre det, så må to forutsetninger være til stede; 1) at man bytter på rollene, og 2) at målet er å komme ut av de, ikke bli værende i disse for evig. På samme måte som en psykolog bør ønske at pasienten blir frisk og en mor bør ønske at en sønn blir voksen. Anonymkode: 51c11...8ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #97 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjorde jeg allerede i mitt første innlegg, som også er første innlegg i tråden. Anonymkode: 51c11...8ae Æhh, nei det gjør du ikke. Du generaliserer din egen selvkomponerte virkelighetsforståelse til å gjelde alle andre. Det jeg faktisk spør deg om, er hva du faktisk får ut av å oppføre deg som overdommer for hva som er sunt, godt og seksuelt opphissende. Oppfører du deg på samme måten i andre tråder også, som f.eks. de som omhandler cuckolding? Anonymkode: 1c015...d82 1
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober 2020 #98 Skrevet 3. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er ikke noe motstridende her. Jeg har allerede sammenlignet dominant med voksen og submissiv med barn. Jeg har tro på at man kan bruke de rollene til noe nyttig. Men for å gjøre det, så må to forutsetninger være til stede; 1) at man bytter på rollene, og 2) at målet er å komme ut av de, ikke bli værende i disse for evig. På samme måte som en psykolog bør ønske at pasienten blir frisk og en mor bør ønske at en sønn blir voksen. Anonymkode: 51c11...8ae Dette framstår som tankegangen til en som er borderline overgriper og mishandler i et forhold. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #99 Skrevet 3. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: At flere damer enn menn er submissive er biologisk. Troverdig kilde?
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #100 Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var heldig å ha en god dominant, men mange er ikke det. De har en dominant som bare turer løs, uten refleksjon. Og mange submissive krever også å bli dominert slik og sånn, og er ikke egentlig villig til å adlyde, med mindre den dominante er slem og fæl. Takk for et veldig åpent og ærlig svar. Jeg stoler helt på din fortelling. Det siterte avsnittet får meg til å lure på èn ting: Kan din dominant ha åpnet dører i deg som ellers ville forblitt lukket? Hvis svaret er ja: Kan man ut fra det si at BDSM-forholdet har vært bra for deg som en overgang, men ikke et blivende sted? Jeg setter veldig stor pris på åpenheten din som bidrar mer enn 90% av de andre svarene til sammen. Jeg er oppriktig nysgjerrig, og du må ikke lese dette som et angrep på deg og din historie. På forhånd takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå