Gå til innhold

Dere som har noe imot BDSM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnlaget? 

Anonymkode: cd45e...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært submissiv i mange år. Først ubevisst, deretter bevisst og nokså aktiv. 

Så skjedde det noe med selvfølelsen min, og det var som å bli total omvendt.

Tenker på meg selv som Paulus, som forfulgte de kristne, for så å bli slått ned av Gud og en av de ivrigste profetene motsatt vei :) 

Anonymkode: 51c11...8ae

Skrevet

Har ptsd. BDSM blir heeelt feil for meg.

Anonymkode: b0aeb...c04

• Liker 4
Skrevet

Var i et "kjærlighetsforhold" med en som var veldig erfaren og aktiv innenfor dette miljøet. Jeg var veldig ung. Forholdet besto av både psykisk, fysisk og seksuell vold og jeg sliter fremdeles med ettervirkninger den dag i dag. 

Anonymkode: 11023...c36

• Liker 4
Skrevet

Det er noe fundamentalt galt med deg hvis smerte betyr kjærlighet. Det er bare kvinnediskriminering forkledd som "kink". Hvis en mann slår deg eller kveler deg, elsker han deg IKKE. Spør deg selv, hvorfor tenner han på å kvele og torturere andre in the first place? 

Anonymkode: e42d7...4a1

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ptsd. BDSM blir heeelt feil for meg.

Har du problemer med BDSM generelt, eller har du bare konkludert med at det ikke er for deg?

Det ER jo ikke for alle. Å ikke være interessert er den vanlige holdningen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var i et "kjærlighetsforhold" med en som var veldig erfaren og aktiv innenfor dette miljøet. Jeg var veldig ung. Forholdet besto av både psykisk, fysisk og seksuell vold og jeg sliter fremdeles med ettervirkninger den dag i dag. 

Anonymkode: 11023...c36

Det du skriver gjelder dessverre i altfor stor grad for mange av de involverte.

Særlig fordi det er et begrep - som til alt overmål knyttes til moderne og frigjort sex, som man for all del ikke kan kritisere - så er det svært svært enkelt for predatorer å gjemme seg bak dette, og svært svært vanskelig for et offer å innse at man faktisk er et offer.

«Det er jo så sunt og fint!»

Nei, det er IKKE det!

Har faktisk mange ganger vurdert å lage en slik tråd, trådstarter, for alle BDSM-avhopperne. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe fundamentalt galt med deg hvis smerte betyr kjærlighet. Det er bare kvinnediskriminering forkledd som "kink". Hvis en mann slår deg eller kveler deg, elsker han deg IKKE. Spør deg selv, hvorfor tenner han på å kvele og torturere andre in the first place? 

Jepp!

Jeg har f.eks. alltid vært masochist, aldri klart å se for meg smerte som noe vondt eller galt, kun som behagelig og deilig.

Så fikk jeg selvrespekt, og så - helt ut av det blå - begynte jeg å vemmes av smerte.

Det var en form for selvskading. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enn hvis det er to damer som gjør det på hverandre?

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
1 minutt siden, Rayo skrev:

Enn hvis det er to damer som gjør det på hverandre?

Eller en domina er master for en mannlig sub.

Partner og jeg eksperimenterer i periferien av BDSM-spekteret, og vi switcher. Hvordan plasserer det oss i kjønnsrollemønstrene?

Skrevet
6 minutter siden, Alterego666 skrev:

Har du problemer med BDSM generelt, eller har du bare konkludert med at det ikke er for deg?

Det ER jo ikke for alle. Å ikke være interessert er den vanlige holdningen.

Har ingen sterke meninger om at andre driver med det. Men jeg er overbevist om at det ofte ligger ting bak, som gjør at slik sex kan være skadelig mentalt på sikt. Det gjelder for begge roller. Både selvskading, sammenblanding av vold/kjærlighet, trygghet i å være dominert osv er jo også tegn på traumer fra barndommen. Og da er sjeldent mer av det samme god behandling altså. Den dominante part kan også få grensene sine forskjøvet mot mer vold/gå lengre og lengre. Det kan ødelegge litt i menneskesynet tenker jeg. Ofte er jo også behovet for å dominere andre linket mot en traumatisk barndom. Det ser man jo ofte blant barn som mobber andre.

Så ja, jeg er skeptisk. Men tenker som så at voksne mennesker får ta ansvar for dette selv. Men vær litt bevisst på mennesket dere møter. Det kan være svært negative grunner til at folk lar seg dominere. Som gjør at jeg tenker man burde droppe det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Eller en domina er master for en mannlig sub.

Partner og jeg eksperimenterer i periferien av BDSM-spekteret, og vi switcher. Hvordan plasserer det oss i kjønnsrollemønstrene?

Her og. Jeg og fruen switcher, vi er begge damer. Kom ikke å fortell meg at vi diskriminerer hverandre. 😅

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes alle skal få gjøre sitt uten fordommer. Så lenge begge er med på det frivillig, og begge har det bra så er det ikke noe galt i det. Hvis du vil motta smerte og det er det du liker så synes jeg det blir bare teit å si det har noe med selvrespekt o.l å gjøre. Noen ganger er det bare så enkelt som at man vil presse grenser og ser på det som gøy, eller synes det er deilig. Jeg får ikke vondt av å bli bitt noe særlig (Har blitt bitt av hund flere ganger også og det kan gjøre litt mer vondt 😅 men jeg bryr meg lite), og jeg synes det er deilig å bli bitt litt i nakken og ryggen. Jeg var en biter fra liten alder 😂 men jeg får ingenting ut av bondage og følelsen av totalt mangel på kontroll, men for noen trenger de den følelsen. Så bdsm er ikke min verden, men jeg er ikke i mot alt jeg ikke liker selv.

Som sagt om alle har det bra og ingen blir presset eller kontrollert til noe så go for it. Blir også for dumt å si at det er bare er skalkeskjul for å være en konebanker/mannebanker. Da vet du for lite til å uttale deg.

Anonymkode: 198b3...0d4

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har blitt syk som har begynt å tenne på å bli dominert og bli behandlet hardhendt og brutalt. Tente ikke på sånt før. Men jeg ble utsatt for flere overgrep for noen år siden. Har endret tenningsmønsteret etter det tror jeg. 

Anonymkode: b9c8d...363

Skrevet
8 minutter siden, Rayo said:

Her og. Jeg og fruen switcher, vi er begge damer. Kom ikke å fortell meg at vi diskriminerer hverandre. 😅

I 99% av tilfellene er kvinner submissive, som reflekterer hvordan BDSM bare er mishandling forkledd som en "kink". At noen kvinner er dominante motbeviser ingenting. Hvorfor liker dere å påføre smerte på hverandre? Jeg mener at menn innerst inne er verre enn dyr som føler seksuell nytelse av å torturere, kvele og se andre lide. Bare fordi noe er en kink betyr ikke at vi ikke kan kritisere den. Man kan ikke gi samtykke til egen mishandling. Som for eksempel, man kan ikke samtykke til at mannen skjærer av hånden din.. men man kan samtykke til at han nesten gir deg en hjerneskade av å kvele deg. Og kvinner har internalisert dette som en "positiv seksuell opplevelse", og enten blir voldtatt (fordi mange menn gir faen i disse 'sikkerhetsordene' eller har overbevist seg selv om at å bli mishandlet vil gjøre dem mer ettertraktet av mannen.   

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
14 minutter siden, Rayo skrev:

Nei, det passer ikke inn i diskrimineringsbildet for noen av oss.

Nå skal det sies at partner og jeg ikke er en del av det organiserte miljøet, og vi har begge en slags skepsis mot å være det. Skepsisen har nok sin bakgrunn i både fordommer og sjenanse, men også et ønske om en distanse til mennesker og situasjoner som vi ville definert som mishandling og fornedring heller enn BDSM.

Når det er sagt: Vi har deltatt på noen workshops innenfor vår prefererte kink. Her møter vi masse herlig sexpositive folk som selv er mer involvert i miljøet. Og så er det gjerne én eller ei som har en litt mørkere aura rundt seg.

Gjest Alterego666
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg har blitt syk som har begynt å tenne på å bli dominert og bli behandlet hardhendt og brutalt. Tente ikke på sånt før. Men jeg ble utsatt for flere overgrep for noen år siden. Har endret tenningsmønsteret etter det tror jeg. 

Jeg vil tro at det er vanskelig. Hva tenker du om det? Tror du BDSM kan forsterke og/eller forlenge eventuelle traumer, eller tror du BDSM kan være terapeutisk?

Jeg er oppriktig nysgjerrig her. Du svarer selvsagt kun i den utstrekning du ønsker.

Skrevet
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Jeg vil tro at det er vanskelig. Hva tenker du om det? Tror du BDSM kan forsterke og/eller forlenge eventuelle traumer, eller tror du BDSM kan være terapeutisk?

Jeg er oppriktig nysgjerrig her. Du svarer selvsagt kun i den utstrekning du ønsker.

Jeg er ikke helt sikker på det selv. Det forsterker ikke traumene under sex, men de har heller ikke blitt borte. Jeg er usikker på om jeg sammenligner partneren med overgriper (men jeg tror egentlig ikke at jeg gjør det) eller om det er helt motsatt. Veldig forvirrende. 

Gjest Alterego666
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helt sikker på det selv. Det forsterker ikke traumene under sex, men de har heller ikke blitt borte. Jeg er usikker på om jeg sammenligner partneren med overgriper (men jeg tror egentlig ikke at jeg gjør det) eller om det er helt motsatt. Veldig forvirrende. 

Jeg forstår at det må være forvirrende. Jeg synes du er modig og reflektert som tør å ta dette perspektivet. 
Først og fremst synes jeg det er usigelig trist at du er blitt utsatt for overgrep. Jeg håper du klarer å prosessere opplevelsene og at du finner glede i sex og kjærlighet.

Om du finner det i eller utenfor BDSM-spekteret er ikke viktig.

Takk for at du deler, jeg ønsker deg all lykke!

Skrevet
13 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg forstår at det må være forvirrende. Jeg synes du er modig og reflektert som tør å ta dette perspektivet. 
Først og fremst synes jeg det er usigelig trist at du er blitt utsatt for overgrep. Jeg håper du klarer å prosessere opplevelsene og at du finner glede i sex og kjærlighet.

Om du finner det i eller utenfor BDSM-spekteret er ikke viktig.

Takk for at du deler, jeg ønsker deg all lykke!

Tusen takk ☺️ har selv lurt på om det er terapeutisk for meg. Har ihvertfall erfart at BDSM miljøet er veldig trygt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...