Gå til innhold

Drikker du vin alene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

La meg også legge til at når man drikker vin alene for smakens skyld, så har det jo heller i praksis ingenting å si om vinen har alkohol i seg, siden man  da kan nøye seg med et halvt glass, og dermed ikke blir påvirket av det. 

Dermed er det ikke alkoholinntaket som plager folk som ikke kunne få seg til å gjøre noe sånt, men det sosiale stigmaet. Og derfor fordømmer mange også andre som tar et slikt valg for seg selv, for "sånt gjør man bare ikke". Les: Å drikke alene er et tegn på alkoholisme.

Nei, selvsagt er det slett ikke det, det kommer an på personen og situasjonen. Det man derimot kan vite ganske sikkert om dem som kommer med slike uttalelser (som venninnen til TS) er at de enten 1. aldri drikker alkohol for smakens skyld, men for å være sosiale/ ikke skille seg ut/ bli fulle, eller 2. at de evt selv ikke har kontroll på sitt alkoholkonsum eller har et uavklart forhold til alkohol, og derfor selv er engstelige for å drikke alene.

Anonymkode: 9e5d4...c12

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 4.10.2020 den 18.34, AnonymBruker skrev:

Hørtes ikke bra ut, håper du klarer å omgås mennesker uten å ruse deg.

Anonymkode: 91ef5...e49

Herregud. I tråden der alle legger ut om hvor mye de liker å drikke alene er det altså bare de som IKKE gjør det som automatisk hører ut som de har et problem. Hvordan i all verden klarte du å lese det innlegget så feil? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La meg også legge til at når man drikker vin alene for smakens skyld, så har det jo heller i praksis ingenting å si om vinen har alkohol i seg, siden man  da kan nøye seg med et halvt glass, og dermed ikke blir påvirket av det. 

Dermed er det ikke alkoholinntaket som plager folk som ikke kunne få seg til å gjøre noe sånt, men det sosiale stigmaet. Og derfor fordømmer mange også andre som tar et slikt valg for seg selv, for "sånt gjør man bare ikke". Les: Å drikke alene er et tegn på alkoholisme.

Nei, selvsagt er det slett ikke det, det kommer an på personen og situasjonen. Det man derimot kan vite ganske sikkert om dem som kommer med slike uttalelser (som venninnen til TS) er at de enten 1. aldri drikker alkohol for smakens skyld, men for å være sosiale/ ikke skille seg ut/ bli fulle, eller 2. at de evt selv ikke har kontroll på sitt alkoholkonsum eller har et uavklart forhold til alkohol, og derfor selv er engstelige for å drikke alene.

Anonymkode: 9e5d4...c12

:pls: Alt dette!

Anonymkode: 07ad3...79a

• Liker 2
Skrevet

Hvis vi (samboer og jeg) har kartong eller en åpen flaske, tar jeg meg gjerne et glass alene. Drikker også portvin for meg selv. Og likør. Alt i små mengder. 

Anonymkode: 53554...a5d

• Liker 2
Skrevet

Ja selvfølgelig kan jeg ta meg et glass vin alene. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det har jeg sluttet med. Koser meg like mye med tv eller bok uten noen glass til. Sover bedre gjør jeg også.

Anonymkode: da4da...6d2

Skrevet

Ja. 

Ser ingenting galt i det. 

Skrevet

Nei, jeg blir bare trøtt og døsig når jeg drikker alene. Hvis jeg drikker sammen med noen blir jeg oppesen og glad. Ser ikke noe problem med å drikke alene, sa. Misbruk av alkohol skjer i alle slags settinger, ikke bare blant de som drikker alene. 

Anonymkode: 12a38...90f

Skrevet

Nei. Forbinder det med sosiale settinger så drikker i lystig lag, men ikke alene.

Skrevet

Elsker å kose meg med vin alene. Kjøper ofte en flaske og deler den opp på fredag og lørdagskveld. Det hender jeg blir brisen. En sjelden gang i blant har jeg til og med drukket en flaske og blitt en smule full før jeg legger meg. Har forøvrig ikke vært på fest og grisefylla på årevis. Drikker mye mindre enn mange av mine venner. 

Anonymkode: 2a10c...1bd

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Ja, iblandt et par glass til mat, eller for kos sin skyld- ikke for å bli full😊

Skrevet

Jeg drikker veldig sjelden når jeg er helt alene, kanskje etpar ganger i året alene på reise eller noe. Derimot tar jeg gjerne et glass vin eller to til middag i helgene. Siden mannen min er avholds er jeg den eneste som drikker, men jeg er jo ikke alene.

Heldigvis har utvalget av halvflasker og småflasker med vin blitt bedre de siste årene. Det er så kjedelig å helle ut halve flaska fordi den ikke står seg til neste gang jeg har lyst på ett enkelt glass. 

Anonymkode: 828d4...c54

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Drikker meg ikke dritings alene, men noen glass vin tar jeg gjerne.

Anonymkode: a6b64...26a

Skrevet

Er jeg alene i helgen, spiser jeg fortsatt god mat. Da må jeg selvsagt ha vin til også.

Skrevet

Selv-føl-ge-lig!!!

Skrevet

Liker best å drikke alene. Jeg vet ikke hvorfor men jeg blir stresset om jeg er påvirket av noe sammen med andre. Alene kan jeg like det nesten litt for godt😄

Anonymkode: d27f9...9d8

Skrevet

Jeg er avholds pga medisiner, men jeg synes ikke det er rart folk drikker alene. Mange er veldig glad i vin og øl, gjerne inntil god mat! Hadde vært annerledes om du satt å drakk vodka alene eller satt å drakk deg stupfull. Noen liker alkohol og andre ikke, jeg synes ikke middagen blir like god uten cola feks 🙈 så skulle bare mangle at vin og øl elskere kan føle det samme! 

Anonymkode: 735ee...383

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2020 den 5.49):

Mannen min drikker alene hver uke, ca 4 dager i uka. Jeg har nettopp gått gravid i 9 mnd og ammer nå nyfødt baby, synes det er litt trist å se at dette behovet for å tylle i seg alkohol er såpass sterkt nå når han er den eneste av oss som drikker. Går lett en kartong vin i uka, altfor mye spør du meg😳

Anonymkode: 9bd7c...786

Dette var igrunn ganske interessant, har det økt etter du ble gravid eller var dette «drikking» dere gjorde sammen som du nå ser utenfra og har oppgjort meninger om? Ikke frekt eller noe, jeg er bare nyskjerrig og du står fritt til å svare 😊

Anonymkode: 735ee...383

Skrevet

Ja ofte på fredag blir det et glass med vin før jeg sovner i stolen. Jeg tenker alltid at jeg skal kose meg med film etter en lang uke og når barn er i seng men nei sovner med ennå vin i glaset og får aldri med meg slutten av filmen. 😂

Anonymkode: 58008...11a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...