AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #21 Skrevet 2. oktober 2020 Mannen min drikker alene hver uke, ca 4 dager i uka. Jeg har nettopp gått gravid i 9 mnd og ammer nå nyfødt baby, synes det er litt trist å se at dette behovet for å tylle i seg alkohol er såpass sterkt nå når han er den eneste av oss som drikker. Går lett en kartong vin i uka, altfor mye spør du meg😳 Anonymkode: 9bd7c...786 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #22 Skrevet 2. oktober 2020 Nei. Jeg tror jeg fort har tendenser til å kunne få et litt problematisk forhold til alkohol, så drikker aldri alene. Har samboer da 🙄 Anonymkode: a241b...503 1
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2020 #23 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, det hender jeg tar et glass vin eller to i helgen, men ikke hver helg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #24 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, vi drikker vin til maten i helgene her i huset, og er jeg alene en helg drikker jeg vin til maten alene. TS: Når noen reagerer sånn som venninnen din, så er det fordi de ikke ser noe annet bruksområde for vin enn fyll, skål og fest. Det er virkelig å ha et trist forhold til vin spør du meg. Anonymkode: 9e5d4...c12 10
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #25 Skrevet 2. oktober 2020 Nei, det skjer veldig sjeldent. Anonymkode: da2c7...a0f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #26 Skrevet 2. oktober 2020 Nei, klarer ikke å drikke alkohol alene, kun på fest. Er nok fordi faren min er alkoholiker som drikker mye alene, og jeg vil ikke ende opp som han. Anonymkode: b1fcb...296
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #27 Skrevet 2. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi drikker vin til maten i helgene her i huset, og er jeg alene en helg drikker jeg vin til maten alene. TS: Når noen reagerer sånn som venninnen din, så er det fordi de ikke ser noe annet bruksområde for vin enn fyll, skål og fest. Det er virkelig å ha et trist forhold til vin spør du meg. Anonymkode: 9e5d4...c12 Dette var min første tanke også. For de fleste på min alder (40+) er vel vin først og fremst kosedrikk? Det er helt normalt å ta et glass eller to selv om man er alene. Man er da livsnyter, og god vin hører til god mat. Når det er sagt, er det ikke unormalt å bli brisen alene heller. For oss som er introverte, er det ganske hyggelig. Jeg liker ikke støyende fester med mye folk, men jeg liker å være gladfull. Se litt tv, surfe litt på nett, spise god mat osv. Hadde jeg likt hasj og det var lovlig, så kunne jeg helt sikkert gjort det også alene hjemme. Hvorfor skal så mange ting være forbeholdt de sosiale? Hvorfor blir det sett på som trist å gå på kino alene, gå tur alene, eller ut og spise alene, når mange av oss foretrekker eget selskap mye av tiden? Skal vi være nøde til å holde oss hjemme (men for all del ikke ta et glass vin) bare fordi vi trives alene? Anonymkode: aaba8...56e 16
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #29 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, det hender. Men ikke regelmessig. Hva er galt med å sitte i sofaen og chille med et glass vin? Så lenge det ikke er no man "må" ha så skjønner jeg ikke hvorfor enkelte skal reagere på det men samtidig syns at flatfylla er greit så lenge man drikker med andre. Anonymkode: ce0f5...92e 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #30 Skrevet 2. oktober 2020 Det er veldig sjeldent, kanskje en gang eller to i året Hvis jeg er alene hjemme og har lagd ekstra god mat til meg selv. Anonymkode: 26f3e...3ac
Era Vulgaris Skrevet 2. oktober 2020 #31 Skrevet 2. oktober 2020 Veldig mange nordmenn har et merkelig forhold til alkohol, og ser på det å drikke som noe man kun gjør for å bli full og feste. Da blir det selvfølgelig "rart" at noen drikker vin alene, hvis det er tankegangen. Jeg bor alene, og tar meg et glass vin når jeg føler for det. Om noen skulle synes det er rart, kunne ikke brydd meg mindre. Jeg synes det er godt med et glass vin til mat, og tar meg litt rødvin til biff eller hvitvin til reker, selv om jeg spiser alene. Jeg gjetter at TS er forholdsvis ung, og at det er derfor venninna synes det er rart. Den yngre generasjonen har jo et annet forhold til alkohol enn oss som er ferdig med den villeste festinga. 2
Tiriltunge Skrevet 2. oktober 2020 #32 Skrevet 2. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var min første tanke også. For de fleste på min alder (40+) er vel vin først og fremst kosedrikk? Det er helt normalt å ta et glass eller to selv om man er alene. Man er da livsnyter, og god vin hører til god mat. Når det er sagt, er det ikke unormalt å bli brisen alene heller. For oss som er introverte, er det ganske hyggelig. Jeg liker ikke støyende fester med mye folk, men jeg liker å være gladfull. Se litt tv, surfe litt på nett, spise god mat osv. Hadde jeg likt hasj og det var lovlig, så kunne jeg helt sikkert gjort det også alene hjemme. Hvorfor skal så mange ting være forbeholdt de sosiale? Hvorfor blir det sett på som trist å gå på kino alene, gå tur alene, eller ut og spise alene, når mange av oss foretrekker eget selskap mye av tiden? Skal vi være nøde til å holde oss hjemme (men for all del ikke ta et glass vin) bare fordi vi trives alene? Anonymkode: aaba8...56e Jeg har lyst til å gi 100 "liker" på dette innlegget! Det er så sant! 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #33 Skrevet 2. oktober 2020 Vin øl og jägermeister, drink responsibly drink alone #korona #drittåret2020 Anonymkode: 27397...914
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #34 Skrevet 2. oktober 2020 Skjønner ikke hva som er rart med å drikke alkohol alene, jeg da.. Jeg drikker vin, øl, whiskey, for kosen sin skyld. For smaken. Ikke for rusen. Jeg kan helt fint ta meg et glass vin mutters alene. Hvorfor i alle dager er det annerledes enn å ta seg et glass brus alene..? Anonymkode: 11814...302 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #35 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg tar meg gjerne ett glass vin eller to, eller en øl/cider. Det er jo helt normalt, så jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet. Drikker du vann alene? Det er forskjell på å drikke seg dritings alene, kontra ta seg ett par glass. Anonymkode: a6b64...26a 1
miztyia Skrevet 2. oktober 2020 #36 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg drikker vin alene stadig vekk, til middag eller på lvelden til en serie eller film. Drikker meg ikke full, men kan ta et par glass for kosens skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #37 Skrevet 2. oktober 2020 Nei men er ofte ute å drikker med venner. Å drikke aleine i tillegg blir fort smør på flesk Anonymkode: 81e8d...a3f
Måneskinn Skrevet 2. oktober 2020 #38 Skrevet 2. oktober 2020 Ja det er ikke noe problem skjer jo ikke ofte da, men noen ganger. Lager god mat og kjøper inn en liten flaske så har jeg litt kos en lørdag eller onsdag eller en annen dag jeg ønsker. Herlig å nyte en god vin med jazz til f.eks
Citpensacola Skrevet 3. oktober 2020 #39 Skrevet 3. oktober 2020 Selvsagt gjør jeg det! Folk flest er idioter, så det er ikke så mye alternativ, dessverre. 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #40 Skrevet 3. oktober 2020 Det gjør jeg. Om jeg bare skulle ha drukket vin i sammen med noen så hadde det blitt veldig få ganger i året. Jeg er sjelden sosial og bor alene. I kveld åpnet jeg en flaske. Resten tar jeg i morgen. Anonymkode: b3574...d75 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå