AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #61 Skrevet 4. oktober 2020 På 1.10.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev: Gjør du? Og isåfall, hvor ofte? Jeg gjorde det en dag alene og da påpekte ei venninne at det var rart??! Anonymkode: 0d473...d04 Ja, når jeg ønsker og vill . Koser meg med et-3 glass i ny og ne. Da ofte i helgen. Men kan gjøre det i ukedagene også. Mulig ca 1 gang i uka Max. Anonymkode: 5a819...634 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #62 Skrevet 4. oktober 2020 Skal jeg virkelig kose meg finner jeg frem plastvinglasset mitt og legger meg i badekaret med en god serie☺️ Det er det nærmeste spa en sliten trebarnsmor kommer😆 Anonymkode: 71d0a...175 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #63 Skrevet 4. oktober 2020 På 1.10.2020 den 23.50, AnonymBruker skrev: Nei. Men det er mest fordi jeg blir trøtt og uopplagt av å drikke vin. Iallfall når jeg ikke har noen å prate med. Men skal jeg på fest kan jeg gjerne tylle innpå et glass før jeg drar, mens jeg sminker meg og gjør meg i stand. Anonymkode: a7caf...1ab Jo men da drikker du jo alene, og det er feil å svare «nei» på det (er ikke noe galt i å drikke et glass vin alene!) Anonymkode: 738ab...38f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #64 Skrevet 4. oktober 2020 Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 193fd...b13
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #65 Skrevet 4. oktober 2020 39 minutter siden, Lisa Rowe skrev: Nei, jeg drikker kun i sosiale sammenhenger. Liker ikke følelsen av å være alkoholpåvirket når jeg er alene. Nå liker jeg ikke vin heller da, men om det var en smak jeg lengtet etter så hadde jeg nok heller funnet meg en god alkoholfri vin. Da kan jeg opplyse deg om at alkoholfri vin smaker helt annerledes enn vanlig vin. Alkoholfrie viner smaker litt som uggen saft som har stått for lenge i kjøleskapet og burde vært kastet. Så når man liker vanlig vin er dessverre de alkoholfrie overhodet ikke en sammenlignbar erstatning. Jeg klarte så vidt å tvinge i meg et par glass alkoholfri vin når jeg var tidlig gravid og skulle late som jeg drakk, jeg måtte til slutt gi opp og gå over til mocktails, jeg klarte ikke den fæle smaken. Anonymkode: 0c114...ea0 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #66 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg synes ikke det er rart, og jeg drikker gjerne et glass eller to alene, sånn en sjelden gang. Det jeg synes er rart, er at man deler med andre at man drikker alkohol. Hva skal de vite det for? Anonymkode: 0b3d6...900
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #67 Skrevet 4. oktober 2020 Nei, det er stakkarslig. Drikker kun i sosiale sammehenger. Anonymkode: 875f3...538 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #68 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Lisa Rowe skrev: Nei, jeg drikker kun i sosiale sammenhenger. Liker ikke følelsen av å være alkoholpåvirket når jeg er alene. Nå liker jeg ikke vin heller da, men om det var en smak jeg lengtet etter så hadde jeg nok heller funnet meg en god alkoholfri vin. Det finnes ikke god alkoholfri vin, det smaker ikke vin, men rar saft. Anonymkode: 4ae43...67f 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #69 Skrevet 4. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er stakkarslig. Drikker kun i sosiale sammehenger. Anonymkode: 875f3...538 Hva legger du i det? Anonymkode: 91ef5...e49
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #70 Skrevet 4. oktober 2020 Aldri. Drikker svært sjeldent til fest også. Liker å ha kontroll og føle meg bra neste dag og ha mulighet til å kjøre til/fra. Drikker noen cider om sommeren, litt eggnog i julen.. noen ginger ales på høsten. Bare ting jeg syns er godt og i små mengder. Anonymkode: c4901...87d
Gjest Lisa Rowe Skrevet 4. oktober 2020 #71 Skrevet 4. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke god alkoholfri vin, det smaker ikke vin, men rar saft. Anonymkode: 4ae43...67f Det er vel smak og behag. Jeg liker f. eks ikke alkoholfri øl, men broren min drikker det omtrent daglig. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan jeg opplyse deg om at alkoholfri vin smaker helt annerledes enn vanlig vin. Alkoholfrie viner smaker litt som uggen saft som har stått for lenge i kjøleskapet og burde vært kastet. Så når man liker vanlig vin er dessverre de alkoholfrie overhodet ikke en sammenlignbar erstatning. Jeg klarte så vidt å tvinge i meg et par glass alkoholfri vin når jeg var tidlig gravid og skulle late som jeg drakk, jeg måtte til slutt gi opp og gå over til mocktails, jeg klarte ikke den fæle smaken. Anonymkode: 0c114...ea0 Smak og behag. Har ikke smakt alkoholfri vin, men om jeg ikke hadde likt det heller så hadde jeg rett og slett bare latt være å drikke noen av delene da.
Minlillesky Skrevet 4. oktober 2020 #72 Skrevet 4. oktober 2020 På 1.10.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev: Gjør du? Og isåfall, hvor ofte? Jeg gjorde det en dag alene og da påpekte ei venninne at det var rart??! Anonymkode: 0d473...d04 Ja, jeg drikker vin alene. Kan ikke skjønne at folk syntes det er rart. Jeg storkoser meg i mitt eget selskap. Et glass vin, en god bok og fyr i peisen er bare helt herlig. Vil heller det, enn å drikke med folk. Jeg tok et glass hvitvin i går kveld, med sjokolade og strikketøy. Så avslappende og koselig. I kveld blir det ett glass til med hvitvin, og en god bok. Ikke ofte jeg gjør dette. Hver andre måned eller slik. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #73 Skrevet 4. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er stakkarslig. Drikker kun i sosiale sammehenger. Anonymkode: 875f3...538 Jeg synes det er stakkarslig å drikke kun i sosiale sammenhenger. Anonymkode: 738ab...38f 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #74 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg kan si det sånn at hvis noen har problemer med å klare å "kun" ta et glass vin eller to for kos, så har de et alkoholproblem. (Da de ofte ikke klarer å stoppe.) Jeg er 31år og har ofte et glass eller to alene. Koser meg og blir ikke full. Hva er galt da? Viktig å kose seg! Anonymkode: cc18c...b7a 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #75 Skrevet 4. oktober 2020 Ja seff. Jeg drikker både vin og vodka aleine. Folk sier det høres "deprimerende" ut. Jeg syntes det er gøy og koselig koser meg gløgg ihjel i mitt eget selskap, se på en serie, ha litt musikk på, og bare chille og nyte alkohol rusen. Anonymkode: 81ea4...659 2
Eeemil Skrevet 4. oktober 2020 #76 Skrevet 4. oktober 2020 Forstår ikke hva som er så godt med vin. Øl er friskere og bedre. Tar meg gjerne en i godt selskap med meg selv🍺
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #77 Skrevet 6. oktober 2020 På 4.10.2020 den 19.45, Lisa Rowe skrev: Det er vel smak og behag. Jeg liker f. eks ikke alkoholfri øl, men broren min drikker det omtrent daglig. Smak og behag. Har ikke smakt alkoholfri vin, men om jeg ikke hadde likt det heller så hadde jeg rett og slett bare latt være å drikke noen av delene da. Alkoholfri øl smaker noe lignende som øl. Alkoholfri vin smaker ikke som vin i det hele tatt. Jeg har aldri møtt noen som liker smaken av vin, som sier alkoholfri vin smaker som en vin. Så det er på ingen måte noe som kan byttes inn for smaken sin del. Den eneste måten å drikke noe som smaker vin, er å drikke vin med alkohol. Du kan drikke hva du vil for min del, så lenge du ikke tror de som liker smaken av vin likesågodt kunne drukket alkoholfri vin for smaksopplevelsen🙂 Anonymkode: 0c114...ea0 5
Gjest Lisa Rowe Skrevet 6. oktober 2020 #78 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alkoholfri øl smaker noe lignende som øl. Alkoholfri vin smaker ikke som vin i det hele tatt. Jeg har aldri møtt noen som liker smaken av vin, som sier alkoholfri vin smaker som en vin. Så det er på ingen måte noe som kan byttes inn for smaken sin del. Den eneste måten å drikke noe som smaker vin, er å drikke vin med alkohol. Du kan drikke hva du vil for min del, så lenge du ikke tror de som liker smaken av vin likesågodt kunne drukket alkoholfri vin for smaksopplevelsen🙂 Anonymkode: 0c114...ea0 Jeg kjenner flere som liker alkoholfri vin, så dette er jo en smakssak. Om du personlig ikke liker alkoholfri vin så får du drikke vanlig vin da, det er ikke noe jeg henger meg opp i. 😅 Dette var rett og slett bare en hypotetisk situasjon som handlet om meg og mine preferanser, det var ikke et angrep mot mennesker som velger å drikke vin alene. Jeg personlig liker ikke å drikke alene, så enten hadde jeg prøvd å funnet en alkoholfri vin jeg synes var god, eller så hadde jeg rett og slett bare latt være. Hva andre velger å gjøre er ikke min sak.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #79 Skrevet 7. oktober 2020 5 timer siden, Lisa Rowe skrev: Jeg kjenner flere som liker alkoholfri vin, så dette er jo en smakssak. Om du personlig ikke liker alkoholfri vin så får du drikke vanlig vin da, det er ikke noe jeg henger meg opp i. 😅 Dette var rett og slett bare en hypotetisk situasjon som handlet om meg og mine preferanser, det var ikke et angrep mot mennesker som velger å drikke vin alene. Jeg personlig liker ikke å drikke alene, så enten hadde jeg prøvd å funnet en alkoholfri vin jeg synes var god, eller så hadde jeg rett og slett bare latt være. Hva andre velger å gjøre er ikke min sak. Det er ikke en smakssak - at alkoholfri vin smaksmessig er et svært dårlig alternativ til vanlig vin er noe alle som vet det aller minste om vin er klar over. Du skrev jo selv i et tidligere innlegg at du selv ikke drikker vin (?), så at du gidder å kverulere på noe du har oppgitt at du ikke vet noe om er ganske utrolig. https://www.tv2.no/a/8961128/ Ingvild Tenfjord: Sitat – Alle som har smakt alkoholfri vin synes sjeldent det smaker godt. Det er fordi i det du tar ut alkohol, tar du også ut smak og fylde. https://www.theguardian.com/food/2020/jan/19/low-alcohol-wines-dont-have-to-taste-awful Sitat A wine without alcohol is missing other elements besides the buzz. Dr John Forrest, a New Zealand winemaker who makes a successful range of lower-alcohol wines, stresses the importance of alcohol’s ability “to add a sweetness to the aroma, ripeness to the fruit flavours and weight and ‘oily’ mouthfeel”. Forrest reckons the very best you can do is drop around 5% abv to the EU minimum level – as he does in his own The Doctors’ wines – before you lose that texture and the effects of what he calls the “secondary chemical interactions” of alcohol in wine, from the feel of the tannins to the complexity of its aromas. This helps explain why almost all 0% alcohol “wines”, which have had their alcohol – I’m tempted to say their “soul” – removed by a range of not at all gentle techniques, from centrifuges to organic solvents, taste so thin and simple. Anonymkode: 9e5d4...c12 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #80 Skrevet 7. oktober 2020 På 4.10.2020 den 18.33, Lisa Rowe skrev: Nei, jeg drikker kun i sosiale sammenhenger. Liker ikke følelsen av å være alkoholpåvirket når jeg er alene. Nå liker jeg ikke vin heller da, men om det var en smak jeg lengtet etter så hadde jeg nok heller funnet meg en god alkoholfri vin. PS: Ditt opprinnelige innlegg med begrunnelsen for hvorfor du ville valgt alkoholfri vinn: "Hvis det var en SMAK jeg lengtet etter". Vel, hvis det er smaken man er ute etter, så hjelper det altså overhodet ikke å drikke alkoholfri vin. For den smaken man finner i vanlig vin finnes slett ikke i alkoholfri vin. Anonymkode: 9e5d4...c12 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå