Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

1 time siden, Amatariel skrev:

Spent på tempen din i dag @Niny. Og hvordan går det med dere andre tempere?

Den fortsatte smått nedover. Oppdaget at jeg har hoppet til CD1 med historisk kort syklus. Siste strå av håp er samme som da du begynte å blø unormalt tidlig.. 🤷🏻‍♀️

Men tviler dog på at det stemmer. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med såpass lav temp er det nok ganske sikkert det er mensen, dessverre, @Niny. Kor lang lutealfase pleier du å ha? Eg vil også tru at du hadde EL på CD 17 utifrå grafen din.

Min temp er litt rar inntil vidare, men han er jo gjerne litt varierande så tidleg i syklusen. CD 8 no. Har begynt å ta Dong Quai, så litt spent på om det vil påverke syklusen noko (håper jo at eg kanskje vil få litt tidlegare EL enn vanleg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amatariel skrev:

Spent på tempen din i dag @Niny. Og hvordan går det med dere andre tempere?

Jeg dropper temping når jeg har mensen, men satser på å begynne på'n igjen fra mandag. Har tatt første letrozoltablett i dag også, så ekstra spent på når EL kommer. Og håper FF kan bekrefte den når den først kommer! :)

Spennende med letrozol!

Her venter jeg i spenning på mensen, syns det er så rart at jeg ikke har fått den enda. Tempen er høy (men gått ned ca 0,1 de siste 4 dagene - men er fortsatt 0,5 høyere enn når jeg har mensen). Er 14dpo og bruker ikke ha så lang lutealfase. Noen som har vært borti å ha lengre lutealfase enn vanlig? (Er ikke gravid altså, har sjekka flere ganger hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker om denne så langt? 🤔  Edit: tempen i går var litt tricky. Målte 36.30 først, tenkte det var feil og målte igjen, da til 36.50. Målte en tredje gang som også viste 36.50, valgte derfor å registrere 36.50. Men, ka skje det kan ha vært festedip i går? 😬

Screenshot_20201024_100836_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.dd773a8b666e240c4c3a40af940cf8bf.jpg

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Noen tanker om denne så langt? 🤔  Edit: tempen i går var litt tricky. Målte 36.30 først, tenkte det var feil og målte igjen, da til 36.50. Målte en tredje gang som også viste 36.50, valgte derfor å registrere 36.50. Men, ka skje det kan ha vært festedip i går? 😬

Syns tempen din ser høy og jevn ut. Tenker ikke festedipp nei, da må den ha vært nede på 36,0 ca tenker jeg. Men sjeldent festedipp vises på temp. Meget mulig du er gravid uten 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis gjekk det med tempinga dykkar i dag? Eg vakna ikkje av vekkarklokka i dag (eller hadde gløymt å skru ho på), så tempa litt over 7 og fekk 36.5, som er veldig høgt. Så kom eg på at klokka hadde stilt seg automatisk, så det faktisk blei meir enn to timar seinare enn eg pleier å tempe, og då gadd eg ikkje registrere i det heile. Men det blir kanskje litt høgre temp i morgon også, vil eg anta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet hvor i FF jeg bestemmer tidspunktet som skal være mitt tempetidspunkt? Slik at det ikke blir hvite trekanter når jeg temper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mobil i allefall; de tre streken øverst til høyre, generel

1 time siden, Amatariel skrev:

Er det noen som vet hvor i FF jeg bestemmer tidspunktet som skal være mitt tempetidspunkt? Slik at det ikke blir hvite trekanter når jeg temper?

På mobil i allefall; de tre strekene øverst til høyre, <settings> <set default value>, og der er det et valg for fast vake up time, eller noe i den duren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Teyla skrev:

På mobil i allefall; de tre streken øverst til høyre, generel

På mobil i allefall; de tre strekene øverst til høyre, <settings> <set default value>, og der er det et valg for fast vake up time, eller noe i den duren 😊

Takk! Men vet du hva grensen er for å unngå å få hvit trekant? Jeg trodde det var 30 minutter begge veier kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Amatariel skrev:

Takk! Men vet du hva grensen er for å unngå å få hvit trekant? Jeg trodde det var 30 minutter begge veier kanskje?

Jeg testet litt rundt nå, og der ut som du overgår 30 min ja. Jeg pleier å legge inn tempetid på ca kl 06.00 - 06.05. Oftest 05.

Endret til 06.30 og det var fortsatt prikk. 06.35 ble det trekant. 

 

På telefon er det her jeg endrer. Trykker på datoen, så tempen, så kan jeg skrolle i tiden. Den står automatisk på tidspunktet det er når du legger inn tempen, men det endrer du kjapt selv. 

 

CollageMaker_20201028_081649020.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sjekker Niny! Disse tingene over her gjør jeg ja, og jeg har også fått til å legge inn et default tidspunkt for tempingen. Men hvor endrer jeg hva som er mitt tempetidspunkt? Det som FF tydeligvis mener er mine 30 minutters intervall... For jeg har satt default på kl.06, og i dag tempet jeg kl. 05.55, men likevel kom det opp hvit trekant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jennni skrev:

Hm, kanskje det har skjedd noko etter at klokka blei stilt, @Amatariel? Kva skjer om du skriv inn 6.00 som tempetidspunkt?

Ah, kanskje deeet ja! Der kan du absolutt være inne på noe. Må forsøke å mixe og trixe litt slik at det blir riktig nå da... hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lallana

Hei! Første gang jeg skriver i denne tråden, men temper med Babyplan-termometer. Fikk endelig kryss i FF i dag, men skal tempen stige såå mye? 😅 

B6FA67ED-E703-4995-9159-8AEBB5D4D4E7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tråden Lallana! :smilyblomst:

Hurra for kryss på charten! Og ja, tempen kan fint øke så mye etter EL har vært. Ser veldig bra ut dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Lallana Ser ut som ei fin temperaturauke, det der!

@Niny Altså før EL? Denne syklusen svinger temperaturen min noko frykteleg, synest eg, rundt 0,2 grader opp og ned kvar dag dei siste fem dagane. Har begynt å ta Dong Quai, så kanskje det heng saman? Er i alle fall glad for at eg har begynt med EL-testing i tillegg, for elles ville eg trudd at EL hadde vore fleire gongar alt. Men trur det er vanleg at temperaturen svinger ein del før EL, og så bli meir stabil.

?i=9853082&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøyal tråd 🤩 jeg tempet da jeg ble gravid med førstemann for to år siden, og tenker å gjøre det samme når vi skal prøve på nummer to snart. Rakk ikke å få så mye data inn, det tok bare to mnd fra jeg sluttet på pillen til jeg ble gravid 🙈 men synes det var ganske tydelig på grafen hva som skjedde.

image.thumb.jpeg.2ff4fbff4325d6abb2d46e14f8a0bd7a.jpeg

gleder meg til å komme i gang igjen ☺️ Kjøpte en brukt Pearly for å måle sist og var veldig fornøyd! Litt knotete å navigere i systemet og slette den forrige brukeren, men gikk seg til. Har den enda så må vel sjekke at den fortsatt fungerer 🤭

 

image.png

Anonymkode: db9fb...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

tenker å gjøre det samme når vi skal prøve på nummer to snart.

Spennende med prøving på nestemann snart 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på'n igjen for ny syklus :) Enn så lenge fine, stabile temperaturer. Ligger vanligvis mellom 36,40-45. 
Pleier vanligvis ikke å stige så mye ved eggløsning (stiger til rundt 36,65), men denne gangen skal jeg prøve Crinone for første gang. Så blir spennende å se om dette har innvirkning på temperaturen (og ikke minst om jeg klarer å forlenge lutealfasen betraktelig!) 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...