Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Ja, det var ein ganske stor dip, @Teyla! Korleis så det ut i dag? Eg har ikkje hatt så store endringar, trur eg. Vanskeleg å seie kva som er grunnen utan å sjå på heilskapen.

Eg har fått raudt kryss på 3. oktober, sjølv om eg hadde ein dip til 5. oktober. Det har nok mest med EL-slim å gjere, men gadd ikkje å sjekke søndag-måndag, så det er mogeleg at eg hadde fruktbart slim då også. Men viss eg faktisk hadde EL forrige laurdag er eg jo faktisk allereie 6 DPO. Får se an kor lang lutealfase eg får – viss han er lengre enn 10–11 dagar vil eg tru at EL eigentleg var 5. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk positiv EL-test på tirsdag og er etter den tolkingen der 2 dpo i dag. FF er ikke helt der, for å si det sånn... Æsj. Jeg som hadde gledet meg til å tempe igjen, så ble dette bare rart. Kjempelav temp... Noen kan jeg forstå ble litt rare, for i løpet av høstferien jeg er på nå så har jeg hatt noen netter hvor jeg har sovet urolig og omtrent våknet annenhver time. I går morges ble jeg nødt til å tempe 3 (!) ganger også før temperaturen faktisk ble registrert. De to første gangene slo det seg bare av midt i tempingen. Så skulle heelt klart hatt et nytt. Men i natt sov jeg endelig veldig godt, og tempingen gikk på første forsøk. Ble derfor veldig skuffet da tempen var så lav..!? (chart i signatur for de som vil se). Burde vel vært høyere om jeg faktisk hadde EL i forigårs... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 22.14, Teyla skrev:

Oi, skikkelig dipp i temperaturen i dag, 35,69 😅 Vet jeg har vært under 36 grader tidligere, men syntes denne kom så brått..? Så enten er det feilmåling, sov ganske dårlig i natt, eller så er et faktisk eggløsning!?! 😃

Har irriterende nok helt glemt av EL-tester, så får bare vente og se hva FF finner ut 😛 

Er det noen andre som opplever slik brå dropp?

s_dMjxWM.png

Oi, dette blir spennende! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg fikk positiv EL-test på tirsdag og er etter den tolkingen der 2 dpo i dag. FF er ikke helt der, for å si det sånn... Æsj. Jeg som hadde gledet meg til å tempe igjen, så ble dette bare rart. Kjempelav temp... Noen kan jeg forstå ble litt rare, for i løpet av høstferien jeg er på nå så har jeg hatt noen netter hvor jeg har sovet urolig og omtrent våknet annenhver time. I går morges ble jeg nødt til å tempe 3 (!) ganger også før temperaturen faktisk ble registrert. De to første gangene slo det seg bare av midt i tempingen. Så skulle heelt klart hatt et nytt. Men i natt sov jeg endelig veldig godt, og tempingen gikk på første forsøk. Ble derfor veldig skuffet da tempen var så lav..!? (chart i signatur for de som vil se). Burde vel vært høyere om jeg faktisk hadde EL i forigårs... 

Kanskje det holder å bytte batteri på termometeret? 🤔 Kan jeg spørre om du pleier å tempe også under menstruasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bittelillebolla skrev:

Kanskje det holder å bytte batteri på termometeret? 🤔 Kan jeg spørre om du pleier å tempe også under menstruasjon? 

Fikk ikke til å skifte batteri. Det sitter helt fast inni der. Forsøkte å ta det ut i forrige uke, men holdt på å ødelegge hele termometeret da. Jeg temper vaginalt, så dropper å tempe under mensen som er heavy og medium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Amatariel skrev:

Fikk ikke til å skifte batteri. Det sitter helt fast inni der. Forsøkte å ta det ut i forrige uke, men holdt på å ødelegge hele termometeret da. Jeg temper vaginalt, så dropper å tempe under mensen som er heavy og medium. 

Åh, det var synd da. 😕 Da må du kanskje kjøpe nytt etter hvert likevel. Da dropper jeg mens-temping jeg også. Synes det høres utrivelig ut å tempe vaginalt med mens. 🙉 Er vel ikke så viktig å ha med de dagene kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Amatariel skrev:

(chart i signatur for de som vil se). 

Jeg har ikke greid å finne ut av denne signatur greien 🤔🤷🏻‍♀️

Bruker kun telefonen, vet du hvordan jeg finner det da? 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om tempen vil fortsette å gå opp nå. 

Hadde intenst sterke smerter på høyre siden rundt midnatt inatt, og sterke smerter i dag tidlig som avtok. Kan dette ha vært eggløsning når jeg hadde positiv test igår? 🤔 

Var sterk strek på EL test for halvannen time siden, men ikke 100% sikker på om den var positiv. Tenker på ny ikveld isåfall. 

Helt ny på både temping og testing.. 🤷🏻‍♀️

Screenshot_20201010_142130_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jennni skrev:

Ser ut som EL var i går, då, @Amatariel! Det gir vel meining om positiv EL-test tyder at EL kjem om inntil 48 timer?

Tror du det, hele 3 dager etter positiv test? Kan kanskje skje... men de siste syklusene så har jeg kjent EL-smerter dagen etter positiv test. Så typisk at jeg ikke kjente det denne gangen. 

5 timer siden, Niny skrev:

Jeg har ikke greid å finne ut av denne signatur greien 🤔🤷🏻‍♀️

Bruker kun telefonen, vet du hvordan jeg finner det da? 🙈

Hm, tror kanskje ikke signaturer vises på mobilvisning... men kan hende det er en innstilling som kan endre det? Vet ikke, jeg bruker stort sett PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Amatariel skrev:

Tror du det, hele 3 dager etter positiv test? Kan kanskje skje... men de siste syklusene så har jeg kjent EL-smerter dagen etter positiv test. Så typisk at jeg ikke kjente det denne gangen.

Tja, det blir jo faktisk 72 timer etter positiv test, når eg tenker meg om ... Men det kan vel hende at egget berre var litt treigt? Temphopp er jo eit meir påliteleg teikn enn EL-test. Trur du får kryss på måndag om tempen forsatt er høg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jennni skrev:

Tja, det blir jo faktisk 72 timer etter positiv test, når eg tenker meg om ... Men det kan vel hende at egget berre var litt treigt? Temphopp er jo eit meir påliteleg teikn enn EL-test. Trur du får kryss på måndag om tempen forsatt er høg.

Jepp, vet du har rett. Tror dog jeg blir nødt til å innse at denne pp'en ble rar tempemessig fordi jeg har slitt sånn med 1) å komme inn i tempingen 2) termometer som oppfører seg ko-ko 3) er på høstferie og tempingen ustabil. Men sex har vi jo hatt, så kryyysser fingrene at en spire sitter nå!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere fine tempere! 

Begynne med at jeg fortsatt bare har febertermometer med 1 desimal, men prøv å se vekk fra det nå. 

Imorges kl 06 hørte jeg ikke at termometeret pep. Tok det til slutt ut for å lese av. 36.6 Ville sette det inn en gang til så jeg visste det pep og var ferdig målt. 36.4 da.. Tenkte jeg ikke hadde det langt nok inne, så det ble kjølig inn, så prøvde enda en gang. 36.3 da. Skjønte ingenting. Skulle dog sove videre, så prøvde igjen kl 9, 3 timer til med sammenhengende søvn. 36.7 på første måling da. 

Plotter jeg da inn 36.6 eller 36.7. Er det veldig stor forskjell på 3 timer senere på dagen, sålenge jeg har sovet? Har skrevet inn 36.7 nå, og slik er charten nå. 

 

Ett spørsmål til:

Brukt EL test. Fikk positiv i forgårs. Skulle teste med tidlig ettermiddag og kveldsurin igår. Kl 13 var den nesten positiv fortsatt, men usikker. Ble veldig opptatt på kvelden og kom ikke hjem igjen før rett over midnatt. Hadde ikke tisset siden kl 15, så drukket lite mtp testing. Denne var veldig tydelig negativ. 

Regner jeg igår som positiv eller negativ i FF? Har satt inn negativ per nå. 

Screenshot_20201011_120006_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Niny skrev:

Spørsmål til dere fine tempere! 

Begynne med at jeg fortsatt bare har febertermometer med 1 desimal, men prøv å se vekk fra det nå. 

Imorges kl 06 hørte jeg ikke at termometeret pep. Tok det til slutt ut for å lese av. 36.6 Ville sette det inn en gang til så jeg visste det pep og var ferdig målt. 36.4 da.. Tenkte jeg ikke hadde det langt nok inne, så det ble kjølig inn, så prøvde enda en gang. 36.3 da. Skjønte ingenting. Skulle dog sove videre, så prøvde igjen kl 9, 3 timer til med sammenhengende søvn. 36.7 på første måling da. 

Plotter jeg da inn 36.6 eller 36.7. Er det veldig stor forskjell på 3 timer senere på dagen, sålenge jeg har sovet? Har skrevet inn 36.7 nå, og slik er charten nå.

Ja, tre timer er ganske mykje. FF fråråder riktignok å justere temperaturen, men eg har høyrt at ein tommelfingerregel er 0,05 grader per halvtime (minus viss du tempar for seint, pluss viss du tempar for tidleg). Viss vi tar utgongspunkt i det, skal jo temperaturen din klokka 6 vere nærmare 36.4. Det er STORE individuelle skilnader, her, altså, så du kan ikkje ta det for god fisk, men eg ville kanskje lagt inn 36.4 klokka 6 (iom at du faktisk fekk ei måling med dette også), og lagt inn eit notat.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 🙂

Først må jeg bare si at dette er en av de hyggeligste og mest trivelig trådene på KG. Så interessant å lære mer om temping, og så mange fine folk som deler erfaringer og tips. Synes det er så flott! Tusen takk for en kjempe fin tråd! ❤️

Jeg planlegger å slutte på p.piller denne måneden, og har planer om å begynne med temping etter dette. Har etter planen tenkt til å begynne prøvingen etter ca ett halvt år. Tempingen vil i starten kun være for å bli bedre kjent med kroppen, og for å bli vandt til det. Synes i tillegg det er kjempe spennende. Jeg lurer på om det er noe poeng å begynne å tempe med en gang jeg slutter på p.piller, eller om jeg burde vente til etter at mensen har kommet tilbake for første gang etter pilleslutt. Ser for meg at det kan ta noen måneder å få tilbake "ekte" menstruasjon, og er redd for at FF vil bli forvirret om det ser ut som jeg har en tre måneder lang syklus til å begynne med. Hva tenker dere? Hadde dere begynt å tempe med én gang, etter ventet til første mens? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bittelillebolla skrev:

Hei 🙂

Først må jeg bare si at dette er en av de hyggeligste og mest trivelig trådene på KG. Så interessant å lære mer om temping, og så mange fine folk som deler erfaringer og tips. Synes det er så flott! Tusen takk for en kjempe fin tråd! ❤️

Jeg planlegger å slutte på p.piller denne måneden, og har planer om å begynne med temping etter dette. Har etter planen tenkt til å begynne prøvingen etter ca ett halvt år. Tempingen vil i starten kun være for å bli bedre kjent med kroppen, og for å bli vandt til det. Synes i tillegg det er kjempe spennende. Jeg lurer på om det er noe poeng å begynne å tempe med en gang jeg slutter på p.piller, eller om jeg burde vente til etter at mensen har kommet tilbake for første gang etter pilleslutt. Ser for meg at det kan ta noen måneder å få tilbake "ekte" menstruasjon, og er redd for at FF vil bli forvirret om det ser ut som jeg har en tre måneder lang syklus til å begynne med. Hva tenker dere? Hadde dere begynt å tempe med én gang, etter ventet til første mens? :)

Takk, så hyggelige ord! Mye bedre med en slik tilbakemelding enn den første kommentaren jeg fikk med "det finnes allerede en slik tråd" :rolleyes: Det var nettopp det jeg mente at det ikke gjorde. En med god oversikt, og som vi som temper kan rådføre oss i, og ikke minst skravle om temaet.

Spennende at du snart blir prøver da! Mitt råd til deg vil egentlig være å starte opp tempingen så snart du kan. Joda, godt mulig kroppen og tempen vil oppføre seg rart en stund etter p-pilleslutt. Men da vil du for det første finne ut dèt, om den gjør det. Noen går jo rett inn i syklus, mens andre bruker flere måneder. Men for det andre så er det det med å bli vant til tempingen og komme inn i rutinen. Kan ta litt tid for noen, og om du er der at du "temper i søvne" omtrent når det virkelig gjelder så er det gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag steg tempen min til værs! Om jeg ikke har hatt EL på dette så skjønner jeg ingenting altså. Så det tror jeg at jeg har hatt altså. Men jeg trodde kanskje at FF kom til å sette kryss på meg i dag, men det gjorde den ikke. Har litt blandede følelser til det. Husker tidligere når jeg tempet hvor gøy det var at FF satt kryss og bekreftet EL. Men nå kjenner jeg at jeg trolig vil bli forvirret av det. For jeg vil da gjette ut fra grafen at den setter EL på CD19? Men ut fra EL-test og mine egne antagelser (basert på tidligere erfaringer) så mener jeg at EL var CD17... Men vi får se... lutealfasen min er ganske fast. Og jeg blir uansett å starte å teste på lørdag, det som jeg antar er 9 dpo. Om det er negativt fordi det er for tidlig så tester jeg bare videre i dagene etter det.

 Min chart ♦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter positiv med påfølgende negativ EL test pleier tempen deres å hoppe i charten? 

Jeg hadde et bittelite hopp samme dagen som jeg testet negativt igjen på kvelden. 

Idag falt tempen mye igjen.. Trodde jeg kanskje var 2 dpo idag etter EL test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Noen som kan vise en graf fra da de faktisk ble gravide? 

Anonymkode: a3757...358

Jeg har ikke mine to graviditeter der jeg tempet på denne FF-brukeren eller tilgjengelig akkurat her nå (mulig på PC hjemme, skal sjekke). Men jeg vet at dersom man har VIP-medlemskap hos FF så kan man søke opp dette, og få se mange gravid-charter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...