Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Tempen gjorde eit lite hopp, så eg vil tru eg hadde EL i går. Det passar med mønsteret dei siste månadene også. Berre å vente no. Trur forresten at lutealfasen min er litt kort - 10–11 dagar. Er det B6 eg bør ta for å gjere han lengre? Lurer på å ta det frå neste syklus (eg er ikkje spesielt optimistisk denne syklusen heller, merker eg :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Jennni skrev:

Tempen gjorde eit lite hopp, så eg vil tru eg hadde EL i går. Det passar med mønsteret dei siste månadene også. Berre å vente no. Trur forresten at lutealfasen min er litt kort - 10–11 dagar. Er det B6 eg bør ta for å gjere han lengre? Lurer på å ta det frå neste syklus (eg er ikkje spesielt optimistisk denne syklusen heller, merker eg :P).

B6 har fungert for meg. Hadde 10 dager før, nå er jeg mer 11-12.

Er på ferie nå jeg og usikker hvor mye jeg får tempet. Akkurat i dag fikk jeg ikke tempet fordi termometeret var forsvunnet i bagasjen :roll: men nå er det lokalisert iallefall. Bare usikker på hvor fristende det er å bli vekket kl.6. Er sykt sliten og denne ferien er etterlengtet. Hadde jeg vært godt inni tempingen hadde det vært greit, men jeg kom liksom ikke dit før ferien her. Men jeg skal prøve altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Amatariel skrev:

B6 har fungert for meg. Hadde 10 dager før, nå er jeg mer 11-12.

Kva for tablettar tar du? Og tar du dei heile syklusen?

Eg hadde visst ikkje EL på laurdag likevel, for i dag sank temperaturen igjen :( Skjønner ikkje noko. Men då satsar eg på at det er i dag. Fekk heldigvis lagt inn aksjer før frokost i dag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jennni skrev:

Kva for tablettar tar du? Og tar du dei heile syklusen?

Tar ren B6-vitamin. Har kjøpt mine her. Tar de hele syklusen ja 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då fekk eg nytt temperaturhopp - litt større denne gongen, så håper den held seg høg (i låååång tid framover, hehe). Om eg ikkje har hatt EL no blir eg sur, altså 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jennni skrev:

Då fekk eg nytt temperaturhopp - litt større denne gongen, så håper den held seg høg (i låååång tid framover, hehe). Om eg ikkje har hatt EL no blir eg sur, altså 😛

Krysse fingrene!! 💪🏻😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Jennni skrev:

Då fekk eg nytt temperaturhopp - litt større denne gongen, så håper den held seg høg (i låååång tid framover, hehe). Om eg ikkje har hatt EL no blir eg sur, altså 😛

Ser lovende ut..! 

Jeg er veldig lavt nå, men det er forhåpentligvis normalt før (forhåpentligvis!) EL. Jeg satser på en positiv test i dag eller i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Er det noen som har fått tak i, eller vet om ett sted det er mulig å få tak i et basal termometer? Babyplan svarte på mail at de ikke visste noe om de fikk inn igjen termometeret eller om de får inn et annet. De ante ikke når det isåfall blir. 😕 Har søkt Google rundt, men ser ut til at alt er utsolgt. 😩 Har bare funnet ett termometer, men det koster 750kr med bluetooth, men jeg trenger absolutt ikke noe så fancy. 😅 Hadde klart meg fint med et basic termometer til å begynne med hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bittelillebolla skrev:

Hei 😊 Er det noen som har fått tak i, eller vet om ett sted det er mulig å få tak i et basal termometer? Babyplan svarte på mail at de ikke visste noe om de fikk inn igjen termometeret eller om de får inn et annet. De ante ikke når det isåfall blir. 😕 Har søkt Google rundt, men ser ut til at alt er utsolgt. 😩 Har bare funnet ett termometer, men det koster 750kr med bluetooth, men jeg trenger absolutt ikke noe så fancy. 😅 Hadde klart meg fint med et basic termometer til å begynne med hvert fall. 

Så irriterende at ikke Babyplan kan svare på når de får inn en gang 😡 Mitt beste tips er å prøve et av de stedene jeg linket til i hovedinnlegget. Kanskje ebay tar tid, men verdt å prøve. Eller det andre stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Amatariel skrev:

Så irriterende at ikke Babyplan kan svare på når de får inn en gang 😡 Mitt beste tips er å prøve et av de stedene jeg linket til i hovedinnlegget. Kanskje ebay tar tid, men verdt å prøve. Eller det andre stedet. 

Kjempe rart at de er utsolgt såå lenge, og flere produsenter er utsolgt. Veldig merkelig! 🤔 Har funnet denne her, https://www.jollyroom.no/mamma/gravidprodukter/kroppspleie/beurer-ot-20-basaltermometer-familieplanlegging-hvit men den er også utsolgt. Fant forresten beurer ot30 som du linker til i hovedinnlegget til 509kr hos jollyroom. 😊 Men den har fått litt dårlig omtale ser jeg. 😩 Må nok bare vente ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bittelillebolla skrev:

Hei 😊 Er det noen som har fått tak i, eller vet om ett sted det er mulig å få tak i et basal termometer? Babyplan svarte på mail at de ikke visste noe om de fikk inn igjen termometeret eller om de får inn et annet. De ante ikke når det isåfall blir. 😕 Har søkt Google rundt, men ser ut til at alt er utsolgt. 😩 Har bare funnet ett termometer, men det koster 750kr med bluetooth, men jeg trenger absolutt ikke noe så fancy. 😅 Hadde klart meg fint med et basic termometer til å begynne med hvert fall. 

Jeg har denne https://www.jollyroom.no/mamma/gravidprodukter/kroppspleie/beurer-ot-20-basaltermometer-familieplanlegging-hvit (men ser at den også er utsolgt for øyeblikket)

Den fungerer helt greit, men skulle nok ønske jeg hadde hatt en med lys. Babyplan hadde ikke basaltermometer da jeg var på utkikk etter det i juni heller. Så enten har de vært tom lenge eller så blir det fort utsolgt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Body Lotion skrev:

Jeg har denne https://www.jollyroom.no/mamma/gravidprodukter/kroppspleie/beurer-ot-20-basaltermometer-familieplanlegging-hvit (men ser at den også er utsolgt for øyeblikket)

Den fungerer helt greit, men skulle nok ønske jeg hadde hatt en med lys. Babyplan hadde ikke basaltermometer da jeg var på utkikk etter det i juni heller. Så enten har de vært tom lenge eller så blir det fort utsolgt 😅

Takk for tipset! Jeg har satt meg på mail-liste for når den kommer på lager igjen. 🙉 Har tro på at denne kommer før babyplan. 🙄 Virker som de har vært utsolgt veeeeeldig lenge. Det er tydeligvis et marked for disse, så kanskje flere burde begynne å produsere. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg er sikkert kjempe sær, men for å være helt dønn ærlig så er jeg skeptisk til å kjøpe slike ting fra utlandet, spesielt om de ikke er tydelig merket med hva slags materiale de er laget av. I og med at termometeret skal inn i kroppen. Stoler mer på produkter som selges i Norge, fra kjente produsenter. 😊 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp... Hvordan gjør dere det når dere våkner til ulik tid? Jeg sover litt dårlig for tiden og våkner mye tidlig. Temper stort sett 05.30. 
De siste nettene har jeg våknet i 04.00 / 04.30 tiden. Tar da tempen, og sover igjen til 05.30. 
 

Ville dere brukt omgjøringskalkulator da? Altså legge til grader. Eller brukt den tempen som er til riktig tid med ikke etter nok søvn, 05.30? Eller skrevet den første etter sammenhengende søvn men for tidlig, og den blir en trekant på grafen? 🤔

 

Gidder ikke teste i dag. Venter til i morgen 😊 Enten så steg tempen, eller så er den så og si helt stabil. Avhengig av hvordan jeg bør loggføre den 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme utfordring her Lille fjasa.

Jeg sliter litt med tempingen nå. Aldeles ikke sikkert FF klarer å fastsette noe EL. Men det er fordi jeg har noen utfordringen til selve tempingen. For det første er jeg på høstferie og som jeg visste ville det bli vanskelig å tempe kl.6. I går flyttet vi bosted, og nå sover vi på samme som som to av barna våre. Så jeg sov urolig i natt da underbevisstheten min forsøkte å våkne før ringeklokken min, i frykt for å vekke de andre :roll: Så jeg våknet kl. 1, 3 og 5. Forsøkte å tempe kl.5 da jeg tenkte det var nært nok (selv om man egentlig skal ha tre timers sammenhengende søvn). Men klarte ikke det heller, for termometeret mitt streiket. Det er virkelig ikke helt bra, og vil ikke slå seg ordentlig på alltid. Så da ga jeg opp, slo av ringeklokken og sov videre. Første barn våknet kl. 7.30, så da fikk jeg tempet ordentlig. Derfor er det en hvit trekant på dagens temp.
Litt synd at dette skulle bli så vanskelig, for jeg var virkelig innstilt på å få til tempingen! Syns jo egentlig det er spennende. Og spesielt nå. Dagene fremover er jo de viktigste i hele syklusen å få inn temperesultat på. Men - skal forsøke så godt jeg kan. Er jo ingen krise om det ikke går, jeg har jo EL-testene og sex. Men hadde bare vært moro å se om FF var enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Amatariel skrev:

Samme utfordring her Lille fjasa.

Jeg sliter litt med tempingen nå. Aldeles ikke sikkert FF klarer å fastsette noe EL. Men det er fordi jeg har noen utfordringen til selve tempingen. For det første er jeg på høstferie og som jeg visste ville det bli vanskelig å tempe kl.6. I går flyttet vi bosted, og nå sover vi på samme som som to av barna våre. Så jeg sov urolig i natt da underbevisstheten min forsøkte å våkne før ringeklokken min, i frykt for å vekke de andre :roll: Så jeg våknet kl. 1, 3 og 5. Forsøkte å tempe kl.5 da jeg tenkte det var nært nok (selv om man egentlig skal ha tre timers sammenhengende søvn). Men klarte ikke det heller, for termometeret mitt streiket. Det er virkelig ikke helt bra, og vil ikke slå seg ordentlig på alltid. Så da ga jeg opp, slo av ringeklokken og sov videre. Første barn våknet kl. 7.30, så da fikk jeg tempet ordentlig. Derfor er det en hvit trekant på dagens temp.
Litt synd at dette skulle bli så vanskelig, for jeg var virkelig innstilt på å få til tempingen! Syns jo egentlig det er spennende. Og spesielt nå. Dagene fremover er jo de viktigste i hele syklusen å få inn temperesultat på. Men - skal forsøke så godt jeg kan. Er jo ingen krise om det ikke går, jeg har jo EL-testene og sex. Men hadde bare vært moro å se om FF var enig.

Ååh, hørtes slitsomt ut! Kjenner meg så godt igjen i det å våkne flere ganger når man bekymrer seg over å vekke andre, forsove seg, etc... Men som du sier, det viktigste er jo uansett bare å ha sex rundt EL 😅 Men tempingen gir meg en viss ro på en måte. Så veldig synd det blir mindre pålitelig av å våkne tidlig.. Fader altså. 

Men men, blir man gravid finner man det jo ut uansett 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lille fjasa skrev:

Hjelp... Hvordan gjør dere det når dere våkner til ulik tid? Jeg sover litt dårlig for tiden og våkner mye tidlig. Temper stort sett 05.30. 
De siste nettene har jeg våknet i 04.00 / 04.30 tiden. Tar da tempen, og sover igjen til 05.30. 
 

Ville dere brukt omgjøringskalkulator da? Altså legge til grader. Eller brukt den tempen som er til riktig tid med ikke etter nok søvn, 05.30? Eller skrevet den første etter sammenhengende søvn men for tidlig, og den blir en trekant på grafen? 🤔

 

Gidder ikke teste i dag. Venter til i morgen 😊 Enten så steg tempen, eller så er den så og si helt stabil. Avhengig av hvordan jeg bør loggføre den 😅🙈

Viss eg sovna igjen ganske raskt ville eg berre tempa til vanleg tid, 5.30. Det er ganske ofte eg vaknar midt på natta, typ for å gå på toalettet, og så vidt eg kan sjå har det marginal innverking på temperaturen min. Dei gongene eg har brukt omrekningskalkuator har vore når eg har forsøve meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan vise en graf fra da de faktisk ble gravide? 

Anonymkode: a3757...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skikkelig dipp i temperaturen i dag, 35,69 😅 Vet jeg har vært under 36 grader tidligere, men syntes denne kom så brått..? Så enten er det feilmåling, sov ganske dårlig i natt, eller så er et faktisk eggløsning!?! 😃

Har irriterende nok helt glemt av EL-tester, så får bare vente og se hva FF finner ut 😛 

Er det noen andre som opplever slik brå dropp?

s_dMjxWM.png

Endret av Teyla
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...