Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, bittelillebolla skrev:

Åh!! 😫 Ser ut som jeg var for sent ute.. 😢 Jeg ante virkelig ikke at de var såååå populære! Helt kul mulig å få tak i jo. 🙉

Hæææ, fikk de inn så få?? 😳🙈🤷🏻‍♀️

Jeg har sett etter i over 2 mnd. Hatt fanene åpne og oppdatert 1 gang i uken for å se om de var inne igjen 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig at ikke alle fikk :( Syns virkelig de bør ta hintet når det blir utsolgt så raskt at de må få inn flere! Hvis jeg er gravid nå så skal jeg gi en av dere andre det jeg kjøpte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Niny skrev:

Hæææ, fikk de inn så få?? 😳🙈🤷🏻‍♀️

Jeg har sett etter i over 2 mnd. Hatt fanene åpne og oppdatert 1 gang i uken for å se om de var inne igjen 🙄

Enten må de ha fått inn bare noen få, eller så er det veldig mange som hadde lyst på. 🙈 Jeg skal gjøre som deg. Ha fanene oppe på flere leverandører, men tror jeg skal sjekke de HVER dag for disse går unna fortere enn varme hvetebrød. 😂 

41 minutter siden, Amatariel skrev:

Æsj så kjedelig at ikke alle fikk :( Syns virkelig de bør ta hintet når det blir utsolgt så raskt at de må få inn flere! Hvis jeg er gravid nå så skal jeg gi en av dere andre det jeg kjøpte!

Ja, enig! Etterspørselen er jo kjempe stor! 😱 Har sendt de en mail, så forhåpentligvis kan de gi en pekepinn på når de kommer inn igjen. 🤪 Sååå utrolig snilt av deg å finne gi fra deg termometeret ditt om spiren sitter. ❤️🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heilt merkeleg at det skal vere så vanskeleg å oppdrive nokre skarve termometer! De er jo eigentleg verken dyre eller avanserte. Skjønner ikkje kvifor dei ikkje berre lager alle termometer med to desimalar.

Temperaturen min gjekk dessverre nedover i dag. Eg håper det er på grunn av dårleg søvn, men det passar veldig godt med nedgang mot IKM 😔 Så har ikkje noko særleg håp, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jennni skrev:

Temperaturen min gjekk dessverre nedover i dag. Eg håper det er på grunn av dårleg søvn, men det passar veldig godt med nedgang mot IKM 😔 Så har ikkje noko særleg håp, gitt.

Kjedelig... men den er jo fortsatt over coverline da, så krysser fortsatt fingrene for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla @Jennni

Den lave dippen min var nok feilmåling, siden temperaturen var nærmest identisk høy både før og etter 😅 

Men utfra kroppens symptomer hadde jeg EL på fredag eller lørdag, som kan se ganske riktig ut hvis den fortsetter å stige nå!! 🤩🤞 

(Jeg er ikke prøver, men vil finne ut av syklus og reaksjoner i kroppen, så håper sterkt på å finne EL likevel)

_20201012_224812.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser sånn ut, @Teyla! Tenker du får raudt kryss i morgon, med laurdag som EL-dag.

Min temperatur gjekk opp igjen i dag, så sjansene er der framleis! Men blir nesten redd for å få forhåpningar, for han har sokke ganske brutalt på IKM ein del gonger også. Får seriøst heilt hjarteklapp mens eg ligg der med termometeret i munnen når eg måler rundt IKM 😄 Vil så veldig gjerne at han skal vere høg. Eg testar i morgen viss han ikkje søkk igjen (har spart MAAAANGE testar på den måten, for å seie det sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jennni skrev:

Ja, ser sånn ut, @Teyla! Tenker du får raudt kryss i morgon, med laurdag som EL-dag.

Min temperatur gjekk opp igjen i dag, så sjansene er der framleis! Men blir nesten redd for å få forhåpningar, for han har sokke ganske brutalt på IKM ein del gonger også. Får seriøst heilt hjarteklapp mens eg ligg der med termometeret i munnen når eg måler rundt IKM 😄 Vil så veldig gjerne at han skal vere høg. Eg testar i morgen viss han ikkje søkk igjen (har spart MAAAANGE testar på den måten, for å seie det sånn).

Spennende! Krysser fingrene for god og høy temp. hos deg i dag!! 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jennni skrev:

Min temperatur gjekk opp igjen i dag, så sjansene er der framleis!

Ja det var jo en kjempefin temp!

Jeg er 6 dpo i dag og FF føler seg usikker, og det skjønner jeg godt. Tempen i forkant ble jo veldig ustabil og rar. Slår meg egentlig til ro at det er slik denne gangen. Hvis jeg tar bort den positive EL-testen på CD16 så lager FF et striplet kryss (mulig EL) på CD19. Men jeg fikk jo positiv test, så jeg lar den stå. Og da setter ikke FF mulig EL på noen dag heller. Men at jeg har hatt EL en gang mellom CD17-19 er jeg temmelig sikker på.

Har talt riktig over nå, og ser jo at jeg er 9 dpo allerede på fredag! 😄 Så da regner jeg med å ta første test da. Håper som alltid på en svak spennende babystrek, men kjenner jeg må senke forventningene betraktelig. Det er tidlig, og spesielt om jeg faktisk egentlig bare er 7 dpo da 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 21.18, Neutral90 skrev:

Litt off topic, men er det flere med lav temp? Er ofte nede på 35-noe. 

Ja, jeg har også ganske lave temperaturer! Har vært nede i 35.88, men ligger normalt på 36.10-20 før EL. Jeg har normalt coverline på 36.25, og de høyeste temperaturene mine etter EL er rett over 36.70. Har lest at dette er lavt, men jeg er frisk og rask ellers, og er egentlig en veldig varmblodig person som aldri fryser haha.

Jeg har ikke forsøkt å bli gravid enda, så jeg vet ikke om det faktisk har en negativ effekt på evnen til å unnfange (har tempet siden februar som naturlig prevensjon og fordi jeg synes det er interessant, i tillegg til at jeg håper det vil hjelpe når vi går i gang med prøvingen). Men frem til det motsatte skulle bli bevist lever jeg i troen om at lav temp ikke har noen ting å si :)

Anonymkode: 449c9...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle fine tempere! Jeg blir litt forvirra av charten min denne mnd. Jeg har en tydelig tempøkning, men det merkelige var når jeg fikk positiv EL-test (appen har markert EL dagen etter positiv test). Testa 1-2 ganger om dagen i ukene før, og hadde bare tydelige negative tester. Men temp-økninga skjedde 4-5 dager før den positive EL-testen. Noen som skjønner noe av det..?

20201013_111727.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stjerne009 skrev:

Hei alle fine tempere! Jeg blir litt forvirra av charten min denne mnd. Jeg har en tydelig tempøkning, men det merkelige var når jeg fikk positiv EL-test (appen har markert EL dagen etter positiv test). Testa 1-2 ganger om dagen i ukene før, og hadde bare tydelige negative tester. Men temp-økninga skjedde 4-5 dager før den positive EL-testen. Noen som skjønner noe av det..?

Den har tydeligvis tatt mye hensyn til den EL-testen din. Slik FF ikke har gjort hos meg :lol: Er veldig vanlig med EL dagen etter positiv test... Hvorfor tempen din begynte å øke før EL er ikke lett å si. Men om den fortsetter videre oppover/høy temp så er ikke det feil iallefall. Du har hatt EL, og tempen øker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Den har tydeligvis tatt mye hensyn til den EL-testen din. Slik FF ikke har gjort hos meg :lol: Er veldig vanlig med EL dagen etter positiv test... Hvorfor tempen din begynte å øke før EL er ikke lett å si. Men om den fortsetter videre oppover/høy temp så er ikke det feil iallefall. Du har hatt EL, og tempen øker :) 

Ja, den økte jo med ca 0,1 grad dagen etter EL og har holdt seg der. Men syns det var litt mystisk at den økte såpass mye før EL også🤷‍♀️ 

Ser mange her bruker FF, anbefaler du det? Den tok ikke hensyn til positiv test? Nå bruker jeg bare Flo appen, den har kalkulert mensen og EL ganske bra hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Stjerne009 skrev:

Ser mange her bruker FF, anbefaler du det? Den tok ikke hensyn til positiv test? Nå bruker jeg bare Flo appen, den har kalkulert mensen og EL ganske bra hittil. 

Jeg er veldig glad i FF, men så har jeg brukt det siden 2009 så er veldig vant til den da ;) Har stort sett vært fornøyd. Den pleier å ta hensyn til alt mulig man legger inn, også positiv EL-test, men min pp her nå tror jeg den fikk store problemer med. Skjønner jeg godt, for jeg slet veldig med å komme inn i tempingen og alt ble litt rart. Så at jeg ikke har fått EL-kryss nå er nok mer en brukerfeil enn en FF-feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jennni @Amatariel Sendte mail til fertil.no, de har lagt inn fire stk på lager nå. Så fikk bestilt! 👏🏻 Fortsatt noen på lager om noen trenger. 😊 Løp og kjøp, bokstavlig talt! De får inn flere tusen nye innen to uker. Så nå er det håp for alle tempere der ute. 😂 

Endret av bittelillebolla
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...