Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jennni skrev:

Syklusdag 14, vil eg tru. Gjennomsnittstempen er høgre etter det. Eg vil anbefale deg å laste ned Fertility Friend-appen, så gjer den analysejobben for deg :) Også lurt å skaffe termometer med to desimal, så blir det meir nøyaktig (viss du ikkje allereie har, då, men det kjem i alle fall ikkje fram i skjemaet.

 

Tusen takk 😊

Har dessverre ikke med 2 desimaler, men er på utkikk etter et. 

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Jennni skrev:

 

@Body Lotion Har ikkje noko erfaring med Crinone (enno ...), men viss EL-testen blei negativ i går hadde du vel EL då eller i dag? Eg ville kaaaanskje sett an om det blir tydlegare temperaturauke i morgon og venta til då?

Ja, tror kanskje jeg har i dag. Hmm - får se an tempraturen i morgen!
Blir litt ekstra stresset siden lutealfasen er så kort som den er.  Spesielt spennende blir det å se om tempraturen faktisk blir høyere med progesteron-økning. For nå er det ikke store økningen å skryte av :P Har du også kort lutealfase? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Body Lotion skrev:

Ja, tror kanskje jeg har i dag. Hmm - får se an tempraturen i morgen!
Blir litt ekstra stresset siden lutealfasen er så kort som den er.  Spesielt spennende blir det å se om tempraturen faktisk blir høyere med progesteron-økning. For nå er det ikke store økningen å skryte av :P Har du også kort lutealfase? 

Litt i grenseland, trur eg – 10–11 dagar. Og sein EL, på CD 19 dei siste syklusane.

Ja, veldig interessant om progesteronet visest på tempen! Eg har prøvd å finne noko om det på nettet, men har ikke klart det. Viss det var ein klar samanheng ville det jo vore ein veldig enkel måte å sjå om ein har lavt nivå, så ville i så fall vore rart at det ikke var meir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jennni skrev:

Litt i grenseland, trur eg – 10–11 dagar. Og sein EL, på CD 19 dei siste syklusane.

Ja, veldig interessant om progesteronet visest på tempen! Eg har prøvd å finne noko om det på nettet, men har ikke klart det. Viss det var ein klar samanheng ville det jo vore ein veldig enkel måte å sjå om ein har lavt nivå, så ville i så fall vore rart at det ikke var meir brukt.

Veldig godt poeng 😅 

Ble ikke så veldig mye klokere av dagens temperaturmåling. Pleier vanligvis å ha høyere temperatur på denne dagen etter sterkeste eggløsningstest, men da pleier den å ligge på over 36,6. I dag var den på 36,52.. Så er så usikker på om egget er sluppet eller ikke. Kan eventuelt vente til i morgen å se, men da kan det hende mensen kommer 😶

Men ser at jeg hadde en syklus i juli hvor temperaturene etter eggløsning lå mellom 36,54- 36,59. Så kanskje temperaturen uansett ikke stiger i morgen. 

Hadde tydelig negativ eggløsningstest på CD 19 ettermiddag. Nå er jeg på dag 21 formiddag. Så kanskje jeg bør vente til i morgen, sånn i tilfelle det er en litt senere eggløsning enn hva det pleier.. så får jeg bare krysse fingrene for at mensen ikke kommer ennå 😶

 

IMG_20201112_061925.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Jennni skrev:

@Body Lotion Du har jo tempauke fra CD 19, då, men ikkje så tydeleg. Eg ville nok tatt ein telefon til legen.

Problemet er at fastlegen min ikke helt har peiling på dette her, og har først time hos gynekolog i slutten av januar 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 dpo i dag og tempen gikk over 37! Det er ganske høyt for meg, var ikke over det i forrige pp f.eks. Blir noen spennende dager fremover her nå 🤞

 Min chart ♦

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

7 dpo i dag og tempen gikk over 37! Det er ganske høyt for meg, var ikke over det i forrige pp f.eks. Blir noen spennende dager fremover her nå 🤞

 Min chart ♦

Oi, så spennende! Krysser fingrene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått forvirret over tempen min. Ammer fortsatt minsten på snart 11 mnd, både dag og natt. Hadde første EL etter fødsel 18/10, og deretter en kjemisk med positive tester fra 8 dpo men mens kom 31/10.

Denne syklusen har jeg testet etter EL fra cd 8, og det så ut på testene som LH steg i går og dagen før, men i dag på cd 13 da jeg egentlig hadde forventa positiv EL-test, var den så svak at teststreken nesten ikke var synlig. Natural cycles mener jeg skal ha EL på cd 22, men det nekter jeg å tro. FF har satt fertile dager på meg nå mellom cd 10 og cd 14. 

Får bare vente og teste videre...
 

C54E75A0-FAA9-4863-8545-BF6700F9EDD5.png

2C635114-E6E5-4E4D-A6AE-7A06D6C29518.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lorieen skrev:

Smått forvirret over tempen min. Ammer fortsatt minsten på snart 11 mnd, både dag og natt. Hadde første EL etter fødsel 18/10, og deretter en kjemisk med positive tester fra 8 dpo men mens kom 31/10.

Denne syklusen har jeg testet etter EL fra cd 8, og det så ut på testene som LH steg i går og dagen før, men i dag på cd 13 da jeg egentlig hadde forventa positiv EL-test, var den så svak at teststreken nesten ikke var synlig. Natural cycles mener jeg skal ha EL på cd 22, men det nekter jeg å tro. FF har satt fertile dager på meg nå mellom cd 10 og cd 14. 

Får bare vente og teste videre...
 

C54E75A0-FAA9-4863-8545-BF6700F9EDD5.png

2C635114-E6E5-4E4D-A6AE-7A06D6C29518.png

Hmm, nei - de var ikke så lette å tolke. Kan muligens henge sammen med at du ikke får sovet gjennom natten? Da blir temperaturene ofte mer ujevne. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å ta progesteron i går. Dette er første gang siden jeg begynte å tempe i juli at temperaturen har steget på dag fire etter sterkeste test! Vanligvis kommer mensen i morgen eller blødninger på kvelden i dag, og har pleid å få enten samme temperatur som dagen før og eller nedgang i temperatur. Nå krysser jeg fingrene for at denne tempraruren ikke bare er en tilfeldighet, men at den holder seg der i morgen og 😅

 

IMG_20201113_061522.thumb.png.a91a3f8d951dfb250db7f52944ef1c72.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Body Lotion skrev:

Hmm, nei - de var ikke så lette å tolke. Kan muligens henge sammen med at du ikke får sovet gjennom natten? Da blir temperaturene ofte mer ujevne. 

 

 

Jeg tror det. Det er sjelden jeg får sovet gjennom natten, og jeg sover som regel aldri mer enn 3-4 timer i strekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Body Lotion skrev:

Jeg endte opp med å ta progesteron i går. Dette er første gang siden jeg begynte å tempe i juli at temperaturen har steget på dag fire etter sterkeste test! Vanligvis kommer mensen i morgen eller blødninger på kvelden i dag, og har pleid å få enten samme temperatur som dagen før og eller nedgang i temperatur. Nå krysser jeg fingrene for at denne tempraruren ikke bare er en tilfeldighet, men at den holder seg der i morgen og 😅

Så bra! Den kurva der ser jo veldig fin ut :)

Eg begynte så vidt å spotte seint i går kveld, og i dag har tempen søkke :( Så reiknar med at mensen kjem for fullt i dag. Då har eg berre 9 dagars lutealfase. Har eigentleg time hos privat gynekolog, men først i desember, så eg trur jammen eg ber om time hos fastlegen med ein gong. Om ho ikkje vil gi meg noko, kan eg i alle fall bli henvist til offentleg gynekolog i staden. Er det nokon som har fått skrive ut Crinone hos fastlegen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jennni skrev:

Så bra! Den kurva der ser jo veldig fin ut :)

Eg begynte så vidt å spotte seint i går kveld, og i dag har tempen søkke :( Så reiknar med at mensen kjem for fullt i dag. Då har eg berre 9 dagars lutealfase. Har eigentleg time hos privat gynekolog, men først i desember, så eg trur jammen eg ber om time hos fastlegen med ein gong. Om ho ikkje vil gi meg noko, kan eg i alle fall bli henvist til offentleg gynekolog i staden. Er det nokon som har fått skrive ut Crinone hos fastlegen? 

 

Åååh, så kjedelig 😕 Jeg fikk crinone av privat gynekolog, men fastlegen min sa at hun kunne skrive det ut fremover slik at jeg slipper å dra tilbake til den private gynekologen 😂 Ble samtidig henvist til offentlig gynekolog av fastlegen. Fastlegen var veldig ærlig på at hun aldri har hørt om kort lutealfase, men at nå lærte hun litt mer og gjerne hjelper meg videre med det hun kan! Absolutt verdt et forsøk å ta det med fastlegen med andre ord 😊 Fastlegen min hadde ikke hørt om verken crinone eller lutinus, men nevnte et annet medikament som hun visste om (som jeg ikke husker navnet på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig start på dagen, måtte bare dele med noen. Tempen sank rundt da jeg skulle hatt EL denne runden, men EL kom ikke da. Ny dropp i tempen fire dager senere og fikk da EL. IKM bør være om to dager ut ifra «ny» EL og nå synker tempen gradvis sånn som den pleier rett før mensen. Frustrert og lei i dag! Beklager utblåsningen.

Anonymkode: b21f5...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig start på dagen, måtte bare dele med noen. Tempen sank rundt da jeg skulle hatt EL denne runden, men EL kom ikke da. Ny dropp i tempen fire dager senere og fikk da EL. IKM bør være om to dager ut ifra «ny» EL og nå synker tempen gradvis sånn som den pleier rett før mensen. Frustrert og lei i dag! Beklager utblåsningen.

Anonymkode: b21f5...1b5

Ååh, sender en en stor klem ❤️ Det er så vondt og frustrerende! 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig start på dagen, måtte bare dele med noen. Tempen sank rundt da jeg skulle hatt EL denne runden, men EL kom ikke da. Ny dropp i tempen fire dager senere og fikk da EL. IKM bør være om to dager ut ifra «ny» EL og nå synker tempen gradvis sånn som den pleier rett før mensen. Frustrert og lei i dag! Beklager utblåsningen.

Anonymkode: b21f5...1b5

Uff, kjenner følelsen! Er litt i kjelleren sjølv i dag :( Sender ein klem og kryssar fingrane for at desember er vår måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jennni skrev:

Uff, kjenner følelsen! Er litt i kjelleren sjølv i dag :( Sender ein klem og kryssar fingrane for at desember er vår måned!

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Body Lotion skrev:

Jeg endte opp med å ta progesteron i går. Dette er første gang siden jeg begynte å tempe i juli at temperaturen har steget på dag fire etter sterkeste test! Vanligvis kommer mensen i morgen eller blødninger på kvelden i dag, og har pleid å få enten samme temperatur som dagen før og eller nedgang i temperatur.

Så spennende! Dette høres veldig lovende ut!

1 time siden, Jennni skrev:

Eg begynte så vidt å spotte seint i går kveld, og i dag har tempen søkke :( Så reiknar med at mensen kjem for fullt i dag. Då har eg berre 9 dagars lutealfase. 

Uff så kjedelig comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif Kan høres ut som du trenger litt progresteronstøtte ja. Om det tar tid før du får ordnet det så kan du kanskje begynne å knaske B6-vitamin? Jeg fikk forlenget min lutealfase fra 10 dager til 12 på det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig start på dagen, måtte bare dele med noen. Tempen sank rundt da jeg skulle hatt EL denne runden, men EL kom ikke da. Ny dropp i tempen fire dager senere og fikk da EL. IKM bør være om to dager ut ifra «ny» EL og nå synker tempen gradvis sånn som den pleier rett før mensen. Frustrert og lei i dag! Beklager utblåsningen.

Anonymkode: b21f5...1b5

bighug2.gif.8770063e62eaf27fdd0c83445fb09c54.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...