Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Niny skrev (7 minutter siden):

Stod LR41 i den jeg hadde. Fant ikke det noen plass, men SR41 hadde biltema hvertfall, som er likt men litt sterkere. Det jeg har i nå mener jeg 😉

Takk, da forsøker jeg å kjøpe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Takk, da forsøker jeg å kjøpe dette.

Det bør kunne funke ja! Som sagt, jeg brukte en tykk nål til å dirke ut batteriet, for det satt bra fast. Ikke dra ut innmaten, for knappen min er veldig vrien nå, selv om jeg vet alt er på plass igjen 🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tempere,

 

Har jeg ikke hatt EL? Jeg trodde og håpet EL var på mandag.  Er helt ny temper så har tempet men tempen har rett og slett vært lav og lik de siste dagene. Håper det er fordi jeg rett og slett sover urolig.  Må ofte opp midt på natten pga jobb (forskjellige tidssoner) så det ødelegger jo en del. Eller har jeg rett og slett ikke hatt EL?  

Kjente godt på murringene på mandag og hatt negative el tester siden. Hva kan dette være?

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjære tempere,

 

Har jeg ikke hatt EL? Jeg trodde og håpet EL var på mandag.  Er helt ny temper så har tempet men tempen har rett og slett vært lav og lik de siste dagene. Håper det er fordi jeg rett og slett sover urolig.  Må ofte opp midt på natten pga jobb (forskjellige tidssoner) så det ødelegger jo en del. Eller har jeg rett og slett ikke hatt EL?  

Kjente godt på murringene på mandag og hatt negative el tester siden. Hva kan dette være?

Anonymkode: e7b55...6b3

Har du lagt inn bilde her? Jeg kan i alle fall ikke se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Amatariel said:

Har du lagt inn bilde her? Jeg kan i alle fall ikke se det.

Prøver igjen å legge inn bilde. Har ikke vært så nøye på å legge inn samleie osv.  

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har jeg ikke hatt EL? Jeg trodde og håpet EL var på mandag.  Er helt ny temper så har tempet men tempen har rett og slett vært lav og lik de siste dagene. Håper det er fordi jeg rett og slett sover urolig.  Må ofte opp midt på natten pga jobb (forskjellige tidssoner) så det ødelegger jo en del. Eller har jeg rett og slett ikke hatt EL?  

Kjente godt på murringene på mandag og hatt negative el tester siden. Hva kan dette være?

Nå ser jeg bildet. Jeg ville absolutt vært håpefull for at EL var på tirsdag eller i går. Du har positiv test på mandag og kjente murringer. FF kan ikke si noe om EL før minst tre temper etter EL, så her må du nok bare fortsette å  tempe og være tålmodig. Om tempen øker fra i morgen av setter den kanskje kryss om 2-3 dager. Og hvis den ikke gjør det så er det fordi du har en del ustabile tempemålinger. Absolutt ikke optimalt å stå opp om natten eller sove urolig. Så vi må nesten vente og se. Men jeg ville vært ganske rolig på at EL har vært ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Amatariel said:

Nå ser jeg bildet. Jeg ville absolutt vært håpefull for at EL var på tirsdag eller i går. Du har positiv test på mandag og kjente murringer. FF kan ikke si noe om EL før minst tre temper etter EL, så her må du nok bare fortsette å  tempe og være tålmodig. Om tempen øker fra i morgen av setter den kanskje kryss om 2-3 dager. Og hvis den ikke gjør det så er det fordi du har en del ustabile tempemålinger. Absolutt ikke optimalt å stå opp om natten eller sove urolig. Så vi må nesten vente og se. Men jeg ville vært ganske rolig på at EL har vært ja...

Takk for svar. Ser at andre stiger veldig mens jeg ligger på samme linje så ble bekymret. Men tror som sagt det er litt omstendighetene som du sier. Trodde EL var på mandag, men du du har rett. Må ha vært tirsdag eller onsdag jeg fikk første negative test på tirsdag. Synes det er vanskelig å tempe, jeg sover svært urolig generelt så tror det er sjeldent jeg har 4 timer sammenhengende..

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen gikk litt ned igjen idag. Men idag er fjerde dagen med kvalme. Brukte 1 time på å få ned frokosten i dagtidlig, og hatt lite til ingen matlyst. Halsbrann når kvalmen har vært på det værste, og endel murringer rundt livmor.. 

Sist PP så falt tempen dagen før mens, og begynte å spotte den dagen. Føler nå at det står og faller på morgendagens temp. Faller den mer, er løpet kjørt.. Stiger den igjen, er jeg overbevist at jeg er gravid.. Skal i teorien spotte imorgen og få mens på lørdag. 

Screenshot_20201126_165619.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei 🙂 

Jeg og kjæresten er ikke prøvere enda, men vi begge har veldig lyst til å stifte familie veldig snart. Jeg gikk på p-piller, og fikk tips her inne av @Amatariel å slutte på disse en god stund før prøvingen. Jeg var skeptisk og hadde egentlig tenkt til å vente med p-pille slutt. Vel sånn gikk det ikke, for jeg fikk store mellomblødninger og endte med å ha mensblødninger i over en måned. Har brukt p-piller lenge, men plutselig tolererte ikke kroppen min det mer. Så jeg fikk valget av legen mellom å slutte eller bytte merke. Valgte å slutte fordi jeg og kjæresten allerede hadde bestemt oss for å få barn innen ett år. Nå har jeg vært «p-pillefri» i akkurat 41 dager. I dag tidlig merket jeg at brystene var ømme og jeg hadde slimete blank utflod. 🙌🏻 Tok en eggløsningstest og slik så den ut. 👇🏻 Selv om jeg synes det er litt vemodig at vi ikke skal prøve denne syklusen, så må jeg si at det var sinnsykt moro å få en slik test. Jeg er faktisk bittelitt stolt av at jeg klarte å plukke opp signalene fra kroppen, og at jeg faktisk traff. Heldig og merkelig. 
 

Grunnen til at vi ikke er aktivt prøvere nå er i første omgang at vi skal kjøpe hus, leter etter det perfekte på markedet. Og at jeg skal begynne på noen tabletter mot akneprobleamtikk. Kuren tar 12 uker. 😩 Skulle så gjerne ønske jeg kunne hive meg rundt og prøve nå med engang, men det er jo uansett ikke lenge til. 🤞🏻 I mellomtiden kan jeg jo trøste meg med eggløsningstester og fra neste syklus av temping. 🙂 

Ville dere tolket denne som positiv? 🥳
 

 

B62E077A-9A0C-44DA-AE9E-CD6A7ABFB90B.jpeg

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (10 timer siden):

Heei 🙂 

Jeg og kjæresten er ikke prøvere enda, men vi begge har veldig lyst til å stifte familie veldig snart. Jeg gikk på p-piller, og fikk tips her inne av @Amatariel å slutte på disse en god stund før prøvingen. Jeg var skeptisk og hadde egentlig tenkt til å vente med p-pille slutt. Vel sånn gikk det ikke, for jeg fikk store mellomblødninger og endte med å ha mensblødninger i over en måned. Har brukt p-piller lenge, men plutselig tolererte ikke kroppen min det mer. Så jeg fikk valget av legen mellom å slutte eller bytte merke. Valgte å slutte fordi jeg og kjæresten allerede hadde bestemt oss for å få barn innen ett år. Nå har jeg vært «p-pillefri» i akkurat 41 dager. I dag tidlig merket jeg at brystene var ømme og jeg hadde slimete blank utflod. 🙌🏻 Tok en eggløsningstest og slik så den ut. 👇🏻 Selv om jeg synes det er litt vemodig at vi ikke skal prøve denne syklusen, så må jeg si at det var sinnsykt moro å få en slik test. Jeg er faktisk bittelitt stolt av at jeg klarte å plukke opp signalene fra kroppen, og at jeg faktisk traff. Heldig og merkelig. 

Ville dere tolket denne som positiv? 🥳

Veldig positiv test ja 😄 Gøy å se, selv om du ikke er prøver ennå. Men bare sånn for sikkerhets skyld - ta en g-test også. Man vet aldri... og graviditet slår også ut på EL-tester (sånn jeg fant ut en gang at jeg er gravid).

Lorieen skrev (1 time siden):

6 dpo i dag og tempen er foreløpig høy og fin. Håper så inderlig at det klaffer denne måneden! 

Kjempefin temp ja 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/26/2020 at 9:23 AM, Amatariel said:

Nå ser jeg bildet. Jeg ville absolutt vært håpefull for at EL var på tirsdag eller i går. Du har positiv test på mandag og kjente murringer. FF kan ikke si noe om EL før minst tre temper etter EL, så her må du nok bare fortsette å  tempe og være tålmodig. Om tempen øker fra i morgen av setter den kanskje kryss om 2-3 dager. Og hvis den ikke gjør det så er det fordi du har en del ustabile tempemålinger. Absolutt ikke optimalt å stå opp om natten eller sove urolig. Så vi må nesten vente og se. Men jeg ville vært ganske rolig på at EL har vært ja...

 

7F552A28-5F74-424C-9FB3-B8F5CCD62E03.png

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 

7F552A28-5F74-424C-9FB3-B8F5CCD62E03.png

Anonymkode: e7b55...6b3

Den gikk bittelitt opp i dag, men fortsatt ikke nok? Håper EL har vært 

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den gikk bittelitt opp i dag, men fortsatt ikke nok? Håper EL har vært 

Anonymkode: e7b55...6b3

Du har nok for mange usikre temper til at FF klarer å sette kryss. Men med den positive testen så vil jeg holde en knapp på at du hadde EL på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagene snegler seg avgårde. 8 dpo i dag og negativ test på morgenurin. Jeg vet jo at det er kjempetidlig, så jeg går ikke i kjelleren av den grunn. Sist svangerskap fikk jeg svak positiv om kvelden 9 dpo. 

D78D119C-C669-4329-8431-2A4D0B165C64.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på når mensen finner det for godt å dukke opp. Tror jeg trygt kan anta at jeg har hatt en kjemisk denne måneden. Mye rare "symptomer" og 3 tester med skygge til definitiv strek. Idag testet jeg blenda igjen, og temperaturen falt.... 💔

Screenshot_20201129_100811_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Er i PP2, og har prøvd FF denne mnd, bare på temperatur vel å merke.

Forrige mnd var det omtrent ingen stigning, og denne mnd ser det virkelig ut som om jeg har hatt eggløsning? 

Bruker Flo og mycalendar i tillegg, som sier eggløsning var 26. Jeg personlig mener med sikkerhet at det var natt til 26. Har veldig lav topp.

Screenshot_20201129-133751_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet svakt positivt i kveld, 8 dpo. Så får vi se da, om den sitter eller om det blir nok en kjemisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...