Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøver å sammenligne forrige måned og denne måned tempemessig. 

Ser at forrige måned var tempen mer en sprettball, mens denne måneden ligger den fin og jevn. Kan dette komme av at forrige måned var jeg ikke helt kommet inn i tempingen, mens nå går det mer av seg selv? 

Må også legge til at forrige måned så var første del, altså alt før den røde pilen, målt med 1 desimals meter og alt etter med 2 desimaler. 

Hoppet jeg nevnte hin dagen har jeg discardet og forklarer vekk med en urolig overnatting. 

Screenshot_20201124_071235.jpg

Screenshot_20201124_071141.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kryss Lorieen! Og fiiiin temp Niny!

I dag begynte termometeret mitt å tulle igjen! Pep rar og fikk det ikke på, så ingen temp fra meg 😤 Blir skikkelig irritert! Det var jo fint så lenge. Men får håpe det skjerper seg når det snart gjelder mot EL osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Hurra for kryss Lorieen! Og fiiiin temp Niny!

I dag begynte termometeret mitt å tulle igjen! Pep rar og fikk det ikke på, så ingen temp fra meg 😤 Blir skikkelig irritert! Det var jo fint så lenge. Men får håpe det skjerper seg når det snart gjelder mot EL osv. 

Tror du kanskje skulke prøvd å bytte batteri. Brukte en tykk nål til å presse batteriet ut av skuffen sin, uten å trekke ut innmaten. Etter jeg skiftet batteri så har min vært helt fin 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker veldig godt tempekurven min nå! Gikk enda litt mer oppover idag 🤞

Er det sånn at tempen har fortsatt å øke oppover mot slutten, istedenfor å krype nedover, for dere som har blitt gravid mens dere temper? 

Screenshot_20201125_072613.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny temper her.

Jeg fikk negativ EL- test i går, men tempen i dag viser en veldig lite stigning. Betyr det at jeg ikke har hatt EL? 

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (55 minutter siden):

@Body Lotion 

Hvordan går det med deg? Har du fortsatt å tempe etter positiv test? Jeg er spent på om tempen har greid å holde seg oppe nå 🤩

 

Den holder seg oppe! Men det er jo sikkert pga progesterontilførsel 😅 Begynte med progesteron på syklusdag 21 på kvelden. Og har fortsatt  med å ta det på morgenen. Veldig spent på å se om clearblue viser 2-3 på torsdag eller fredag!

Ser du har en spennende kurve nå! Krysser fingrene ❤️

 

IMG_20201125_083137.thumb.png.b2cf654296f4b80a54ee40544a37b730.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ny temper her.

Jeg fikk negativ EL- test i går, men tempen i dag viser en veldig lite stigning. Betyr det at jeg ikke har hatt EL? 

Anonymkode: e7b55...6b3

For meg har det ofte tatt 36 eller 48 timers etter negativ test før tempraturen har steget. Men min har generelt steget svææært lite, så noen ganger har det vært vanskelig å vite om jeg har hatt eggløsning. Men så har jeg funnet ut at både lav stigning i tempratur og kort lutealfase henger sammen, siden begge er avhengig av progesteron 😊 Så da er det ikke rart stigning min har vært liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ny temper her.

Jeg fikk negativ EL- test i går, men tempen i dag viser en veldig lite stigning. Betyr det at jeg ikke har hatt EL? 

Anonymkode: e7b55...6b3

Sist måned var det 2 dager etter negativ test at jeg hadde stigning i tempen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Tror du kanskje skulke prøvd å bytte batteri. Brukte en tykk nål til å presse batteriet ut av skuffen sin, uten å trekke ut innmaten. Etter jeg skiftet batteri så har min vært helt fin 😊

Men det er i så fall helt sykt. Jeg kjøpte dette helt nytt nå i september..!? Mitt forrige termometer varte i 5 år uten batteriskifte...

Niny skrev (1 time siden):

Jeg liker veldig godt tempekurven min nå! Gikk enda litt mer oppover idag 🤞

Er det sånn at tempen har fortsatt å øke oppover mot slutten, istedenfor å krype nedover, for dere som har blitt gravid mens dere temper? 

Fiiiiin temp ja! Åh så sykt spennende å være i dpo-land. Et herlig sted. Ganske misunnelig der nå kjenner jeg ;)
Hovedregelen er jo at tempen skal holde seg oppe hvis man er gravid. Men finnes jammen unntak på det også (se mitt første eksempel under).

Her er tre av mine gravid-charter

chart_sept13_3_bak.JPG.8e333a3d3ad1e98143cf9725ec339240.JPG1486942073_Untitled-1copy.jpg.a99f9cab944e8dc09359066d6c16f007.jpgpp11.png.f6aeb70d754d3991683af447759514e2.png

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ny temper her.

Jeg fikk negativ EL- test i går, men tempen i dag viser en veldig lite stigning. Betyr det at jeg ikke har hatt EL? 

Anonymkode: e7b55...6b3

Velkommenr! :smilyblomst: Så kjekt med flere tempere. Det kan gå noen dager før du får markant tempeøkning. FF trenger minst tre temper før den setter EL-kryss.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar niny og bodylotion :)

Er sikker på EL da jeg kjente det godt, har en lutefase på 11 dager. Skal fortsette å tempe de neste dagene.

Anonymkode: e7b55...6b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

takk for svar niny og bodylotion :)

Er sikker på EL da jeg kjente det godt, har en lutefase på 11 dager. Skal fortsette å tempe de neste dagene.

Anonymkode: e7b55...6b3

Lykke til! 💪🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Body Lotion said:

Lykke til! 💪🏻❤️

Ble plutselig litt usikker nå. Kjenner litt murringer igjen...

Tok en EL test og den var negativ så må jo ha vært.

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Men det er i så fall helt sykt. Jeg kjøpte dette helt nytt nå i september..!? Mitt forrige termometer varte i 5 år uten batteriskifte...

Ja jeg kjøpte jo mitt også i forrige PP og fikk allerede problemer for noen uker siden. Etter et batteribytte har det funket fint. Mulig det er gammelt batteri som har stått i, eller at batteriene ikke har vært beskyttede og har tappet seg lenge før du fikk det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble plutselig litt usikker nå. Kjenner litt murringer igjen...

Tok en EL test og den var negativ så må jo ha vært.

Anonymkode: e7b55...6b3

Det er ikke alltid så lett å vite! 😅Fortsett å tempe så kan det hende den stiger i morgen. Om den stiger i morgen betyr det at eggløsning var i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (20 minutter siden):

Ja jeg kjøpte jo mitt også i forrige PP og fikk allerede problemer for noen uker siden. Etter et batteribytte har det funket fint. Mulig det er gammelt batteri som har stått i, eller at batteriene ikke har vært beskyttede og har tappet seg lenge før du fikk det 🙈

Husker du hvilket batteri det var? Er på jobb nå og kan kjøpe nytt på vei hjem. Men jeg husker ikke hva det het eller noe. Bare at det var lite 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Body Lotion said:

Det er ikke alltid så lett å vite! 😅Fortsett å tempe så kan det hende den stiger i morgen. Om den stiger i morgen betyr det at eggløsning var i dag 😊

Ja, håper den er i morgen så vi rekker en runde i kveld:D Men synes det er rart at EL- testen er tydelig negativ igjen. 

Skal tempe videre! Gratulerer masse med spiren i magen!

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Husker du hvilket batteri det var? Er på jobb nå og kan kjøpe nytt på vei hjem. Men jeg husker ikke hva det het eller noe. Bare at det var lite 😅

Stod LR41 i den jeg hadde. Fant ikke det noen plass, men SR41 hadde biltema hvertfall, som er likt men litt sterkere. Det jeg har i nå mener jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...