Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Amatariel skrev:

Uff så kjedelig. Du har hatt veldig 'jevn' temperatur egentlig :klem:Stoooor klem!

Takk! Eg merkar at eg hadde eit lite håp denne syklusen, så det var ekstra kjipt då eg skjønte at eg hadde fått mensen. Berre skjønner ikkje kvifor det ikkje går! Vi gjer jo alt riktig :( Veit at det er maaaange i samme situasjon som har prøvd mykje lengre, men det er frustrerande likevel. Men eg har jo litt sein EL og ganske kort lutealfase. Kan det vere teikn på noko? Synest heller ikke temperaturforskjellen før og etter EL er så stor. Kan det ha med progestoron eller noko å gjere? Synest det er rart at eg ikkje blei spurt om dette då eg var på utreiing.

Jeg tenkte som Niny og skulle bytte termometer nå som jeg fikk et så nytt og freshed i posten. Men så virket det ikke!?? Slo det jo på i går og da så nå alt fint ut. Men i morges da jeg skulle tempe så hørtes påknapp-lyden skikkelig ødelagt ut (temper i mørket) så da turte jeg ikke bruke det. Heldigvis lå det gamle rett i nærheten så fikk brukt det uten å være våken så lenge eller røre meg så mye. Så tror tempen ble reell. Fortsatt høy! 🤗

Men hva som skjedde med det nye termometeret må jeg finne ut av senere i dag ja. Skulle bare mangle om jeg endelig fikk kjøpt nytt, og så er det ødelagt!? Men med Ninys historie her så innser jeg jo at jeg ikke bør tempe med det nye i denne syklusen uansett.

Ble ellers blenda test på meg, men forventet ikke så mye annet på 9 dpo egentlig. Men håper såååå på å se noe spennende i løpet av helgen altså!

Så merkeleg! Eg ville tatt kontakt med dei og klaga med ein gong, sånn at du i alle fall har fungerande termometer til neste syklusstart (blir forhåpentleg ikkje nødvendig, men for sikkerheits skyld).

Endret av Jennni
Gløymte å skrive inn heile svaret :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi skjønner du syns det var rart! Men enig med de andre her... det er ikke optimalt å skifte midt i syklusen vil jeg tro. Samme med badvekt 😅

Jeg tenkte som Niny og skulle bytte termometer nå som jeg fikk et så nytt og freshed i posten.  🤗

Men med Ninys historie her så innser jeg jo at jeg ikke bør tempe med det nye i denne syklusen uansett.

Stappa den gamle inn når jeg kom hjem fra jobb. Idet den pep, tok jeg den nye inn. Her var resultatet.. 

Så mulig jeg rett og slett hadde ett tempehopp idag 🙈

IMG_20201016_160226.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jennni skrev:

Takk! Eg merkar at eg hadde eit lite håp denne syklusen, så det var ekstra kjipt då eg skjønte at eg hadde fått mensen. Berre skjønner ikkje kvifor det ikkje går! Vi gjer jo alt riktig :( Veit at det er maaaange i samme situasjon som har prøvd mykje lengre, men det er frustrerande likevel. Men eg har jo litt sein EL og ganske kort lutealfase. Kan det vere teikn på noko? Synest heller ikke temperaturforskjellen før og etter EL er så stor. Kan det ha med progestoron eller noko å gjere? Synest det er rart at eg ikkje blei spurt om dette då eg var på utreiing.

Skjønner så godt at du blir lei :( Det er nok sannsynligvis ikke noe spesielt galt. Sen EL og noe kort lutealfase skal ikke være avgjørende (så lenge den ikke er defekt).

2 timer siden, Niny skrev:

Stappa den gamle inn når jeg kom hjem fra jobb. Idet den pep, tok jeg den nye inn. Her var resultatet.. 

Så mulig jeg rett og slett hadde ett tempehopp idag 🙈

Ojj se der ja! Det må man jo kunne si er å være på samme bølgelengde :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jennni skrev:

Men eg har jo litt sein EL og ganske kort lutealfase. Kan det vere teikn på noko? Synest heller ikke temperaturforskjellen før og etter EL er så stor. Kan det ha med progestoron eller noko å gjere? Synest det er rart at eg ikkje blei spurt om dette då eg var på utreiing.

Åh sanne her! Jeg får heller ikke stor tempraturforskjell etter eggløsning, har sen eggløsning og defekt lutealfase. Har lurt på om det henger sammen med tempraturen, men ikke vet jeg ... 

Har en venninne som har vært gjennom noe av det samme. Det tok nærmere to år før hun ble tatt på alvor av en lege. Der hadde de målt progesteron og verdiene var greie de, men det er jo allikevel bare et øyebliksmåling. Det fanger jo ikke nødvendigvis opp om det stuper dagen etterpå liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No synest er kroppen min oppfører seg rart. CD 2, men temperaturen held seg stabil. Det har eg ikkje opplevd før, trur eg. Han pleier ikkje å vere på sitt lågaste, men markant lågre enn i lutealfasen. Korleis pleier det å vere for dykk andre?

15 timer siden, Amatariel skrev:

Skjønner så godt at du blir lei :( Det er nok sannsynligvis ikke noe spesielt galt. Sen EL og noe kort lutealfase skal ikke være avgjørende (så lenge den ikke er defekt).

Men 10 dagars lutealfase er jo ikkje så langt unna defekt, då. Men skal temperaturforskjell ha noko å seie? Eg har sett i tempetrådar at folk meiner at EL er bra om det er stort temphopp, men stemmer det? Eller er det likegyldig så lenge man har tydeleg nivåforskjell?

15 timer siden, Body Lotion skrev:

Åh sanne her! Jeg får heller ikke stor tempraturforskjell etter eggløsning, har sen eggløsning og defekt lutealfase. Har lurt på om det henger sammen med tempraturen, men ikke vet jeg ... 

Har en venninne som har vært gjennom noe av det samme. Det tok nærmere to år før hun ble tatt på alvor av en lege. Der hadde de målt progesteron og verdiene var greie de, men det er jo allikevel bare et øyebliksmåling. Det fanger jo ikke nødvendigvis opp om det stuper dagen etterpå liksom :P

Trur eg må lese meg litt opp på dette. Synest berre det er rart at eg ikkje blei spurt – ho spurte meg om eg hadde EL, og eg sa at eg veit at eg har det fordi eg tempar, og då spurte ho ikkje noko meir. Men ho meinte vel at sidan vi berre hadde prøvd i 6 månader var det ikkje grunn til å tru at noko var galt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som også fører i FF. Hvordan ville dere markert det, om du fikk pos eltest på morgenen og negativ på ettermiddag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Dere som også fører i FF. Hvordan ville dere markert det, om du fikk pos eltest på morgenen og negativ på ettermiddag? 

Jeg ville ført det som negativt den dagen, dersom jeg fikk tatt min test litt tidligere. 

Jeg fikk positivt i 13 tiden. Hadde tenkt å ta ny i 20 tiden, men kom ikke hjem igjen før ca 00.20 den dagen. Så endte med å sette 2 dager positiv og negativ dagen etter, siden det var en ny dato 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig søvn inatt. Hvor mye kan det slå ut på tempen? 

Har igrunn de fleste andre nettene omtrent siste uken, åpnet øynene for å se klokken, så sovnet igjen. Har sånn fancy laserklokke i taket som jeg fikk da jeg var 10.. 😜 Men veldig sytalaust om man ligger litt urolig. Glimte med øyelokket, så sovne igjen. 

Igår var temp 36.81, liten dupp fra36. 91 dagen før. Idag 37.01..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy temp i dag også, men negativ test på 11 dpo gjør at jeg egentlig avskriver denne pp'en. Såååååå lei meg i dag! 😭

Min chart ♦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Høy temp i dag også, men negativ test på 11 dpo gjør at jeg egentlig avskriver denne pp'en. Såååååå lei meg i dag! 😭

Min chart ♦

Å nei, så trist😥 føler skikkelig med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Noen som kan vise en graf fra da de faktisk ble gravide? 

Anonymkode: a3757...358

Nå har jeg gravd i en tidligere dagbok, og fant charten fra da jeg ble gravid med det som i dag er mitt yngste barn ♥

ff.JPG.4a33eb7adb8a997cb2bda3d9ef362eab.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min chart ♦

Uff, så kjipt! :klem:Men eg er heilt sikker på at du ser to strekar ganske snart, om ikkje akkurat denne PP-en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene har jeg våknet i 4 tiden. Tatt temp og da sovet dårlig frem til alarmen kl 06.30.

Tempen kl 4 har vært en del høyere enn den kl 06.30. Men da har jeg sovet urolig og vært mye våken... Hva er mest riktig å bruke? Tempen kl 4 med god søvn bak eller kl 06.30 (som alle andre målinger), men med flere oppvåkninger? 

Temp kl 04 = 36.58 og 36.51 

Temo 06.30 = 36.41 og 36.38

Anonymkode: 1e131...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har igrunn hatt samme dilemmaet. Har sovet dårlig og urolig noen dager siste ukene fra 03/04 tiden. Har bare prøvd å vri meg og sovne igjen, og igjen målt til vanlig tid. Mye av syklusen har igrunn vært slik, pga jeg ikke er vant til å tempe og dermed har sovet litt urolig pga det. Derfor har jeg også valgt å plotte inn som vanlig siden de er flere som da er unøyaktige... 🤷🏻‍♀️

Inatt f.eks våknet jeg ca 04 av en samboer som omtrent måtte løpe på do. Slet med å sovne igjen etter det. Føltes som jeg vred meg i 3 timer, men følte jeg sov ei stund igjen før alarmen ringte kl 06. 🤔

----

Tempen min har gått litt opp igjen, så ser ut som den holder seg stabil høyt oppe, og det er gøy å se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det CD 1 på meg i dag. Veldig deprimerende, men tanker om det har jeg skrevet i dagboken min.

Når det gjelder tempingen og charten min så ble det jo litt spennende/moro å se. På tross av motarbeidelse på termometeret, høstferiereise og at det generelt tar tid å komme inn i vanen med å tempe, så ble ikke charten så verst. Det er en tydelig endring på høyere temp etter EL! Men EL-testen min og FF ble ikke enige om når EL var. EL-test mener EL var på CD17, og FF mener (uten test) at det var CD19. Jeg ville ikke bestemme meg for noe før jeg fikk se når mensen kom. Jeg har en ganske stabil lutealfase på 12 dager så (èn gang i år var den på 11 dager). Så 13 dager mener jeg er urealistisk. Jeg har derfor fått test og temp til å møtes på halvveien, og bestemt at EL var CD18. Da ble lutealfasen på 12 dager. 

Charten for pp4 ble slik
received_2821673014638685.jpeg.4d60aca966fcf84ee3c631fef7e933b7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forventer IKM på cd30/31. 

Hva tenker dere her, utifra grafen min, om jeg har fått spotting idag? 🤔

At IKM tuller, eller at EL har vært mye seinere på tross av EL test positiv ettermiddag CD14, positiv tidlig ettermiddag CD15 og negativ natt til CD16. 

Tempegrafen er jo ikke helt enig. 

CD 18 og 19 hadde jeg intense smerter. Kan evt egget ha sluppet først cd17? Tempen kan jo evt være enig i det. At jeg såfall bare er 10 dpo idag.... 

Men er det vanlig å falle så drastisk i temp om EL evt var seinere og dette er evt festeblødning? 🤔🙈

Prøver å finne små hårstrå å klamre meg til fram til mensen kommer 😂🙈

Screenshot_20201022_125142_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du ser jo på charten min over her Niny... at EL sannsynligvis var litt senere enn jeg først trodde. Trenger absolutt ikke være på første negative EL-test. Jeg liker å teste litt i FF. Hva skjer om du tar bort alle EL-testene? Når setter FF kryss da? Jeg ville jo gjettet CD17 ut fra tempen så... Men uansett når du egentlig hadde EL her, så ser jo ikke dagens temp så lovende ut :( Kjedelig! Skjønner du trenger alt håp du kan få, men jeg ville nok ha forberedt meg på det verste :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja du ser jo på charten min over her Niny... at EL sannsynligvis var litt senere enn jeg først trodde. Trenger absolutt ikke være på første negative EL-test. Jeg liker å teste litt i FF. Hva skjer om du tar bort alle EL-testene? Når setter FF kryss da? Jeg ville jo gjettet CD17 ut fra tempen så... Men uansett når du egentlig hadde EL her, så ser jo ikke dagens temp så lovende ut :( Kjedelig! Skjønner du trenger alt håp du kan få, men jeg ville nok ha forberedt meg på det verste :klem:

Fjernet jeg fra begynnelsen så hoppet den til CD17 ved fjerning av første positive. Ved fjerning av andre positive ble det CD20 🤷🏻‍♀️

Men skal vel ikke droppe så drastisk uansett. 

Undrer om hvor mye tempen kan endre seg fra rett basal med god søvn hele natten, kontra urolige våkne netter med lite sammenhengende før temping 🤔 Sov jo sååå godt i natt. Første natten på lenge.. Stemmer vel ikke med så stor forskjell vel? Målte på nytt i dag tidlig 15 min senere etter halvsøvne, da var tempen gått opp fra .56 til .60 

Screenshot_20201022_132402_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Niny skrev:

Undrer om hvor mye tempen kan endre seg fra rett basal med god søvn hele natten, kontra urolige våkne netter med lite sammenhengende før temping 🤔 Sov jo sååå godt i natt. Første natten på lenge.. Stemmer vel ikke med så stor forskjell vel? Målte på nytt i dag tidlig 15 min senere etter halvsøvne, da var tempen gått opp fra .56 til .60 

Jeg tror ikke det skal endre seg såå mye nei. Urolig natt er ikke optimalt, men tror ikke det skal innvirke så mye negativt egentlig. Så tenker tempen din har vært reell hittil. Så hvorfor den sank så drastisk når du sov godt i natt vet jeg ikke, men tror ikke det er fordi du sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på tempen din i dag @Niny. Og hvordan går det med dere andre tempere?

Jeg dropper temping når jeg har mensen, men satser på å begynne på'n igjen fra mandag. Har tatt første letrozoltablett i dag også, så ekstra spent på når EL kommer. Og håper FF kan bekrefte den når den først kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...