Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Bruspulver skrev (2 timer siden):

Fortsatt ikke mye spennende å vise til temperaturmessig her. Har i dag tatt første dose med metformin. Spent på hvor lang tid det tar før det skjer noe. 128D0E41-419C-4BC9-A8B9-CFD0C9AAB7AC.jpeg.0b65a9ff4cfe96aa0a5efaadd431f049.jpeg

Jeg gikk på Letrozol CD4-8. Etter CD28 var det fortsatt ingen EL i sikte. Gynekologen ringte og ba meg være flinkere med Metformin (har tatt en her og en der, ikke vært flink i det siste). Så jeg begynte på 500mg på CD28 og trappet opp på litt under en uke siden kroppen i utgangspunktet var tilvent fra før. På CD47, mens jeg gikk på 1500mg Metformin, fikk jeg EL. Jeg er overbevist om at Metforminen var utslagsgivende. Fikk forøvrig positiv test på CD56 og nå er jeg 22 uker på vei 😊 Metforminen kan altså gjøre underverker, og det er ikke sikkert du trenger å måtte vente så lenge heller 🤞🏻🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovia skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk på Letrozol CD4-8. Etter CD28 var det fortsatt ingen EL i sikte. Gynekologen ringte og ba meg være flinkere med Metformin (har tatt en her og en der, ikke vært flink i det siste). Så jeg begynte på 500mg på CD28 og trappet opp på litt under en uke siden kroppen i utgangspunktet var tilvent fra før. På CD47, mens jeg gikk på 1500mg Metformin, fikk jeg EL. Jeg er overbevist om at Metforminen var utslagsgivende. Fikk forøvrig positiv test på CD56 og nå er jeg 22 uker på vei 😊 Metforminen kan altså gjøre underverker, og det er ikke sikkert du trenger å måtte vente så lenge heller 🤞🏻🥰

Tusen takk for at du deler erfaring! ❤️ 
Jeg skal trappe opp i dose for hver uke inntil jeg når måldosen, forutsatt at kroppen spiller på lag/jeg ikke blir dårlig.

Så gøy å høre du ble gravid! Gratulerer så mye 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (3 timer siden):

Fortsatt ikke mye spennende å vise til temperaturmessig her. Har i dag tatt første dose med metformin. Spent på hvor lang tid det tar før det skjer noe. 

Her er min chart første syklus jeg forsøkte metformin. Håper det ikke tar lang tid før kroppen reagerer hos deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt action på min chart her nå (de to siste ukene har føltes som en evighet for meg, beklager til dem som har ventet lenger på sin EL, jeg vet det er kjipt!!)

Positiv EL-test i går og nå er det bare å vente på at tempen blir høyere. Det hadde vært sååå fint om FF klarte dette selv, den klarte det i høst den gangen jeg tok ovitrelle da. Men de syklusene etter nyttår her nå så har den ikke klart å sette kryss selv etter bruk av denne medisinen. Så vi får se her nå da... Kan bli vanskelig å finne ut helt sikkert om jeg har EL i dag eller i morgen. Betyr ikke noe i det store og hele, men liiitt irriterende at man ikke kan stole på EL-tester og temp etter injiseringen da.

?i=10174802&

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Her er min chart første syklus jeg forsøkte metformin. Håper det ikke tar lang tid før kroppen reagerer hos deg :klemmer:

Åå, så gøy å se 😍 Tusen takk for at du deler 😊 

Selv om det er frustrerende med sen el her, så hjelper det å få tiden til å gå med å følge på dere andre her i tråden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper fortsatt🙋🏼‍♀️. Er det noen andre som har tempet etter de fikk positiv test? Lurer på om tempen ser bra/riktig ut...? 

678A38F4-F9D5-42AF-8222-910FE12E85D3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saloni skrev (1 time siden):

Jeg temper fortsatt🙋🏼‍♀️. Er det noen andre som har tempet etter de fikk positiv test? Lurer på om tempen ser bra/riktig ut...? 

 

@Atticmess gjorde vel det. Men jeg anbefaler sterkt at du ikke temper etter positiv test, det har alltid vært en generell regel. Tempen kan oppføre seg sååå rart etter hcg i kroppen, som skaper mer uro enn bekreftelse. Jeg har gjort dette selv en gang til 20 dpo (fordi jeg ikke visste jeg var gravid), og den charten ser sånn ut.

 

Jeg tror faktisk at jeg er 1 dpo i dag! Ikke bare kjente jeg noe som kunne ligne på EL-smerter i går ettermiddag, men i dag gikk jo tempen min litt opp også. Det gjør den nesten aldri sånn på 1 dpo, så det var gøy å se! Offisielt i dpo-land altså! Wow! Det er så utrolig velkomment, jeg trodde ikke jeg skulle få EL før til helgen liksom. Nå er det bare å håpe at de kommende dagene går fort som fy. Skal heldigvis på en liten reise i neste uke, så det vil hjelpe på. Jeg kjenner at hver dag som ikke-gravid er skikkelig vondt nå.

1dpo.JPG.66c98401abe3d5f24dbec6401aeebacf.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg gjorde det ja @saloni og @Amatariel. Var veldig nysgjerrig på hvordan den ville se ut, fortsatte i kanskje 2 uker før jeg var lei. Syns tempen din ser bra u ut jeg, men jeg ville ikke hengt meg opp i åssen den ser ut og brukt den som verktøy til noe i denne fasen. Som Amatariel sier så kan den finne på mye rart i den perioden uten at det trenger å bety noe som helst, men det kan jo skape unødvendig bekymring og uro. Personlig likte jeg godt å tempe litt videre for å bli kjent med kroppen og temperaturen i den fasen, men jeg var bestemt på å legge fra meg tempingen med en gang det eventuelt skapte bekymring for meg. Gikk en periode hvor jeg tempet og ikke så på tempen (automatisk overføring til app), slik at jeg slapp å forholde meg til enkelttemperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fascinerende hvordan kroppen er/kan være? Jeg sitter og surfer litt på FF og forundrer meg. Her er et overlay av det siste halve året mitt. Selv om det er en del forskjell på enkelttemper her og der så er det jo HELT klart et mønster her. At tempen faktisk er lav før EL og høy etterpå. Hvorfor lærer man nada om dette på skolen..!??

revkFJnrZ.svg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig, @Amatariel! Kroppen er fantastisk, og eg er takknemleg for denne stabiliteten 🙌🏼 Men lengtar sjølvsagt samtidig etter ei kurve som skil seg ut 🤞🏼
 

Her er overlay av mine fire siste.

90513809-9ADD-4583-ACBE-E922A1923B7B.jpeg

Endret av rabarbrafrø
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabarbrafrø skrev (2 minutter siden):

Men lengtar sjølvsagt samtidig etter ei kurve som skil seg ut 🤞🏼

Jaa jeg veeet! Nå håper jeg så inderlig at vi får en kurve som ikke går ned igjen 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Er det ikke fascinerende hvordan kroppen er/kan være? Jeg sitter og surfer litt på FF og forundrer meg. Her er et overlay av det siste halve året mitt. Selv om det er en del forskjell på enkelttemper her og der så er det jo HELT klart et mønster her. At tempen faktisk er lav før EL og høy etterpå. Hvorfor lærer man nada om dette på skolen..!??

revkFJnrZ.svg

Jeg har tenkt akkurat det samme! Det har føltes som et eneste stort biologileksikon her inne og jeg har lært så utrolig mye på veldig kort tid. Jeg skal starte med tempingen nå, termometer kom i posten i dag 😊 Men jeg kommer til å fortsette å bruke  de dyktige KG-damene her inne som oppslagsverk! Om bare biologilæreren min hadde sett meg nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt FF kryss på meg, men jeg mener den har gjort det en dag for tidlig. Jeg mener, jeg var på UL kl.15 på CD12 og da hang nå egget fint på plass. Dagen før var EL-testen også nesten blenda, ble positiv dagen etterpå. I tillegg kjente jeg stikk og noe som kunne minne om EL-smerter på CD13. Hva tenker dere, enig med meg?

kryss.JPG.afe8cbbccd22a65ce2d43f82d5f4f40d.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (9 minutter siden):

I dag satt FF kryss på meg, men jeg mener den har gjort det en dag for tidlig. Jeg mener, jeg var på UL kl.15 på CD12 og da hang nå egget fint på plass. Dagen før var EL-testen også nesten blenda, ble positiv dagen etterpå. I tillegg kjente jeg stikk og noe som kunne minne om EL-smerter på CD13. Hva tenker dere, enig med meg?

kryss.JPG.afe8cbbccd22a65ce2d43f82d5f4f40d.JPG

Jeg ville nok også sagt at EL var på CD 13 basert på det du skriver her, da det høres ut som det var da egget løsnet basert på stikk, tester, UL osv:)

Så høy og fin temp i dag forresten! 😍 

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (9 minutter siden):

Jeg ville nok også sagt at EL var på CD 13 basert på det du skriver her, da det høres ut som det var da egget løsnet basert på stikk, tester, UL osv. ❤️ 

Jepp... Men skjønner FF ble forvirret. Dette er litt ulikt de andre ovitrelle-chartene mine.

Nå gikk jeg inn og endret fra Advanced setting til Reseach Detector og da fjerner den krysset fra i dag. Men har testet at dersom jeg får en høy temp i morgen så setter den EL på i går - så da blir det riktig :) Noen ganger må man bare "sloss" litt med FF før man blir enig. Men kjenner jeg er avhengig av erfaringene mine her. Hadde aldri gjort dette for noen år siden, da stolte jeg veldig på FF (men fikk også da noen overraskelser).

 Min chart ♦

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (28 minutter siden):

Jepp... Men skjønner FF ble forvirret. Dette er litt ulikt de andre ovitrelle-chartene mine.

Nå gikk jeg inn og endret fra Advanced setting til Reseach Detector og da fjerner den krysset fra i dag. Men har testet at dersom jeg får en høy temp i morgen så setter den EL på i går - så da blir det riktig :) Noen ganger må man bare "sloss" litt med FF før man blir enig. Men kjenner jeg er avhengig av erfaringene mine her. Hadde aldri gjort dette for noen år siden, da stolte jeg veldig på FF (men fikk også da noen overraskelser).

 Min chart ♦

Tenker du har riktig i dette! :) og så høy og fin tempen din var! 🤞🏼:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere! :smilyblomst: Idag steg endelig temperaturen min, og jeg tror og håper at el skjedde i løpet av gårsdagen! Akkurat samme dag som forrige måned. Ikke like høyt hopp, men det gjør vel ikke noe. Gikk tross alt ganske mye ned igjen 2dpo forrige gang. 
224CBD99-F50A-4FC3-A693-B0DA1F3F242F.thumb.jpeg.f0fc41169608018d5debf734919c81e2.jpeg

Jeg lurer på om jeg kan begynne å ta wild yam allerede idag? Eller bør jeg vente for å være sikker? Vil helst starte så tidlig som mulig siden lutealfasen kun har vært på 8 dager 

——————————————————

En annen ting. Jeg har aldri sett noe til dette eggløsningsslimet.. Har søkt mye på det og forstått at ikke alle kan se slimet tydelig, men at all annen våt sekrete skal tolkes som fruktbart. Problemet er at jeg syntes å ha creamy hvit sekrete hele syklusen. Jeg ser at den endrer seg, den går fra å være klissete og mer som fuktighetskrem, før den i det jeg tror er de fruktbare dagene blir våtere. Da er den mer som melk og mer våt. Og jeg føler meg mer våt nedentil. Det blir mer av den. Jeg pleier å sjekke oppe i skjeden. Problemet er at den alltid er hvit. Den etterlater spor i trusen (beklager detaljer), og er aldri som vann. På grunn av dette føler jeg at jeg ikke er ordentlig fruktbar og ikke har hatt mulighet de gangene vi har prøvd. Hva tenker dere om dette? Kan årsaken være kluss i hormoner? Det tar lang tid før jeg får el og i tillegg kort lutealfase, så noe surr er det nok med hormonene. Men jeg vet ikke om det har sammenheng med sekrete også? Dersom lutealfasen er 8 dager også denne måneden tenker jeg å betale for å gå til en privat gynekolog. 
 

Dette ble en lang melding! :bond:

 

Takk for svar :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (6 minutter siden):

Idag steg endelig temperaturen min, og jeg tror og håper at el skjedde i løpet av gårsdagen! Akkurat samme dag som forrige måned. Ikke like høyt hopp, men det gjør vel ikke noe. Gikk tross alt ganske mye ned igjen 2dpo forrige gang. 

Dette ser kjempebra ut! Hva annet enn tempeøkningen i dag gjør at du tror EL var i går? Tatt test? Kjente det på kroppen? Om flere ting indikerer dette, spesielt med den tempen, så hadde jeg turt å begynne på Wild yam i dag ja :Nikke:

Når det gjelder EL-slim og fruktbart sekret så må dette være noe av det jeg kan minst om i hele verden. Så lite hjelp i meg. Har virkelig aldri sett noe til dette. Uttrykte min bekymret for dette til en gynekolog for noen år siden, men han bare humret og sa at det hadde absolutt ingenting å si at man ikke så det. Vi har det alle oppi der. Så individuelt for folk om det kommer ut og er synlig. Er så langt opp også at det ikke går an å grave etter det for å finne det (jeg har prøvd :flau:) Så jeg har slått meg til ro med at det er sånn. Har blitt gravid 7 ganger uten å se snurten til dette, så gynekologen hadde nok rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 minutt siden):

Når er det tempen deres har gått ned når befruktning ikke har skjedd? Er det på IKM?

Om du klikker deg inn på charten min her og blar deg nedover så ser du svaret på dette på alle mine i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...