Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (2 timer siden):

Hei dere!

I dag er jeg 12 dpo og har dessverre en rekke negative tester bak meg fra de siste dagene, inkludert i dag. Det ser derfor ikke særlig lyst ut for denne prøveperioden (min pp2). Statistisk sett  vil de aller, alle fleste tester vise positivt innen dpo 12 dersom man faktisk er gravid 😕 

Jeg har testet med babyplan sine tidligtester og har sett noe på dem (også på dagens test), men etter en liten research viser det seg at disse tidligtestene er kjente for skyggestreker. Det jeg har sett har altså bare vært skygger…

Likevel, grafen min oppfører seg på en måte den aldri har gjort før gjennom mine 1,5 år som temper:

A6EBB5D8-9DDD-46C0-B68D-C4B5420B4AD9.thumb.png.4f330b63184c30b0624e19f80e62422a.png7B591644-6A63-42D9-8259-760D5E4FEAD3.thumb.png.cbf8b62072b8d7a78e8aef527f96b96b.png
Den pleier aldri å være stigende på dette tidspunktet i syklusen, eller i det hele tatt SÅ høy i forhold til coverline. Det er sikkert bare en unntakssyklus hvor kroppen finner på noe nytt (det gjør den jo støtt og stadig), men det er virkelig frustrerende når kroppen gir signaler på en ting og testene sier noe helt annet🙈 

Lutealfasen min er forresten i gjennomsnitt 13 dager lang, så IKM er på tirsdag. Jeg er veldig forberedt på at dette ikke går veien, men grafen gir meg likevel et biiiittelite håp. 

Fasiten kommer uansett om et par dager, men er det noen som har noen synspunkter?🤗

Nå skal ikke jeg komme her å ta fra deg hele håpet, men... 

Jeg ser at de to siste tempene er tatt senere enn normalt. Når jeg temper senere enn normalt, så blir de også høyere enn normalt. Så hvis man se bort fra de to høyeste tempene, så er charten ikke så anderledes enn de andre. Ikke sikkert det er slik for deg da, krysser fingre for deg 😊🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magenta skrev (12 minutter siden):

Nå skal ikke jeg komme her å ta fra deg hele håpet, men... 

Jeg ser at de to siste tempene er tatt senere enn normalt. Når jeg temper senere enn normalt, så blir de også høyere enn normalt. Så hvis man se bort fra de to høyeste tempene, så er charten ikke så anderledes enn de andre. Ikke sikkert det er slik for deg da, krysser fingre for deg 😊🤞

Takk for tilbakemeldingen!☺️ Veldig mange av de andre dpo-tempene (flere av de på 12 dpo) er også tatt til andre tide (sover ca en halvtime, max en time lenger enn vanlig i helger/ferier, har aldri på vekkerklokke for å tempe), noen er til og med også tatt dagen derpå, så de skiller seg likevel ut tempmessig til tross for at de er tatt litt senere. Veldig merkelig:bond:

Kun hatt temper som er 0,5 grader over coverline tidligere, og disse er 0,7 over. Synes de skiller veldig ut sammenliknet med alle tidligere grafer?🙈 Men det kan absolutt være helt tilfeldig😕 

CD8D6045-51D8-4E95-B834-B7A3A0D2021D.thumb.png.4c2db4440aa321ffe936b61a74d8b073.png

Tusen takk!🥰

Amatariel skrev (43 minutter siden):

Nervepirrende dager @Annabel! Jeg tenker det er tre mulige utfall.

1) Som du sier, at du har en unntakssyklus der kroppen finner på noe nytt tempemessig 12 dpo. Men at den i morgen synker og mensen kommer på 14 dpo.
2) At du opplever en kjemisk. Da vil tempen holde seg høy enkelte dager den ikke pleier det, og testene fremstå som svake/skygger. Mensen vil da kanskje komme noen få dager senere enn vanlig.
3) At du er gravid og det du ser på testene er gravid-strek, men veldig svake fordi det er så tidlig. Selv om mange tester postivt innen 12 dpo, så er det ikke alle. Du kan være en av de prosentene som faktisk må over IKM for å få tydelig utslag.

Såå frustrerende at man ikke vet hvilket utfall som er det riktige! Rett og slett bare venting de to neste dagene som vil gi svar. Men jeg krysser alt jeg har for at det er sistnevnte! 🤞

Tusen takk for tilbakemeldingen🤗

Uff, det er virkelig stressende når kroppen plutselig bestemmer seg for å finne på noe nytt, særlig som prøver! Whyyy?!🙃

Håper også så på at det er sistnevnte scenario som viser seg å være riktig, men tror dessverre det er det første😔 Tålmodighet er definitivt ikke min sterkeste side, så føler meg skikkelig i et nervepirrende limboland her nå! Det er altfor mye for meg dette her…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser dessverre ikke ut til å gå veien. Flere dager nå med fallende temperaturer... 16BA294A-924C-463D-BA8F-498F1631CB3D.jpeg.0738e7a4e7484f4ac3920b206e9bef18.jpegKjenner på skuffelsen over at det ikke skal gå denne gangen heller. Det har gått 9mnd nå, men bare hatt el 5 ganger ila denne perioden ettersom jeg plutselig gikk 4mnd uten el. Når jeg går inn i neste pp aner jeg ikke hva jeg kan forvente - el mellom cd 14-21 eller vil den la vente på seg til cd 104 igjen 😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig Bruspulver. Du fortjente så inderlig å bli belønnet for tålmodigheten din! Jeg syns jo fortsatt tempen din er høy selv om den tikker ned, så jeg krysser fingrene videre 🤞 Men skjønner også at du stålsetter deg på mensen straks. Håper i såfall da helt klart at du ikke må vente lenge på en ny UL :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Uff så kjedelig Bruspulver. Du fortjente så inderlig å bli belønnet for tålmodigheten din! Jeg syns jo fortsatt tempen din er høy selv om den tikker ned, så jeg krysser fingrene videre 🤞 Men skjønner også at du stålsetter deg på mensen straks. Håper i såfall da helt klart at du ikke må vente lenge på en ny UL :klem:

Ikm er i morgen, så regner med TR kommer ila morgendagen. Håper inderlig at denne pp var litt off, og at den går tilbake igjen til noe ala de tidligere syklusene mine. 
På den positive siden, nå har jeg iallfall en lutealfase med temperaturer som jeg kan sammenligne opp mot neste pp, det blir jo veldig spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (1 minutt siden):

På den positive siden, nå har jeg iallfall en lutealfase med temperaturer som jeg kan sammenligne opp mot neste pp, det blir jo veldig spennende. 

Sant, det er det som er mest positiv med å ikke bli gravid - at man får mye data. Jeg forbanner jo egentlig alle syklusene jeg har hatt som ble negative, men i løpet av årenes løp så har jo jeg jo hatt SÅ mye data å jobbe med. Har hjulpet meg i ventetid. Tolking og sammenligning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er ny i gamet, og lurer på om dere har noen tanker om denne charten? Jeg trodde klokken var mer enn den var i dag tidlig så målte mye tidligere enn vanlig og tempen var ganske lav. Er det normalt? Bør jeg se bort i fra den målingen eller anta at tempen nå kommer til å synke de neste dagene? Er bare 8dpo, så kjedelig hvis tempen synker allerede nå mtp. Lutealfase 🙄 

Målte 36,72, som jo fremdeles er ganske høyt i forhold til tempen rett før eggløsning.. men ganske mye lavere enn 37.0 som var tilfellet i går! Eller er det håp om en såkalt "festedipp"? Noen som har hatt det i såfall og vil dele sin chart? 😌 Men igjen, så er tempen målt over en time for tidlig, så jeg vet ikke hvor pålitelig den er

20E1B25A-A808-4C28-98DA-636718532962.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (15 minutter siden):

Hei! Jeg er ny i gamet, og lurer på om dere har noen tanker om denne charten? Jeg trodde klokken var mer enn den var i dag tidlig så målte mye tidligere enn vanlig og tempen var ganske lav. Er det normalt? Bør jeg se bort i fra den målingen eller anta at tempen nå kommer til å synke de neste dagene? Er bare 8dpo, så kjedelig hvis tempen synker allerede nå mtp. Lutealfase 🙄 

Målte 36,72, som jo fremdeles er ganske høyt i forhold til tempen rett før eggløsning.. men ganske mye lavere enn 37.0 som var tilfellet i går! Eller er det håp om en såkalt "festedipp"? Noen som har hatt det i såfall og vil dele sin chart? 😌 Men igjen, så er tempen målt over en time for tidlig, så jeg vet ikke hvor pålitelig den er

Selv om hovedregelen er at man skal tempe til samme tidspunkt hver dag så tilsier erfaring at hvis man temper 1-2 timer før eller etter noen dager, så har det ikke så mye å si. Det er mye viktigere å få tatt tempen med èn gang man våkner, enn at klokkeslettet er nøyaktig. Jeg våknet mange ganger kl.4 for å f.eks gå på do eller se på klokken, og tempet alltid da. Det blir mer riktig enn om jeg hadde ventet til kl.6 med vanlig temping ettersom jeg hadde vært våken litt et par timer før. Så jeg ville slått meg til ro med at tempen er riktig om jeg var deg. Og det kan absolutt være en festedipp ja 🤞 Folk som har det får det ofte rundt 7/8 dpo. Speeennende! Krysser fingrene og håper tempen øker igjen i morgen.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har sloss litt med apper og temperaturer denne mnd. Fikk den sterkeste EL-testen søndag 30, og hadde ventet tempstigning dagen etter, slik som vanlig. Det skjedde jo ikke. FF skrev likevel eggløsning på meg 31 mai, slik som "premom", men etter dippen igår gikk FF frem et par dager. 

Hva tror dere? 

Også denne tempdippen da. Har aldri opplevd dette før, og jeg har tempet til samme tid hver dag siden august. Var godt å se at tempen steg igjen idag 😊 erfaringer med det? Om det skulle være en festedipp, vil det vise hcg 2-4 dager etterpå?

En annen ting som forundrer meg stort er at dette er eneste pp at puppene bare er hovne og ikke fryktelig ømme 🤔

Screenshot_20210608-215546_FF App.jpg

Screenshot_20210608-213434_Premom.jpg

Endret av UnderCover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2021 at 9:56 PM, UnderCover said:

Hei. Jeg har sloss litt med apper og temperaturer denne mnd. Fikk den sterkeste EL-testen søndag 30, og hadde ventet tempstigning dagen etter, slik som vanlig. Det skjedde jo ikke. FF skrev likevel eggløsning på meg 31 mai, slik som "premom", men etter dippen igår gikk FF frem et par dager. 

Hva tror dere? 

Også denne tempdippen da. Har aldri opplevd dette før, og jeg har tempet til samme tid hver dag siden august. Var godt å se at tempen steg igjen idag 😊 erfaringer med det? Om det skulle være en festedipp, vil det vise hcg 2-4 dager etterpå?

En annen ting som forundrer meg stort er at dette er eneste pp at puppene bare er hovne og ikke fryktelig ømme 🤔

Screenshot_20210608-215546_FF App.jpg

Screenshot_20210608-213434_Premom.jpg

Jeg er helt ny på dette, men opplever det samme! Kraftig dipp og så økning igjen.. Etter hva jeg har lest så kan det ta sånn 48-72 timer før hcg kan oppdages i urin, men igjen så er dette jo ganske individuelt. Krysser fingrene for deg🤞🏻Hvordan var tempen din i dag?

Dette er min første chart, hva tenker du? Jeg syns det virker lovende, men negativ test i dag dessverre 🙄 Er bare 10dpo da så fremdeles muligheter… men ønsker ikke å få opp forhåpningene alt for høyt etter 8mnd med kun negative tester og noen skyggestreker 🤯

når pleier temperaturen å falle før IKM? Jeg har 11 dager lutealfase så vet ikke helt når jeg kan forvente at den synker i såfall?

22CA0D6C-49DC-4357-803E-64048B100C7D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så spennende her inne da! Både @UnderCover og @sommerfugl154 har fine charter med mulig festedipp!

sommerfugl154 skrev (4 minutter siden):

når pleier temperaturen å falle før IKM? Jeg har 11 dager lutealfase så vet ikke helt når jeg kan forvente at den synker i såfall?

Hos meg falt som oftest ikke tempen før den dagen jeg fikk mensen. Høy temp til og med dagen før, så en morgen med lav temp og da kom mensen den formiddagen/ettermiddagen.

Håper testen viser en spennende strek i dagene fremover! 🤞 Hvis det festet seg på tirsdag så er det nok for tidlig nå ja med strek.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel said:

Herlighet så spennende her inne da! Både @UnderCover og @sommerfugl154 har fine charter med mulig festedipp!

Hos meg falt som oftest ikke tempen før den dagen jeg fikk mensen. Høy temp til og med dagen før, så en morgen med lav temp og da kom mensen den formiddagen/ettermiddagen.

Håper testen viser en spennende strek i dagene fremover! 🤞 Hvis det festet seg på tirsdag så er det nok for tidlig nå ja med strek.

Takk for utfyllende svar! Nervepirrende dager fremover! 👀 Håper, håper at den dippen betyr noe positivt! Har du opplevd festedipp noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (10 minutter siden):

Takk for utfyllende svar! Nervepirrende dager fremover! 👀 Håper, håper at den dippen betyr noe positivt! Har du opplevd festedipp noen gang?

Nei jeg har egentlig ikke det. Det "nærmeste" jeg har vært er denne charten. Men da var hormonene på styr og tempen var jo all over the place... Men inne på FF er det vel et galleri og der skal man kunne filtrere og finne samling av gravidcharter med festedipp. Eller bare finne "charts like mine".

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Amatariel said:

Nei jeg har egentlig ikke det. Det "nærmeste" jeg har vært er denne charten. Men da var hormonene på styr og tempen var jo all over the place... Men inne på FF er det vel et galleri og der skal man kunne filtrere og finne samling av gravidcharter med festedipp. Eller bare finne "charts like mine".

Hmm.. Interessant! Ja, eller da må man ha Premium abonnement står det, og jeg er foreløpig ikke SÅ investert, men kanskje jeg skal vurdere det hvis det blir flere sykluser med temping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 2

Og har et par spørsmål: 

hvorfor vises ikke hele måneden?

tempen er høyere til nå enn sist måned. Da lå den på dette tidspunktet på mellom 36,10 til 36,30 i munnen. Vanlig at den er så mye høyere nå? Fikk mensen så ikke tatt en graviditetstest.

4946294C-599F-40A1-A523-241A0868652A.png

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s_5H6qAe.png

Endelig ser det ut som EL har vært, men akkurat den helga drakk jeg alkohol både fredag og lørdag, tempet derfor ikke. FF mener EL var på torsdagen, men jeg håper/tror egentlig den var lørdag eller søndag. Umulig å vite selvfølgelig, så får bare vente til utgangen av neste uke å se om mensen kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, pinkprincess said:

Hei!
Fikk endelig positiv test i går, hurra! Men hvorfor hvor tempen ned?😧

A2B324F8-213B-497C-9E8B-2EA783420407.png

Gratulerer ❤️ 

Jeg vet ikke hvorfor temperaturen gikk med, men vet det er anbefalt å slutte å tempe når man får positiv test fordi temperaturen kan svinge og det bare vil gjøre deg stressa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 14.36):

hvorfor vises ikke hele måneden?

tempen er høyere til nå enn sist måned. Da lå den på dette tidspunktet på mellom 36,10 til 36,30 i munnen. Vanlig at den er så mye høyere nå? Fikk mensen så ikke tatt en graviditetstest.

Anonymkode: d1e2d...a96

Gratisversjonen av FF viser bare de 16 første dagene til å begynne med, etter hvert som syklusen blir lenger så forlenger også FF charten :) Om man betaler for premium får man se hele med en gang, samt antatt fertilt vindu og anslått mens. 

Jeg pleier å ligge rundt 36.5 før eggløsning, men det er veldig individuelt hvor man vanligvis ligger. Pleier også å ligge litt høyere rett etter mensen, før den sakte kryper nedover igjen. :) 

My_Lady skrev (På 12.6.2021 den 12.32):

Endelig ser det ut som EL har vært, men akkurat den helga drakk jeg alkohol både fredag og lørdag, tempet derfor ikke. FF mener EL var på torsdagen, men jeg håper/tror egentlig den var lørdag eller søndag. Umulig å vite selvfølgelig, så får bare vente til utgangen av neste uke å se om mensen kommer. 

Hurra for eggløsning! :) Så utgjort at den skulle dukket opp akkurat de dagene du ikke tempen! Men heldigvis hadde du mange kryss på de dagene, og det er jo det viktigste! Håper at mensen ikke dukker opp i neste uke! 🤞

pinkprincess skrev (5 timer siden):

Hei!
Fikk endelig positiv test i går, hurra! Men hvorfor hvor tempen ned?😧

Gratulerer så mye med positiv test! 🥳 Det ser ut til at tempen din har vært litt opp og ned hele lutealfasen egentlig, så jeg tenker at den ikke er så mye lavere nå enn den har vært i dagene før. Jeg har også hørt som My_Lady skriver at det ikke er anbefalt å tempe etter positiv test. HCG produksjonen kan visst spille inn, og føre til at tempen oppfører seg rart uten at det er grunn til bekymring. Likevel forstår jeg veldig godt at det ikke er noe moro å se at den ikke holder seg høy. Krysser fingrene for deg og lille spiren. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...