AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #121 Skrevet 30. september 2020 Det verste er luften i fly. Det er så mye verre luft, og går helt greit å fly men dette for jeg litt angst av. Ellers de som legger ned setene. Anonymkode: bf556...541 1
little fairy Skrevet 30. september 2020 #122 Skrevet 30. september 2020 På 24.9.2020 den 11.24, AnonymBruker skrev: Jeg liker heller ikke at folk "tar" av den llle plassen min i flyet ved å legge setet sitt ned. Jeg er lang, og pleier å kjøre knærne opp i ryggen for å blokkere når jeg ser at personen foran prøver å legge ned seteryggen. Har jo ikke plass til å lese en avis med en annen persone hode i fanget mitt, omtrent. Ja, jeg skjønner at det er LOV å legge ned seteryggen, men det er mye rart som er lov som vi ikke gjør, av hensyn til andre folk. Er det snakk om et nattfly, der folk flest prøver å sove, er det selvsagt helt OK. Men jeg opplever at mange skal legge ned seteryggen på korte distanser som Oslo-Trondheim, midt på dagen. Anonymkode: 2a60d...497 Synes du er mer frekk som blokkerer. Jeg mener setet mitt er til min rådighet. Jeg har betalt for det. Noen reiser kanskje tidlig eller sent og er trøtt. Er vanskelig å hvile hodet greit hvis man må sitte i midten eller gangen. Ikke alltid vindu er ledig, der man kan hvile hodet inntil. Har man lange bein så kan man bestille første rad, nødutgang eller midtgang. Da kan man snu beine litt ut når ikke flyvertinnene går forbi. Eneste jeg er enig i er at man snur seg og ser slik at ikke varm kaffe kommer i fanget på den bak. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #123 Skrevet 3. oktober 2020 På 23.9.2020 den 21.29, AnonymBruker skrev: Ingen trenger å fly, en seilbåt får deg over havet, tog over landjorda. Men hvis man lurer seg selv til å tro at man er nødt til å fly, må man kutte andre steder. Jeg antar at du dropper å kjøre bil siden du må ta fly? Å fly tur-retur til London tilsvarer et halvt år med bilkjøring f.eks. Selvfølgelig er det ikke nok, men du kan ikke se på de globale klimagassutslippene når du skal ta personlig ansvar for ditt eget klimagassutslipp. Luftfarten står ikke for 2% av dine personlige utslipp. Hvis vi ikke skal ødelegge planeten vår helt kan hver person ikke slippe ut mer enn 2 tonn i året. En flytur tur-retur London bruker opp 1/4 av det hver person kan slippe ut i løpet av et år. De fleste flyr langt oftere og lenger enn dette, og har mye høyere utslipp, mye pga flyreiser. ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ ⛵⛵⛵⛵⛵ Anonymkode: 8bd33...396 Skal jeg ta seilbåt over Atlanterhavet for å besøke min bror i USA? Anonymkode: 52b08...d24 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #124 Skrevet 5. oktober 2020 På 23.9.2020 den 18.04, Knirke skrev: Jeg sover mye når jeg flyr, og det mest irriterende jeg vet om er barn i setet bak som sitter og sparker og trykker inn ryggen på mitt sete. Problemet er at man ikke kan si ifra, fordi da blir foreldrene dritsure og mener at dette skal man bare godta. Synes flyene burde hatt egen "familie"avdeling der alle foreldre kunne blitt sparket i seteryggen av andres barn, samt høre på andres barn som ser på tegnefilm eller spiller PLING PLONG spill på diverse konsoller med full lyd... Da hadde de fått det trivelig alle sammen😄 Jeg pendlet mye med tog før (4-5 timer en vei), og en gang ble jeg plassert i familievogna. Jeg gikk rett bort til komfortvogna i stedet, og betalte med glede 90 kr mer for å slippe hylende babyer og sparkende barn. Skulle ønske det samme gjaldt fly!😊 Anonymkode: dd5b2...1b2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #125 Skrevet 6. november 2020 Det eneste irriterende med å fly som jeg kan komme på her, er å vente på å få komme inn i flyet . Glassgangen er ofte ganske varm om sommeren på Gardermoen. Men jeg har jo stor forståelse at det kan ta tid å få plassert passasjerer i rullestol i flysetet. Jeg har ikke flydd så mye langdistanse, kun til Sør Europa. Anonymkode: 87b0e...dcc
Slitenmamma Skrevet 7. november 2020 #126 Skrevet 7. november 2020 Alt for fulle folk på fly irriterer meg. Husker en gang vi skulle til Grand Canaria og måtte mellomlande. Dama bak var så full at hun insiterte på at hun måtte ut å røyke og fattet ikke hvorfor hun ikke fikk lov. Og hun hang over setet og skulle snakke med oss hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #127 Skrevet 7. november 2020 Har kun reist to ganger med fly etter korona, før mars reiste jeg ukentlig med fly. Har faktisk glemt alt irriterende folk gjør på fly, nå gleder jeg meg bare til å få lov å reise litt igjen, innimellom. Anonymkode: a00da...568
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå