Gå til innhold

Irriterende folk på fly

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra... Verden er reddet🙄

Anonymkode: 68710...774

Nei, det er den ikke! Men jeg har ikke vært med på å ødelegge den og kan leve livet mitt med god samvittighet.

🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du løser jo ingenting.

Du velger heller å kaste bort livet ditt på å tro at du gjør noe, det korte livet ditt. Som du egentlig skulle bruke til å leve.

Anonymkode: aa3e6...88b

Kaster jeg bort livet mitt fordi jeg ikke flyr? Mener du at må man fly for å leve et godt liv? Eller er det noe du sier til deg selv for at du klarer å leve med at du er med på å ødelegge den vakre, vakre planeten vår? Tror du bør revurdere ditt syn på livet. Og på å reise. Å fly er det motsatte av å reise.

🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻

Anonymkode: 8bd33...396

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verste jeg opplever er charterfly, og tviler på at det blir så mye charter fremover heller. Fulle menn å kvinner på 50+ som ikke kan holde kjeft eller se når det er nok, også barn fra 3-4 års alderen som skriker, hyler og er helt ustyrlige. 

Anonymkode: acfd7...47c

• Liker 8
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte ha politi ut av flyet fordi  vi ble truet  av en arabisk familie fordi jeg ba datter  om å sette seg rolig.med ansiktet andre veien  på nattfly. 

Anonymkode: 1c24c...788

Hmm... hva? Her virker det som det er en lengre historie...

Og hvilken vei skal man ha ansiktet på nattfly? (Trenger p vite så ikke jeg blir kastet ut i fremtiden)

Anonymkode: 72a99...69d

• Liker 5
Skrevet

Mest irriterende på fly er folk som trenger å gå på do i løpet av turen men ikke har bestilt seg et sete ytterst. Vindu er for kun de med god blære. Beveger meg aldri på fly, uansett om det er 10 timer.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm... hva? Her virker det som det er en lengre historie...

Og hvilken vei skal man ha ansiktet på nattfly? (Trenger p vite så ikke jeg blir kastet ut i fremtiden)

Tipper fremover.. og ikke oppi ansiktet til de som sitter bak 🤷‍♀️

Anonymkode: 466e2...c2e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pga klima har jeg ikke flydd på 17 år.

Jeg synes alle folk på fly er irriterende fordi de ikke bryr seg om at oppførselen deres fører til at kloden går ad undas.

✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️

Heldig du som ikke trenger å fly. 

Familien min var så dumme og fant kjærligheten i andre land. Så med nær familie fordelt på tre kontinenter blir det dessverre endel fly. 

Luftfarten utgjør ca 2 % av klimautslippene, så selv om vi setter alle flyene på bakken så er det ikke nok. 

• Liker 12
Skrevet
13 minutter siden, stan skrev:

Heldig du som ikke trenger å fly. 

Familien min var så dumme og fant kjærligheten i andre land. Så med nær familie fordelt på tre kontinenter blir det dessverre endel fly. 

Luftfarten utgjør ca 2 % av klimautslippene, så selv om vi setter alle flyene på bakken så er det ikke nok. 

Ingen trenger å fly, en seilbåt får deg over havet, tog over landjorda. Men hvis man lurer seg selv til å tro at man er nødt til å fly, må man kutte andre steder. Jeg antar at du dropper å kjøre bil siden du må ta fly? Å fly tur-retur til London tilsvarer et halvt år med bilkjøring f.eks.

Selvfølgelig er det ikke nok, men du kan ikke se på de globale klimagassutslippene når du skal ta personlig ansvar for ditt eget klimagassutslipp. Luftfarten står ikke for 2% av dine personlige utslipp. Hvis vi ikke skal ødelegge planeten vår helt kan hver person ikke slippe ut mer enn 2 tonn i året. En flytur tur-retur London bruker opp 1/4 av det hver person kan slippe ut i løpet av et år. De fleste flyr langt oftere og lenger enn dette, og har mye høyere utslipp, mye pga flyreiser.

Skrevet
1 time siden, Perseus skrev:

Dette her får jeg ikke til å henge sammen. Jeg er selv 1.95 høy og sliter følgelig med plass på fly, men på så lange flyreiser som 6 timer så har selv jeg grei plass mellom kne og setet foran. Jeg sitter uansett ubehagelig fordi jeg ikke får strukket meg ut skikkelig og hodestøtten aldri er høy nok, men selv kneskålene er aldri problemet sånn sett. Du må jo ha meget lange lårbein?

Forøvrig blir jeg mer irritert over mennesker i sikkerhetskontrollen enn på selve flyet. Tar bare på meg noise cancelling headset og slapper av☺️

Som sagt så var dette et over gjennomsnittet trangt charterfly, der alle satt trangt. Har flydd mye før, men dette er det trangeste jeg har vært med på😣 Jeg måtte sitte med føttene i setet med knærne godt plantet inntil damas sete foran, noe hun også så da hun gikk på wc og vi fikk øyenkontakt. 

Anonymkode: e2c7a...141

• Liker 1
Skrevet

^ ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig kjip, det er sannheten her. Den lille plassen man får av å legge ned setet har man rett til. Det er derfor det er mulig å legge ned setet. Fordi det er vanskelig å sove i en rett vinkel. Og du er slem som sparker i setet når noen vil sove. Kanskje du trenger en slankekur om det er trangt i setet ditt. Selv har jeg alltid god plass. 

Anonymkode: 68710...774

Det er lov å ha folkeskikk og spørre om det er greit å sette ned setet, spesielt når man selv vet at det er fryktelig trangt. Og når man skjønner at personen bak ikke ønsker det, så går det an å vise hensyn. Ikke satt hun opp setet under måltidet heller.

Jeg har generelt ikke noe imot å legge ned seter på fly, jeg gjør det selv ved langdistansefly over natta/tidlig om morgen, og har full forståelse for at andre gjør det i de situasjonene. I fly med normal beinplass syns jeg også det er greit, men det er hyggelig at folk spør på forhånd slik at jeg kan holde på maten/drikka så jeg slipper å få det over fanget. Dette flyet gikk 12.00-17.00. Jeg tror du har forstått lite når du tror det er vekt det dreier seg om, når det er snakk om beinplass. Jeg er ung og har normal BMI. Om du alltid har god plass er irrelevant, da du ikke kan uttale deg når du ikke vet om beinplassen her. Tipper du hadde hatt en like koselig tur som meg om du måtte sitte med setet foran 20 cm fra ansiktet ditt.

Ts

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å ha folkeskikk og spørre om det er greit å sette ned setet, spesielt når man selv vet at det er fryktelig trangt. Og når man skjønner at personen bak ikke ønsker det, så går det an å vise hensyn. Ikke satt hun opp setet under måltidet heller.

Jeg har generelt ikke noe imot å legge ned seter på fly, jeg gjør det selv ved langdistansefly over natta/tidlig om morgen, og har full forståelse for at andre gjør det i de situasjonene. I fly med normal beinplass syns jeg også det er greit, men det er hyggelig at folk spør på forhånd slik at jeg kan holde på maten/drikka så jeg slipper å få det over fanget. Dette flyet gikk 12.00-17.00. Jeg tror du har forstått lite når du tror det er vekt det dreier seg om, når det er snakk om beinplass. Jeg er ung og har normal BMI. Om du alltid har god plass er irrelevant, da du ikke kan uttale deg når du ikke vet om beinplassen her. Tipper du hadde hatt en like koselig tur som meg om du måtte sitte med setet foran 20 cm fra ansiktet ditt.

Ts

Men hva om du spør og får nei. Selv om de foran deg legger ned setet. Og de bak deg nyter av å legge bak setet men ikke vil at du skal gjøre det slik at de får mer plass? Nei, bedre at alle legger ned setet.

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga klima har jeg ikke flydd på 17 år.

Jeg synes alle folk på fly er irriterende fordi de ikke bryr seg om at oppførselen deres fører til at kloden går ad undas.

✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️

🙄

Anonymkode: 5d97d...1cc

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva om du spør og får nei. Selv om de foran deg legger ned setet. Og de bak deg nyter av å legge bak setet men ikke vil at du skal gjøre det slik at de får mer plass? Nei, bedre at alle legger ned setet.

Reiste med med en venn som er godt over 2 meter høy og personen foran prøvde å legge ned setet til tross for at han ikke hadde plass og måtte ha beina i midtgangen. Flyvertinnen var rask be vedkommende sette opp setet umiddelbart uten at han trengte å be flyvertinnen gjøre det 😊 

Anonymkode: b0dfb...cae

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiste med med en venn som er godt over 2 meter høy og personen foran prøvde å legge ned setet til tross for at han ikke hadde plass og måtte ha beina i midtgangen. Flyvertinnen var rask be vedkommende sette opp setet umiddelbart uten at han trengte å be flyvertinnen gjøre det 😊 

Åh, herregud, må jeg straffes fordi at han i setet bak meg er lang og ikke gadd kjøpe businessbilletter?

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh, herregud, må jeg straffes fordi at han i setet bak meg er lang og ikke gadd kjøpe businessbilletter?

Legger da aldri ned seteryggen så lenge noen sitter bak meg, av den enkle grunnen at jeg har respekt for de som sitter bak meg. Så egoistisk er jeg ikke. 

• Liker 26
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legger da aldri ned seteryggen så lenge noen sitter bak meg, av den enkle grunnen at jeg har respekt for de som sitter bak meg. Så egoistisk er jeg ikke. 

Men hvorfor ikke? Og hva om hen foran deg legger ned ryggen? Hva om det er en 10 timers, og du trenger sove?

Men artig med alle disse som påstår at de spør de bak seg om deg er ok, jeg flyr minst to ganger i uka og har ALDRI hatt noen som har spurt om det før. Hvor er dere, de som spør??😂😂😂

• Liker 7
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så var dette et over gjennomsnittet trangt charterfly, der alle satt trangt. Har flydd mye før, men dette er det trangeste jeg har vært med på😣 Jeg måtte sitte med føttene i setet med knærne godt plantet inntil damas sete foran, noe hun også så da hun gikk på wc og vi fikk øyenkontakt. 

Aha. Jeg flyr ikke charterfly nei 🙂 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har da ingenting med egoisme å gjøre... Herreminhatt så selvhøytidelig 🙂 

Skrevet

Synes ikke det er et problem hvis man legger setet littegrann ned. Problemet er når folk absolutt må legge setet så langt ned at de bokstavelig talt ligger oppå deg.  Bryr seg ikke om at jeg har et fult brett med mat og drikke eller at jeg prøver å se noe på skjerm. Så ja det er ekstremt egoistisk... 

Annet som jeg irriteres over de som legger føttene sine mellom der armlenet mitt ligger. Og enda værre når de gjør det uten sko 🤭

Anonymkode: 57967...107

• Liker 9
Skrevet

Jeg liker heller ikke at folk "tar" av den llle plassen min i flyet ved å legge setet sitt ned. Jeg er lang, og pleier å kjøre knærne opp i ryggen for å blokkere når jeg ser at personen foran prøver å legge ned seteryggen. Har jo ikke plass til å lese en avis med en annen persone hode i fanget mitt, omtrent.

Ja, jeg skjønner at det er LOV å legge ned seteryggen, men det er mye rart som er lov som vi ikke gjør, av hensyn til andre folk. Er det snakk om et nattfly, der folk flest prøver å sove, er det selvsagt helt OK. Men jeg opplever at mange skal legge ned seteryggen på korte distanser som Oslo-Trondheim, midt på dagen.

Anonymkode: 2a60d...497

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...