Gjest _Crocs_ Skrevet 28. september 2020 #81 Skrevet 28. september 2020 På 25.9.2020 den 12.47, AnonymBruker skrev: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Dagens trollekommentar ser jeg.. Vi trenger høyere CO2, ikke lavere. Kritisk lavt pt. https://humansarefree.com/2019/10/un-climate-scientist-carbon-dioxide-emissions-are-making-the-earth-greener-and-more-fertile.html Høy co2 = mer grønn og fertil klode. Anonymkode: 2ac16...e3c Åh, du er en sånn en. Du henger vel på Resett og demonstrerer mot vaksiner og 5G også tenker jeg?
Buldre Skrevet 28. september 2020 #82 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, _Crocs_ skrev: Åh, du er en sånn en. Du henger vel på Resett og demonstrerer mot vaksiner og 5G også tenker jeg? Vaksine- og 5G-motstandere tilhører nok motsatt gruppe av dem som er tvilende til klimahysteri og Resett-lesere.
Gjest _Crocs_ Skrevet 28. september 2020 #83 Skrevet 28. september 2020 11 minutter siden, Buldre skrev: Vaksine- og 5G-motstandere tilhører nok motsatt gruppe av dem som er tvilende til klimahysteri og Resett-lesere. Nei, ikke etter min erfaring. Ser mange likhetstrekk her, og det er flust av konspirasjonsteorier i "folkeaksjonen mot klimahysteri" som klarer å koble alt dette sammen. Klarer ikke å ta til seg fakta og sluker alt ukritisk, bare det handler om å ikke tro på dette klimahysteriet. Titt og ofte er de innom facebook gruppen "folkeaksjonen mot folkeaksjonen mot klimahysteriet" og kommer med sine meninger. Og da kommer som regel både 5G og vaksiner frem, og så klart usaklige diskusjoner i mangel av bedre argumenter. Bare at du sier "klimahysteri" sier egentlig sitt.
Buldre Skrevet 28. september 2020 #84 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, _Crocs_ skrev: Nei, ikke etter min erfaring. Ser mange likhetstrekk her, og det er flust av konspirasjonsteorier i "folkeaksjonen mot klimahysteri" som klarer å koble alt dette sammen. Klarer ikke å ta til seg fakta og sluker alt ukritisk, bare det handler om å ikke tro på dette klimahysteriet. Titt og ofte er de innom facebook gruppen "folkeaksjonen mot folkeaksjonen mot klimahysteriet" og kommer med sine meninger. Og da kommer som regel både 5G og vaksiner frem, og så klart usaklige diskusjoner i mangel av bedre argumenter. Bare at du sier "klimahysteri" sier egentlig sitt. Det er min erfaring. Ja, det sier sitt om at det er et hysteri.
Brunhilde Skrevet 28. september 2020 #85 Skrevet 28. september 2020 On 9/25/2020 at 10:28 AM, Perseus said: Vi snakker om fly nå, ikke buss, t-bane og trikk. Ja, og det er da virkelig ikke slik at mannfolk automatisk samler beina fordi om de sitter på et fly? Det er ikke så mye som irriterer meg når jeg flyr, jeg bestiller alltid sete ved midtgangen fordi jeg gjerne vil ha muligheten til å strekke bena ut og til å gå på do (spesielt på lange reiser) uten å forstyrre sidemannen. Jeg kan nok irritere meg over unger som skriger bare for å skrike, men de er faktisk i mindretall. Jo, fulle folk irriterer meg, på fly også. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #86 Skrevet 29. september 2020 På 23.9.2020 den 15.06, AnonymBruker skrev: Som meg så er det sikkert en god del av dere som ikke har tatt fly på lenge nå, så hvorfor ikke mimre litt tilbake til flyturer med irriterende passasjerer? Selv tok jeg et fly i vinter der det var over gjennomsnittet trang beinplass. Jeg har gjennomsnittlig høyde som dame, så jeg er ikke noe spesielt lang. Men dama foran meg skulle absolutt trekke ned setet selvom knærna mine rakk helt til setet og beina mine kom i klem. Jeg prøvde å presse imot for å unngå en max ubehagelig skrævende 6 timers flyreise, men etter mye jobb fra hennes side for å få setet bakover, tok denne dama «fart» og mæla ned setet mitt så knærna mine «slo hardt» inn i beina mine. Tenk å være så frekk? Ikke spurte hun om hun kunne sette setet bakover, ikke tok hun heller hintet når jeg sparket tilbake. Ble en del spark i setet på pur faen på den flyturen der. Ikke faen at hun skulle få sove, mens jeg satt inneklemt i mitt sete. Anonymkode: e2c7a...141 Hun har all rett til å sette setet bakover ( så lenge det ikke er matservering akkurat da) Det var du som var den frekke, sitte å sparke i setet som en unge🙄 Anonymkode: e1707...5e4 6
Gjest Skrevet 29. september 2020 #87 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har all rett til å sette setet bakover ( så lenge det ikke er matservering akkurat da) Det var du som var den frekke, sitte å sparke i setet som en unge🙄 Anonymkode: e1707...5e4 Helt enig. Det er åpenbart kutyme å rette opp setet under måltidene, men selvfølgelig skal man få lene seteryggen bakover.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #88 Skrevet 29. september 2020 Irriterte meg grønn på en person jeg fløy med sist. Vi har to barn og han var tydelig misfornøyd med v å komme ved siden av oss, Sukket og stønnet. Selv var han såppass romslig bygd at halve kroppen hans veltet over mitt sete. Det var ikke snakk om at han «tok armlenet», det kunne jeg ha levd med, men at kroppen hans tok opp nesten halve plassen av mitt sete også, jeg måtte sitte på skrått lent over setet til ett av ungene. Skjønner at du ikke føler du har vunnet jackpot, men unødvendig å stønne og sukke over oss når han selv ikke akkurat var drømmepassasjeren. Anonymkode: e1707...5e4 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #89 Skrevet 29. september 2020 På 23.9.2020 den 22.28, AnonymBruker skrev: Men hvorfor ikke? Og hva om hen foran deg legger ned ryggen? Hva om det er en 10 timers, og du trenger sove? Men artig med alle disse som påstår at de spør de bak seg om deg er ok, jeg flyr minst to ganger i uka og har ALDRI hatt noen som har spurt om det før. Hvor er dere, de som spør??😂😂😂 Anonymkode: 72a99...69d Enig! Jeg har bare sett dette på KG. Anonymkode: e1707...5e4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #90 Skrevet 29. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har all rett til å sette setet bakover ( så lenge det ikke er matservering akkurat da) Det var du som var den frekke, sitte å sparke i setet som en unge🙄 Anonymkode: e1707...5e4 Det var faktisk klin umulig å unngå å sparke med knærna i setet, så nei. Hun satt ikke opp setet under måltidet heller. Når personen bak deg åpenbart ikke ønsker at du skal ha setet ned, så gjør du ikke det. Det ER lov å tenke på andre! Selv satt jeg ikke setet ned, rett og slett av respekt for de bak meg, fordi jeg visste hvor umenneskelig trangt det var. ts Anonymkode: e2c7a...141 8
Gjest Skrevet 29. september 2020 #91 Skrevet 29. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var faktisk klin umulig å unngå å sparke med knærna i setet, så nei. Hun satt ikke opp setet under måltidet heller. Når personen bak deg åpenbart ikke ønsker at du skal ha setet ned, så gjør du ikke det. Det ER lov å tenke på andre! Selv satt jeg ikke setet ned, rett og slett av respekt for de bak meg, fordi jeg visste hvor umenneskelig trangt det var. ts Anonymkode: e2c7a...141 Det er faktisk ikke din sak om vedkommende har sete ned. Du kan ikke "ønske" at personen foran ikke skal legge seg ned. Om du har så lav toleranse for andre folk så får du betale for business eller first class.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #92 Skrevet 29. september 2020 De aller fleste flyreisene mine har vært langdistanse. Jeg spør ALDRI om å få lov til å legge ned sete mitt. Jeg bruker retten til å sette ned sete for å sove. MEN det jeg ALLTID gjør er å vente til ETTER at matservering er ferdig. Det er liksom ikke det første jeg gjør. Det jeg i tillegg ALLTID gjør er å ta en titt bakover på "bordet" til passasjeren bak. Ser jeg at den er lukket, så turer jeg rett frem. Jeg forventer at de bak IKKE forventer at jeg skal ha sete rett opp og sitte rett opp i 8-9 timer. JEG tar sete bakover, det kan DE også gjøre. Har de problem med det, så kan de bytte sete eller ta tog/båt til sin destinasjon neste gang 🤷♀️🤷♀️. Det hører også med at gjør jeg ikke på kortdistanse fly. Der har jeg som regel ikke behov for å gjøre det. Anonymkode: 59858...d07 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #93 Skrevet 29. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var faktisk klin umulig å unngå å sparke med knærna i setet, så nei. Hun satt ikke opp setet under måltidet heller. Når personen bak deg åpenbart ikke ønsker at du skal ha setet ned, så gjør du ikke det. Det ER lov å tenke på andre! Selv satt jeg ikke setet ned, rett og slett av respekt for de bak meg, fordi jeg visste hvor umenneskelig trangt det var. ts Anonymkode: e2c7a...141 Det at hun ikke tok opp under matservering kan faktisk være på pur-F eller en ren forglemmelse. Både du eller flyvertinne kunne minnet henne på det. Anonymkode: 59858...d07 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #94 Skrevet 29. september 2020 6 minutter siden, Perseus skrev: Det er faktisk ikke din sak om vedkommende har sete ned. Du kan ikke "ønske" at personen foran ikke skal legge seg ned. Om du har så lav toleranse for andre folk så får du betale for business eller first class. Jo, det er min sak fordi det er meg det går utover. Det er ikke ulovlig å sparke i setet til andre heller, men det er ikke deres sak om jeg vil sparke eller ikke. Du kan ikke «ønske» at jeg ikke skal kunne bevege beina mine overhodet når setet DITT er i veien. Logisk? Vanskelig å forstå at folk har så kraftige problemer med å ha medfølelse for andre. Anonymkode: e2c7a...141 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #95 Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at hun ikke tok opp under matservering kan faktisk være på pur-F eller en ren forglemmelse. Både du eller flyvertinne kunne minnet henne på det. Anonymkode: 59858...d07 Ren forglemmelse? Tror du merker at du sitter og spiser nærmest liggende. Bør gå opp en lyspære da at man kanskje skal sette opp setet? Anonymkode: e2c7a...141 1
Gjest Skrevet 29. september 2020 #96 Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er min sak fordi det er meg det går utover. Det er ikke ulovlig å sparke i setet til andre heller, men det er ikke deres sak om jeg vil sparke eller ikke. Du kan ikke «ønske» at jeg ikke skal kunne bevege beina mine overhodet når setet DITT er i veien. Logisk? Vanskelig å forstå at folk har så kraftige problemer med å ha medfølelse for andre. Anonymkode: e2c7a...141 Altså, forsøker du virkelig å sidestille å legge ned seteryggen med å sparke i seteryggen? Hvor høy er du? Jeg er 1.95 og får fint plass til beina mine selv når noen legger ned seteryggen, med mindre jeg flyr charter. Og av den grunn flyr jeg ikke charter, med mindre jeg kan bestille nødutgang. Det faller på sin egen urimelighet at du skal snakke om medfølese når du legger premissene for hvordan alle andre skal oppføre seg.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #97 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, Perseus skrev: Altså, forsøker du virkelig å sidestille å legge ned seteryggen med å sparke i seteryggen? Hvor høy er du? Jeg er 1.95 og får fint plass til beina mine selv når noen legger ned seteryggen, med mindre jeg flyr charter. Og av den grunn flyr jeg ikke charter, med mindre jeg kan bestille nødutgang. Det faller på sin egen urimelighet at du skal snakke om medfølese når du legger premissene for hvordan alle andre skal oppføre seg. Når jeg sier sparke så mener jeg å dulte inntil med knærna, noe som er umulig å unngå når det er så trangt. Jeg har flydd mye, både kort- og langdistanse, uten at plassen har vært et problem. For å repetere meg selv, så var dette et usedvanlig trangt fly. Jeg er 170. Måtte sitte og skræve hele flyturen på 5 timer. Man kan ikke akkurat vite på forhånd hvor trangt det kommer til å bli. Anonymkode: e2c7a...141 1
Gjest Skrevet 29. september 2020 #98 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når jeg sier sparke så mener jeg å dulte inntil med knærna, noe som er umulig å unngå når det er så trangt. Jeg har flydd mye, både kort- og langdistanse, uten at plassen har vært et problem. For å repetere meg selv, så var dette et usedvanlig trangt fly. Jeg er 170. Måtte sitte og skræve hele flyturen på 5 timer. Man kan ikke akkurat vite på forhånd hvor trangt det kommer til å bli. Anonymkode: e2c7a...141 Du kan umulig dulte inntil med knærne når du er 170 høy om du sitter med korsryggen inntil seteryggen din. Du er 25 cm mindre enn meg, og mest sannsynlig mye smalere enn meg, og snakker om problemer jeg aldri har hatt. Og jeg har hundrevis at flyturer på samvittigheten. Men du sier det var usedvanlig trangt, altså et engangstilfellet. Hvorfor legger du da premisset for hvordan man skal oppføre seg på alle fly ut i fra et engangstilfelle?!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #99 Skrevet 29. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det at hun ikke tok opp under matservering kan faktisk være på pur-F eller en ren forglemmelse. Både du eller flyvertinne kunne minnet henne på det. Anonymkode: 59858...d07 Jeg opplevde en gang det var så trangt at jeg rett og slett ikke fikk ned brettet mitt da personen foran hadde slått ned setet. Jeg viste dette til flyvertinnen da hun ga meg matbrettet, da ristet hun bare beklagende på hodet og tok maten min tilbake. Når det gjelder beinplass så kan man ikke sammenligne folks høyde direkte. Jeg er 175, ganske høy som kvinne, men mange menn er mye høyere. Men jeg har lange bein, og sitter ofte skviset inn i setet foran selv før det blir lagt ned. Anonymkode: 985aa...706 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #100 Skrevet 29. september 2020 9 minutter siden, Perseus skrev: Du kan umulig dulte inntil med knærne når du er 170 høy om du sitter med korsryggen inntil seteryggen din. Du er 25 cm mindre enn meg, og mest sannsynlig mye smalere enn meg, og snakker om problemer jeg aldri har hatt. Og jeg har hundrevis at flyturer på samvittigheten. Men du sier det var usedvanlig trangt, altså et engangstilfellet. Hvorfor legger du da premisset for hvordan man skal oppføre seg på alle fly ut i fra et engangstilfelle?! Sorry, men du kan ikke snakke for deg når du ikke vet hvordan det var. Hvis du skal uttale deg om hva slags premisser jeg legger frem, så bør du kanskje lese hele tråden og mine innlegg først? Anonymkode: e2c7a...141 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå